Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voileipäkakku on ruoka, jota en ole koskaan ymmärtänyt - paahtoleipää, lihalientä, creme fraichea ja monta pakettia tuorejuustoja. Ja väliin jotain muuta suolaista. Maistuu vain rasvalta ja suolalta.

Vierailija
01.06.2023 |

Onko muita jotka eivät innostu voikeipäkakuista? Sehän on vain kaupan valmistuotteita ja paahtoleipää piilotettuna erilaisten rasvaisten maitotuotteiden alle.

Paljon paremmin maistuisi pienet leipäpalat, joihin täytettä on laitettu vähän päälle. Esim tummaa ja vaaleaa leipää ja kala- tai lihatäyte pieniksi suupaloiksi.

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yks joka ei vaan ymmärrä. Joskus tarjottavana ollut vain voileipäkakku koska "kaikki siitä tykkää toisin kuin makeasta" -mikä pettymys!

Uskomatonta! Minulle on tullut tätä keskustelua lukiessa yllätyksenä, että voileipäkakkuja a) yhä tehdään ja b) niitä syödään. Eli onko voileipäkakku todella normitarjoilua juhlissa? Onneksi olen itse onnistunut väistämään.

Uskomatonta! Onko täällä "yksi tyhmä" joukossa? Näköjään on.

Argumenttien loppuessa pikkulapset voivat nimitellä muita tyhmiksi, useimmat aikuiset taas osaavat keskustella asioista. Eikö ole uskomatonta tuollainen kuvattu tilanne, että oletettin kaikkien pitävän voileipäkakusta? Aloituksen peukuistakin näkee, että todellakaan kaikki eivät pidä.

Eihän tuossa siitä ollut kyse, vaan siitä, että jollekin tulee muka yllätyksenä, että voileipäkakku on tavallinen tarjottava juhlissa.

Ei se ole kaikille mikään tavallinen tarjottava. Oli ehkä joskus 70-luvulla Pohojanmaalla.

Täällä pääkaupunkiseudulla se on ollut aina tavallinen tarjottava juhlissa. Ei tietenkään kaikilla, mutta useimmiten.

Ei pidä paikkaansa. Tai sitten asut Vantaalla.

Vierailija
122/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ollaan tästä voileipäkakusta, ei sentään ole paahtoleipää välissä ja näyttää muutenkin raikkaalta...

https://www.iltalehti.fi/tuulin-keittiossa/a/118da90b-e845-4399-8456-17…

Hirveästi tuota töhnää ja märkää leipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat ilman voileipäkakkua voi jättää suosiolla pitämättä. Haukun kaikki emännät tyyni jos ei kunnon voileipäkakkua edes osaa tehdä.

Vierailija
124/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään tykkää, liikaa tuorejuustoja ja yleensä aina liian vähän esim lohta.joskus ovån vain jotain lohen makuista tuorejuustoa, joka ei oikeasti maistu lohelle.

Vierailija
125/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei majoneesia, vaan tuorejuustoa ja creme fraichea. Joskus käytän myös Auramurua täytteen joukossa(kinkkuun ja katkarapuun sopii hyvin). Toi jäi kyllä kiinnostamaan, että kuinka paljon uskaltais laittaa sitä mätitahnaa? Savulohikakkuun sopis tietty. Kurkkusalaattia en käytä lainkaan.

Auramurua 🤢

Voisitteko mennä hehkuttamaan näitä elintarvikkeeksi kelpaamattomia raaka-aineitanne johonkin "parhaat voileipäkakut"-ketjuun, johon kerääntyvät kaikki samanmieliset, läjän palvonnan nimissä?

Vierailija
126/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voileipäkakut on taivaallisen hyvää! Ehkä mulla on ollut tuuria ja olen syönyt vain hyvää voileipäkakkua. En kyllä tietääkseni ole ikinä syönyt paahtoleipään tehtyä, vaan vuokaleipiin. Vaaleaan ja ruis.

Vierailija
127/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlat ilman voileipäkakkua voi jättää suosiolla pitämättä. Haukun kaikki emännät tyyni jos ei kunnon voileipäkakkua edes osaa tehdä.

Just Vantaalla on tuon tyyppistä käytöstä.

Vierailija
128/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei majoneesia, vaan tuorejuustoa ja creme fraichea. Joskus käytän myös Auramurua täytteen joukossa(kinkkuun ja katkarapuun sopii hyvin). Toi jäi kyllä kiinnostamaan, että kuinka paljon uskaltais laittaa sitä mätitahnaa? Savulohikakkuun sopis tietty. Kurkkusalaattia en käytä lainkaan.

Teen aina kaksi erilaista täytettä yhteen kakkuun, täyte 1: munaa, musta- tai punaleimaemmentalraaste, puoli tuubia mätitahnaa, puntti ruohosipulia, ja ranskankermaa. Täyte 2: kalaa, puntti tilliä, myrttisen suolakurkkua kuutioina, ranskankermaa, sitruunaa ja mustapippuria. Päälle kuorrutus tuorejuustoa notkistettuna lopulla mätitahnalla ja lisäksi ranskankermaa tai kermaviiliä. Kakun sivuille reilusti salaattia, päälle ruohosipulisilppua, graavia, kirsikkatomaatteja, oliiveja, tuorekurkkua ja tilliä. Leivät kostutan maidolla. Kannattaa pitäytyä maustamasta liikaa, mitä simppelimpi, sen parempi ja raikkaammat maut. Täytteissä tulee olla riittävästi pääraaka-aineita, niin ei tule lötkö ja vetinen kakku, vaan ryhdikäs ja maukas.

Vierailija
129/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ollaan tästä voileipäkakusta, ei sentään ole paahtoleipää välissä ja näyttää muutenkin raikkaalta...

Hirveästi tuorejuustoa, jotkut sitä tuntuu todella pitävän tuorejuustoista. Ja vielä tuollaisia kamalia maustettuja, miksei laittaisi tuoretta tilliä ja ruohosipulia? Siis tuossa ei ole sanottu, miten pohja tehdää, sekoitetaanko saaristolaisleipään juoksevaa kasvirasvaa. Kuulostaa tosi ällölle.

Vierailija
130/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa ainakin vedetään kun lisätään 200 grammaa voita noihin saaristolaisleivän muruihin. Mikäon tuon idea muuten?

Vierailija
131/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kokeilla, kiitos:)

Vierailija
132/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhlat. Perhe menee koululle,. Kuka tekee sillä välillä voileivät? Voileipäkakku odottaa vain koristelua.

Vierailija
133/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä juustokakkuja. Missä on kunnon kermakakut!?

Ei ne mihinkään ole kadonneet. Kermakakut on klassikko, mutta juustokakut vie parhaimmillaan kielen mennessään. Ja nimenomaan liivatteella tehty, ei mikään uunissa käynyt juustokakku.

Siinäpä se, kun eivät vie kieltä mennessään. Yhtä liivate mössöä, tylsän makuisella digestive keksipojalla. En kyllä yhtään tajua juustokakkuja, eivät ole mun suosikkeja.

Ei se mitään liivatemössöä ole ja itse teen juustokakkuihin browniespohjan enkä mitään keksipohjaa.

Vierailija
134/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensivaikutelma on miellyttävä kun on halon sijaan pyöreä muoto ja kaunis koristelu, mutta sitten tulee järkytysyökkäys tuon mömmön määrästä. Neverever. Jos olisi tuo määrä sitä leipää ja leivän verran mössöä niin kenties pystyisin syömään. Tuossa syödään pelkkää valkoista lillumössöä krutongeilla. Iiihhhh :((

Vierailija
135/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä outo resepti aloittajalla. Mun tekemät voileipäkakut syödään yleensä ensin, teenkin aina tarpeeksi ylimääräisiä että jää itsellekin iltapalaksi. Ja teen muillekin niitä.

Vierailija
136/157 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teillä tulee, jos ei aloittajan mainitsemia tuorejuustoa yms?

Majoneesia ja liivatetta? Tuskin niillä parempaa tulee

Vierailija
137/157 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se monesti mainittu raikas voileipäkakku?

Mikä tekee raikkaaksi?

Vierailija
138/157 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tykkää voileivistäkään. Mua ei haittaa se voileipäkakku pöydässä, vaan se, että sitä tuputetaan. Mulle riittää ylppäreissä hyvin kahvi ja pieni pala täytekakkua kun saa ottaa sellaisen palan mihin ei tuu kermaa paljon tai ihan vaan vaikka pikkuleipä tai mikä tahansa missä ei ole hirveästi maitopohjaista. Tuo iltalehden linkattu on just hirvee.

Vierailija
139/157 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ilmeisesti syönyt huonoa koska oikein tehtynä on aivan älyttömän hyvää

Vierailija
140/157 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teillä tulee, jos ei aloittajan mainitsemia tuorejuustoa yms?

Majoneesia ja liivatetta? Tuskin niillä parempaa tulee

Silloin kun sitä mitä tahansa valkeaa on vain ohuelti pinnalla, paitsi viiliä jota en siedä yhtään, pieni pala menee alas. Vegaanista en ole koskaan saanut, voisin tykätäkin. Keitetyt kananmunat kuuluu myös inhokkeihini ja niitä usein on päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi