Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voileipäkakku on ruoka, jota en ole koskaan ymmärtänyt - paahtoleipää, lihalientä, creme fraichea ja monta pakettia tuorejuustoja. Ja väliin jotain muuta suolaista. Maistuu vain rasvalta ja suolalta.

Vierailija
01.06.2023 |

Onko muita jotka eivät innostu voikeipäkakuista? Sehän on vain kaupan valmistuotteita ja paahtoleipää piilotettuna erilaisten rasvaisten maitotuotteiden alle.

Paljon paremmin maistuisi pienet leipäpalat, joihin täytettä on laitettu vähän päälle. Esim tummaa ja vaaleaa leipää ja kala- tai lihatäyte pieniksi suupaloiksi.

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein on jo raskas täytekakku tai juustokakku pöydässä niin suolaisena voisi olla jotain muuta kuin uudestaan tuorejuustoa tai kermaa.

Eihän niissä todellakaan välttämättä ole tuorejuustoa tai kermaa jos ei laita.

Joskus voi kaupastakin löytää hyvän voileipäkakun. Pidin kyllä huijauksena "kinkkukakkua", jonka täytteessä oli inhomaani kurkkua enemmän kuin kinkkua. 

Makea juustokakku on aivan erilainen kuin se voileipäkakku, jossa on ainakin meillä paljon enemmän kaikkea muuta kuin kermaa, vaikka tuorejuustoa kyllä käytetään.

Vierailija
82/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noi kalat ja kermat edes säilyy huoneen lämmössä tuntikausia, kuten usein tarjoillaan?

Niissä on riittävästi suolaa. Kermakin säilyy aika pitkään, mutta samaa kermaa se on kermatäytekakussa kuin voileipäkakussa ja samalla tavalla säilyy.

Juhlissa on yleensä useampi samanlainen kakku. Ei se sama ole tarjolla koko aikaa, vaikka olisi saman näköinen vaan toinen voi olla välillä kylmässä jäähtymässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin 70 lukulsista

Ja joo märkää lötköjä leipää ja limaista majoneesitöhnää

Vierailija
84/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun voileipäkakut on tykättyjä, koska ne ovat raikkaita. Kinkun tai savulohen ohella käytän runsaasti kurkkua ja/tai paprikaa ja koristeena myös paljon kasviksia. Majoneesia vain hieman tuorejuuston ja jogurtin ohella.

Vierailija
85/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yks joka ei vaan ymmärrä. Joskus tarjottavana ollut vain voileipäkakku koska "kaikki siitä tykkää toisin kuin makeasta" -mikä pettymys!

Uskomatonta! Minulle on tullut tätä keskustelua lukiessa yllätyksenä, että voileipäkakkuja a) yhä tehdään ja b) niitä syödään. Eli onko voileipäkakku todella normitarjoilua juhlissa? Onneksi olen itse onnistunut väistämään.

Uskomatonta! Onko täällä "yksi tyhmä" joukossa? Näköjään on.

Argumenttien loppuessa pikkulapset voivat nimitellä muita tyhmiksi, useimmat aikuiset taas osaavat keskustella asioista. Eikö ole uskomatonta tuollainen kuvattu tilanne, että oletettin kaikkien pitävän voileipäkakusta? Aloituksen peukuistakin näkee, että todellakaan kaikki eivät pidä.

Eihän tuossa siitä ollut kyse, vaan siitä, että jollekin tulee muka yllätyksenä, että voileipäkakku on tavallinen tarjottava juhlissa.

Vierailija
86/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoipas tehdä mieli voileipäkakkua. Viime vuonna yksillä synttäreillä oli voileipäkakku, jossa oli mm. savulohta. (Ei lihalientä eikä paahtoleipää!) Nam.

Vierailija
87/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan pitänyt voileipäkakusta. Paljon mieluummin söisin vaikka jotain suolaista piirakkaa tai vaikka karjalanpiirakoita munavoin kanssa tai vaikka voileipiä, joilla on päällä esim. vähärasvaista leikkelettä ja kasviksia vaikka niiden tekeminen kestääkin pitempään kuin vaikka voileipäkakun. Erityisesti minua ällöttää majoneesi, se on ihan hirveän rasvaista ja siitä tulee minulle todella helposti fyysisesti paha olo ja menee maha sekaisin.

Vierailija
88/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noi kalat ja kermat edes säilyy huoneen lämmössä tuntikausia, kuten usein tarjoillaan?

Niissä on riittävästi suolaa. Kermakin säilyy aika pitkään, mutta samaa kermaa se on kermatäytekakussa kuin voileipäkakussa ja samalla tavalla säilyy.

Juhlissa on yleensä useampi samanlainen kakku. Ei se sama ole tarjolla koko aikaa, vaikka olisi saman näköinen vaan toinen voi olla välillä kylmässä jäähtymässä.

Ei voileipäkakku todellakaan ole mikään kermakakku.

Vierailija
89/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileivät ilman majoneesipäjäystä kiitos ja ilman tuorejuustoa

Lohivoileipä Nam tai piirakkaa

Vierailija
90/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika tuhtia muonaa ja rasvaista

Vierailija
91/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raastepöytä on ratkaisu teille yliterveysintoilijoille.

Kyllä juhlissa voi herkutella.

Niinpä. Miksi sitten tarjotaan voileipäkakkua eikä niitä herkkuja?

Siksi, että voi herkutella. Raasteet ovat eläinten ruokaa.

Onko sinulla juhlapöydän vaihtoehdot voileipäkakku ja raasteet? Voin vain kuvitella.

Vierailija
92/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on niin 70 lukulsista

Ja joo märkää lötköjä leipää ja limaista majoneesitöhnää

70-luku onkin nyt monella tapaa trendikästä, mm. sisustusvärit. Miksei siis tämä näkyisi myös voileipäkakkujen uutena tulemisena.

Vierailija
93/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yks joka ei vaan ymmärrä. Joskus tarjottavana ollut vain voileipäkakku koska "kaikki siitä tykkää toisin kuin makeasta" -mikä pettymys!

Uskomatonta! Minulle on tullut tätä keskustelua lukiessa yllätyksenä, että voileipäkakkuja a) yhä tehdään ja b) niitä syödään. Eli onko voileipäkakku todella normitarjoilua juhlissa? Onneksi olen itse onnistunut väistämään.

Argumenttien loppuessa pikkulapset voivat nimitellä muita tyhmiksi, useimmat aikuiset taas osaavat keskustella asioista. Eikö ole uskomatonta tuollainen kuvattu tilanne, että oletettin kaikkien pitävän voileipäkakusta? Aloituksen peukuistakin näkee, että todellakaan kaikki eivät pidä.

Eihän tuossa siitä ollut kyse, vaan siitä, että jollekin tulee muka yllätyksenä, että voileipäkakku on tavallinen tarjottava juhlissa.

Ei se ole kaikille mikään tavallinen tarjottava. Oli ehkä joskus 70-luvulla Pohojanmaalla.

Vierailija
94/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku vie paljon vähemmän tilaa kuin voileivät ja säilyy paremmin (voi valmistaa etukäteen), sekä sen tekeminen on nopeampaa. Meillä on aika voileipäkakkua juhlissa juuri em. syistä. Suolaiset piirakat sopivat illanistujaisiin ja vähemmän juhlaviin tilaisuuksiin.

Vierailija
95/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun voileipäkakut on tykättyjä, koska ne ovat raikkaita. Kinkun tai savulohen ohella käytän runsaasti kurkkua ja/tai paprikaa ja koristeena myös paljon kasviksia. Majoneesia vain hieman tuorejuuston ja jogurtin ohella.

Mitä etua saavutetaan siinä,  että nämä ainekset laitetaan läjään sen sijaan, että olisi voileipiä noilla päällyksillä? Miksi mössö? Nimim. aina inhonnut voileipäkakkua

Vierailija
96/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista nähneeni voileipäkakkuja juhlissa vuosikausiin, viimeisin havainto moisesta ehkä vuosituhannen alkuvuosilta. Siis kyllä, tuli yllätyksenä, että ilmeisesti yhä tai taas tätä tarjotaan.

Vierailija
97/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista nähneeni voileipäkakkuja juhlissa vuosikausiin, viimeisin havainto moisesta ehkä vuosituhannen alkuvuosilta. Siis kyllä, tuli yllätyksenä, että ilmeisesti yhä tai taas tätä tarjotaan.

Kyllä tarjotaan. Jatkuvasti juhlissa. Ei sen tarjoaminen ole koskaan loppunut. Vuosikymmenestä toiseen yhtä suosittu.

Vierailija
98/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä etua saavutetaan siinä,  että nämä ainekset laitetaan läjään sen sijaan, että olisi voileipiä noilla päällyksillä? Miksi mössö? Nimim. aina inhonnut voileipäkakkua

No miksi täytekakku laitetaan läjään? Miksi ei vain tarjota aineksia erikseen?

Vierailija
99/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kaikille mikään tavallinen tarjottava. Oli ehkä joskus 70-luvulla Pohojanmaalla.

Täällä pääkaupunkiseudulla se on ollut aina tavallinen tarjottava juhlissa. Ei tietenkään kaikilla, mutta useimmiten.

Vierailija
100/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään voileipäkakusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi