Voileipäkakku on ruoka, jota en ole koskaan ymmärtänyt - paahtoleipää, lihalientä, creme fraichea ja monta pakettia tuorejuustoja. Ja väliin jotain muuta suolaista. Maistuu vain rasvalta ja suolalta.
Onko muita jotka eivät innostu voikeipäkakuista? Sehän on vain kaupan valmistuotteita ja paahtoleipää piilotettuna erilaisten rasvaisten maitotuotteiden alle.
Paljon paremmin maistuisi pienet leipäpalat, joihin täytettä on laitettu vähän päälle. Esim tummaa ja vaaleaa leipää ja kala- tai lihatäyte pieniksi suupaloiksi.
Kommentit (157)
Tämä voisi olla sanasta sanaan minun aloitukseni!
En käytä voileipäkakkuun paahtoleipää..
Sinä voit väsätä niitä pieniä leipäpaloja 100hengelle, ainakin 3kpl/vieras ja Antero-sedän perheelle 15kpl/teinipoika
Mua inhottaa se löllö rakenne. Eikä maistukaan hyvältä. Vaikka leivistä tykkään noin muuten 🥴
Mun voileipäkakku loppuu yleensä aina. Toisaalta se ei sisällä noita sun luettelemia asioita lainkaan.
Sellaiset pienet leipäpalat on hyviä.
Esim. ruisleipää ja kalatäyte
Tai vaaleaa leipää, juusto ja yrtti
Ei se ole ruoka. Se on herkkupala, jota otetaan ihan vähäsen, että saa suun suolaiseksi.
Tuo voileipäkakku on kyllä melkoinen pyhä lehmä, jota ei saa arvostella. Pakko myöntää, että minustakin se on kaikista juhlatarjoiluista usein se vastenmielisin. Kyllähän sitä nielee, mutta aika tiukkaa tekee, jos pitäisi valehdella sen olevan muka hyvää.
Voileipäkakku on ainut herkku jonka päälle olen jotain ymmärtänyt, nam. Makunsa kullakin. Ei kaikkien tarvitse kaiken päälle ymmärtääkkään.
Makuasioita, mä rakastan voileipäkakkuja.
Olen tehnyt saaristolaisleivästä ja ruisleivästä voileipäkakkuja. Paahtoleivästä EN ole ikinä tehnyt. Satakunnan kakosta myös teen jos viitsin ensin leipoa kakkoja.
Jos pöydässä on jotain muuta ja voileipäkakku, niin otan aina voileipäkakkua. Makeat saa syödä joku muu, minä lähmin ne voileipäkakut.
Vierailija kirjoitti:
Usein on jo raskas täytekakku tai juustokakku pöydässä niin suolaisena voisi olla jotain muuta kuin uudestaan tuorejuustoa tai kermaa.
No ei kukaan tee mitään juustokakkuja jos on voileipäkakkua. Juustokakku jää syömättä kokonaan ja voileipäkakku loppuu kesken.
Ei mun voileipäkakussa kyllä ole creme fraichea eikä lihalientä. Teen voileipäkakkuja aika usein pyydettäessä ystävienkin juhliin, joten ilmeisesti niistä aika paljon pidetään. Eivät ne mitään löllöjä ole, vaan sopivasti kostutettuja, eivätkä maistu rasvalta tai suolalta. Sun tuttavapiirissä taitaa olla aika huonoja voileipäkakun tekijöitä.
Toi on muuten ihan totta. Siksi en koskaan ole oikein pitänyt. Tulee myös jotenkin etäisesti mieleen sellaiset 50-luvun kummalliset ruuat, koristeelliset lihahyytelöt sun muut.
😅 Sulla on aika erikoinen resepti.
Minä en ymmärrä juustokakkuja. Missä on kunnon kermakakut!?
Inhosin voileipäkakkuja lapsena. Silloin niissä oli varmaan jotain creme frechiä ja kamalaa majoneesia. Pohja oli varmasti paahtoleipää, jolloin lopputulos oli ällöttävää liisteriä.
Nykyään joko makuni tai voileipäkakut on kehittyneet. Sulate- ja tuorejuustot on raikkaampia kuin raskas majoneesi, ja leipäkin on varmasti tiiviimpää ja kakkuun sopivampaa. Voileipäkakku ei edelleenkään ole mulle mikään juhlapöydän erityisherkku, enkä suinkaan tykkää kaikista, mutta olen maistanut tosi hyviäkin versioita.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä juustokakkuja. Missä on kunnon kermakakut!?
Ei ne mihinkään ole kadonneet. Kermakakut on klassikko, mutta juustokakut vie parhaimmillaan kielen mennessään. Ja nimenomaan liivatteella tehty, ei mikään uunissa käynyt juustokakku.
Usein on jo raskas täytekakku tai juustokakku pöydässä niin suolaisena voisi olla jotain muuta kuin uudestaan tuorejuustoa tai kermaa.