Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voileipäkakku on ruoka, jota en ole koskaan ymmärtänyt - paahtoleipää, lihalientä, creme fraichea ja monta pakettia tuorejuustoja. Ja väliin jotain muuta suolaista. Maistuu vain rasvalta ja suolalta.

Vierailija
01.06.2023 |

Onko muita jotka eivät innostu voikeipäkakuista? Sehän on vain kaupan valmistuotteita ja paahtoleipää piilotettuna erilaisten rasvaisten maitotuotteiden alle.

Paljon paremmin maistuisi pienet leipäpalat, joihin täytettä on laitettu vähän päälle. Esim tummaa ja vaaleaa leipää ja kala- tai lihatäyte pieniksi suupaloiksi.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi kalat ja kermat edes säilyy huoneen lämmössä tuntikausia, kuten usein tarjoillaan?

Vierailija
42/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, taidanpa väsätä huomenna itselleni voileipäkakun. Valmistuin kyllä vastikään mutta en juhlinut, toisaalta jos jotain sen kunniaksi täytyy saada niin voileipäkakkua!:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yks joka ei vaan ymmärrä. Joskus tarjottavana ollut vain voileipäkakku koska "kaikki siitä tykkää toisin kuin makeasta" -mikä pettymys!

Uskomatonta! Minulle on tullut tätä keskustelua lukiessa yllätyksenä, että voileipäkakkuja a) yhä tehdään ja b) niitä syödään. Eli onko voileipäkakku todella normitarjoilua juhlissa? Onneksi olen itse onnistunut väistämään.

Kyllä on, kaikissa juhlissa, missä ei ole ruokatarjoilua.

Vierailija
44/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina inhonnut voileipäkakkuja. En kestä sitä pehmeää mössöä suussa 🤢

Vierailija
45/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin ole vähän niinkuin että, kuka tykkää mistäkin. Itse kyllä odotan juhlapöydässä sitä voileipäkakkua. En välitä makeista kakuista enkä ässäpipareista....enkä lusikkapipareista

Vierailija
46/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noi kalat ja kermat edes säilyy huoneen lämmössä tuntikausia, kuten usein tarjoillaan?

Kermaa voileipäkakussa ei ole, eikä välttämättä kalaakaan.

Meillä on juhlat tulossa viikonloppuna, ja voileipäkakku on pöydässä korkeintaan tunnin, minkä aikana se on takuulla kokonaan syöty. Sitten laitetaan uusi tarjolle. Ei voileipäkakkujen kanssa, vaikka olisivat miten suuria, ole koskaan huolta siitä, että lojuisivat liian kauan lämpimässä.

Vierailija
47/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä voileipäkakkuun paahtoleipää vaan käytän voileipäkakkuun tarkoitettua vuokaleipää. Leivän voi myös tehdä itse, ja usein teen. En myöskään käytä mitään tuorejuustoja, sillä ne eivät oikein käy perinteiseen voileipäkakkuun. Lihat ja kalat mitä käytetään täytyy olla priimaa. Ei missään tapauksessa tonnikalaa.

Vierailija
48/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt paahtoleipää tai lihalientä voileipäkakussa. Jotain tasoa nyt sentään.

Vierailija
49/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana on minusta vähän ällö yhdistäessään voileivän ja kakun.

Vierailija
50/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märkää leipää hyi

Ja majoneesikökköjä

Vierailija
51/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs juustokakku?

Vierailija
52/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs juustokakku?

Kyllä, sama ongelma juustokakulla.

Vierailija
53/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maistanut kerran 90-luvulla ja sen jälkeen jättänyt aina väliin. Ei ollut hyvää. Mieluummin suolainen piirakka/piirakoita.

Vierailija
54/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoneesi ja sulatejuusto (toisin kuin turejuusto) käyvät hyvin voileipäkakkuun, kun ei vain käytetä liikaa. Majoneesia voi käyttää mausteenomaisesti eli mitataan ruokalusikalla.

Vierailija
55/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs juustokakku?

Kyllä, sama ongelma juustokakulla.

Miten juustokakku yhdistyy voileipäkakkuun? Juustokakku on makea jälkiruoka. Onko se sana JUUSTO kun säikäyttää kovin?

Vierailija
56/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raastepöytä on ratkaisu teille yliterveysintoilijoille.

Kyllä juhlissa voi herkutella.

Vierailija
57/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä juhlissa oli niin yököttävä voileipäkakku et jouduin jättään lautaselle. Mitähän siinä oikein oli? En tiedä. Ylenannontuntuista sai aikaan.

Vierailija
58/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan syönyt hyvää voileipäkakkua. En edes siitä vuokaleivästä ja ilman creme fraichea tehtyä.

Vierailija
59/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikikle ei maistu tuotteet jossa on kiloja sokeria. Ymmärrän kyllä että sinä et välitä muusta kuin makeasta. Jos vaihtoehtoina on makea ja suolanen niin itse valitsen suolasen aina

Samoin. Mutta en ikinä voileipäkakkua.

Vierailija
60/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole parempaa kuin hyvä voileipäkakku! Siinä on makua. Voileipä kakun voi tehdä vaikka texmex teemalla. Jos pelkäää, että tuorejuustoa tulee liikaa, jättää sivut auki. On paljon helpompi tarjottava, kuin voileivät. (Vievät paljon enemmän tilaa.) Voileipäkakun voi tehdä myös kasvi/vegaani versiona. Kauniisti koristeltu voileipäkakku on myös upea pöydässä.

Suolaiset piiraat ovat harvemmin juhlavia. Enemmän sellaisia illanistujais ruokia, kun juhlapöytään laitettavia.

Liivatteella tehtyjä juustokakkua en ole ymmärtänyt ikinä. Pohjaan laitetaan valmiita digestiivinä keksejä ja lisätään voita. (Eiköhän nuo keksit ole jo riittävän rasvaisia ja mauttomia) Vaahdotetaan kermaa, lisätään tuorejuustoa, liivatetta. Päälle kaadetaan mango-pilttiä ja tämä ihanuus on sitten joku herkku??

En ikinä syö juustokakkua mauttomia ja tylsiä. Joskus sentäs joku oli koristellut kauniisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan