Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voileipäkakku on ruoka, jota en ole koskaan ymmärtänyt - paahtoleipää, lihalientä, creme fraichea ja monta pakettia tuorejuustoja. Ja väliin jotain muuta suolaista. Maistuu vain rasvalta ja suolalta.

Vierailija
01.06.2023 |

Onko muita jotka eivät innostu voikeipäkakuista? Sehän on vain kaupan valmistuotteita ja paahtoleipää piilotettuna erilaisten rasvaisten maitotuotteiden alle.

Paljon paremmin maistuisi pienet leipäpalat, joihin täytettä on laitettu vähän päälle. Esim tummaa ja vaaleaa leipää ja kala- tai lihatäyte pieniksi suupaloiksi.

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Osa miehistä kai pitää niistä, joku lohi välissä tms. Itseäni ei naisena voisi vähempää kiinnostaa suolainen voileipäkakku, kermainen höttö jossa on jotain välissä. Huh.

Vierailija
22/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhosin voileipäkakkuja lapsena. Silloin niissä oli varmaan jotain creme frechiä ja kamalaa majoneesia. Pohja oli varmasti paahtoleipää, jolloin lopputulos oli ällöttävää liisteriä.

Nykyään joko makuni tai voileipäkakut on kehittyneet. Sulate- ja tuorejuustot on raikkaampia kuin raskas majoneesi, ja leipäkin on varmasti tiiviimpää ja kakkuun sopivampaa. Voileipäkakku ei edelleenkään ole mulle mikään juhlapöydän erityisherkku, enkä suinkaan tykkää kaikista, mutta olen maistanut tosi hyviäkin versioita.

En luottaisi oikein uusiinkaan kakkuihin. Sulatejuusto ei kuulosta muulta kuin liisteriltä ja liika määrä sitä ei innosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ruoka. Se on herkkupala, jota otetaan ihan vähäsen, että saa suun suolaiseksi.

Suolaiseksi..? Pikemminkin rasvaiseksi.

Vierailija
24/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mielipiteesi, jos olet todella vain kaupan valmistuotteista kyhättyjä leipiä syönyt. Unohdit mainita muusatun tuorekurkun.

Ei siihen mitään paahtoleipää tarvitse laittaa, jos käyttää ainakin osaksi reilua ruisleipää. Voi käyttää itse savustettua kalaa, hyvä hirvipaistia ja muuta kunnollista täytettä.

Kuka alkaa näpertelemään pieniä leipäpaloja? Paljon helpompi tehdä voileipäkakku.

Vierailija
25/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö voileipäkakkuja tarjoillaan juhlissa, oikeasti? Muinaisjäänne.

Vierailija
26/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi olla sanasta sanaan minun aloitukseni!

Veit sanat suustani 😂

Vierailija
27/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakkua saa tehdä ihan juuri niillä täytteillä joilla haluaa.

Vierailija
28/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on raikkaat voileivät, niin miksei niistä kakunkin tekisi.

Vierailija
29/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö te kauppojen kolmioleipiä?

Vierailija
30/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yks joka ei vaan ymmärrä. Joskus tarjottavana ollut vain voileipäkakku koska "kaikki siitä tykkää toisin kuin makeasta" -mikä pettymys!

Vierailija
31/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut yhdistän itse 1970- ja 1980-lukuihin, jossain määrin 1990-lukuunkin vielä.

Vierailija
32/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä juustokakkuja. Missä on kunnon kermakakut!?

Ei ne mihinkään ole kadonneet. Kermakakut on klassikko, mutta juustokakut vie parhaimmillaan kielen mennessään. Ja nimenomaan liivatteella tehty, ei mikään uunissa käynyt juustokakku.

Siinäpä se, kun eivät vie kieltä mennessään. Yhtä liivate mössöä, tylsän makuisella digestive keksipojalla. En kyllä yhtään tajua juustokakkuja, eivät ole mun suosikkeja.

Vierailija
33/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilko lautasella se voileipäkakku palasiksi, ajaa saman asian. Pikkuset suupalat kakkupöydässä vie helkkarin paljon isomman tilan kuin voileipäkakku.

Vierailija
34/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kanssa yks joka ei vaan ymmärrä. Joskus tarjottavana ollut vain voileipäkakku koska "kaikki siitä tykkää toisin kuin makeasta" -mikä pettymys!

Uskomatonta! Minulle on tullut tätä keskustelua lukiessa yllätyksenä, että voileipäkakkuja a) yhä tehdään ja b) niitä syödään. Eli onko voileipäkakku todella normitarjoilua juhlissa? Onneksi olen itse onnistunut väistämään.

Vierailija
35/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hetki kun olet hikoillut kireissä sukkahousuissa monta tuntia ja juonut liian monta kuppia kahvia ja saanut ähkyn makeista herkuista ja mietit "pitäis varmaan välillä syödä jotain suolaista"....

Ja siellä se odottaa...

Huoneenlämmössä väljähtänyt osittain kokoonlysähtänyt voileipäkakku

Se kuiskaa korvaasi yhden sanan:

Närästys

Vierailija
36/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta! Minulle on tullut tätä keskustelua lukiessa yllätyksenä, että voileipäkakkuja a) yhä tehdään ja b) niitä syödään. Eli onko voileipäkakku todella normitarjoilua juhlissa? Onneksi olen itse onnistunut väistämään.

Uskomatonta! Onko täällä "yksi tyhmä" joukossa? Näköjään on.

Vierailija
37/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Osa miehistä kai pitää niistä, joku lohi välissä tms. Itseäni ei naisena voisi vähempää kiinnostaa suolainen voileipäkakku, kermainen höttö jossa on jotain välissä. Huh.

Kermainen höttö? Sä siis tunget kermakakun väliin lohta tai kinkkua ja kutsut sitä voileipäkakuksi?

Vierailija
38/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsiisus sentään. Tynnyrissäkö ole ollut? Vai esitätkö vaan jotenkin tyhmää.

Vierailija
39/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöttekö te kauppojen kolmioleipiä?

En syö, ne ovat kamalia, mutta voileipäkakusta pidän kyllä.

Vierailija
40/157 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikikle ei maistu tuotteet jossa on kiloja sokeria. Ymmärrän kyllä että sinä et välitä muusta kuin makeasta. Jos vaihtoehtoina on makea ja suolanen niin itse valitsen suolasen aina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän