Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako hedelmää syöt päivässä?

Vierailija
01.06.2023 |

Meillä jokainen perheenjäsen syö 3-5 hedelmää joka päivä ja tämä on saanut osakseen ihmettelyä lasten kavereilta. Moni sanoo, että heilläei juuri koskaan syödä muuta kuin omenoita syksyllä ja silloin tällöin banaania.
Meilläkin menee paljon banaania, omenoita ja mandariineja, mutta joka päivä myös muuta, kuten viinirypäleitä, vesimelonia, mangoa persikoita, greippiä, päärynöitä, appelsiinia jne.
Mites teillä?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, hedelmissä on liikaa sokeria.

Syön pari banaania, ja omenan yleensä, joskus ostan mangoa ja ananasta, tuoreita vadelmia myös.

Poikani 13v mielestä tuore ananas ja tuoreet vadelmat ovat parempaa kuin karkki. Syömme muutenkin terveellisesti.

t. äiti 40v painoindeksi 19

Painoindeksi ei ole hyvinvoinnin mittari.

Sanoinhan että syömme terveellisesti. Urheilemme myös paljon :P

Olin viimeksi sairaana 2019, en ole sairastanut edes koronaa.

Riittääkö jo Sinulle.

Terveellisestä syöminen ei ole yksiselitteinen käsite. Niin ja moni urheilee paljon, mutta unohtaa sen luontaisen liikunnan. Suurin osa suomailaisista ei ole sairastanut koronaa vaikka yli puolet suomalaisista on ylipainoisia. 

Olen kiinnostunut ravitsemustieteistä, pidän myös ruanlaitosta. Joten en käytä eineksiä vaan laitan kaiken ruoan itse. Sen lisäksi syömme paljon hedelmiä.

Kiinnostus ravitsemuksesta ei riitä, pitää myös ymmärtää, miten elimistö toimii ja miten se käsittelee sokerin.

Luoja mita jankuttajia liikkeellä! 

Niinpä, monet jaksaa jankuttaa sokerin terveellisyydestä.

Vierailija
82/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön pari banaania, ja omenan yleensä, joskus ostan mangoa ja ananasta, tuoreita vadelmia myös.

Poikani 13v mielestä tuore ananas ja tuoreet vadelmat ovat parempaa kuin karkki. Syömme muutenkin terveellisesti.

Riittääkö jo Sinulle.

No, esim rasvamaksa, sokeriarvot korkealla, jne. voi olla ihan "normaalipainoisellakin" ihmisellä. 

Verikokeet on priimaa!

Se on nyt vaan ihan mahdoton uskoa ilmeisesti.

Oli minulta ihan itse tarkoituksellista provokaatiota koettaa kuinka pitkälle olet valmis puolustelemaan itseäsi. :D

Tosi kypsää..

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö jo Sinulle.

Mites kakka kulkee?

Huono päivä tänään?

eri

Vierailija
84/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 ehkä päivässä, välillä en yhtään

Vierailija
85/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. En pidä makeasta. Kasviksia syön paljon!

Vierailija
86/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-1, muut perheessä useampia, itse olen valtaosalle hedelmistä allerginen. Jos jonkun tietyn hedelmän ns kausii niin sitten niitä menee todella paljon.

Vierailija
87/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin viinirypäleet ja banaanit ovat varsinaisia pieniä sokeripusseja, koska niissä on suhteessa kovin vähän ravintokuitua.

Banaaneissa on roimasti B6:ta joka mm. puhdistaa maksaa ja munuaisia ja tuottaa punasoluja. Niissä on myös paljon potassiumia joka auttaa ylläpitämään hyvää verenpainetta ja sydäntä. Banaani on myös hellää vatsalle ja niistä saa energiaa! Ja paljon muita hyviä puolia.

Banaaneja suositellaan erityisesti atleeteille, raskaana oleville naisille ja pienille lapsille, mutta kaikille ne tekevät hyvää.

Vierailija
88/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin viinirypäleet ja banaanit ovat varsinaisia pieniä sokeripusseja, koska niissä on suhteessa kovin vähän ravintokuitua.

Banaaneissa on roimasti B6:ta joka mm. puhdistaa maksaa ja munuaisia ja tuottaa punasoluja. Niissä on myös paljon potassiumia joka auttaa ylläpitämään hyvää verenpainetta ja sydäntä. Banaani on myös hellää vatsalle ja niistä saa energiaa! Ja paljon muita hyviä puolia.

Banaaneja suositellaan erityisesti atleeteille, raskaana oleville naisille ja pienille lapsille, mutta kaikille ne tekevät hyvää.

Älä viitsi tällaista sontaa levittää.

Vierailija
89/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule eipä tule laskettua.

Pitäisikö mukaan lukea mielestäsi kirsikat, luumut ja viinirypäleet? Entäs marjat? Miksi ei?

Vierailija
90/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö mukaan lukea mielestäsi kirsikat, luumut ja viinirypäleet? Entäs marjat? Miksi ei?

Sulla on epäselvää, mitä on hedelmät?

Vierailija
91/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasteni kaverivat kyllä syövät ihan mielellään meillä hedelmiä eivätkä ole kyllä koskaan ihmetelleet, vaikka meillä on aina tarjolla useampaa lajia eri hedelmiä. Kasviksiakin osa syö mielellään ja osa ei. En sitä ole koskaan suuremmin ihmetellyt, koska inhosin itse lapsena kasviksia, vaikka niitä oli usein (liiankin usein) tarjolla. Aikuisena olen oppinut pitämään kasviksista ja ruokavaliostani valtaosa koostuukin kasviksista.

Vierailija
92/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potassium on suomeksi kalium ja sitä on banaanissa paljon. Meillä on aina banaaneja tarjolla.  Itse syön 2 - 3 hedelmää päivässä, marjoja myös. Marjoissahan on myös fruktoosia, joissakin reippaastikin.

Vierailija
93/93 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on epäselvää, mitä on hedelmät?

Se on aika monelle epäselvää. En itsekään muista, mitkä kasvit on oikeasti hedelmiä. Herne on hedelmä ja mustikka myös, tomaatti taas marja, samoin banaani jne.