Montako hedelmää syöt päivässä?
Meillä jokainen perheenjäsen syö 3-5 hedelmää joka päivä ja tämä on saanut osakseen ihmettelyä lasten kavereilta. Moni sanoo, että heilläei juuri koskaan syödä muuta kuin omenoita syksyllä ja silloin tällöin banaania.
Meilläkin menee paljon banaania, omenoita ja mandariineja, mutta joka päivä myös muuta, kuten viinirypäleitä, vesimelonia, mangoa persikoita, greippiä, päärynöitä, appelsiinia jne.
Mites teillä?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, hedelmissä on liikaa sokeria.
Syön pari banaania, ja omenan yleensä, joskus ostan mangoa ja ananasta, tuoreita vadelmia myös.
Poikani 13v mielestä tuore ananas ja tuoreet vadelmat ovat parempaa kuin karkki. Syömme muutenkin terveellisesti.
t. äiti 40v painoindeksi 19
Painoindeksi ei ole hyvinvoinnin mittari.
Sanoinhan että syömme terveellisesti. Urheilemme myös paljon :P
Olin viimeksi sairaana 2019, en ole sairastanut edes koronaa.
Riittääkö jo Sinulle.
No, esim rasvamaksa, sokeriarvot korkealla, jne. voi olla ihan "normaalipainoisellakin" ihmisellä.
Verikokeet on priimaa!
Se on nyt vaan ihan mahdoton uskoa ilmeisesti.
Oli minulta ihan itse tarkoituksellista provokaatiota koettaa kuinka pitkälle olet valmis puolustelemaan itseäsi. :D
Tosi kypsää..
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön pari banaania, ja omenan yleensä, joskus ostan mangoa ja ananasta, tuoreita vadelmia myös.
Poikani 13v mielestä tuore ananas ja tuoreet vadelmat ovat parempaa kuin karkki. Syömme muutenkin terveellisesti.
t. äiti 40v painoindeksi 19
Painoindeksi ei ole hyvinvoinnin mittari.
Sanoinhan että syömme terveellisesti. Urheilemme myös paljon :P
Olin viimeksi sairaana 2019, en ole sairastanut edes koronaa.
Riittääkö jo Sinulle.
Mites kakka kulkee?
Huono päivä tänään?
eri
1-2 ehkä päivässä, välillä en yhtään
En yhtään. En pidä makeasta. Kasviksia syön paljon!
0-1, muut perheessä useampia, itse olen valtaosalle hedelmistä allerginen. Jos jonkun tietyn hedelmän ns kausii niin sitten niitä menee todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin viinirypäleet ja banaanit ovat varsinaisia pieniä sokeripusseja, koska niissä on suhteessa kovin vähän ravintokuitua.
Banaaneissa on roimasti B6:ta joka mm. puhdistaa maksaa ja munuaisia ja tuottaa punasoluja. Niissä on myös paljon potassiumia joka auttaa ylläpitämään hyvää verenpainetta ja sydäntä. Banaani on myös hellää vatsalle ja niistä saa energiaa! Ja paljon muita hyviä puolia.
Banaaneja suositellaan erityisesti atleeteille, raskaana oleville naisille ja pienille lapsille, mutta kaikille ne tekevät hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin viinirypäleet ja banaanit ovat varsinaisia pieniä sokeripusseja, koska niissä on suhteessa kovin vähän ravintokuitua.
Banaaneissa on roimasti B6:ta joka mm. puhdistaa maksaa ja munuaisia ja tuottaa punasoluja. Niissä on myös paljon potassiumia joka auttaa ylläpitämään hyvää verenpainetta ja sydäntä. Banaani on myös hellää vatsalle ja niistä saa energiaa! Ja paljon muita hyviä puolia.
Banaaneja suositellaan erityisesti atleeteille, raskaana oleville naisille ja pienille lapsille, mutta kaikille ne tekevät hyvää.
Älä viitsi tällaista sontaa levittää.
No kuule eipä tule laskettua.
Pitäisikö mukaan lukea mielestäsi kirsikat, luumut ja viinirypäleet? Entäs marjat? Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö mukaan lukea mielestäsi kirsikat, luumut ja viinirypäleet? Entäs marjat? Miksi ei?
Sulla on epäselvää, mitä on hedelmät?
Omien lasteni kaverivat kyllä syövät ihan mielellään meillä hedelmiä eivätkä ole kyllä koskaan ihmetelleet, vaikka meillä on aina tarjolla useampaa lajia eri hedelmiä. Kasviksiakin osa syö mielellään ja osa ei. En sitä ole koskaan suuremmin ihmetellyt, koska inhosin itse lapsena kasviksia, vaikka niitä oli usein (liiankin usein) tarjolla. Aikuisena olen oppinut pitämään kasviksista ja ruokavaliostani valtaosa koostuukin kasviksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potassium on suomeksi kalium ja sitä on banaanissa paljon. Meillä on aina banaaneja tarjolla. Itse syön 2 - 3 hedelmää päivässä, marjoja myös. Marjoissahan on myös fruktoosia, joissakin reippaastikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on epäselvää, mitä on hedelmät?
Se on aika monelle epäselvää. En itsekään muista, mitkä kasvit on oikeasti hedelmiä. Herne on hedelmä ja mustikka myös, tomaatti taas marja, samoin banaani jne.
Niinpä, monet jaksaa jankuttaa sokerin terveellisyydestä.