Kävi ilmi, että mies antaa äidilleen rahaa
Olemme tavallinen pienituloinen lapsiperhe, minä vain osa-aikatyössä nyt kun lapset on pieniä, mies kokoaikatyössä mutta ei isoa palkkaa hänellä. Selviämme laskuista ja tavallisista hankinnoista kuten ruoka mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja me aikuiset ei juuri osteta mitään itsellemme, eikä edes risteilyllä tms ole käyty vuosiin. Nyt sain tietää, että mies antaa äidilleen rahaa. Siis joka kuukausi. Ei suuria summia mutta kuitenkin. Olisiko tämä teistä ihan ok? Hänen äiti on eläkeläinen, saa enemmän eläkettä kuin vain se joku kansaneläke vai mikä se on, koska on kuitenkin ollut työelämässä ihan hyvässä työssä. Asuu velattomassa omistusasunnossa. Ei ole rikas mutta ei nyt köyhäkään. Eronnut on, mies ainoa lapsi. Eniten minua vaivaa, että tämä on tapahtunut selkäni takana. Mutta myös se, että en ymmärrä miksi hän antaa säännöllisesti äidilleen rahaa, vaikka hänen äiti selviää taloudellisesti ihan hyvin muutenkin, mutta meillä itsellä on rahasta tiukkaa. Ja miksi hänen äiti edes ottaa rahaa vastaan.
Kommentit (1296)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ap on jo selvittänyt asiaa miehensä ja anoppinsa kanssa. Varmaan aika helppo on selvittää anopin tulot ja menot ja minkä verran jää käyttörahaa pakollisten menojen jälkeen kuukaudessa vai jääkö lainkaan. Onko avun tarve todellinen vai ei,
Tuskin. Miettikääs tiedättekö eläkkeellä olevien vanhempienne tulot,?
Minä en ainakaan tiennyt ja vanhempien tulot selvisi heidän kuoltuaan.
Ei ole yleistä, että kerrotaan edes sukulaiselle mikä on eläke ja mitä menoja on.
Miksi se pitäisi tietää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ap on jo selvittänyt asiaa miehensä ja anoppinsa kanssa. Varmaan aika helppo on selvittää anopin tulot ja menot ja minkä verran jää käyttörahaa pakollisten menojen jälkeen kuukaudessa vai jääkö lainkaan. Onko avun tarve todellinen vai ei,
Ei ole yleistä, että kerrotaan edes sukulaiselle mikä on eläke ja mitä menoja on.
Ei ole ollenkaan harvinaista että ainakin jollakin lapsista on käyttöoikeus vanhempansa tiliin ja hän hoitaa vanhemman raha-asioita. Itse tiedän vanhempani sekä tulot että menot melko tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yleistä, että kerrotaan edes sukulaiselle mikä on eläke ja mitä menoja on.Miksi se pitäisi tietää?
Niin. Ei pidäkään tietää. Tuossa joku väitti että ap on selvittänyt mitä on anopin tulot ym. Siihen se vastaus oli. Ei tarvi tietää eikä kuulu tietää tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yleistä, että kerrotaan edes sukulaiselle mikä on eläke ja mitä menoja on.Ei ole ollenkaan harvinaista että ainakin jollakin lapsista on käyttöoikeus vanhempansa tiliin ja hän hoitaa vanhemman raha-asioita. Itse tiedän vanhempani sekä tulot että menot melko tarkasti.
Noista tapauksissa tiedetään. Se on selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yleistä, että kerrotaan edes sukulaiselle mikä on eläke ja mitä menoja on.Ei ole ollenkaan harvinaista että ainakin jollakin lapsista on käyttöoikeus vanhempansa tiliin ja hän hoitaa vanhemman raha-asioita. Itse tiedän vanhempani sekä tulot että menot melko tarkasti.
Noista tapauksissa tiedetään. Se on selvää.
Ja jos tilanne on se että vanhempi esim. pyytää minulta rahaa niin haluan tietää tietenkin miksi, miksi menot on suuremmat kuin tulot.
Sinulle ei kuulu, mihin mies käyttää omaa rahaansa, eikä se mikä hänen äitinsä talous on.
Mutta kyllä teidän olisi pitänyt sopia, mikä teidän rahoista on yhteistä, mikä sinun ja mikä hänen
Tilanne, jos kummallakaan ei olisi mitään omaa rahaa mikä tehdä mitä haluaa, olisi mielestäni epäterve. Aikuisella ihmisellä pitää parisuhteessakin olla oma tahto ja yksityisyys ja jotain mihin ei kysytä lupaa keltään.
Jos teillä on jokin määrä omaa rahaa, jonka saa laittaa vaikka kynsilakkaan tai olueeseen, hän voi ihan itse myös päättää antaa sen äidilleen. Se voi olla hänelle tärkeää.
Jos tämä on sinulle ylipääsemätön konsepti, ehkä hän siksi on tehnyt sen kysymättä sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yleistä, että kerrotaan edes sukulaiselle mikä on eläke ja mitä menoja on.Miksi se pitäisi tietää?
Niin. Ei pidäkään tietää. Tuossa joku väitti että ap on selvittänyt mitä on anopin tulot ym. Siihen se vastaus oli. Ei tarvi tietää eikä kuulu tietää tuloja.
Niin koska anopin kuuluu itse hoitaa omat raha-asiansa eikä loisia miniänsä taakkana.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei kuulu, mihin mies käyttää omaa rahaansa, eikä se mikä hänen äitinsä talous on.
Mutta kyllä teidän olisi pitänyt sopia, mikä teidän rahoista on yhteistä, mikä sinun ja mikä hänen
Tilanne, jos kummallakaan ei olisi mitään omaa rahaa mikä tehdä mitä haluaa, olisi mielestäni epäterve. Aikuisella ihmisellä pitää parisuhteessakin olla oma tahto ja yksityisyys ja jotain mihin ei kysytä lupaa keltään.
Jos teillä on jokin määrä omaa rahaa, jonka saa laittaa vaikka kynsilakkaan tai olueeseen, hän voi ihan itse myös päättää antaa sen äidilleen. Se voi olla hänelle tärkeää.Jos tämä on sinulle ylipääsemätön konsepti, ehkä hän siksi on tehnyt sen kysymättä sinulta.
Miehen päätösten takia ap:n perhe elää jo valmiiksi kädestä suuhun. Ei siinä ole se miehen oma raha nyt mikään prioriteetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä ole ok rahoittaa äitiä, joka saa eläkettä ja asunto maksettu. Sen "ylimääräisen" pitäisi mennä lapsiin ja perheisiin. Jos teillä tilanne se ettei edes risteilyllä ole käyty vuosiin, niin ei herran jestas silloin kenenkään muun elämää rahoiteta!
Tuollaiset risteilytarpeet ovat moukkien tarpeita.
Ne on kuule lasten tarpeita.
Lapsetko kuolee jos ne ei pääse ruotsinlaivalle?
Taitaa äippä haluta sinne enemmän, vieraan miehen nussittavaksi
Lapsilla on muitakin tarpeita kuin pelkkä hengissä säilyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä ole ok rahoittaa äitiä, joka saa eläkettä ja asunto maksettu. Sen "ylimääräisen" pitäisi mennä lapsiin ja perheisiin. Jos teillä tilanne se ettei edes risteilyllä ole käyty vuosiin, niin ei herran jestas silloin kenenkään muun elämää rahoiteta!
Ei oikeastaan ole. Te jotka ulisette köyhyydestä... menkääs katsomaan johonkin maahan jossa pienet lapset myy itseään turisteille pikkurahasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on jokin määrä omaa rahaa, jonka saa laittaa vaikka kynsilakkaan tai olueeseen, hän voi ihan itse myös päättää antaa sen äidilleen. Se voi olla hänelle tärkeää.Jos tämä on sinulle ylipääsemätön konsepti, ehkä hän siksi on tehnyt sen kysymättä sinulta.
Miksi mies ei olisi voinut ottaa asiaa puheeksi ja sitten olisi voitu sopia erillisistä käyttövaroista, niiden määrästä ja niiden suhteesta elämäntilanteeseen ja perheen menoihin? Tässä unohtuu, että mies ei ole hoitanut omaa osaansa asioiden sopimisesta alunperinkään, kunhan sooloilee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan ole. Te jotka ulisette köyhyydestä... menkääs katsomaan johonkin maahan jossa pienet lapset myy itseään turisteille pikkurahasta.
Kyllä on. Se opetetaan ihan jo lukion psykologiassa.
Ja mene sinä katsomaan miten ne raha-asiansa sössineet muorit siellä elelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei olisi voinut ottaa asiaa puheeksi ja sitten olisi voitu sopia erillisistä käyttövaroista, niiden määrästä ja niiden suhteesta elämäntilanteeseen ja perheen menoihin? Tässä unohtuu, että mies ei ole hoitanut omaa osaansa asioiden sopimisesta alunperinkään, kunhan sooloilee.
Ei perheellä ole mitään erillisiä ylimääräisiä käyttövaroja joita sitten kokoustaen jaellaan.
Valtaosa lapsiperheistä elää niin että mitään muuta ei jää kuin korkeintaan se oma puskurirahasto. Ei ole varaa elättää kitiseviä eläkeläisiä! Joilla on maksettu asunto ja oman toiminnan määräämä työeläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on jokin määrä omaa rahaa, jonka saa laittaa vaikka kynsilakkaan tai olueeseen, hän voi ihan itse myös päättää antaa sen äidilleen. Se voi olla hänelle tärkeää.Aloitus on trolli. Siksi.
Jos tämä on sinulle ylipääsemätön konsepti, ehkä hän siksi on tehnyt sen kysymättä sinulta.Miksi mies ei olisi voinut ottaa asiaa puheeksi ja sitten olisi voitu sopia erillisistä käyttövaroista, niiden määrästä ja niiden suhteesta elämäntilanteeseen ja perheen menoihin? Tässä unohtuu, että mies ei ole hoitanut omaa osaansa asioiden sopimisesta alunperinkään, kunhan sooloilee.
Huolestuisin vasta jos mies antaisi isoäidilleen!
Siinä raja.
Enemmän se on niin päin että äidiltä nk aikamiespojat kinuaa rahaa. Äidit antaa lastensa perheille rahaa jos on mistä antaa. Tai sitten humputtelevat menemään, kanarioilla ja Andalusiassa viikkokaupalla. Ei sen puoleen ihan ok. Sitten ne jotka hoitaa lastenlapsia että nuoripari pääsee viettämään yhdessä nk laatuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhempi pyytää rahaa lapseltaan ja sanoo, ettei pärjää vaikka saa eläkettä ja hänellä on velaton asunto, niin vanhemman tulot ja menot täytyy selvittää. Ties vaikka siellä on lukuisia nettiliittymiä, kanavapaketteja ja vitamiinitilauksia, jotka vievät satoja euroja kuukaudessa.
Monissa muissa maissa hyvin yleinen tapa :)
Pitää huolta koko suvusta tarpeen vaatiessa.
Jo nyt on markkinat jos mies antanut satasen omalle äidilleen. Kai on lainannut rahaa ja entä sitten. Lapsilla kuitenkin on ruokaa, vaatteet jne. Miniä haluaa risteilemään ja kenties ulkomaille.