Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävi ilmi, että mies antaa äidilleen rahaa

Vierailija
31.05.2023 |

Olemme tavallinen pienituloinen lapsiperhe, minä vain osa-aikatyössä nyt kun lapset on pieniä, mies kokoaikatyössä mutta ei isoa palkkaa hänellä. Selviämme laskuista ja tavallisista hankinnoista kuten ruoka mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja me aikuiset ei juuri osteta mitään itsellemme, eikä edes risteilyllä tms ole käyty vuosiin. Nyt sain tietää, että mies antaa äidilleen rahaa. Siis joka kuukausi. Ei suuria summia mutta kuitenkin. Olisiko tämä teistä ihan ok? Hänen äiti on eläkeläinen, saa enemmän eläkettä kuin vain se joku kansaneläke vai mikä se on, koska on kuitenkin ollut työelämässä ihan hyvässä työssä. Asuu velattomassa omistusasunnossa. Ei ole rikas mutta ei nyt köyhäkään. Eronnut on, mies ainoa lapsi. Eniten minua vaivaa, että tämä on tapahtunut selkäni takana. Mutta myös se, että en ymmärrä miksi hän antaa säännöllisesti äidilleen rahaa, vaikka hänen äiti selviää taloudellisesti ihan hyvin muutenkin, mutta meillä itsellä on rahasta tiukkaa. Ja miksi hänen äiti edes ottaa rahaa vastaan.

Kommentit (1296)

Vierailija
101/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi äidillä on peliongelma tai sitten hän lähettelee rahaa jollekin "amerikkalaiselle everstille", joka on bongannut miehen äidin vastustamattoman hemaisevan kuva facebookista.

Vierailija
102/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni maksaa joka kk äidilleen. Lisäksi ostaa lamput, kalusteet jne kun äitinsä pyytää. Äitinsä eläke isompi kuin palkkani ja velaton talo, me vuokralla. Mutta rahat ovat mieheni, ei minun. Joskus kyllä huvittaa, kun en esim itse ole koko 9 vuoden suhteen aikana saanut kertaakaan esim lahjaa tai kukkia mieheltäni.

Ai huvittaa?

Moinen mammanpoika ei paljon naurattaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko mies mummolle antaa rahaa? Onko kyse siis siitä, että livauttaa parikymppiä kylässä käydessään vai että siirtää joka kuukausi 200 euroa mummon tilille?

En tiedä totuutta asiasta. Enemmän kuin parikymppiä. Se tilisiirto minkä näin oli satasen.

Ap

Mun mies siirsi just pojalleen vähän yli 4000 e, pitääkö nyt ryhtyä mököttämään, kun en tiedä totuutta asiassa.

Ei koska on ihan asiallista että vanhemmat tulevat lapsiaan.

Mitä tukemista on kolmekymppisessä pojassa, joka asuu velattomassa asunnossa ja tienaa nettona vähän yli 5000 e/kk? Ei perhettä, ei velkoja, ei kalliita harrastuksia.

Parempi niitä rahoja on lahjoittaa jo eläessään.

Vierailija
104/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies häpeää jotain. Ei luota tunnetasolla puolisoonsa.

Jos asia selviää, voisitko ap, hyväksyä anopin auttamiseksi? Jos, niin hyvä, ja mies on turhaan hävennyt ja ehkä kärsinyt. Ellet hyväksy, mies on tiennyt tämän.

Toisaalta avioliitossa asiat pitäisi jakaa, mutta joskus vain tietää, että ei voi - joskus voi pelätä turhaan.

Näin tuntemattomana koen kyllä empatiaa miestä kohtaan sikäli, että tiedän, miten sitova avioliitto saattaa viedä kaiken kohtuullisuudentajun ja johtaa vaikka juuri siihen, että oma vanhempi jää vaille apua.

Tuollainen mies joutaa muuttaa sinne äitinsä helmoihin takaisin piipittämään.

Vierailija
105/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko mies mummolle antaa rahaa? Onko kyse siis siitä, että livauttaa parikymppiä kylässä käydessään vai että siirtää joka kuukausi 200 euroa mummon tilille?

En tiedä totuutta asiasta. Enemmän kuin parikymppiä. Se tilisiirto minkä näin oli satasen.

Ap

Mun mies siirsi just pojalleen vähän yli 4000 e, pitääkö nyt ryhtyä mököttämään, kun en tiedä totuutta asiassa.

Ei liity aloitukseen mitenkään. Ei siirtänyt äidilleen.

Vierailija
106/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap käytkö töissä ja saat yhtä paljon palkkaa kuin miehesi vai elättääkö hän sinua?

Aloituksessakin jo kerroin, että teen pienten lasten vuoksi lyhennettyä työaikaa. Ihan palkkatyössä olen. Ei mies elätä minua. Eikä ole sen puoleen koskaan elättänytkään, äitiyspäivärahakin on Suomessa ansiosidonnainen. En tunne ketään, jota mies elättäisi. Outo kysymyskin.

Ap

Eli miehesi elättää sinua osaksi. Ei ole sananvaltaa miehen tuloihin sulla. Minusta olet naurettava.

Eli koska kaikki tekevät omat päätöksensä,voi ap omalla ilmoituksella siirtyä kokoaikaiseen työhön ja ojentaa miehelle lasten kuskausvuorot. Keskustelua ei tarvita. Mies siinä nikottelemaan, että miten järjestää, työ ei jousta jne perusselitykset. Ihan kuule sama miten järjestät, ehkä vaikka äiti voi auttaa poikaa pulassa.

Kun käännetään itsellisyys päälaelleen, ei moni olekaan enää niin tyytyväinen, eihän niin voi menetellä..?

Vierailija
107/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei välttämättä ole anopin syytä. Mies on voinut valehdella äidilleen rahatilanteensa. Väittänyt että rahaa on ja sitähän riittää.

Vierailija
108/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakaan ei ole oikein.

Ei ole oikein salata asia eikä ole oikein rahoittaa sukulaisia.

Avioliitossakin omat rahat ovat omia. Todella outoa, jos pitäisi puolisolle selvittää jokainen käytetty euro. Suloista auttaa rakasta äitiään. Hyvä mies.

Niin on kuule sillä anopillakin sekä omat rahat että ihan oma kotitalous. Sinne ei pumpata lapsiperheen rahoja, todellakaan.

Siinä tapauksessa sitten keskustellaan lasten ja lapsenlapsien kanssa, mitä tehdään.

Esim. meillä, minun eläke, kun suurimmalla osalla eläkeläisiä on 1600€/ brutto, käteen 1100€ netto ja näillä tuloilla en enää pysty maksamaan enää niitä kuluja, mitä joutuisin maksamaan kaupunkiasunnosta, suvulta perityllä tilasta ja Lapissa olevasta kesämökistä, jota myös aikuiset lapset perheineen käyttävät vapaa-ajalla.

Joko he maksavat tai niistä luovuttaa ja myydään. Turha itkeä sitten perintöjen perään, kun eivät ole pysyneet suvun hallussa.

Elämässä on tehtävä valintoja ja saman ongelman äärellä on monet eläkeläiset.

Itse voin luopua kaikesta.

Kakkua ei voi syödä, eikä säästää samaanaikaan.

Vierailija
109/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap käytkö töissä ja saat yhtä paljon palkkaa kuin miehesi vai elättääkö hän sinua?

Aloituksessakin jo kerroin, että teen pienten lasten vuoksi lyhennettyä työaikaa. Ihan palkkatyössä olen. Ei mies elätä minua. Eikä ole sen puoleen koskaan elättänytkään, äitiyspäivärahakin on Suomessa ansiosidonnainen. En tunne ketään, jota mies elättäisi. Outo kysymyskin.

Ap

Eli miehesi elättää sinua osaksi. Ei ole sananvaltaa miehen tuloihin sulla. Minusta olet naurettava.

Eli koska kaikki tekevät omat päätöksensä,voi ap omalla ilmoituksella siirtyä kokoaikaiseen työhön ja ojentaa miehelle lasten kuskausvuorot. Keskustelua ei tarvita. Mies siinä nikottelemaan, että miten järjestää, työ ei jousta jne perusselitykset. Ihan kuule sama miten järjestät, ehkä vaikka äiti voi auttaa poikaa pulassa.

Kun käännetään itsellisyys päälaelleen, ei moni olekaan enää niin tyytyväinen, eihän niin voi menetellä..?

Tämä. Ja pidä vaan ap ne vanhemmilta saadut rahat itselläsi. Mies maksakoon omat pitsansa tai pyytäköön äidiltään.

Vierailija
110/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitossakin omat rahat ovat omia. Todella outoa, jos pitäisi puolisolle selvittää jokainen käytetty euro. Suloista auttaa rakasta äitiään. Hyvä mies.

Niin on kuule sillä anopillakin sekä omat rahat että ihan oma kotitalous. Sinne ei pumpata lapsiperheen rahoja, todellakaan.

Siinä tapauksessa sitten keskustellaan lasten ja lapsenlapsien kanssa, mitä tehdään.

Esim. meillä, minun eläke, kun suurimmalla osalla eläkeläisiä on 1600€/ brutto, käteen 1100€ netto ja näillä tuloilla en enää pysty maksamaan enää niitä kuluja, mitä joutuisin maksamaan kaupunkiasunnosta, suvulta perityllä tilasta ja Lapissa olevasta kesämökistä, jota myös aikuiset lapset perheineen käyttävät vapaa-ajalla.

Joko he maksavat tai niistä luovuttaa ja myydään. Turha itkeä sitten perintöjen perään, kun eivät ole pysyneet suvun hallussa.

Tottakai ne myydään ja käytetään vanhuuden hoivaan. Kukaan mitään perintöjä nykyään kyttää ja odota.

Vierailija
111/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

johan noista tulee sellaiset perintöverot ettei rahat riitä, pois vaan

Vierailija
112/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla ei ole kunnollista eläkettä tai säästöjä?

Vierailija
113/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi selvittää jääkö raha anopille vai jatkaako eteenpäin?

Ei ap tarvitse sen tähden tarvi mennä kokopäivätöihin, että saa tienattua enemmän mikä kompensoi sen miehen lahjoittaman sumnan.

Entä verottaja?

Vierailija
114/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on vastikkeellista ja äiti tarjoaa miehelleen seksuaalipalveluita?

Vierailija
115/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei koska on ihan asiallista että vanhemmat tulevat lapsiaan.

Mitä tukemista on kolmekymppisessä pojassa, joka asuu velattomassa asunnossa ja tienaa nettona vähän yli 5000 e/kk? Ei perhettä, ei velkoja, ei kalliita harrastuksia.

Vähän tuntuu, että taidat jo salaa mököttää ja kysymyksesi oli vain hypoteettinen :D

Vierailija
116/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap varma, että rahat menevät tosiaan äidille? Tuli mieleen yksi tuttu, jonka mies sanoi tukevansa vanhempiaan jazselitti sillä rahankäyttöään. Oikeasti kyse oli peliveloista. Valitettavasti aina ei voi luottaa.

Vierailija
117/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako anoppi verot näistä rahalahjoista?

Vierailija
118/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille kelan tuet hakuun jos ei tule toimeen.

Vierailija
119/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole miehesi rahoja mitä hän antaa? Asia ei oikeastaan kuulu sinulle.

Asia kuuluu minulle kyllä sikäli, että kyseessä on aviomieheni ja parisuhteessa ei pitäisi tapahtua mitään outoa ja selittämätöntä toisen selän takana.

Ap

Katso uudelleen edellinen vastaus. Jos ne ovat miehesi rahoja, sinulla ei juridisesti ole mitään nokan koputtamista asiassa.

No ei kai kukaan ole väittänytkään kyse olevan laittomuudesta. Mutta fiksua käytöstä tuo ei ole. Ap:kin on itse osa-aikatyössä pienten lasten takia ja siksi rahat tiukalla eli ajattelee perhettään, niin miehen rahat ja päätökset ovat muka "vain hänen omiaan". 

Vierailija
120/1296 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille lapsille kaurapuuroa ja omalle äidille kaviaaria. Reilu peli. Tai sitten ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi