Kävi ilmi, että mies antaa äidilleen rahaa
Olemme tavallinen pienituloinen lapsiperhe, minä vain osa-aikatyössä nyt kun lapset on pieniä, mies kokoaikatyössä mutta ei isoa palkkaa hänellä. Selviämme laskuista ja tavallisista hankinnoista kuten ruoka mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja me aikuiset ei juuri osteta mitään itsellemme, eikä edes risteilyllä tms ole käyty vuosiin. Nyt sain tietää, että mies antaa äidilleen rahaa. Siis joka kuukausi. Ei suuria summia mutta kuitenkin. Olisiko tämä teistä ihan ok? Hänen äiti on eläkeläinen, saa enemmän eläkettä kuin vain se joku kansaneläke vai mikä se on, koska on kuitenkin ollut työelämässä ihan hyvässä työssä. Asuu velattomassa omistusasunnossa. Ei ole rikas mutta ei nyt köyhäkään. Eronnut on, mies ainoa lapsi. Eniten minua vaivaa, että tämä on tapahtunut selkäni takana. Mutta myös se, että en ymmärrä miksi hän antaa säännöllisesti äidilleen rahaa, vaikka hänen äiti selviää taloudellisesti ihan hyvin muutenkin, mutta meillä itsellä on rahasta tiukkaa. Ja miksi hänen äiti edes ottaa rahaa vastaan.
Kommentit (1296)
No kysyttävää anopilta, että onko hänestä ok että poikansa antaa teidän yhteiseksi hyväksi ja lapsille tarkoitettuja rahoja hänelle.
Ilmoita "etteihän tää toki sulle kuuluu " mut kerro hänelle että olette vähävaraisia ja lapset tarvitsee sitä ja tätä.....
Pistä anopin omatunto kolkuttamaan......
En usko tätä aloitusta. Provo. Siltikin, äidilleen voi antaa rahaa jos haluaa, ja jos antaa, joku syyhän siihen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko mies mummolle antaa rahaa? Onko kyse siis siitä, että livauttaa parikymppiä kylässä käydessään vai että siirtää joka kuukausi 200 euroa mummon tilille?
En tiedä totuutta asiasta. Enemmän kuin parikymppiä. Se tilisiirto minkä näin oli satasen.
Ap
Mun mies siirsi just pojalleen vähän yli 4000 e, pitääkö nyt ryhtyä mököttämään, kun en tiedä totuutta asiassa.
jos rahasta on tiukkaa niin tehdään elämänmuutos älä missään nimessa laita lasta koko päiväks hoitoon. kasvata lapses itte semmoseks että haluat viettää sen kanssa aikaa.
Miehesi on sugardaddy ja maksaa opiskelijatytsylle kuukausirahaa. Laittanut vaan tiliotteeseen viestiin äitisi nimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko mies mummolle antaa rahaa? Onko kyse siis siitä, että livauttaa parikymppiä kylässä käydessään vai että siirtää joka kuukausi 200 euroa mummon tilille?
En tiedä totuutta asiasta. Enemmän kuin parikymppiä. Se tilisiirto minkä näin oli satasen.
ApMun mies siirsi just pojalleen vähän yli 4000 e, pitääkö nyt ryhtyä mököttämään, kun en tiedä totuutta asiassa.
Ei koska on ihan asiallista että vanhemmat tulevat lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
No kysyttävää anopilta, että onko hänestä ok että poikansa antaa teidän yhteiseksi hyväksi ja lapsille tarkoitettuja rahoja hänelle.
Ilmoita "etteihän tää toki sulle kuuluu " mut kerro hänelle että olette vähävaraisia ja lapset tarvitsee sitä ja tätä.....
Anoppi vastaa, että hyvänen aika, jos teillä ei lapset saa edes ruokaa, niin pitää tehdä se huoli-ilmoitus. Sossu sitten pohtii, että olisiko sullekin parasta mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni maksaa joka kk äidilleen. Lisäksi ostaa lamput, kalusteet jne kun äitinsä pyytää. Äitinsä eläke isompi kuin palkkani ja velaton talo, me vuokralla. Mutta rahat ovat mieheni, ei minun. Joskus kyllä huvittaa, kun en esim itse ole koko 9 vuoden suhteen aikana saanut kertaakaan esim lahjaa tai kukkia mieheltäni.
Eipä kuullosta teidänkään tilanteenne ja parisuhde mitenkään auvoisalta :(
Vierailija kirjoitti:
Tuli jo aikaisemmin etäisesti mieleen Kalani ja Asuelu. Mitenköhän sekin satu päättyi?
Vierailija kirjoitti:
En usko tätä aloitusta. Provo. Siltikin, äidilleen voi antaa rahaa jos haluaa, ja jos antaa, joku syyhän siihen on.
Äidin ei kuulu nyhtää lapsiperheeltä rahaa eikä isän unohtaa elatusvelvollisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap käytkö töissä ja saat yhtä paljon palkkaa kuin miehesi vai elättääkö hän sinua?
Aloituksessakin jo kerroin, että teen pienten lasten vuoksi lyhennettyä työaikaa. Ihan palkkatyössä olen. Ei mies elätä minua. Eikä ole sen puoleen koskaan elättänytkään, äitiyspäivärahakin on Suomessa ansiosidonnainen. En tunne ketään, jota mies elättäisi. Outo kysymyskin.
ApEli miehesi elättää sinua osaksi. Ei ole sananvaltaa miehen tuloihin sulla. Minusta olet naurettava.
Ei elätä. Mutta minä huolehdin lapsista enemmän kuin hän, jotta hän pystyy käymään häiriöttä kokopäivätyössä.
Ap
Aikuinen ihminen saa tehdä itse ansaitsemillaan rahoilla mitä haluaa. Jos mies kerran osallistuu muuten täysipainoisesti yhteisen talouden ylläpitoon, niin eihän tuo asia edes kuulu sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Onko anoppi varmasti hakenut asumistukia tai leskeneläkettä tai kansaneläkettä jos hänellä tiukkaa ? Voisitte myös laskea yhdessä paljonko jää kummassakin taloudessa viivan alle .
MIKSI? Kaksi täysin eri kotitaloutta eikä se kuulu elättää ulkopuolisia.
Ei ole ok salata asiaa ja oma perhe menee aina etusijalle. Kysyisin mieheltä miksi hänen äiti menee omien lasten edelle kun on muutenkin tiukkaa ja miksi on salannut asian. Onko kyseessä joku "velvollisuuden tunne" auttaa äitiä vai mistälie kyse. Mihin se tarvitsee ylimääräistä rahaa jos sitä olevinaan on kuitenkin? Selvitä miksi ja mihin tarvitsee ja sano myös että oma perhe tarvitsee rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMun mies siirsi just pojalleen vähän yli 4000 e, pitääkö nyt ryhtyä mököttämään, kun en tiedä totuutta asiassa.
Ei koska on ihan asiallista että vanhemmat tulevat lapsiaan.
Mitä tukemista on kolmekymppisessä pojassa, joka asuu velattomassa asunnossa ja tienaa nettona vähän yli 5000 e/kk? Ei perhettä, ei velkoja, ei kalliita harrastuksia.
Mies häpeää jotain. Ei luota tunnetasolla puolisoonsa.
Jos asia selviää, voisitko ap, hyväksyä anopin auttamiseksi? Jos, niin hyvä, ja mies on turhaan hävennyt ja ehkä kärsinyt. Ellet hyväksy, mies on tiennyt tämän.
Toisaalta avioliitossa asiat pitäisi jakaa, mutta joskus vain tietää, että ei voi - joskus voi pelätä turhaan.
Näin tuntemattomana koen kyllä empatiaa miestä kohtaan sikäli, että tiedän, miten sitova avioliitto saattaa viedä kaiken kohtuullisuudentajun ja johtaa vaikka juuri siihen, että oma vanhempi jää vaille apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole miehesi rahoja mitä hän antaa? Asia ei oikeastaan kuulu sinulle.
Haloo. Mies on naimisissa/avoliitossa ja on lapsia. Velvollisuus elättää koskee etupäässä lapsia ja naista lasten äitinä.ei pitäisi olla mitään syytä laittaa äitiä etusijalle ellei äidillä ole vaikea sairasutilanne tms.
Kuulopuheiden mukaan lasten äiti on oikein pulskassa kunnossa, eli elatusvelvollisuus on jo suoritettu siihen suuntaan. Se, että äiti kaipaa ruotsinlaivan buffettiin, ei kuulu tähän elatusvelvollisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni maksaa joka kk äidilleen. Lisäksi ostaa lamput, kalusteet jne kun äitinsä pyytää. Äitinsä eläke isompi kuin palkkani ja velaton talo, me vuokralla. Mutta rahat ovat mieheni, ei minun. Joskus kyllä huvittaa, kun en esim itse ole koko 9 vuoden suhteen aikana saanut kertaakaan esim lahjaa tai kukkia mieheltäni.
Erikoinen miesmaku sulla. Hänellä on varmaan sitten joku muu keino huomioida sinua ja ilmentää, että olet tärkeä hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen melko varma, että miehesi maksaa äidilleen jotakin vanhaa velkaa takaisin. On ehkä nuorena sotkenut raha-asiansa: ottanut pikavippejä tai tuhlannut nettipokeriin tai sammunut kännissä opiskelija-asuntonsa viemärin päälle ja aiheuttanut mittavat vesivahingot. Äiti on hänet silloin pelastanut
Avioliitossa ei kyllä ole tuollaisia salaisuuksia.
Onko anoppi varmasti hakenut asumistukia tai leskeneläkettä tai kansaneläkettä jos hänellä tiukkaa ? Voisitte myös laskea yhdessä paljonko jää kummassakin taloudessa viivan alle .