Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävi ilmi, että mies antaa äidilleen rahaa

Vierailija
31.05.2023 |

Olemme tavallinen pienituloinen lapsiperhe, minä vain osa-aikatyössä nyt kun lapset on pieniä, mies kokoaikatyössä mutta ei isoa palkkaa hänellä. Selviämme laskuista ja tavallisista hankinnoista kuten ruoka mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja me aikuiset ei juuri osteta mitään itsellemme, eikä edes risteilyllä tms ole käyty vuosiin. Nyt sain tietää, että mies antaa äidilleen rahaa. Siis joka kuukausi. Ei suuria summia mutta kuitenkin. Olisiko tämä teistä ihan ok? Hänen äiti on eläkeläinen, saa enemmän eläkettä kuin vain se joku kansaneläke vai mikä se on, koska on kuitenkin ollut työelämässä ihan hyvässä työssä. Asuu velattomassa omistusasunnossa. Ei ole rikas mutta ei nyt köyhäkään. Eronnut on, mies ainoa lapsi. Eniten minua vaivaa, että tämä on tapahtunut selkäni takana. Mutta myös se, että en ymmärrä miksi hän antaa säännöllisesti äidilleen rahaa, vaikka hänen äiti selviää taloudellisesti ihan hyvin muutenkin, mutta meillä itsellä on rahasta tiukkaa. Ja miksi hänen äiti edes ottaa rahaa vastaan.

Kommentit (1296)

Vierailija
781/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan mitä tässä on käynyt.

Ap kertoi, että anoppi on eronnut ihminen. Eli anoppi on varmaan ns. vanhan kansan ihminen, joka tottui aikoinaan siihen, että eleli miehensä rahoilla avioliitossa ollessaan, vaikka kävi itsekin töissä, mutta siis aviomiehensä rahoilla sai kaikkea kivaa extraa. Erosivat. Ja koska anopin poika eli ap:n mies on ainoa lapsi, niin äidin ja pojan välinen suhde on tiivis ja toisiinsa kietoutunut. Vanhempien avioeron jälkeen tämä poika eli ap:n mies koki tarvetta alkaa perheen pääksi isänsä tilalle ja otti hoitaakseen isänsä tehtäviä, mukaan lukien taloudellisen huolehtimisen äidistä. Alkoi maksamaan siksi äidilleen rahaa, jotta äiti saisi avioeron jälkeenkin kaikkea kivaa extraa osteltua. Toisaalta mies kokee velvollisuudekseen jatkaa tätä hamaan loppuun saakka, hän kokee että kun isä ei ole enää elättämässä äitiä niin hänen pitää elättää äitiä kunnes äiti kuolee. Mutta toisaalta tämä hävettää miestä, mies tavallaan ymmärtää, että kuvio on vähän pipi. Tai vähän enemmänkin pipi. Ja häpeän takia hän on salannut asian vaimoltaan.

Vierailija
782/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme sisarusteni kanssa viisikymppisiä ja kyllä meillä on aina ollut avaimet lapsuudenkotiimme ja vanhempieni mökille. Olen antanut myös oman talomme ja mökkimme avaimet vanhemmille.

Minusta on ihan luonnollista, että aikuinen lapsi antaa vanhemmille rahaa tai toisinpäin. Voi se varakkaampi eläkeläinenkin antaa aikuisille lapsilleen säännöllisestikin rahaa. Toisista pidetään huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää ounasteluja...

Vierailija
784/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme sisarusteni kanssa viisikymppisiä ja kyllä meillä on aina ollut avaimet lapsuudenkotiimme ja vanhempieni mökille. Olen antanut myös oman talomme ja mökkimme avaimet vanhemmille.

Minusta on ihan luonnollista, että aikuinen lapsi antaa vanhemmille rahaa tai toisinpäin. Voi se varakkaampi eläkeläinenkin antaa aikuisille lapsilleen säännöllisestikin rahaa. Toisista pidetään huolta.

Huolenpito ei tarkoita rahaa.

Vierailija
785/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se joskus sitäkin tarkoittaa.

Vierailija
786/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa ihanalta. <3 Tosin omalta perheeltäni en suostuisi ottamaan rahallista apua vastaan, jos tietäisin että oma tilanteensa on tiukka.

Vierailija
787/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan mitä tässä on käynyt.

Ap kertoi, että anoppi on eronnut ihminen. Eli anoppi on varmaan ns. vanhan kansan ihminen, joka tottui aikoinaan siihen, että eleli miehensä rahoilla avioliitossa ollessaan, vaikka kävi itsekin töissä, mutta siis aviomiehensä rahoilla sai kaikkea kivaa extraa. Erosivat. Ja koska anopin poika eli ap:n mies on ainoa lapsi, niin äidin ja pojan välinen suhde on tiivis ja toisiinsa kietoutunut. Vanhempien avioeron jälkeen tämä poika eli ap:n mies koki tarvetta alkaa perheen pääksi isänsä tilalle ja otti hoitaakseen isänsä tehtäviä, mukaan lukien taloudellisen huolehtimisen äidistä. Alkoi maksamaan siksi äidilleen rahaa, jotta äiti saisi avioeron jälkeenkin kaikkea kivaa extraa osteltua. Toisaalta mies kokee velvollisuudekseen jatkaa tätä hamaan loppuun saakka, hän kokee että kun isä ei ole enää elättämässä äitiä niin hänen pitää elättää äitiä kunnes äiti kuolee. Mutta toisaalta tämä hävettää miestä, mies tavallaan ymmärtää, että kuvio on vähän pipi. Tai vähän enemmänkin pipi. Ja häpeän takia hän on salannut asian vaimoltaan.

Kaunis satu kultaseni

Vierailija
788/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita vaan sitä että jokainen huolehtii oman taloutensa niin että ei huolestuta muitakaan.

Ja kukaan normaali äiti ei rahasta poikaansa niin että pojan perhe kärsii.

Vierailija
789/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen useinkin antanut perheenjäsenilleni rahaa ja he minulle. En ole minkäänlaista kirjaa tästä pitänyt puolisolleni.

Vierailija
790/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen useinkin antanut perheenjäsenilleni rahaa ja he minulle. En ole minkäänlaista kirjaa tästä pitänyt puolisolleni.

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Vierailija
791/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkoita vaan sitä että jokainen huolehtii oman taloutensa niin että ei huolestuta muitakaan.

Ja kukaan normaali äiti ei rahasta poikaansa niin että pojan perhe kärsii.

:D Onpa sinulla naiivi kuva elämästä. Kunpa olisikin ihan vain itsestä kiinni nämä asiat.

Ja tuohon rahastuskommentiin turha vastata mitään, haisee ikävää asennetta tänne asti.

Vierailija
792/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Joo en minäkään ole pikkuserkkujani auttanut. Siitä ei nyt ollut puhe.

Vierailija
793/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että mies on äidiltään lainannut rahaa, ja makselee takaisin lainaansa.

Pikemminkin kyse on suvusta jossa kaikenlainen hyväksikäyttö on sallittua ja taloudellinen riistäminen arkipäivää.

Kukaan normaali isoäiti ei ottaisi rahaa pojaltaan, jonka perhe on ahtaalla.

Voihan se olla, että poika ei ole kertonut perheen olevan ahtaalla vaan hövelisti luvannut antaa rahaa. Ei isoäiti sitä välttämättä tiedä, jos salailee asioita vaimolta niin voi hyvin salailla myös äidiltä. Mutta onhan se jo lähtökohtaisesti vähän kummallista että vanhempi pyytää lapseltaan rahaa. Se ei ole kummallista, että hädässä olevaa autetaan, mutta nyt mikään ei viittaa siihen että isoäiti olisi hädässä.

Vierailija
794/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Kyllä on. Perhe on vanhemmat ja lapset.

Sitten on sukulaiset eli juurikin esim tämä isoäiti jota on hyysätty.

Vierailija
795/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että mies on äidiltään lainannut rahaa, ja makselee takaisin lainaansa.

Pikemminkin kyse on suvusta jossa kaikenlainen hyväksikäyttö on sallittua ja taloudellinen riistäminen arkipäivää.

Kukaan normaali isoäiti ei ottaisi rahaa pojaltaan, jonka perhe on ahtaalla.

Voihan se olla, että poika ei ole kertonut perheen olevan ahtaalla vaan hövelisti luvannut antaa rahaa. Ei isoäiti sitä välttämättä tiedä, jos salailee asioita vaimolta niin voi hyvin salailla myös äidiltä. Mutta onhan se jo lähtökohtaisesti vähän kummallista että vanhempi pyytää lapseltaan rahaa. Se ei ole kummallista, että hädässä olevaa autetaan, mutta nyt mikään ei viittaa siihen että isoäiti olisi hädässä.

Mikään ei viittaa siihen että vanhempi olisi erikseen pyytänyt rahaa.

Vierailija
796/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Kyllä, vanhemmat ja lapset ovat samaa perhettä. Äiti on perhettä. Olemme siis samaa mieltä.

Vierailija
797/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Kyllä, vanhemmat ja lapset ovat samaa perhettä. Äiti on perhettä. Olemme siis samaa mieltä.

Hän on toki oman perheensä jäsen, mutta ei ap:n perheen. Siinä on ap, ap:n mies ja näiden lapset.

Vierailija
798/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tämän keskustelun ihmisille omat lapsetkin muuttuvat aikuisina etäisiksi sukulaisiksi eivätkä enää ole rakkaita perheenjäseniä, kamalaa!!!!

Vierailija
799/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti on tarkeämpi kuin vaimo[/quote 

No ainakin niin,että uuden  puolison voi kyllä ihminen saada , mutta uutta äitiä taas ei. 

Vierailija
800/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Niin minäkin.

Mutta en sukulaisille.

Hän on toki oman perheensä jäsen, mutta ei ap:n perheen. Siinä on ap, ap:n mies ja näiden lapset.

Voi toki noinkin ajatella, itse ajattelen että avioliitossa kaksi perhettä yhdistyy. Riippuu hieman ajattelutavasta.

Mutta joka tapauksessa Ap:n miehen äiti on ap:n MIEHEN perhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi