Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävi ilmi, että mies antaa äidilleen rahaa

Vierailija
31.05.2023 |

Olemme tavallinen pienituloinen lapsiperhe, minä vain osa-aikatyössä nyt kun lapset on pieniä, mies kokoaikatyössä mutta ei isoa palkkaa hänellä. Selviämme laskuista ja tavallisista hankinnoista kuten ruoka mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja me aikuiset ei juuri osteta mitään itsellemme, eikä edes risteilyllä tms ole käyty vuosiin. Nyt sain tietää, että mies antaa äidilleen rahaa. Siis joka kuukausi. Ei suuria summia mutta kuitenkin. Olisiko tämä teistä ihan ok? Hänen äiti on eläkeläinen, saa enemmän eläkettä kuin vain se joku kansaneläke vai mikä se on, koska on kuitenkin ollut työelämässä ihan hyvässä työssä. Asuu velattomassa omistusasunnossa. Ei ole rikas mutta ei nyt köyhäkään. Eronnut on, mies ainoa lapsi. Eniten minua vaivaa, että tämä on tapahtunut selkäni takana. Mutta myös se, että en ymmärrä miksi hän antaa säännöllisesti äidilleen rahaa, vaikka hänen äiti selviää taloudellisesti ihan hyvin muutenkin, mutta meillä itsellä on rahasta tiukkaa. Ja miksi hänen äiti edes ottaa rahaa vastaan.

Kommentit (1296)

Vierailija
641/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyse muustakin kuin rahasta. Eihän kukaan normaali suutu siitä että joku vanhalle äidilleen antaa muutaman kympin kuussa.

Oletko AP muutenkin mustasukkainen miehen äidille? Tuntuuko että hän kuuntelee äitiään enemmän kuin sinua tms.?

Vierailija
642/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ole maininnut miehelleni mitenkään, kun olen auttanut esim. veljeäni taloudellisesti omilla rahoillani. En mainitsisi myöskään jos auttaisin vanhempiani.

Ei ole salailua vaan ei tulisi mielenkään että miestä edes kiinnostaisi tietää, miten rahaliikenne kulkee lapsuudenperheeni ja minun välillä. Jos mies alkaisi itkemään, että en saa auttaa äitiäni vaan sen sijaan tulee viedä hänet kylpylään, pitäisin vitsinä...

Kuinka typerä sitä voikaan olla. Sinulla on kaiketi VARAA siihen? Jos sinun lapsesi joutuu rahan vähyyden takia elämään tosi niukasti, niin aika pska äiti olet, jos rahaa jakelet edelleen veljellesi.

Kyllä auttaisin veljeäni vaikka olisi tiukkaa. Meilläpäin on tapana köyhienkin auttaa toinen toisiaan, kun ollaan samaa perhettä. Samoin veljeni auttaisi minua.

Eli sinulla ei ole lapsia.

Minun lapseni hyötyvät erittäin suuresti siitä että perheessä eletään kuten perhe, autetaan toinen toisiaan. Heillä onkin läheiset suhteet sisaruksiimme ja vanhempiimme.

Älä jauha paskaa. Sun lapsesi kärsii paskasta äidistä jonka pitää ostaa kuppaavien sukulaistensa hyväksyntä.

:D Aika yksin olette maailmassa jos oma äitikin on vain joku "sukulainen". Onneksi lapseni eivät opi tuollaista sairasta ajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko anoppi hoitanut lapsia? Mulla on taas sellainen kuva että hoitavat lastenlapsia, antavat välillä rahaa (ei kaikki oo varakkaita) . 

Vierailija
644/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ole maininnut miehelleni mitenkään, kun olen auttanut esim. veljeäni taloudellisesti omilla rahoillani. En mainitsisi myöskään jos auttaisin vanhempiani.

Ei ole salailua vaan ei tulisi mielenkään että miestä edes kiinnostaisi tietää, miten rahaliikenne kulkee lapsuudenperheeni ja minun välillä. Jos mies alkaisi itkemään, että en saa auttaa äitiäni vaan sen sijaan tulee viedä hänet kylpylään, pitäisin vitsinä...

Kuinka typerä sitä voikaan olla. Sinulla on kaiketi VARAA siihen? Jos sinun lapsesi joutuu rahan vähyyden takia elämään tosi niukasti, niin aika pska äiti olet, jos rahaa jakelet edelleen veljellesi.

Kyllä auttaisin veljeäni vaikka olisi tiukkaa. Meilläpäin on tapana köyhienkin auttaa toinen toisiaan, kun ollaan samaa perhettä. Samoin veljeni auttaisi minua.

Minun lapseni hyötyvät erittäin suuresti siitä että perheessä eletään kuten perhe, autetaan toinen toisiaan. Heillä onkin läheiset suhteet sisaruksiimme ja vanhempiimme.

Älä jauha paskaa. Sun lapsesi kärsii paskasta äidistä jonka pitää ostaa kuppaavien sukulaistensa hyväksyntä.

:D Aika yksin olette maailmassa jos oma äitikin on vain joku "sukulainen". Onneksi lapseni eivät opi tuollaista sairasta ajattelua.

Sukulainen joka kuppaa sulta rahaa ja kasvattanut sut luuseriksi jolla olematon moraali ja itsetunto.

Vierailija
645/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen joka kuppaa sulta rahaa ja kasvattanut sut luuseriksi jolla olematon moraali ja itsetunto.

Puhetavastasi päätellen on helppo arvata kenellä on huono kasvatus tässä keskustelussa. :)

Vierailija
646/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhetavastasi päätellen on helppo arvata kenellä on huono kasvatus tässä keskustelussa. :)

Sinulla. Joudut ostamaan jopa OMAN ÄITISI, jotta tulisit hyväksytyksi.

Vierailija
647/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla. Joudut ostamaan jopa OMAN ÄITISI, jotta tulisit hyväksytyksi.

Nyt on mielenkiintoista keittiöpsykologiaa, kerro toki lisää niin laitan popparit tulemaan.

Vierailija
648/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko anoppi hoitanut lapsia? Mulla on taas sellainen kuva että hoitavat lastenlapsia, antavat välillä rahaa (ei kaikki oo varakkaita) . 

Niin, sillä muorillahan olisi mahdollisuus ihan konkreettisesti auttaa poikansa perhettä auttamalla päiväkotikyydeissä, jolloin se ap voisi tehdä normaalipitkää työpäivää. Auttaako? Ei, rahastaa kyllä.

Vierailija
649/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies antoi äidilleen rahaa ja sai asialle minun siunauksena. Mieheni äiti asui rivarissa ja hänellä oli asuntovelkaa ja rahat vähissä. Minusta omia vanhempiaan saa ja voi tukea taloudellisesti jos haluaa.

Meillä minä annan anopille rahaa ;) (olen se hyvätuloisempi).

Vierailija
650/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sillä muorillahan olisi mahdollisuus ihan konkreettisesti auttaa poikansa perhettä auttamalla päiväkotikyydeissä, jolloin se ap voisi tehdä normaalipitkää työpäivää. Auttaako? Ei, rahastaa kyllä.

*sukulaisensa perhettä

Vierailija
651/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole miehesi rahoja mitä hän antaa? Asia ei oikeastaan kuulu sinulle.

Asia kuuluu minulle kyllä sikäli, että kyseessä on aviomieheni ja parisuhteessa ei pitäisi tapahtua mitään outoa ja selittämätöntä toisen selän takana.

Ap

Tilitätkö kaikki ostoksesi itse miehellesi? Tuskin.

Vierailija
652/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANA mies, pitää äidistäänkin huolta. Tosin, jos äiti on varakkaampi kuin miehesi on tilanne hieman hassu.. kenties mies ei ole ylpeyttään voinut myöntää että vielä aikuisena tarvitsee äitinsä apua, eikä toisin päin?

Vierailija
653/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies antoi äidilleen rahaa ja sai asialle minun siunauksena. Mieheni äiti asui rivarissa ja hänellä oli asuntovelkaa ja rahat vähissä. Minusta omia vanhempiaan saa ja voi tukea taloudellisesti jos haluaa.

Meillä minä annan anopille rahaa ;) (olen se hyvätuloisempi).

Kiva että olet hyvätuloinen.

Ap:n tapauksessa hän tai mies eivät kuitenkaan ole hyvätuloisia, vaan heillä on rahaongelmia ja vaikeaa tulla toimeen.

Anoppi taas asuu velattomassa asunnossa.

Kai ymmärrät, että puhut ihan eri tilanteesta omalla kohdallasi kuin mitä tämä ketju koskee?

Vierailija
654/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla vanhemmilla ei kummankaan vanhemmat olleet samaa perhettä sen jälkeen, kun he menivät naimisiin ja saivat lapsia. En ole kuullut, että isovanhemmat olisivat olleet mukana päättämässä asuntolainoista tai lomien ajankohdasta. Sama meillä, kun me ollaan lähdetty perheen kanssa reissuun, ei me olla varattu ja maksettu matkoja meidän vanhemmille.

Vierailija
655/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just juu. Jos pitää miettiä vippaatko huonosti raha-asiansa hoitaneelle veljellesi 100 euroa vai ostaisitko lapsellesi uudet talvikengät, niin varmaan auttaisit veljeäsi. Miehesikin varmaan arvostaisi sitä.

Vierailija
656/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aloitukseen lukematta koko keskustelua: Minusta tämä on ok, kunhan tuo muutama kymppi lähtee miehen henkilökohtaisesta budjetista eli on pois hänen omista huveistaan tai vastaavasta.

Kai teillä molemmilla siis on joku pieni rahamäärä, jonka saa käyttää omiin juttuihinsa?

Jos teillä ei ole yhtään omaa rahaa, ei edes sitä muutamaa kymppiä, itsellenne henkilökohtaiseen käyttöön niin ei sinulla AP ole varaa tehdä osa-aikatöitä vaan lapset laitetaan silloin päiväkotiin.

Vierailija
657/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just juu. Jos pitää miettiä vippaatko huonosti raha-asiansa hoitaneelle veljellesi 100 euroa vai ostaisitko lapsellesi uudet talvikengät, niin varmaan auttaisit veljeäsi. Miehesikin varmaan arvostaisi sitä.

Miksi keksit tahallasi hölmön esimerkin? Ei minulla ole mitään törttöilevää veljeä, joka hoitaisi asioitaan huonosti. Jokaiselle saattaa elämä heittää eteen kaikenlaista, sinullekin. Jos silloin ei edes omaa perhettä kiinnosta niin huh huh!

Vierailija
658/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmana kerro puolisoillenne mitä rahoillanne teette. Ostitko lonkeron terassilla? Kävitkö lounaalla? Kampaajalla? Tilasit lehden? Ostit sisustustyynyn? Joit pullakahvit katukahvilassa? Ostit kukkia? Noista voi koostua isojakin summia.

Kuka sen määrittelee mikä on sallittua rahankäyttöä suhteessa? Toinen voi hassata jatkuvasti kaikkeen turhaan, josta ei koe kuitenkaan olevansa tilivelvollinen.

Missä ne rajat menee, mitä rahoillaan saa tehdä ja kuka sen päättää?

Vierailija
659/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi keksit tahallasi hölmön esimerkin? Ei minulla ole mitään törttöilevää veljeä, joka hoitaisi asioitaan huonosti. Jokaiselle saattaa elämä heittää eteen kaikenlaista, sinullekin. Jos silloin ei edes omaa perhettä kiinnosta niin huh huh!

Se sun veljesi ei ole sun perhettäsi siinä vaiheessa kun asut omillasi ja sulla on lapsia.

Ja noita tilantwita varten pitää olla puskurirahasto. Ei sitä rahaa riistetä sukulaisten lapsilta.

Vierailija
660/1296 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh vaan. Luepas aloitus ja mieti sitten miksi sinä itse kerrot typeriä esimerkkejä kuinka vippaat veljellesi rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän