Mikä on ehkäisytapanne
Vakituisessa parisuhteessa olevat, mitä ehkäisyä käytätte?
Kommentit (22)
Kumi ollut 25 vuotta käytössä. Hormonaaliset ei sovi vaimolle lainkaan, eikä mitään jännittävämpiäkään menetelmiä ole huvittanut kokeilla. Hyvin on toiminut, ei mitään ongelmia, ja lisähyötynä vaimon pillu on säästynyt sperman aiheuttamasta ärsytykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Kumi ollut 25 vuotta käytössä. Hormonaaliset ei sovi vaimolle lainkaan, eikä mitään jännittävämpiäkään menetelmiä ole huvittanut kokeilla. Hyvin on toiminut, ei mitään ongelmia, ja lisähyötynä vaimon pillu on säästynyt sperman aiheuttamasta ärsytykseltä.
Sääliksi käy 😳
Vasektomia on ollut todella hyvä ratkaisu.
Normaalit hormoonitoiminnat molemmilla -> armotonta nussimista kiihoittuneilla sukuelimillä!
Djdjd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy 😳
Hoh. Säästä sääli itsellesi. Minä olen todella tyytyväinen siitä että koko pitkän liiton ajan on aina ollut seksiä kumin kanssa niin paljon kuin haluaa. Paljon ikävämpää olisi, jos seksiä ei olisi ollut ilman kumia, hän näet söi pillereitä vuoden tai pari suhteen alkupuolella, joten tiedossa on, mitä se olisi ollut jos niiden kanssa olisi jatkettu. Silloin minäkin säälisin itseäni.
Djdjd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy 😳
Entä säälitkö naisia, joiden limakalvot ovat kuivat hormonaalisen ehkäisyn takia ja jotka ovat menettäneet luonnollisen kiertonsa?
Miksei tuossa listassa ole pessaria? Minulle ja miehelleni se on ollut vaihtoehto kumille, joita molempia siis käytämme kierron ja kiinnostuksen yms. mukaan. Koetaanko sen käytön opettelu hankalaksi? Mutta onhan sillä etunsa, ja aina ajattelen aikaisempien sukupolvien naisia, joille se on ollut myös askare ennen sukupuolisia nautintoja. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Djdjd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy 😳
Hoh. Säästä sääli itsellesi. Minä olen todella tyytyväinen siitä että koko pitkän liiton ajan on aina ollut seksiä kumin kanssa niin paljon kuin haluaa. Paljon ikävämpää olisi, jos seksiä ei olisi ollut ilman kumia, hän näet söi pillereitä vuoden tai pari suhteen alkupuolella, joten tiedossa on, mitä se olisi ollut jos niiden kanssa olisi jatkettu. Silloin minäkin säälisin itseäni.
Kumin kanssa sama ku vetäis käteen kumihanskan kanssa. Ei mitään eroa. Kunnon limainen märkä pillu kullin ympärillä on hieman erituntuinen..
Vierailija kirjoitti:
Djdjd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy 😳
Entä säälitkö naisia, joiden limakalvot ovat kuivat hormonaalisen ehkäisyn takia ja jotka ovat menettäneet luonnollisen kiertonsa?
Miks mä heitä säälisin?
Säälitkö sä miljoonia tilhiäisiä jotka tuhoutuu sademetsien vähetessä.
Naammamm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Djdjd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy 😳
Kumin kanssa sama ku vetäis käteen kumihanskan kanssa. Ei mitään eroa. Kunnon limainen märkä pillu kullin ympärillä on hieman erituntuinen..
Onhan tuossa tietysti tavallaan perää, joskin on ihan tottumuskysymys. Siitä huolimatta, henkilökohtaisesti mulle paljon parempi vaihtoehto on se että on paljon kumilta tuntuvaa seksiä kuin se, että ei ole limaiselta märältä pillulta tuntuvaa seksiä. Pillereiden kanssa hänen pillunsa nimittäin ei todellakaan olisi märkä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuossa listassa ole pessaria? Minulle ja miehelleni se on ollut vaihtoehto kumille, joita molempia siis käytämme kierron ja kiinnostuksen yms. mukaan. Koetaanko sen käytön opettelu hankalaksi? Mutta onhan sillä etunsa, ja aina ajattelen aikaisempien sukupolvien naisia, joille se on ollut myös askare ennen sukupuolisia nautintoja. Nam.
Hahhah. Huvitti ja nolostutti kun aikoinaan äitini minua nuorinta tytärtään opasti hieman ennen häitä, kuinka pessaari on mainio ehkäisykeino lemmenasioissa, eli kuinka se on sitä varsinkin miehellesi, joka saa siten herkän ja intiimin kontaktin vaimoonsa.
Naurahdin sille mielessäni, mutta kuinka kävikään, aloin tarkemmin tutustua aiheeseen ja niinpä nykyisin välillä käytämme sitä mieheni kanssa, niin sanottuina varmoina päivinä ja spermisidillä varmistettuna. Siitä tulee sitten tavallaan juhlahetki, rakastellaan rakastelun kunniaksi, ja kyllä se samalla intohimoakin lisää.
Meillä vaimo pitää housut jalassa ja jalat yhdessä. Hyvin on ehkäisy toiminut jo monta vuotta.
Kondomi ovulaation aikoina. Muulloin keskeytetty ja "varmat päivät". Toki riskit tiedossa ja ne ymmärretään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah. Huvitti ja nolostutti kun aikoinaan äitini minua nuorinta tytärtään opasti hieman ennen häitä, kuinka pessaari on mainio ehkäisykeino lemmenasioissa, eli kuinka se on sitä varsinkin miehellesi, joka saa siten herkän ja intiimin kontaktin vaimoonsa.
Naurahdin sille mielessäni, mutta kuinka kävikään, aloin tarkemmin tutustua aiheeseen ja niinpä nykyisin välillä käytämme sitä mieheni kanssa, niin sanottuina varmoina päivinä ja spermisidillä varmistettuna. Siitä tulee sitten tavallaan juhlahetki, rakastellaan rakastelun kunniaksi, ja kyllä se samalla intohimoakin lisää.
Teillä on siis kondomit ja pessaari vakituisesti ehkäisynä?
Kuparikierukka. Joskus aiheuttaa lyhytkestoisia kipu/vihlomistiloja naiselle ja kuukautiset ovat tavanomaista kivuliaampia, mutta ehkäisyn kannalta muutoin täydellinen vaihtoehto. Monien vuosien ajan useamman kerran viikossa lauettu sisään.
Vasektomia ja anaaliseksin preferoiminen.
Kumpikaan meistä ei tykkää kumista, naiselleni ei sovi pillerit, ja kierukkaa ei ole kokeiltu. Kumpikaan meistä ei halua, ainakaan vielä, sterilisaatiota, niin seksimme ei ole kovin yhdyntäkeskeistä, vaan päätyy lähes aina suulla toisen loppuun asti hoitamiseen.
Kolmannen lapsen jälkeen päätimme yhdessä miehen ehdotuksesta vasektomiaan, joka on sopinut meille todella hyvin, vaimolle ei hormooni ehkäisy sopinut lainkaan ja kondomit koettiin epäkäytännöllisiksi, nyt yli 25 v operaatiosta seksielämä sujuu loistavasti ja kumpikin tykkää kun pannaan paljaalla. Hauskaksi muistoksi jäi operaatiosta se että sairaanhoitajana toimi tuttuni vaimo.
8 vuoden selibaatti koska vaimoa ei vaan kiinnosta enkä oo jaksanut ees enään kysellä.
Ennen lapsia puoliso söi vuosia pillereitä, sitten välissä oli kortsut käytössä. Lasten synnytysten jälkeen puoliso laittoi kapselin. Se ei toiminut, joten sitten minä kävin vasektomiassa.