Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alemman keskiluokan "statussymbolit"?

Vierailija
31.05.2023 |

Mistä tunnistaa alempaa keskiluokkaa olevan?

Aloitan Guessin laukulla ja ripsienpidennyksillä.

Kommentit (421)

Vierailija
281/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä stereotypioita. Oikeasti ihmiset ovat valintoineen yksilöitä, eikä niistä voi tehdä päätelmiä ihmisen keskiluokkaisuudesta yms. 

Vierailija
282/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on että lokki on kokenut arvonaleneman. Myydään jokapaikassa halvalla ja joka toiselta löytyy eli ei ole minkään statusesine enää. Vain juntit ei tätä ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen äskettäin jäänyt eläkkeelle, mutta tunnustan ylpeänä edustavani työväenluokkaa. Akateeminen sihteeri, asun vuokralla enkä ns. omista mitään. Ulkomaanmatkat ovat olleet omatoimisia Interrail- ja muita junamatkoja tai matkoja tapaamaan ystäviä, jotka asuvat laivamatkan takana. Olen lentänyt vain pakolliset työmatkat, en erityisemmin pidä lentämisestä. Puhun sujuvasti useita kieliä ja olen sekä asunut että työskennellyt muissa maissa. Luen erittäin paljon (myös näillä muilla kielillä). Vaatteet ostan yleensä kirpputorilta, kestäviä ja hyvää laatua, mielellään tavanomaisesta poikkeavia ja yhdistelen niitä hyvinkin hippimäisesti. Käyn vähintään pari kertaa vuodessa oopperassa sekä käytän ystäväni tyttöä baletissa ja usein teatterissa, elokuvissa en käy. Sisustusmakuni on omanlaisensa; erittäin vanhaa ja hieman uudempaa sekaisin, värikästä, kotoisaa. Olen kasvissyöjä (en vegaani) ja metsästän punalaputettuja tuotteita aina aamuvarhain. Laitan kaiken ruuan yleensä kotona ja muiden mielestä olen hyvä kokki. Olin lähes 15 v. ilman TV:ta, mutta ystävä osti itselleen uuden ja isomman, joten hänen vanha TV:nsa nököttää nyt tuossa käytössäni. En käytä suoratoistopalveluja. Minulla on useita kirjahyllyjä, joissa kirjojen lisäksi LP-levyjä,CD:ta ja DVD:ta. Merkkilaukkuni on itse tekemäni. Samoin ns. juhlamekkoni. Olen kyllä ollut useimmillakin illallisilla ja erilaisissa tapahtumissa kutsuvieraana, joissa on ollut läsnä ilmeisesti tuota mainittua yläluokkaa ja eliittiä. En ehkä kehuisi kaikkien hyviä käytöstapoja tai keskustelukykyjä.

Olen reilusti vasemmistolainen ja kuulun työväenluokkaan! Vanhempani olivat selkeitä työläisiä, jotka harrastivat paljon kulttuuria ja käsillä tekemistä. Emme koskaan ole asuneet omistusasunnossa.

t. Ei Lokki-valaisinta eikä missään nimessä Muumi-mukeja

Vierailija
284/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkääs minut luokkaani:

- yrittäjäperheestä kotoisin

- ylempi AMK

- talouden tulot noin 108 000€ vuodessa, joista minun hiukan yli puolet

- naimisissa

- lapsivapaa

- käyn teatterissa, oopperassa, museoissa ja näyttelyissä kuukausittain

- lahjoitan joka kuukausi hyväntekeväisyyteen ja toimin vapaaehtoisena

- matkustan (yleensä länsivaltioissa, eniten Euroopassa) 4-10 kertaa vuodessa (huvikseni)

- android-lippulaivapuhelin korealaiselta merkiltä

- alle 10 000€ AOT ("salkku")

- asumisoikeusasunto kerrostalossa pk-seudulla

- kuljen julkisilla

- omistan satakunta kirjaa, (ja olen lukenut jokaisen)

- luen joka kuukausi useita kirjoja

- töissä asemaltani "keskijohtoa", oikeasti kuintekin asiantuntijatehtävä

- värjään hiukseni, ripseni ja kulmani, ei muuta feikkijä

- pukeudun mustaan

- vaatteitteni merkki ja (toivottavasti hinta) ei näy ulospäin

- en elä sosiaalisessa mediassa

Vierailija
285/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Ei marimerkkoa, Iittalaa, Artekia eikä Lundiaa

Vierailija
286/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripsienpidennykset eivät kuulu sen paremmin ylemmän kuin alemmankaan keskiluokan statukseen! Keskiluokkaisuuteen kuuluu koulutus ja ammattiosaaminen, eikä kukaan asiallinen ammattilainen esiinny töissä missään ripsienpidennyksissä! LOL!

Tämä. Ylemmän keskiluokan tyyli on: omanväriset hiukset, luonnollisen näköinen meikki, jos ollenkaan, hillitysti lakatut kynnet ilman rakenteita. 

Vierailija
287/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- yrittäjäperheestä kotoisin

- ylempi AMK

- talouden tulot noin 108 000€ vuodessa, joista minun hiukan yli puolet

- naimisissa

- lapsivapaa

- käyn teatterissa, oopperassa, museoissa ja näyttelyissä kuukausittain

- lahjoitan joka kuukausi hyväntekeväisyyteen ja toimin vapaaehtoisena

- matkustan (yleensä länsivaltioissa, eniten Euroopassa) 4-10 kertaa vuodessa (huvikseni)

- android-lippulaivapuhelin korealaiselta merkiltä

- alle 10 000€ AOT ("salkku")

- asumisoikeusasunto kerrostalossa pk-seudulla

- kuljen julkisilla

- omistan satakunta kirjaa, (ja olen lukenut jokaisen)

- luen joka kuukausi useita kirjoja

- töissä asemaltani "keskijohtoa", oikeasti kuintekin asiantuntijatehtävä

- värjään hiukseni, ripseni ja kulmani, ei muuta feikkijä

- pukeudun mustaan

Olet työväenluokkaa.

Vierailija
288/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultainen panssarikaulaketju ja kultakäädyt yleisestikin, isot sormukset. Liian kallis auto tuloihin ja muuhun varallisuuteen nähden. Rivitalo pätkä jossain lähiössä.

"Kultainen panssarikaulaketju ja kultakäädyt yleisestikin, isot sormukset." Liittynee enemmän koulutustaustaan kuin luokkajakoon.

Luokkajako 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
289/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultainen panssarikaulaketju ja kultakäädyt yleisestikin, isot sormukset. Liian kallis auto tuloihin ja muuhun varallisuuteen nähden. Rivitalo pätkä jossain lähiössä.

"Kultainen panssarikaulaketju ja kultakäädyt yleisestikin, isot sormukset." Liittynee enemmän koulutustaustaan kuin luokkajakoon.

Luokkajako 🤣🤣🤣🤣

Koulutustausta määrittelee suurelta osalta luokkajaon. -ohis

Vierailija
290/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Kouluttautua voi kuka vaan mutta se mihin synnytään määrää luokan. Täällä sanotaan pyrkyreiksi niitä jotka yrittää rahalla nousta ylempään luokkaan ja jo se että pitää miettiä, mihin kuuluu, paljastaa keski- tai työväenluokan. Ylempi luokka näkyy usein sukunimestä ja tunnettuudesta paikallisesti. Teeskentely, nousukasmaisuus ja pyrkyryys paistaa kilometrin päähän.

Vierailija
291/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellaista kuin "alempi keskiluokka" ei ole. On työväenluokka, keskiluokka ja yläluokka.

Vierailija
292/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot logot ja tosiaan autoista juuri Audi.

Kodinelektroniikkaan ja ylipäätään koneisiin ja laitteisiin panostetaan.

Eikö noihin panosta kaikki, jos on rahaa? Helpottaa elämää. 

Juurikin kaiken maailman elämää helpottavat laitteet, leipäkone, munan keitin jne. koska pitäähän luoda vaikutelma, että on rahaa. :D

Vierailija
293/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliita kodinkoneita keittiössä ja einekset lämmitetään mikrossa.

Vierailija
294/421 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äskettäin jäänyt eläkkeelle, mutta tunnustan ylpeänä edustavani työväenluokkaa. Akateeminen sihteeri, asun vuokralla enkä ns. omista mitään. Ulkomaanmatkat ovat olleet omatoimisia Interrail- ja muita junamatkoja tai matkoja tapaamaan ystäviä, jotka asuvat laivamatkan takana. Olen lentänyt vain pakolliset työmatkat, en erityisemmin pidä lentämisestä. Puhun sujuvasti useita kieliä ja olen sekä asunut että työskennellyt muissa maissa. Luen erittäin paljon (myös näillä muilla kielillä). Vaatteet ostan yleensä kirpputorilta, kestäviä ja hyvää laatua, mielellään tavanomaisesta poikkeavia ja yhdistelen niitä hyvinkin hippimäisesti. Käyn vähintään pari kertaa vuodessa oopperassa sekä käytän ystäväni tyttöä baletissa ja usein teatterissa, elokuvissa en käy. Sisustusmakuni on omanlaisensa; erittäin vanhaa ja hieman uudempaa sekaisin, värikästä, kotoisaa. Olen kasvissyöjä (en vegaani) ja metsästän punalaputettuja tuotteita aina aamu

Kukaan ei kysynyt sinun elämäntyylistäsi mitään.

Vierailija
295/421 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtöisin työväenluokasta, ylempää keskiluokkaa?

Vierailija
296/421 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauto. Tesla. Voiko typerämpää olla. Rahareikä. 

Vierailija
297/421 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marxilaisittain yksinkertaistettuna:

Jos teet työtä jollekulle, olet proletaari. ("Työväenluokkaa")

Jos teet työtä itsellesi, olet keskiluokkaa.

Jos joku tekee töitä sinulle, olet porvari.

Vierailija
298/421 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Kouluttautua voi kuka vaan mutta se mihin synnytään määrää luokan. Täällä sanotaan pyrkyreiksi niitä jotka yrittää rahalla nousta ylempään luokkaan ja jo se että pitää miettiä, mihin kuuluu, paljastaa keski- tai työväenluokan. Ylempi luokka näkyy usein sukunimestä ja tunnettuudesta paikallisesti. Teeskentely, nousukasmaisuus ja pyrkyryys paistaa kilometrin päähän.

Mikä nousukas, tienannut itse rahansa! Ei mitään asiaa Svenska Klubbenille.

Vierailija
299/421 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripsienpidennykset eivät kuulu sen paremmin ylemmän kuin alemmankaan keskiluokan statukseen! Keskiluokkaisuuteen kuuluu koulutus ja ammattiosaaminen, eikä kukaan asiallinen ammattilainen esiinny töissä missään ripsienpidennyksissä! LOL!

Tämä. Ylemmän keskiluokan tyyli on: omanväriset hiukset, luonnollisen näköinen meikki, jos ollenkaan, hillitysti lakatut kynnet ilman rakenteita. 

Mä olen sitten ylempää keskiluokkaa selvästi!

T.työtön

Vierailija
300/421 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Virossa ja nää kaikki natsaa aika täysin siihen, mitä havaitsen ympärilläni :D