Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perskokkareet: Toimeentulotuki vastikeelliseksi!

Vierailija
30.05.2023 |

Hallitusneuvottelijat ovat pyytäneet sosiaali- ja terveys­ministeriötä arvioimaan, voisiko toimeentulotukea kehittää entistä velvoittavampaan suuntaan.

Asia selviää ministeriön julkaisemista taustamuistioista, joita se on toimittanut Säätytalossa kokoontuville hallitus­neuvottelu­ryhmille.

Neuvottelijat ovat muun muassa tiedustelleet, millaisella lakimuutoksella onnistuisi toimeen­tulotuen velvoittavuuden kiristäminen ”suhteessa työnhakuun ja palvelutarpeen arviointiin”.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009622315.html

🥳

Kommentit (972)

Vierailija
521/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmisoikeus vaan makoilla himassa muiden rahoilla. Ihan oikeanlaista politiikkaa. Jos on liian sairas töihin, niin lääkäri todetkoon.

"Muiden rahoilla", LOL :D

Vierailija
522/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaatte, että tekee se 36-vuotias narkkari, joka ei ole tehnyt yhtään mitään peruskoulun jälkeen? Menee nätisti jonnekin metsään keräämään käpyjä? Vai puukkoryöstää sut?

Se että joku saa jatkuvasti rahaa tekemättä mitään, ei ole täydellinen systeemi. Mutta se on ainoa systeemi, jolla tämä maa pysyy turvallisena.

Narkeilla ja spurguilla on lyhyt eliniänodote. Eihän mulla ole mitään huumeitakaan. Puukkoryöstäköön omissa pikkurikollispiireissään, joissa porukka yrittää päteä kaikenlaisella blingillä. Ja joista löytyy huumeetkin. Puukottakoon toisiaan, win-win meille muille. 

Sopii myös minulle. En pidä siitä että minua uhkaillaan väkivallalla, jotta saisi rahaa. Kyllähän se muistakin maista on nähtävissä että tuo spurku porukka loppujen lopuksi päätyy ryöstelemään toisiaan. Tyhmiä kun ovat 

Taitaa olla peppupersuilta historia taas jäänyt lukematta. Onko aavistustakaan paljonko ryöstömurhia tehtiin ennen sosiaaliturvaa? Täysin tuntemattomia ihmisiä tapettiin pikkusummista. Taas persun ajatuksenjuoksu hämmästyttää. Rahattomat ryöstävät kuitenkin toisia rahattomia 😂

Olen asunut maassa jossa ei ole sosiaaliturvaa. Tuolla oli malli missä ryöstäjät ammuttiin. Harventi ryöstelyintoa. Kyllähän suomessakin ryöstöt ja autovarkaudet keskittyvät niille alueille missä ryöstäjät asuvat.

Vastauksena on tietysti ihmisten ampuminen joka on toki sosiaaliturvaa parempi ratkaisu ja varmasti toteuttamiskelpoinen. Eikä raaista yhteiskuntaa 😂 Mikä persukeijo.

Luoti opettaa tehokkaasti kunnioittamaan yksitysomaisuutta, sitä tottelee jopa sosialisti.

Voit itse saada sen luodin päähäsi ennen kuin ehdit edes ymmärtää mikä iski. Kuolet vissiin sitten onnellisena. Mutta paljonko olet valmis maksamaan kotisi vartioinnista, lastesi kyydityksestä ja vartioinnista joka paikassa, aidatusta asuntoalueelta yms. Ei se sen halvemmaksi tule kuin sosiaaliturva, mutta hankaloittaa kyllä elämää.

Tämä on hinta jonka olen valmis maksamaan jotta loiset kuolee nälkään.

Toivottavasti olet ensimmäisten joukossa! Moni itäisen euroopan maa, Venäjä mukaan lukien ottanee sinut ilomielin vastaan. Onko laukut jo pakattu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaatte, että tekee se 36-vuotias narkkari, joka ei ole tehnyt yhtään mitään peruskoulun jälkeen? Menee nätisti jonnekin metsään keräämään käpyjä? Vai puukkoryöstää sut?

Se että joku saa jatkuvasti rahaa tekemättä mitään, ei ole täydellinen systeemi. Mutta se on ainoa systeemi, jolla tämä maa pysyy turvallisena.

Narkeilla ja spurguilla on lyhyt eliniänodote. Eihän mulla ole mitään huumeitakaan. Puukkoryöstäköön omissa pikkurikollispiireissään, joissa porukka yrittää päteä kaikenlaisella blingillä. Ja joista löytyy huumeetkin. Puukottakoon toisiaan, win-win meille muille. 

Sopii myös minulle. En pidä siitä että minua uhkaillaan väkivallalla, jotta saisi rahaa. Kyllähän se muistakin maista on nähtävissä että tuo spurku porukka loppujen lopuksi päätyy ryöstelemään toisiaan. Tyhmiä kun ovat 

Taitaa olla peppupersuilta historia taas jäänyt lukematta. Onko aavistustakaan paljonko ryöstömurhia tehtiin ennen sosiaaliturvaa? Täysin tuntemattomia ihmisiä tapettiin pikkusummista. Taas persun ajatuksenjuoksu hämmästyttää. Rahattomat ryöstävät kuitenkin toisia rahattomia 😂

Olen asunut maassa jossa ei ole sosiaaliturvaa. Tuolla oli malli missä ryöstäjät ammuttiin. Harventi ryöstelyintoa. Kyllähän suomessakin ryöstöt ja autovarkaudet keskittyvät niille alueille missä ryöstäjät asuvat.

Vastauksena on tietysti ihmisten ampuminen joka on toki sosiaaliturvaa parempi ratkaisu ja varmasti toteuttamiskelpoinen. Eikä raaista yhteiskuntaa 😂 Mikä persukeijo.

Luoti opettaa tehokkaasti kunnioittamaan yksitysomaisuutta, sitä tottelee jopa sosialisti.

Voit itse saada sen luodin päähäsi ennen kuin ehdit edes ymmärtää mikä iski. Kuolet vissiin sitten onnellisena. Mutta paljonko olet valmis maksamaan kotisi vartioinnista, lastesi kyydityksestä ja vartioinnista joka paikassa, aidatusta asuntoalueelta yms. Ei se sen halvemmaksi tule kuin sosiaaliturva, mutta hankaloittaa kyllä elämää.

Siihen menee aikaa. Suomalainen "köyhä" painaa yleensä noin 150 kiloa. On syönyt tai dokannut itsensä rollaattorikuntoon.  Kaikki, jotka on vinkuneet multa rahaa Suomessa tai ulkomailla, ovat olleet huomattavasti minua itseäni tukevampia. Että sellaista köyhyyttä. 

Kyllä kuule työssäkäyvien pankkitili merkinnöissä lukee Alko ja kaupassa vetävät kaljat bonuskortille ja maanantaina ollaan krapula saikulla ja 40- vuotiaana näkyy jo ihosta kuka on ryypännyt, että pidä sinä se suusi kiinni.

Kyse on aika pienestä porukasta. Mun tilillä näkyy ostoja Alkosta ehkä kaksi kertaa vuodessa. No, enpä mä näytä ryypänneeltäkään sitten. Mutta joo, työssäkäyvillä voi myös olla päihdeongelmia. Mutta ei niitä silti kaikilla ole. 

Ei ole kyse mistään pienestä porukasta. Se voidaan ihan tileiltä tarkistaa.

No jaa, näinköhän kannattaa. Ei kaikki ostot tule omaan käyttöön kaikilla. Helpompi juttu on terveystarkastuksen yhteydessä tsekata maksa-arvot. Parempaa dataa, helpompi homma. 

Maksa - arvot ei tule pelkästään alkoholista vaan ylipainosta, jota näyttää hoitajillakin olevan.

Jep ja ylipaino on terveysriski. Kuten alkoholisoituminenkin. Molemmista tulee yhteiskunnalle kuluja ja molemmat ovat omia valintoja. 

Vierailija
524/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, työttömyykorvauksia 4,9 miljardia. Ja sitten itketään jos työttömien lapsilla ei ole harrastuksia ja muilta ihmisiltä ryöstetään merkkivaatteita päältä.

Vierailija
525/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuönteko pitäisi olla aikuisen ihmisen elämässä muutenkin ensisijainen ja ykköskriteeri jonka mukaan elää.

Pelkkä työnteko ei ketään elätä vaan siitä saatava palkka.

Ja kyllä mä ajattelen, että ihmisen osa on kova, kun sattuu tänne syntymään. Tulevan hallituksen märkä uni lienee, että vauva synnyttyään huolehtii itsestään ja alkaa välittömästi tuottavaksi työntekijäksi.

Elämän ykkösprioriteetti siis työ, vailla vapaa-aikaa, vailla mitään muuta elämän sisältöä?

Toivottavasti nuoret ikäluokat ovat viisaampia ja jättävät paritumatta ja lapset tekemättä. Ei ole siipat ja pennut riippana. Voi sitten asuntovaunun siirtää aina uudelle paikkakunnalle, sinne missä tekijöitä tarvitaan.

Ja kas, näin on työvoimapula ratkaistu, päiväkodit ja koulut käyvät tarpeettomiksi. Viimeinen suomalainen sammuttakoot valot.

Ihan oikeasti, veroeurot kyllä kelpaavat, mutta mitään vastinetta sille ei enää jatkossa saa. Ei edes työttömyyskorvausta, jota palkoisa ja työttömyyskassan jäsenmaksuna maksetaan. Miten alas voi suomalainen yhteiskunta vajota? Halutaan Amerikan malli, jossa kadulle joutuu välittömästi minkä tahansa kriisin kohdatessa, jos säästöjä ei ole tai vakuutukset kunnossa.

Alkaa käymään aika vähiin tuo veronmaksuhalukkuus, jos ihmisen minimiturvaa ollaan rapauttamassa. Se on myös osa yhteiskuntarauhaa, josta myös yritysmaailma ja suurpääoma saavat nauttia. Jos olosuhteet muuttuvat radikaalisti, tapahtuu pahoja. Esimerkkejä löytyy ympäri maailman.

Ihan oikeasti, jokanen meistä saa opiskella ilmaseks ja mennä töihin.

Ylikoulutusta on.

Vierailija
526/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen menee aikaa. Suomalainen "köyhä" painaa yleensä noin 150 kiloa. On syönyt tai dokannut itsensä rollaattorikuntoon.  Kaikki, jotka on vinkuneet multa rahaa Suomessa tai ulkomailla, ovat olleet huomattavasti minua itseäni tukevampia. Että sellaista köyhyyttä. 

Kyllä kuule työssäkäyvien pankkitili merkinnöissä lukee Alko ja kaupassa vetävät kaljat bonuskortille ja maanantaina ollaan krapula saikulla ja 40- vuotiaana näkyy jo ihosta kuka on ryypännyt, että pidä sinä se suusi kiinni.

Kyse on aika pienestä porukasta. Mun tilillä näkyy ostoja Alkosta ehkä kaksi kertaa vuodessa. No, enpä mä näytä ryypänneeltäkään sitten. Mutta joo, työssäkäyvillä voi myös olla päihdeongelmia. Mutta ei niitä silti kaikilla ole. 

No jaa, näinköhän kannattaa. Ei kaikki ostot tule omaan käyttöön kaikilla. Helpompi juttu on terveystarkastuksen yhteydessä tsekata maksa-arvot. Parempaa dataa, helpompi homma. 

Maksa - arvot ei tule pelkästään alkoholista vaan ylipainosta, jota näyttää hoitajillakin olevan.

Jep ja ylipaino on terveysriski. Kuten alkoholisoituminenkin. Molemmista tulee yhteiskunnalle kuluja ja molemmat ovat omia valintoja. 

Ei ole omia valintoja. Kala, tomaatit jne. on kalliita, mutta sitä ei tajua ihminen joka saa peruspalkkaa 2400 brutto.

Vierailija
527/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on paljon sellasta työtä johon ei tarvi koulutusta, kuten erilaiset ympäristön siivoustyöt ym. Miksi ei voi velvoittaa, että tt tuella pitää tehdä jotain yhteiskunnan hyväksi. Vaikka 2- 3 pv viikossa.

Yritä saada päähäsi että työstä maksetaan palkka! Haluatko kotiisi siivoamaan tyypin joka saa vain työmarkkinatukea? Mikä sinun ammattisi on? Voisiko sinut potkia pois töistä ja ottaa tilallesi työtön joka tekee työsi vastikkeellisesti työttömyyskorvausta vastaan? Varmasti löytyy ammattilaisia tilallesi. No mitä sinä teet sen jälkeen? Menet tietysti työttömänä tekemään jonkun muun työt työttömyyskorvauksella? 

Niinhän tulee tapahtumaan. Aika monen työt korvataan tulevaisuudessa yrittäjälle halvemmilla työntekijöillä eli työttömillä työttömyysetuuksia vastaan. Se joukko kasvaa, kun moni ei saa enää töitä oikealla palkalla, mut työttömänä saa sitten tukityön jostain firmasta. Tuo on jo vuosia ollut arkipäivää ja todellisuutta, joka vaan lisääntyy. Monikin firma käyttää työntekijöinä ainoastaan tukityöllistettyjä, esim. monet kirpputorit. Tulevaisuudessa lienee isommatkin firmat. S-ketjulla on jo kehitysvammaisia töissä tukityöllistettynä. Hyvä juttu kehitysvammaisille, mutta oikea syy niiden palkkaamiseen on se, ettei heille makseta oikeaa palkkaa.

Eli toisinsanoen sosialistit riistävät kehitysvammaisia. Tämäpä yllätti.

Anteeksi nyt mitä??? Vallassa olevat ovat oikeistolaisia täi äärioikeistolaisia seuraavalla kaudella? Yrittäjät ovat pääsääntöisesti kapitalisteja eli kokoomuslaisia. Ketkä niitä työntekijöitä käyttävät hyväksi mahdollisimman halvalla??? Nyt jos vähän avaat ajatusmaailmaasi?

S-ryhmä hyväksikäyttää tukityöllistettyjä kehitysvammaisia. S-ryhmä on osuuskunta, eli sosialismia. Haluatko että taivutan lisää rautalankaa johon voit hirttäytyä aatteinesi?

Höpöhöpö. Osuuskunnan toiminta ei juurikaan eroa osakeyhtiöstä jos yhtään tunnet yritysmaailmaa. Ja jokainen työnantaja Suomessa käyttää hyväksi valtion tukia tässä maassa parantaakseen tulostaan. Yrityksethän saavat valtiolta "sosiaaliturvaa" non 9 000 000 000 joten ei niillä mitään valittamista asiasta ole ollut. Toki siitä voitaisiin kevyesti maksaa säästötavoitteet poistamalla nuo tuet.

Tukityöllistetyille valtio maksaa palkan ja siitä on valtiolle kuluja. Kaikille työntekijöille, myös kehitysvammaisille pitäisi maksaa oikea palkka, jotta valtio saa veroja. Aina. Sitä kohti pitäisi mennä, mutta sitä ei ole tehnyt demarit, vihervasemmisto, ei Keskusta eikä nyt Kokoomus tai Persutkaan.

Kehitysvammainen ei ole yhtä tuottava kuin normaali työntekijä. Heidän työllistämisensä on yritysten hyvesignalointia. Ei porukalle, joka tarvitsee lapsenvahtia koko työpäivän ajan, pidä maksaa kunnon palkkaa. Korotetaan sen sijaan niiden työntekijöiden palkkoja, jotka noissa hyvesignalointifirmoissa joutuvat  omien töidensä lisäksi vielä kaitsemaan jotain kehitysvammaisia. 

Vasemmisto alapeukuttaa aina tällaisia viestejä. Onko heillä enemmän kehitysvammaisia lapsia ja sukulaisia vai mikä siinä oikein mättää? Jos on, siihen voi olla syynsä... Geenit.

Johan heitit loukkaavan. Huomaan puoluekantasi mutta mietin korreloiko se omaan älykkyyteesi vai tunnevammaisuuteen? Oletko kauankin ollut tukityöllistettynä kehitysvammaisena? Tuskin koska muuten olisi järkevämpi kannanotoissasi. Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä mutta älä tule koskaan minun tielleni elämäni aikana koska silloin minä en tunne sääliä sinua kohtaan.

Tunnistat minut hihassani olevasta valkoisesta nauhasta.

Et sinä sellaista uskalla pitää koska se voi tuoda sinulle ongelmia. Kokeile vaikka hakaristiä tatuoituna otsaasi niin tunnistan paremmin. Jos siis uskallat.

Pahoitteluni mutta sosialismia se on kansallissosialismikin enkä minä ole sosialisti.

Luokittelen sinut fasistiksi joten ole huoleti. No joo menee ´jo persujen tasolle joten onnea valitsemallesi tielle. Tulet kyllä kohtaamaan vastuksia elämäsi varrella mutta ne eivät kosketa tai liikuta minua. Hävettää että alennuin keskustelemaan kanssasi. Hyvää loppuelämää.

Eri, mutta miksi vieraiden ihmisten kohtaloiden pitäisi kiinnostaa? Ei muakaan kiinnosta, mitä sulle tapahtuu. 

Juuri tuon kaltaisten ajatusten takia Suomi jakaantuu kahtia ja lakkaa ajan myötä olemasta. Enpä ryhtyisi sota-aikana tällaista persulandiaa puolustamaan. Liitettäköön sitten saman tien Venäjään. Siellä se persumielisten unelmamaa!

Vierailija
528/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omia valintoja. Kala, tomaatit jne. on kalliita, mutta sitä ei tajua ihminen joka saa peruspalkkaa 2400 brutto.

Terveydenhoitajat täytyisi pistää elämään 580 netto tuloilla ja tuosta summasta maksamaan oman osuutensa vuokrasta.

Ja mikään kaali jutut ei käy, jos lapsi alipainoinen eikä syö mitään kaalia.

Vierailija
529/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitkäaikaistyöttömät pakolliselle 5 vuoden elämäntaitokurssille. Kurssi on 5 päivää viikossa. Klo 6-14 ja poissa voi olla ainoastaan lääkärin luvalla. Luvaton poissaolo johtaa tukien loppuun

Vierailija
530/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tähän istuu hyvin ensi vuoden alusta voimaan tulevat sos-ja terv.huollon asiakkaiden asiakastietojen salassapitosäännösten poistaminen. Kela saa kaikki tiedot. Eli jos hypoteettisesti tulisi vaikka vapaaehtoinen rokote, jota ilman ei saisi tt-tukea, voi Kela katsoa hakijan terveystiedoista rokotusstatuksen.

Kun kaiken lasken yhteen...näen social credit systeemin + hiilijalanjälkirekisterin muodostuvan silmiemme edessä.

Haistakaa vttu kun ette tätä tajua ja vastusta.

Viette meidät kaikki avovankilaan ja ryöstätte lastemme tulevaisuuden!!!!

Jonkun tuen saamisen ehtona esim. rokotteen ottaminen = totalitarismia puhtaimmillaan.

Rokote ja tuen saaminen eivät oikeasti ole millään tavalla kytköksissä toisiinsa, eli jos ei rokottaudu, tauti leviää samalla tavalla huolimatta täysin siitä, annetaanko tuki vai ei. Kaksi täysin mielivaltaisesti toisiinsa kytkettyä asiaa - rokote ja rahallinen tuki.

Valtio, jossa on normaali, eli terve oikeudenmukaisuuden käsite, johon valtion toiminta perustuu, ei koskaan ala kiristämään kansalaisiaan kytkemällä yhteen toimeentulon ja terveyden.

Vierailija
531/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pitkäaikaistyöttömät pakolliselle 5 vuoden elämäntaitokurssille. Kurssi on 5 päivää viikossa. Klo 6-14 ja poissa voi olla ainoastaan lääkärin luvalla. Luvaton poissaolo johtaa tukien loppuun

Elämäntaito kurssille pitäisi kyllä laittaa ne jotka käy työpäivän aikana syömässä lounasravintolassa eikä osaa edes ruokaa tehdä, noita on työssäkäyvissä.

Vierailija
532/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntaito kurssille pitäisi kyllä laittaa ne jotka käy työpäivän aikana syömässä lounasravintolassa eikä osaa edes ruokaa tehdä, noita on työssäkäyvissä.

Ja kuulemma on uusavuttomia aikuisia joilla ei ole ajokorttia.

Vierailija
533/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on paljon sellasta työtä johon ei tarvi koulutusta, kuten erilaiset ympäristön siivoustyöt ym. Miksi ei voi velvoittaa, että tt tuella pitää tehdä jotain yhteiskunnan hyväksi. Vaikka 2- 3 pv viikossa.

Yritä saada päähäsi että työstä maksetaan palkka! Haluatko kotiisi siivoamaan tyypin joka saa vain työmarkkinatukea? Mikä sinun ammattisi on? Voisiko sinut potkia pois töistä ja ottaa tilallesi työtön joka tekee työsi vastikkeellisesti työttömyyskorvausta vastaan? Varmasti löytyy ammattilaisia tilallesi. No mitä sinä teet sen jälkeen? Menet tietysti työttömänä tekemään jonkun muun työt työttömyyskorvauksella? 

Niinhän tulee tapahtumaan. Aika monen työt korvataan tulevaisuudessa yrittäjälle halvemmilla työntekijöillä eli työttömillä työttömyysetuuksia vastaan. Se joukko kasvaa, kun moni ei saa enää töitä oikealla palkalla, mut työttömänä saa sitten tukityön jostain firmasta. Tuo on jo vuosia ollut arkipäivää ja todellisuutta, joka vaan lisääntyy. Monikin firma käyttää työntekijöinä ainoastaan tukityöllistettyjä, esim. monet kirpputorit. Tulevaisuudessa lienee isommatkin firmat. S-ketjulla on jo kehitysvammaisia töissä tukityöllistettynä. Hyvä juttu kehitysvammaisille, mutta oikea syy niiden palkkaamiseen on se, ettei heille makseta oikeaa palkkaa.

Eli toisinsanoen sosialistit riistävät kehitysvammaisia. Tämäpä yllätti.

Anteeksi nyt mitä??? Vallassa olevat ovat oikeistolaisia täi äärioikeistolaisia seuraavalla kaudella? Yrittäjät ovat pääsääntöisesti kapitalisteja eli kokoomuslaisia. Ketkä niitä työntekijöitä käyttävät hyväksi mahdollisimman halvalla??? Nyt jos vähän avaat ajatusmaailmaasi?

S-ryhmä hyväksikäyttää tukityöllistettyjä kehitysvammaisia. S-ryhmä on osuuskunta, eli sosialismia. Haluatko että taivutan lisää rautalankaa johon voit hirttäytyä aatteinesi?

Höpöhöpö. Osuuskunnan toiminta ei juurikaan eroa osakeyhtiöstä jos yhtään tunnet yritysmaailmaa. Ja jokainen työnantaja Suomessa käyttää hyväksi valtion tukia tässä maassa parantaakseen tulostaan. Yrityksethän saavat valtiolta "sosiaaliturvaa" non 9 000 000 000 joten ei niillä mitään valittamista asiasta ole ollut. Toki siitä voitaisiin kevyesti maksaa säästötavoitteet poistamalla nuo tuet.

Tukityöllistetyille valtio maksaa palkan ja siitä on valtiolle kuluja. Kaikille työntekijöille, myös kehitysvammaisille pitäisi maksaa oikea palkka, jotta valtio saa veroja. Aina. Sitä kohti pitäisi mennä, mutta sitä ei ole tehnyt demarit, vihervasemmisto, ei Keskusta eikä nyt Kokoomus tai Persutkaan.

Kehitysvammainen ei ole yhtä tuottava kuin normaali työntekijä. Heidän työllistämisensä on yritysten hyvesignalointia. Ei porukalle, joka tarvitsee lapsenvahtia koko työpäivän ajan, pidä maksaa kunnon palkkaa. Korotetaan sen sijaan niiden työntekijöiden palkkoja, jotka noissa hyvesignalointifirmoissa joutuvat  omien töidensä lisäksi vielä kaitsemaan jotain kehitysvammaisia. 

Vasemmisto alapeukuttaa aina tällaisia viestejä. Onko heillä enemmän kehitysvammaisia lapsia ja sukulaisia vai mikä siinä oikein mättää? Jos on, siihen voi olla syynsä... Geenit.

Johan heitit loukkaavan. Huomaan puoluekantasi mutta mietin korreloiko se omaan älykkyyteesi vai tunnevammaisuuteen? Oletko kauankin ollut tukityöllistettynä kehitysvammaisena? Tuskin koska muuten olisi järkevämpi kannanotoissasi. Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä mutta älä tule koskaan minun tielleni elämäni aikana koska silloin minä en tunne sääliä sinua kohtaan.

Tunnistat minut hihassani olevasta valkoisesta nauhasta.

Et sinä sellaista uskalla pitää koska se voi tuoda sinulle ongelmia. Kokeile vaikka hakaristiä tatuoituna otsaasi niin tunnistan paremmin. Jos siis uskallat.

Pahoitteluni mutta sosialismia se on kansallissosialismikin enkä minä ole sosialisti.

Luokittelen sinut fasistiksi joten ole huoleti. No joo menee ´jo persujen tasolle joten onnea valitsemallesi tielle. Tulet kyllä kohtaamaan vastuksia elämäsi varrella mutta ne eivät kosketa tai liikuta minua. Hävettää että alennuin keskustelemaan kanssasi. Hyvää loppuelämää.

Eri, mutta miksi vieraiden ihmisten kohtaloiden pitäisi kiinnostaa? Ei muakaan kiinnosta, mitä sulle tapahtuu. 

Juuri tuon kaltaisten ajatusten takia Suomi jakaantuu kahtia ja lakkaa ajan myötä olemasta. Enpä ryhtyisi sota-aikana tällaista persulandiaa puolustamaan. Liitettäköön sitten saman tien Venäjään. Siellä se persumielisten unelmamaa!

Ek ja kokoomus persuja?

Vierailija
534/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienin ongelma persuille. Toimeentulotukeen ja asumistukeen tulossa rajut leikkaukset. Ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeus poistumassa eli verot nousevat, kiky-kustannukset säilyvät työntekijöillä, aktiivimalli 3 tulossa...mitä kaikkea vielä? Kiitos perussuomalaiset. Todella syvä kumarrus teille kaikesta tuosta.

Tuliko tämä jotenkin yllätyksenä?

Vierailija
535/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienin ongelma persuille. Toimeentulotukeen ja asumistukeen tulossa rajut leikkaukset. Ay-jäsenmaksujen verovähennysoikeus poistumassa eli verot nousevat, kiky-kustannukset säilyvät työntekijöillä, aktiivimalli 3 tulossa...mitä kaikkea vielä? Kiitos perussuomalaiset. Todella syvä kumarrus teille kaikesta tuosta.

Myös vuorolisät poistetaan ja soviteltu päiväraha.

Vierailija
536/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaset systeemit vaan lisää kuluja, mutta tottahan toki pitää köyhiä kiusata, se on tärkentä. Ja ei, itse en kuulu heihin, mutta sääliksi käy.

Vierailija
537/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorolisien poisto on se parhain juttu. Jos loppuisi se matkoilla leuhkiminen mitä työttömät joutuvat työpaikkojen kahvitauolla kuuntelemaan.

Vierailija
538/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta hallitusta ei ole vielä edes olemassa. Mopo lähtee monella nyt keulimaan ja pahasti.  

Vierailija
539/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutta hallitusta ei ole vielä edes olemassa. Mopo lähtee monella nyt keulimaan ja pahasti.  

Et vissiin sitten lue mediaa mitä on suunnitelmissa poistaa.

Vierailija
540/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko Suomesta ensimmäinen eurooppalainen valtio, joka käyttää orjatyövoimaa, koska yritykset eivät muuten pärjää kilpailussa?

Äänestäjät eivät toivo tälläistä, ei edes Kok ja Ps, vaan puolue-eliitti, sekä Wef on keksineet nämä "ruohonjuuritason" aloitteet, jotka sitten otettiin puoluohjelmiin.