Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perskokkareet: Toimeentulotuki vastikeelliseksi!

Vierailija
30.05.2023 |

Hallitusneuvottelijat ovat pyytäneet sosiaali- ja terveys­ministeriötä arvioimaan, voisiko toimeentulotukea kehittää entistä velvoittavampaan suuntaan.

Asia selviää ministeriön julkaisemista taustamuistioista, joita se on toimittanut Säätytalossa kokoontuville hallitus­neuvottelu­ryhmille.

Neuvottelijat ovat muun muassa tiedustelleet, millaisella lakimuutoksella onnistuisi toimeen­tulotuen velvoittavuuden kiristäminen ”suhteessa työnhakuun ja palvelutarpeen arviointiin”.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009622315.html

🥳

Kommentit (972)

Vierailija
961/972 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi mennä töihin jos ei ole työpaikaa mihin mennä?

Ja jos on työpaikko, johon voi mennä, niin sittenhän ei ole työtön?

Vierailija
962/972 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväisesti töissä ja asiakas on vähintään 100% tyytyväinen saamaansa palveluun.

Työ on kilpailutettu toiselle yritykselle, jonne olen laittanut hakemuksen omasta työpaikastani, vastausta en ole saanut ja näytää pahalta, sillä jään kohta kesälomalle, jolloin olen melko heikosti tavoitettavissa.

Vähän pelkään, että tilalleni tulee "ei niin osaava tumma kaveri", jolloin kaikki osapuolet häviävät ja itse en nyt lomilla ehdi hakemaan uutta paikkaa, joten pääsen "suoraan lomilta työttömäksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/972 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedoksi vaan pölvästeille, jotka sanoo, että töitä on niin on juu, palomies, poliisi, hammashoitaja, sähkömies, putkimies, parturi, yhdistelmäajoneuvon kuljettaja, linja-autonkuljettaja, lääkäri, puheterapeutti, kemian ja fysiikan opettaja jne.

Kertokaa koulutus millä voi hakea noihin kaikkiin?

Ihan voit itse ottaa selvää koulutuspaikoista ja edetä hakuun. Vai onko luetun ymmärtäminen hakusessa?

Perskokkareet ovat poistamassa myös mahdollisuuden opiskella usempia koulutuksia maksutta. Ei tulottomilla ole varaa mitenkään opiskella useita koulutuksia.

Onko noin? Tuohan on aivan sairaan huono juttu...

Kyllähän sen täytyy olla totta, kun joku tuntematon intter-netissä niin sanoo.

Vierailija
964/972 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti persut huutelevat täällä että menkää töihin??? Jokainen persuksi tietämäni on jotain kaupungin lapiomiehiä tai perusduunareita ja suurin osa heistä on työttömiä alkoholisteja. Niitä sellaisia joilla ei älykkyys ole riittänyt yhtään pidemmälle. Ja sellaiset huutelevat täällä että menkää töihin?? 🤔🤔

Minun tuntemani persut taas ovat mm. kaupungin virkamiehiä. Persuja äänesti yli 20% kaikista äänestäneistä: kyllä siihen porukkaan mahtuu vaikka minkälaisen yhteiskuntastatuksen omaavaa porukkaa. Siksi herääkin ennen kaikkea kysymys, minkälaisissa porukoissa sinä pyörit, jos minä tunnen virkamiehiä ja sinä työttömiä alkoholisteja.

Vierailija
965/972 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti persut huutelevat täällä että menkää töihin??? Jokainen persuksi tietämäni on jotain kaupungin lapiomiehiä tai perusduunareita ja suurin osa heistä on työttömiä alkoholisteja. Niitä sellaisia joilla ei älykkyys ole riittänyt yhtään pidemmälle. Ja sellaiset huutelevat täällä että menkää töihin?? 🤔🤔

Minun tuntemani persut taas ovat mm. kaupungin virkamiehiä. Persuja äänesti yli 20% kaikista äänestäneistä: kyllä siihen porukkaan mahtuu vaikka minkälaisen yhteiskuntastatuksen omaavaa porukkaa. Siksi herääkin ennen kaikkea kysymys, minkälaisissa porukoissa sinä pyörit, jos minä tunnen virkamiehiä ja sinä työttömiä alkoholisteja.

Vierailija
966/972 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtuulliset sähkömenot kela maksaa. samoin kohtuullisen kotivakuutuksen,loppuosan maksat itse. mutta onhan se iso apu. reseptilääkkeet maksaa, ei vitamiinit eikä käsikauppa ns, buranoita ,niitä ei. laita kuitti kelalle,tositetta vastaan hyvitys. samoin julkisen uolen terveydenhoitomenot, syyhygienisti,lääkäri. älä ota maksusitoumuksia,pyri ensin maksamaan itse, sosiaalietuudet ja itse jo kelan asiakkuus olkoon millä sektorilla hyvänsä on salassapidettävää tietoa, asiakasta ei voida edellyttää välittävän tietojaan maksusitoumuksen muodossa kolmannelle tahole. vuoravakuus aina sulkitilille. vuokranantajalla,muuttofirmoilla jne ei oikeutta saada asiakkuustietoasi välillisesti. maksa itse, hae tositetta vastaan hyvitys.

Vierailija
967/972 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt menossa lakivalmisteluun 

Vierailija
968/972 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä tunne. Kyllä tuo ylläoleva on oikeassa. persun löydät ruokajaosta, et mistään työpaikasta, korkeintaan sossun asiakkaana löytyy jostain virastosta.

Vierailija
969/972 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mites kun sitä totua saa työssäkäyvä??

Vierailija
970/972 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuäänestäjistä suuri osa on miehiä, työttömiä ja duunareita. 

Vierailija
971/972 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tämän säästölaskentatavan muutoksen tilasi? Ettei vaan olisi ollut Valtioneuvoston kanslia toiveena saada politiiikkaan/hallintoon/diplomatiaan lisää naisia?

Vierailija
972/972 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä tunne. Kyllä tuo ylläoleva on oikeassa. persun löydät ruokajaosta, et mistään työpaikasta, korkeintaan sossun as

En tunne yhtään ainutta persua, mutta mitä julkisuudesta saa kuvan niin niitä on esim. yliopistosta valmistuneita, ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän