Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perskokkareet: Toimeentulotuki vastikeelliseksi!

Vierailija
30.05.2023 |

Hallitusneuvottelijat ovat pyytäneet sosiaali- ja terveys­ministeriötä arvioimaan, voisiko toimeentulotukea kehittää entistä velvoittavampaan suuntaan.

Asia selviää ministeriön julkaisemista taustamuistioista, joita se on toimittanut Säätytalossa kokoontuville hallitus­neuvottelu­ryhmille.

Neuvottelijat ovat muun muassa tiedustelleet, millaisella lakimuutoksella onnistuisi toimeen­tulotuen velvoittavuuden kiristäminen ”suhteessa työnhakuun ja palvelutarpeen arviointiin”.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009622315.html

🥳

Kommentit (972)

Vierailija
481/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on paljon sellasta työtä johon ei tarvi koulutusta, kuten erilaiset ympäristön siivoustyöt ym. Miksi ei voi velvoittaa, että tt tuella pitää tehdä jotain yhteiskunnan hyväksi. Vaikka 2- 3 pv viikossa.

Yritä saada päähäsi että työstä maksetaan palkka! Haluatko kotiisi siivoamaan tyypin joka saa vain työmarkkinatukea? Mikä sinun ammattisi on? Voisiko sinut potkia pois töistä ja ottaa tilallesi työtön joka tekee työsi vastikkeellisesti työttömyyskorvausta vastaan? Varmasti löytyy ammattilaisia tilallesi. No mitä sinä teet sen jälkeen? Menet tietysti työttömänä tekemään jonkun muun työt työttömyyskorvauksella? 

Niinhän tulee tapahtumaan. Aika monen työt korvataan tulevaisuudessa yrittäjälle halvemmilla työntekijöillä eli työttömillä työttömyysetuuksia vastaan. Se joukko kasvaa, kun moni ei saa enää töitä oikealla palkalla, mut työttömänä saa sitten tukityön jostain firmasta. Tuo on jo vuosia ollut arkipäivää ja todellisuutta, joka vaan lisääntyy. Monikin firma käyttää työntekijöinä ainoastaan tukityöllistettyjä, esim. monet kirpputorit. Tulevaisuudessa lienee isommatkin firmat. S-ketjulla on jo kehitysvammaisia töissä tukityöllistettynä. Hyvä juttu kehitysvammaisille, mutta oikea syy niiden palkkaamiseen on se, ettei heille makseta oikeaa palkkaa.

Eli toisinsanoen sosialistit riistävät kehitysvammaisia. Tämäpä yllätti.

Anteeksi nyt mitä??? Vallassa olevat ovat oikeistolaisia täi äärioikeistolaisia seuraavalla kaudella? Yrittäjät ovat pääsääntöisesti kapitalisteja eli kokoomuslaisia. Ketkä niitä työntekijöitä käyttävät hyväksi mahdollisimman halvalla??? Nyt jos vähän avaat ajatusmaailmaasi?

S-ryhmä hyväksikäyttää tukityöllistettyjä kehitysvammaisia. S-ryhmä on osuuskunta, eli sosialismia. Haluatko että taivutan lisää rautalankaa johon voit hirttäytyä aatteinesi?

Höpöhöpö. Osuuskunnan toiminta ei juurikaan eroa osakeyhtiöstä jos yhtään tunnet yritysmaailmaa. Ja jokainen työnantaja Suomessa käyttää hyväksi valtion tukia tässä maassa parantaakseen tulostaan. Yrityksethän saavat valtiolta "sosiaaliturvaa" non 9 000 000 000 joten ei niillä mitään valittamista asiasta ole ollut. Toki siitä voitaisiin kevyesti maksaa säästötavoitteet poistamalla nuo tuet.

Tukityöllistetyille valtio maksaa palkan ja siitä on valtiolle kuluja. Kaikille työntekijöille, myös kehitysvammaisille pitäisi maksaa oikea palkka, jotta valtio saa veroja. Aina. Sitä kohti pitäisi mennä, mutta sitä ei ole tehnyt demarit, vihervasemmisto, ei Keskusta eikä nyt Kokoomus tai Persutkaan.

Kehitysvammainen ei ole yhtä tuottava kuin normaali työntekijä. Heidän työllistämisensä on yritysten hyvesignalointia. Ei porukalle, joka tarvitsee lapsenvahtia koko työpäivän ajan, pidä maksaa kunnon palkkaa. Korotetaan sen sijaan niiden työntekijöiden palkkoja, jotka noissa hyvesignalointifirmoissa joutuvat  omien töidensä lisäksi vielä kaitsemaan jotain kehitysvammaisia. 

Vasemmisto alapeukuttaa aina tällaisia viestejä. Onko heillä enemmän kehitysvammaisia lapsia ja sukulaisia vai mikä siinä oikein mättää? Jos on, siihen voi olla syynsä... Geenit.

Johan heitit loukkaavan. Huomaan puoluekantasi mutta mietin korreloiko se omaan älykkyyteesi vai tunnevammaisuuteen? Oletko kauankin ollut tukityöllistettynä kehitysvammaisena? Tuskin koska muuten olisi järkevämpi kannanotoissasi. Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä mutta älä tule koskaan minun tielleni elämäni aikana koska silloin minä en tunne sääliä sinua kohtaan.

Tunnistat minut hihassani olevasta valkoisesta nauhasta.

Et sinä sellaista uskalla pitää koska se voi tuoda sinulle ongelmia. Kokeile vaikka hakaristiä tatuoituna otsaasi niin tunnistan paremmin. Jos siis uskallat.

Pahoitteluni mutta sosialismia se on kansallissosialismikin enkä minä ole sosialisti.

Luokittelen sinut fasistiksi joten ole huoleti. No joo menee ´jo persujen tasolle joten onnea valitsemallesi tielle. Tulet kyllä kohtaamaan vastuksia elämäsi varrella mutta ne eivät kosketa tai liikuta minua. Hävettää että alennuin keskustelemaan kanssasi. Hyvää loppuelämää.

Vierailija
482/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo pakkotyöllistäminen kuulostaa niin neuvostoliitolta?? Siis sitäkö perskeko haluaa? kommunismia?

Jopa neuvostoliitossa vaadittiin enemmän kuin nykysuomessa. Sitä voi jokainen pohtia.

Make suomi neukkula, again!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne oikein meinaavat 😣

Aikovatko jättää kaikkein huono-osaisimmat heitteelle.

Tuohan on silkkaa idi0tismia.

Toimeentulotuki on viimeinen turva ihmisille, joilla kaikki muu on jo mennyt pieleen niin pahasti että mistään muualta ei saa riittävää elantoa.

Siellä on taustalla elämänhallinnan ongelmia (jotka useimmissa tapauksissa johtuvat sairaudesta tai kehityshäiriöstä tmv. syystä), sairauksia, onnettomuuksia tai ihan vaan sitä että on pienipalkkainen työ.

Ei kukaan siihen jamaan itseään ilman syytä päästä. Siellä on aina joku tragedia taustalla.

Nekin jotka sanovat, että kyseessä on oma valinta kärsivät todennäköisesti jostain ongelmasta. Eivät välttämättä vaan tiedä sitä itse. Heilläkin voisi mennä paremmin jos saisivat oikeanlaista tukea. Kiristäminen, uhkailu ja haukkuminen eivät ole tukea.

Itse olen ns. "hyvätasoinen" autisti ja pärjään elämässäni. Mutta se pärjääminen on hyvin pienestä kiinni. Ymmärrän todella hyvin niitä jotka eivät pärjää. Ei se helppoa ole minullekaan.

Vierailija
484/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on paljon sellasta työtä johon ei tarvi koulutusta, kuten erilaiset ympäristön siivoustyöt ym. Miksi ei voi velvoittaa, että tt tuella pitää tehdä jotain yhteiskunnan hyväksi. Vaikka 2- 3 pv viikossa.

Yritä saada päähäsi että työstä maksetaan palkka! Haluatko kotiisi siivoamaan tyypin joka saa vain työmarkkinatukea? Mikä sinun ammattisi on? Voisiko sinut potkia pois töistä ja ottaa tilallesi työtön joka tekee työsi vastikkeellisesti työttömyyskorvausta vastaan? Varmasti löytyy ammattilaisia tilallesi. No mitä sinä teet sen jälkeen? Menet tietysti työttömänä tekemään jonkun muun työt työttömyyskorvauksella? 

Niinhän tulee tapahtumaan. Aika monen työt korvataan tulevaisuudessa yrittäjälle halvemmilla työntekijöillä eli työttömillä työttömyysetuuksia vastaan. Se joukko kasvaa, kun moni ei saa enää töitä oikealla palkalla, mut työttömänä saa sitten tukityön jostain firmasta. Tuo on jo vuosia ollut arkipäivää ja todellisuutta, joka vaan lisääntyy. Monikin firma käyttää työntekijöinä ainoastaan tukityöllistettyjä, esim. monet kirpputorit. Tulevaisuudessa lienee isommatkin firmat. S-ketjulla on jo kehitysvammaisia töissä tukityöllistettynä. Hyvä juttu kehitysvammaisille, mutta oikea syy niiden palkkaamiseen on se, ettei heille makseta oikeaa palkkaa.

Eli toisinsanoen sosialistit riistävät kehitysvammaisia. Tämäpä yllätti.

Anteeksi nyt mitä??? Vallassa olevat ovat oikeistolaisia täi äärioikeistolaisia seuraavalla kaudella? Yrittäjät ovat pääsääntöisesti kapitalisteja eli kokoomuslaisia. Ketkä niitä työntekijöitä käyttävät hyväksi mahdollisimman halvalla??? Nyt jos vähän avaat ajatusmaailmaasi?

S-ryhmä hyväksikäyttää tukityöllistettyjä kehitysvammaisia. S-ryhmä on osuuskunta, eli sosialismia. Haluatko että taivutan lisää rautalankaa johon voit hirttäytyä aatteinesi?

Höpöhöpö. Osuuskunnan toiminta ei juurikaan eroa osakeyhtiöstä jos yhtään tunnet yritysmaailmaa. Ja jokainen työnantaja Suomessa käyttää hyväksi valtion tukia tässä maassa parantaakseen tulostaan. Yrityksethän saavat valtiolta "sosiaaliturvaa" non 9 000 000 000 joten ei niillä mitään valittamista asiasta ole ollut. Toki siitä voitaisiin kevyesti maksaa säästötavoitteet poistamalla nuo tuet.

Tukityöllistetyille valtio maksaa palkan ja siitä on valtiolle kuluja. Kaikille työntekijöille, myös kehitysvammaisille pitäisi maksaa oikea palkka, jotta valtio saa veroja. Aina. Sitä kohti pitäisi mennä, mutta sitä ei ole tehnyt demarit, vihervasemmisto, ei Keskusta eikä nyt Kokoomus tai Persutkaan.

Kehitysvammainen ei ole yhtä tuottava kuin normaali työntekijä. Heidän työllistämisensä on yritysten hyvesignalointia. Ei porukalle, joka tarvitsee lapsenvahtia koko työpäivän ajan, pidä maksaa kunnon palkkaa. Korotetaan sen sijaan niiden työntekijöiden palkkoja, jotka noissa hyvesignalointifirmoissa joutuvat  omien töidensä lisäksi vielä kaitsemaan jotain kehitysvammaisia. 

Vasemmisto alapeukuttaa aina tällaisia viestejä. Onko heillä enemmän kehitysvammaisia lapsia ja sukulaisia vai mikä siinä oikein mättää? Jos on, siihen voi olla syynsä... Geenit.

Johan heitit loukkaavan. Huomaan puoluekantasi mutta mietin korreloiko se omaan älykkyyteesi vai tunnevammaisuuteen? Oletko kauankin ollut tukityöllistettynä kehitysvammaisena? Tuskin koska muuten olisi järkevämpi kannanotoissasi. Hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä mutta älä tule koskaan minun tielleni elämäni aikana koska silloin minä en tunne sääliä sinua kohtaan.

Tunnistat minut hihassani olevasta valkoisesta nauhasta.

Et sinä sellaista uskalla pitää koska se voi tuoda sinulle ongelmia. Kokeile vaikka hakaristiä tatuoituna otsaasi niin tunnistan paremmin. Jos siis uskallat.

Pahoitteluni mutta sosialismia se on kansallissosialismikin enkä minä ole sosialisti.

Luokittelen sinut fasistiksi joten ole huoleti. No joo menee ´jo persujen tasolle joten onnea valitsemallesi tielle. Tulet kyllä kohtaamaan vastuksia elämäsi varrella mutta ne eivät kosketa tai liikuta minua. Hävettää että alennuin keskustelemaan kanssasi. Hyvää loppuelämää.

Eri, mutta miksi vieraiden ihmisten kohtaloiden pitäisi kiinnostaa? Ei muakaan kiinnosta, mitä sulle tapahtuu. 

Vierailija
485/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisivat työllistää lisää ponikurssifirmoja ilmeisesti.

Vierailija
486/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on viimeinen turva ihmisille, joilla kaikki muu on jo mennyt pieleen niin pahasti että mistään muualta ei saa riittävää elantoa.

Siellä on taustalla elämänhallinnan ongelmia (jotka useimmissa tapauksissa johtuvat sairaudesta tai kehityshäiriöstä tmv. syystä), sairauksia, onnettomuuksia tai ihan vaan sitä että on pienipalkkainen työ.

Ei kukaan siihen jamaan itseään ilman syytä päästä. Siellä on aina joku tragedia taustalla.

Nekin jotka sanovat, että kyseessä on oma valinta kärsivät todennäköisesti jostain ongelmasta. Eivät välttämättä vaan tiedä sitä itse. Heilläkin voisi mennä paremmin jos saisivat oikeanlaista tukea. Kiristäminen, uhkailu ja haukkuminen eivät ole tukea.

Itse olen ns. "hyvätasoinen" autisti ja pärjään elämässäni. Mutta se pärjääminen on hyvin pienestä kiinni. Ymmärrän todella hyvin niitä jotka eivät pärjää. Ei se helppoa ole minullekaan.

Näinhän sitä luulisi, mutta Suomessa on porukkaa, joka elää pelkillä tuilla jo kolmannessa tai neljännessä sukupolvessa. Kun niitä kerran saa, miksei sitten ottaisi? Muutenhan joutuisi kouluun ja töihin, hyi yök. 

Vierailija
487/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno uutinen! Onneksi tuli äänestettyä persuja. Lusmut töihin.

Se nyt vaan ei onnistu. Etkö tiedä, että työttömiä palkataan erittäin harvoin, vaikka päällään seisoisi.

Vierailija
488/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sairaudet yms. pitäisi ottaa huomioon, mutta säännöllinen töihin lähtö on iso parannus jos elämänhallinta on kadoksissa. Ei voi olla niin että annetaan tyypin maata kotona kun sillä on elämänhallinta pielessä. Itse tunnen tuollaisen yksilön.

Vierailija
489/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno uutinen! Onneksi tuli äänestettyä persuja. Lusmut töihin.

Se nyt vaan ei onnistu. Etkö tiedä, että työttömiä palkataan erittäin harvoin, vaikka päällään seisoisi.

Olen myös kuullut haastattelusta, jossa 50% hakijoista ilmaisivat haluttomuutensa työn tekoon, ihan TESin palkoilla, täysillä työtunneilla.

Vierailija
490/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tähän joukkoon vielä lisätään työttömät tradenomit, insinöörit, ekonomit ymv, jolla jo työkokemusta ja osaamista taskussa, niin moni rupeaa nykyisessä työssään pelkäämään penkkinsä puolesta. Tuulee kovaa.

Vierailija
491/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään poliittisia päätöksiä jotka tuottaa rakenteellisia ongelmia ja se on sitten yksilön vika.

Vierailija
492/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai sairaudet yms. pitäisi ottaa huomioon, mutta säännöllinen töihin lähtö on iso parannus jos elämänhallinta on kadoksissa. Ei voi olla niin että annetaan tyypin maata kotona kun sillä on elämänhallinta pielessä. Itse tunnen tuollaisen yksilön.

Mä tunnen myös. On nykyään töissä ja koko elämä on muuttunut paremmaksi. Tekee suunnitelmia ja säästää rahaa. Olen kuullut, että on ahkera ja vastuuntuntoinen työntekijä. Ihan hyvä palkkakin nykyään. Ennen vain seilasi päivästä toiseen ja pelaili.  

Vierailija
493/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kotihoidon tuki poistetaan/leikataan,mistä saadaan hoitopaikat kaikille lapsille? Suuremmissa kaupungeissa (joissa btw on suurin osa työpaikoistakin) päiväkoteihin ja pph:n on pitkät jonot kun kaikki paikat ovat täynnä. Vaka-alan työntekijöistä on pulaa.

Minne ne kaikki 8-9kk ikäiset vauvat laitetaan hoitoon kun äidit ja isät joutuvat lähtemään töihin heti kun vanhempainvapaat loppuvat?

Ryhtyvätkö vaikkapa päihdekuntoutujat tai mielenterveyskuntoutujat hoitamaan lapsia?

Perheet ratkaiskoot ongelman kuten parhaaksi näkevät. Vaikeuksia voi tietty tulla jos koko feministinen voimaantuminen perustuikin täysin tulonsiirtoihin ja velkarahaan. Ei sentään ole näin, eihän?

Mutta moni on jo ratkaissut ongelman jättämällä lapset tekemättä. Mutta kun sekään ei kelpaa, vaan puuttuvaa väestöä sitten haalitaan ulkomailta. Onhan siinä tietty logiikka kun tuodaan aikuisia, joille ei tarvita päivähoitoa eikä peruskoulua, tämä on siis se kaikille mieluisin ratkaisu?

Vierailija
494/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ymmärtää, että AI:n myötä suurin osa nykyisestä koulutetusta työvoimasta siirtyy näihin palkattomiin töihin. Sille syysteemillehän tässä järjestelmää pedataan.

Vierailija
495/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TT asiakkaat voisi kerätä tupakantumpit ym roskat ja laittaa ne avonaiset roskikset takas kiinni. Säästyy rahaa kun ei tarvitse palvelu ostaa erikseen.

Samalla voisivat poistaa graffitteja seinistä ym. ja pinnoittaa nanolakalla ettei sitä maalailla enää jatkossa.

Kommarit ovat taas viemässä leivän yrittjän suusta, teettämällä kaiken ilmaistyönä.

Siis oikeistohan tätä ajaa.

Vasemmisto haluaa tänne ulkomaalisia tekemään matalapalkkatöitä ja nostamaan ohessa tukia. Näin ne varmistavat, että jatkossakin riittää äänestäjiä. Ei vasemmisto halua köyhyydestä eroon. Päin vastoin, sen olemassaolo on välttämätöntä vain vasemmistolle. 

Vierailija
496/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet pois niin loppuu makailu ja sipsien mussutus

Vierailija
497/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaatte, että tekee se 36-vuotias narkkari, joka ei ole tehnyt yhtään mitään peruskoulun jälkeen? Menee nätisti jonnekin metsään keräämään käpyjä? Vai puukkoryöstää sut?

Se että joku saa jatkuvasti rahaa tekemättä mitään, ei ole täydellinen systeemi. Mutta se on ainoa systeemi, jolla tämä maa pysyy turvallisena.

Narkeilla ja spurguilla on lyhyt eliniänodote. Eihän mulla ole mitään huumeitakaan. Puukkoryöstäköön omissa pikkurikollispiireissään, joissa porukka yrittää päteä kaikenlaisella blingillä. Ja joista löytyy huumeetkin. Puukottakoon toisiaan, win-win meille muille. 

Sopii myös minulle. En pidä siitä että minua uhkaillaan väkivallalla, jotta saisi rahaa. Kyllähän se muistakin maista on nähtävissä että tuo spurku porukka loppujen lopuksi päätyy ryöstelemään toisiaan. Tyhmiä kun ovat 

Taitaa olla peppupersuilta historia taas jäänyt lukematta. Onko aavistustakaan paljonko ryöstömurhia tehtiin ennen sosiaaliturvaa? Täysin tuntemattomia ihmisiä tapettiin pikkusummista. Taas persun ajatuksenjuoksu hämmästyttää. Rahattomat ryöstävät kuitenkin toisia rahattomia 😂

Olen asunut maassa jossa ei ole sosiaaliturvaa. Tuolla oli malli missä ryöstäjät ammuttiin. Harventi ryöstelyintoa. Kyllähän suomessakin ryöstöt ja autovarkaudet keskittyvät niille alueille missä ryöstäjät asuvat.

Vastauksena on tietysti ihmisten ampuminen joka on toki sosiaaliturvaa parempi ratkaisu ja varmasti toteuttamiskelpoinen. Eikä raaista yhteiskuntaa 😂 Mikä persukeijo.

Luoti opettaa tehokkaasti kunnioittamaan yksitysomaisuutta, sitä tottelee jopa sosialisti.

Voit itse saada sen luodin päähäsi ennen kuin ehdit edes ymmärtää mikä iski. Kuolet vissiin sitten onnellisena. Mutta paljonko olet valmis maksamaan kotisi vartioinnista, lastesi kyydityksestä ja vartioinnista joka paikassa, aidatusta asuntoalueelta yms. Ei se sen halvemmaksi tule kuin sosiaaliturva, mutta hankaloittaa kyllä elämää.

Tämä on hinta jonka olen valmis maksamaan jotta loiset kuolee nälkään.

Siihen menee aikaa. Suomalainen "köyhä" painaa yleensä noin 150 kiloa. On syönyt tai dokannut itsensä rollaattorikuntoon.  Kaikki, jotka on vinkuneet multa rahaa Suomessa tai ulkomailla, ovat olleet huomattavasti minua itseäni tukevampia. Että sellaista köyhyyttä. 

Turvotus on yksi yleisimmistä proteiinin puutteen oireista. Turvotusta esiintyy tällöin erityisesti vatsassa, jaloissa ja käsissä. 

Riittämätön proteiinin saanti aiheuttaa turvotusta, sillä veressä kiertävät proteiinit estävät nesteitä kerääntymästä kudoksiin. Syynä on köyhien halvin mahdollinen ruokavalio, ei ole varaa ostaa kalaa ja lihaa.

Proteiinia löytyy halvemmalla perusrahkasta, raejuustosta, pavuista...... ei tarvita kalaa/lihaa.

Vierailija
498/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ymmärtää, että AI:n myötä suurin osa nykyisestä koulutetusta työvoimasta siirtyy näihin palkattomiin töihin. Sille syysteemillehän tässä järjestelmää pedataan.

Tekoäly vie ammattilaisten työt: British Telecom leikkaa jopa 55 000 työntekijää – lähes puolet väestä pihalle

https://www.suomenuutiset.fi/tekoaly-vie-ammattilaisten-tyot-british-te…

Vierailija
499/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä meinaatte, että tekee se 36-vuotias narkkari, joka ei ole tehnyt yhtään mitään peruskoulun jälkeen? Menee nätisti jonnekin metsään keräämään käpyjä? Vai puukkoryöstää sut?

Se että joku saa jatkuvasti rahaa tekemättä mitään, ei ole täydellinen systeemi. Mutta se on ainoa systeemi, jolla tämä maa pysyy turvallisena.

Narkeilla ja spurguilla on lyhyt eliniänodote. Eihän mulla ole mitään huumeitakaan. Puukkoryöstäköön omissa pikkurikollispiireissään, joissa porukka yrittää päteä kaikenlaisella blingillä. Ja joista löytyy huumeetkin. Puukottakoon toisiaan, win-win meille muille. 

Sopii myös minulle. En pidä siitä että minua uhkaillaan väkivallalla, jotta saisi rahaa. Kyllähän se muistakin maista on nähtävissä että tuo spurku porukka loppujen lopuksi päätyy ryöstelemään toisiaan. Tyhmiä kun ovat 

Taitaa olla peppupersuilta historia taas jäänyt lukematta. Onko aavistustakaan paljonko ryöstömurhia tehtiin ennen sosiaaliturvaa? Täysin tuntemattomia ihmisiä tapettiin pikkusummista. Taas persun ajatuksenjuoksu hämmästyttää. Rahattomat ryöstävät kuitenkin toisia rahattomia 😂

Olen asunut maassa jossa ei ole sosiaaliturvaa. Tuolla oli malli missä ryöstäjät ammuttiin. Harventi ryöstelyintoa. Kyllähän suomessakin ryöstöt ja autovarkaudet keskittyvät niille alueille missä ryöstäjät asuvat.

Vastauksena on tietysti ihmisten ampuminen joka on toki sosiaaliturvaa parempi ratkaisu ja varmasti toteuttamiskelpoinen. Eikä raaista yhteiskuntaa 😂 Mikä persukeijo.

Luoti opettaa tehokkaasti kunnioittamaan yksitysomaisuutta, sitä tottelee jopa sosialisti.

Voit itse saada sen luodin päähäsi ennen kuin ehdit edes ymmärtää mikä iski. Kuolet vissiin sitten onnellisena. Mutta paljonko olet valmis maksamaan kotisi vartioinnista, lastesi kyydityksestä ja vartioinnista joka paikassa, aidatusta asuntoalueelta yms. Ei se sen halvemmaksi tule kuin sosiaaliturva, mutta hankaloittaa kyllä elämää.

Tämä on hinta jonka olen valmis maksamaan jotta loiset kuolee nälkään.

Siihen menee aikaa. Suomalainen "köyhä" painaa yleensä noin 150 kiloa. On syönyt tai dokannut itsensä rollaattorikuntoon.  Kaikki, jotka on vinkuneet multa rahaa Suomessa tai ulkomailla, ovat olleet huomattavasti minua itseäni tukevampia. Että sellaista köyhyyttä. 

Turvotus on yksi yleisimmistä proteiinin puutteen oireista. Turvotusta esiintyy tällöin erityisesti vatsassa, jaloissa ja käsissä. 

Riittämätön proteiinin saanti aiheuttaa turvotusta, sillä veressä kiertävät proteiinit estävät nesteitä kerääntymästä kudoksiin. Syynä on köyhien halvin mahdollinen ruokavalio, ei ole varaa ostaa kalaa ja lihaa.

Proteiinia löytyy halvemmalla perusrahkasta, raejuustosta, pavuista...... ei tarvita kalaa/lihaa.

Ei niin. Mäkin syön juuri noita. Saa proteiinia ja painonhallinta on helppoa. 

Vierailija
500/972 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän välissä sitä itse kerkeäisi jotain "vastikkeellista" puuhata. Opiskelen täysipäiväisesti, työharjoittelusta pääsen 16 aikaan, lisäksi kaksi lasta, joista toinen kehitysvammainen ja olen hänen omaishoitaja. Iltapäivähoito menee kiinni klo 17, siinä lisää veronmaksajille kuluja, jos jonnekin laitokseen taksilla pitäisi lapsi illaksi hoitoon saada. No joka toinen viikonloppu on hetken lepoa, kun lapset menevät isälleen, silloinko sitä pitäisi jonnekin toimintaan lähteä. Kurjaa, kun jotkut ilmeisesti ajattelevat kaikkien toimeentulotukea saavien pyörittelevän peukaloita..