Miehenä en ymmärrä miksi sisälle ripustettavaan pyykkiin pitää laittaa pyykkipojat
Parempi puolisko laittaa pyykit kuivaustelineeseen kodinhoitohuoneeseen ja aina pyykkipojilla. Kun minä ripustan pyykit niin en koskaan laita pyykkipoikia, mutta kodinhengetär käy laittamassa ne sanomatta kuitenkaan asiasta mitään. Miksi siis pyykki pitää sitoa naruihinsa vaikka sisällä ei edes tuule - ulkona asian jopa ymmärrän.
Kommentit (38)
Ihmisenä en käytä lainkaan pyykkipoikia/-tyttöjä. En tiedä sitten mitä muut eläimet tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vain pyykkityttöjä
Meillä pyykkihenkilöitä.
Vie paljon vähempi tilaa kun esim. sukkaparin, pikkuhousut yms. ripustaa yhdellä pyykkipojalla.
Vierailija kirjoitti:
Koska sun tavalla esim puseroihin jää se narun jälki.
Eli sinä ripustat pyykkipojalla helman reunasta, jolloin vaatteeseen jää pyykkipojan jälki + helma venyy ripustuskohdasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sun tavalla esim puseroihin jää se narun jälki.
Eli sinä ripustat pyykkipojalla helman reunasta, jolloin vaatteeseen jää pyykkipojan jälki + helma venyy ripustuskohdasta?
Joo se on vähän tekniikkalaji. Onneks nykyään on kuivuri.
Kertokaa nyt joku, miten ihmeessä pyykkipoika estää narun jäljen vaatteessa? Luulisi, että siihen jää vaan sitten sen lisäksi pyykkipojan jälki. Suurimpaan osaan vaatteista ei kyllä itselläni ole jäänyt koskaan mitään jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt joku, miten ihmeessä pyykkipoika estää narun jäljen vaatteessa? Luulisi, että siihen jää vaan sitten sen lisäksi pyykkipojan jälki. Suurimpaan osaan vaatteista ei kyllä itselläni ole jäänyt koskaan mitään jälkiä.
Siis oletus on tietenkin että ne pyykit silloin myös ripustetaan eri tavalla jos käyttää pyykkipoikia. Tarina ei tainnut kertoa miten on muuten toimittu. Itse olen monet kerrat naureskellut ihmisten vaatteissa olevia jälkiä, toki vain hiljaa sisäänpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pyykkihenkilöitä.
Ja minulla pyykkipergeleitä.
Tulee noin muuten mieleen Nartun käytös astianpesukoneen kanssa.
Täytän koneen "väärin" ja sitten hänen on uudelleen täytettävä se "oikein".
Kuriositeettina mainittakoon, että viimeksi hän sai laitettua yhden jälkiruokakupin lisää ja yksi teekuppi jäi yli.
Ja sekös harmitti ja oli minun vikani.
Sanoin, että on tuskin minun vikani, jos hän puolen tunnin työllä vaihtaa teekupin jälkiruokakuppiin, joten älä järpätä siinä joutavia.
Ja niin tilanne eskaloitui ihan kivasti.
Vain älykääpiö tekee tuostakin hommasta työläämpää
En käytä pyykkipoikia, ihan turhaa, niistä jää sitäpaitsi jälki vaatteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä vaatetta ei taita narun yli kuivumaan, vaan kiinnittää reunoista pyykkipojilla naruun. Mutta pyykkipojista jää jälki, joten henkari on esimerkiksi puseroille parempi.
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pyykkihenkilöitä.
Ja minulla pyykkipergeleitä.
Tulee noin muuten mieleen Nartun käytös astianpesukoneen kanssa.
Täytän koneen "väärin" ja sitten hänen on uudelleen täytettävä se "oikein".
Kuriositeettina mainittakoon, että viimeksi hän sai laitettua yhden jälkiruokakupin lisää ja yksi teekuppi jäi yli.
Ja sekös harmitti ja oli minun vikani.
Sanoin, että on tuskin minun vikani, jos hän puolen tunnin työllä vaihtaa teekupin jälkiruokakuppiin, joten älä järpätä siinä joutavia.
Ja niin tilanne eskaloitui ihan kivasti.
Oliko Kauko Röyhkä myös mukana?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään naisena ymmärrä. En laita uloskaan, ellei ole erityisen tuulista tai pieniä vaatteita.
Kuivuu nopeammin, kun ei ole kaksinkerroin taitettuna, eikä putoa. Ei tule esim T-paitoihin taitejälkeä pyykkinarulla. Siinä muutama syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä vaatetta ei taita narun yli kuivumaan, vaan kiinnittää reunoista pyykkipojilla naruun. Mutta pyykkipojista jää jälki, joten henkari on esimerkiksi puseroille parempi.
Venyttää kyllä tuolla tavalla helmaan pussit pyykkipojan kohdalle! Tietty riippuu vaatteen materiaaliatakin, mutta esimerkiksi puuvillavaatteet on sen verran raskaita mätkinä, että ne kyllä venyy!
En minäkään ymmärrä miksi pitää pyykkipoika laittaa. Paiskaan ne kuivumaan telineeseen eikä puseroon jää mitään jälkiä. Suoristuu kyllä pian, jos pieni jälki jää.
Ripustan alusvaatteet ja joitain pieniä ja kevyitä tekstiilejä pyykkipojilla kuivumaan, koska kissa huiskii iltahepuleissaan menemään aika vauhdilla välillä. Muuten en kyllä käytä pyykkipoikia sisällä pyykkejä kuivatessa. Partsilla kuivatessa laitan enemmän pyykkipoikia, ettei tuuli tiputtele puhtaita vaatteita pitkin partsin lattiaa.
Noin pienestä asiasta ei kannata kantaa huolta, mutta voisihan sitä kysäistä, miksi hän haluaa ne pyykit ripustaa toisin kuin sinä olit ne ehtinyt laittaa. Jokaisella on omat tapansa. Useimmat tekotavat "periytyy" lapsuudenkodissa opitusta. Olisi paljon mukavampi kertoa toiselle, miksi korjaa hänen jo laittamia pyykkejä uuteen malliin. Surullista kun ap tukeutui av-palstaan, löytääkseen vertaistukea. Itse laitan pyykit kuivumaan siten, ettei ainakaan käyttövaatteisiin jää narusta tai pyykkipojasta mitään jälkiä, joten ne ovat käyttökelpoisia ilman silitystä.