Eräs kaverini on säästänyt jo 1500 euroa "matkakassaan", hakee silt toimeentulotukea, onko mielestäsi väärin?
Säästää siis käteisenä sellaiseen purnukkaan. Sanoo että sittenkun 3000e kasassa lähtee reissuun
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se väärin. Toimeentulotuki on tuki, jota haetaan, kun se raha on oikeasti loppu. Hänellä ei selkeesti ole.
Työkkäreistä jos saisi säästettyä asumistuen yms. kanssa asia olisi ok. Toiset nyt vaan on noin pirun härskejä.
Niin, parempihan se on rällätä se raha, eikä säästää. Vai?
Kaksi ihmistä saa saman rahan. Toinen syö, juo ja elää kädestä suuhun. Toinen katsoo tarkasti, mitä syö ja juo ja pistää vähän joka kk rahaa jemmaan.
Sinusta siis tuo eka on ainut joka toimii oikein? Jännää. Samat tulot, sama lisäraha siihen, mutta eri tapa elää. Siitä hyvästä pitäisi viedä rahat?
Pitäisikö palkankin olla pienempi sille, joka elää säästeliäämmin?
Entäpä henkilö, joka ei hae hänelle kuuluvaa tt-tukea koska ei kuulemma tarvitse? Sitten elää osittain muiden rahoilla esim. lainaamalla tavaroita, jotka voisi hankkia omaksi jos hakisi sitä tukea johon on oikeutettu.
Tällaiseenkin törmännyt...
Minä ainakin matkustan niin paljon kuin ikinä haluan niillä rahoilla jotka minulla on. Sitä ei yksikään reppahousu kykene estämään millään tavalla joten yrittäkää kestää ja tarkkailkaa verenpainettanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta saa säästää. Ei ole kiellettyä.
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/1740412#:~:text=Sosiaalialan%20as….
"Sosiaalialan asiantuntija varoittaa, että toimeentulotuella ei saa säästää eikä sijoituksiakaan saa olla. Jos niitä on, niin toimeentulotukea ei voida myöntää.
– Periaatteessa säästää voi, koska on voimassa pankkisalaisuus. Mutta samalla syyllistyy petokseen, jos henkilö hakee toimeentulotukea eikä kerro varoistaan, sanoo YTM, sosiaalityöntekijä Susanna Rissanen"
Hakee viranomaisia erehdyttämällä tukea jota ei tarvitse, petoshan se on.
Entä jos saa työmarkkina ja toimeentulotukea? Saako silloin säästää? Aika monimutkaista.
Ei ole. Jos sinulla on säästöjä, et tarvitse työmarkkinatuen päälle toimeentulotukea. Ihan yksinkertaista.
Akuanko se raha saa riittää? Mitä jos päivää ennen tt-tukea on vielä 10 euroa ? Pitääkö äkkiä hakea röökiaski ettei vain ole jäänyt säästöön?
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin tiedän yhden kolmekymppisen kaverin joka on tt-tuella, matkustelee silloin tällöin. Selitys tälle on se että saa rahaa vanhemmiltaan. Vanhemmat antaa rahat käteisenä ettei näy tiliotteella.
Mä olen itse työssäkäyvä ja tule toimeen ilman tukia. Tosiasia kuitenkin on että jos esim jäisin työltömäksi ja taloudellinen tilanne huononisi niin äitini varmasti tyrkyttäisi rahallista apua. On sen tyyppinen ihminen joka aina kysyy että tarttetko rahaa.
Todellakin olen olstanut aikuiselle TÖISSÄkäyvälle lapselleni matkoja, ja antanut lahjaksi vaatteita ja rahaakin. Olen myös itse TÖISSÄkäyvänä saanut vanhemmiltani ja kummitätiltäni rahaa. Tämä lienee ok, koska käyn töissä ja minulla on muutenkin rahaa riittävästi. Sen sijaan jos olisin köyhä ja tuilla, niin minulle ei äiti saisi rahaa antaa.
Eikös tämä toimi myös sitten niin, että järjestöille ei saa antaa rahaa kuukausilahjoittajana, koska heille saa antaa lahjoituksia vasta sitten kun he eivät sitä välttämättä tarvitse? Mitenhän joku voi ajatella näin päin persettä...
Sille saa antaa jolla jo on, mutta ei sille jolla ei ole? Selttelee aika paljon tätä nykytouhua tämä.
Mistäs muuten yhteiskunnan kapitalistipyörät tietävät mistä ja keneltä se raha tuli hyödykkeen ostamiseen? JA mitä väliä sillä on kuka tuki firmaa ostollaan? Eikö tärkeintä olekaan se että raha laitettiin liikkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Tt-tuki on nimensä mukaisesti se aivan vihoviimeinen perälauta, jonka tarkoitus on taata ihmisarvoinen elämä. Siihen ei todellakaan kuulu mitkään Rodoksen-reissut.
Kolmella tonnilla pääsee onneksi Rodosta pidemmälle, johonkin ihmisarvoiseen kohteeseen.
Mä ainakin tiedän yhden kolmekymppisen kaverin joka on tt-tuella, matkustelee silloin tällöin. Selitys tälle on se että saa rahaa vanhemmiltaan. Vanhemmat antaa rahat käteisenä ettei näy tiliotteella.
Mä olen itse työssäkäyvä ja tule toimeen ilman tukia. Tosiasia kuitenkin on että jos esim jäisin työltömäksi ja taloudellinen tilanne huononisi niin äitini varmasti tyrkyttäisi rahallista apua. On sen tyyppinen ihminen joka aina kysyy että tarttetko rahaa.