Eräs kaverini on säästänyt jo 1500 euroa "matkakassaan", hakee silt toimeentulotukea, onko mielestäsi väärin?
Säästää siis käteisenä sellaiseen purnukkaan. Sanoo että sittenkun 3000e kasassa lähtee reissuun
Kommentit (147)
Miksi ihmeessä hän on kertonut asiasta tuollaiselle. Nyt koko kansa tietää.
Jos sossut laskee, että sille kuuluu toimeentulotukea, niin silloin vika on yhteiskunnassa, eikä kaverissasi.
Itse lähden joulukuussa Teneriffalle viikoksi työttömyys rahoista säästetyillä rahoilla.
Ei ole väärin. Itse olen maksanut matkan kokonaisuudessaan tt-tukea saavalle. Varmaan se sun mielestä ois pitänyt antaa rahana, ja sitten tää tyyppi ois jäänyt pois yhteisreissulta ja elellyt sillä antamallani matkarahalla pari kk, jonka aikana tt-tukea ei olisi saanut.
Onko siis säästänyt toimeentulotuestaan vai palkasta? Oikeastaan ihan sama, hyvä että saa säästettyä edes jostain. Moni tuhlaisi nuokin samantien tupakkaan, päihteisiin, turhiin ostoksiin tms.
Onhan se väärin. Toimeentulotuki on tuki, jota haetaan, kun se raha on oikeasti loppu. Hänellä ei selkeesti ole.
Työkkäreistä jos saisi säästettyä asumistuen yms. kanssa asia olisi ok. Toiset nyt vaan on noin pirun härskejä.
Vierailija kirjoitti:
Osoitus siitä, että toimeentulotuki jne. on liian suuri, helposti voidaan siitä leikata eikä kukaan joudu ahdinkoon.
No jos joku ei käy missään, syö huonoa ruoka, ei käytä päihteitä miten se on väärin että saa sitten säästää ne rahat mitkä muut käyttää päihteisiin, menoihin yms?
Vierailija kirjoitti:
Osoitus siitä, että toimeentulotuki jne. on liian suuri, helposti voidaan siitä leikata eikä kukaan joudu ahdinkoon.
Myös työttömällä on oikeus matkustella.
Toimeentulotuesta saa säästää. Ei ole kiellettyä.
ihan tt tuki sivuilla lukee että saa säästää
Jos tämä on totta, on moraalisesti arveluttavaa.
Tt-tuki on nimensä mukaisesti se aivan vihoviimeinen perälauta, jonka tarkoitus on taata ihmisarvoinen elämä. Siihen ei todellakaan kuulu mitkään Rodoksen-reissut.
Jos elää kitkuttamalla ja saa säästöön vähän, mitä väärää siinä on?
Voisi se käyttää ne rahat viinaan ja hakea sen jälkeen ne sossutuet. Minun mielestäni kyllä parempi käyttää matkusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös työttömällä on oikeus matkustella.
Niin, jos maksaa itse eikä valtion kassasta.
Hyvä elää säästäväisesti. Vois muut ottaa mallia.
Ilmankos rahaton talous kiinnostaa. Byrokraattien röntgenkatse ei näe sukanvarteen ja patjan alle.
työtön mies kirjoitti:
Itse lähden joulukuussa Teneriffalle viikoksi työttömyys rahoista säästetyillä rahoilla.
Mikäpä estää? Jos jäisin nyt työttömäksi, saisin 2600€/ansiosidonnaista. Siitä jäisi nettonakin jo 2000€/kk käteen. Joku sitten kateellisena tai sääntöuskovaisena muistuttaa, että pitää olla koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä. Harvoin kuitenkaan työhakemuksen lähettämisestä viikossa on töissä. Ei minun töissäni ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuesta saa säästää. Ei ole kiellettyä.
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/1740412#:~:text=Sosiaalialan%20as….
"Sosiaalialan asiantuntija varoittaa, että toimeentulotuella ei saa säästää eikä sijoituksiakaan saa olla. Jos niitä on, niin toimeentulotukea ei voida myöntää.
– Periaatteessa säästää voi, koska on voimassa pankkisalaisuus. Mutta samalla syyllistyy petokseen, jos henkilö hakee toimeentulotukea eikä kerro varoistaan, sanoo YTM, sosiaalityöntekijä Susanna Rissanen"
Hakee viranomaisia erehdyttämällä tukea jota ei tarvitse, petoshan se on.
Siis sukassa