Onko muita, jotka eivät tarvitse mitään helteitä kesäfiilikseen?
Itse en kyllä mitään kuumia ilmoja tarvi, jotta saan kesäfiiliksen päälle. Kun on vaikka +17C, aurinko paistaa ja luonto vihreriö ympärillä, niin kyllä minulla on täysin kesäfiilikset päällä :)
Kommentit (55)
Alle 20 asretta riittää minulle. Helteillä pysyn mieluiten varjossa. Pidän verhoja kiinni auringon puolella, ja tuuletan varjon puolelta.
Kyllä tarvitsen auringon ja lämmön että on kesäfiilis. Tuntuu ihan turhalta omistaa parveke kun ei siellä pääse edes käymään kun ei aurinko paista. En ole kahteen viikkoon käynyt partsilla kun aina pilvessä. Josko ensi viikolla pääsisi VIHDOIN!
Minulla sydämessä kesä alkaa heti, kun maa näkyy ja kestää siihen asti, kun maa näkyy. Sen aikana on sitten milloin kylmää, milloin kosteaa, vihreää, hikistä, kuivaa, tuulista tm. Parasta kesäaika on silloin, kun on helle. 🌞
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarvitsen auringon ja lämmön että on kesäfiilis. Tuntuu ihan turhalta omistaa parveke kun ei siellä pääse edes käymään kun ei aurinko paista. En ole kahteen viikkoon käynyt partsilla kun aina pilvessä. Josko ensi viikolla pääsisi VIHDOIN!
Minulla on lasitettu parveke ja esim. isoja tekoviherkasveja siellä ympäri vuoden, joten se on vähän kuin pieni talvipuutarha. Vaikka ei siellä viitsi istuskella kylmällä, niin käyn usein talvenkin aikana siellä. Sisustus mukavasti muistuttaa kesästä talven keskellä.
Kesäillat on kesän parasta aikaa. Rakastan lempeitä kesäiltoja. 🥰
Vierailija kirjoitti:
Kesäillat on kesän parasta aikaa. Rakastan lempeitä kesäiltoja. 🥰
Samoin!
Harmi ettei Suomessa ole sellaisia kuin 1-2 vuodessa! 7 jälkeen tulee kylmä kosteus ja itikat.... aina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
38 astetta on liikaa, sen totesin viime kesänä Saksassa. Kesään kuitenkin kuuluu sellainen lämpö, että tarkenee tehdä kesäjuttuja kuten avoautoilla, uida ja pukeutua shortseihin.
Eli tykkäät tehdä kaikkea, missä viilentyy. 😄 Kotonakin on varmasti viilennys? Missä ne kaikki hellehullut, jotka oikeasti tykkää kun hiki virtaa ja nahka kärventyy??
Eli jos pitää siitä, että ei ulkona palele, eikä tarvitsi pukeutua takkiin, on hellehullu? Tottakai säällä sään mukainen vaatetus ja tehdään asioita, joita lämpimällä voi tehdä. Ei uiminen huvita, kun on kylmä ilma ja vesi. Reilu 20 tarvitaan, jotta pystyy kesäisiä juttuja tekemään nauttien. Tuskin monikaan tykkää nahan kärvennyksestä enää nykyään, itsekin välttelen sitä. Ja tottakai nukkuminen vähemmän kuumassa on helpompaa. Lämpötilat, kuten elämäkään ei ole mustavalkoista, voi nauttia kesäisestä lämpötilasta, mutta silti vieroksua hellelukemia.
En tykkää. Olin huvipuistossa ja oli niin kylmä, että sain hirveen nuhan sieltä, vaikka oli kevyttoppaa päällä! Siis mikä kesä tää tämmönen on... Toukokuu vähän vilautteli sitä parasta, mut siihen se sit jäikin. Suomessa on niin vähän aikaa valoista ja kesä, että todellakin toivoisi silloin olevan tarpeeksi lämmintä ilman ulkovaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Aukeaako parveekkeesi ovi vain auringonpaisteessa, vai mikä ihme on ongelmasi? Parvekkeellahan voi oleilla ympäri vuoden.
Suomessa on kohtuu hölmöä odotella jotain tiettyä säätilaa tai lämpöasteita, jotta pääsee johonkin fiilikseen. Suomen kesä pettää aina jollain tavalla, joten tuo on vaan itsensä kiusaamista. Jos haluaa mennä johonkin paikkaan (rannalle, huvipuistoon) juuri kylmällä säällä, niin on siitä vähän hassua valittaa. Silloin kannattaa tehdä jotain muuta ja hyväksyä se, että kyseisenä kesänä ei välttämättä tule ainuttakaan aurinkoista rantapäivää.
Mikä kellekin lasketaan helteeksi, kyllä saisi olla 20 astetta joka päivä että tarkenisi muttei kärventyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
38 astetta on liikaa, sen totesin viime kesänä Saksassa. Kesään kuitenkin kuuluu sellainen lämpö, että tarkenee tehdä kesäjuttuja kuten avoautoilla, uida ja pukeutua shortseihin.
Eli tykkäät tehdä kaikkea, missä viilentyy. 😄 Kotonakin on varmasti viilennys? Missä ne kaikki hellehullut, jotka oikeasti tykkää kun hiki virtaa ja nahka kärventyy??
Olen eri vastaaja.
Hellehulluna en aikonut vastata tähän ketjuun lainkaan, mutta tämä viimeinen kysymys on suoraan kuin minulle osoitettu. Nahkaani en kärvennä, mutta muuten viihdyn erinomaisesti kuumuudessa. Taidan sietää lämpöä keskivertosuomalaista paremmin. Kylmää en siedä ollenkaan ja käytin sormikkaita vielä viime viikolla. Enkä hikoile paljoa, en edes liikunnassa.
Max 25 astetta saa olla ja sekin on liikaa
Terveisin nainen joka ei siedä hikoilua ja palaa joka kesä (käytän aurinkorasvaa spf 50+)
Ja silti on kesäinen olo! Kohta juhlin synttäreitä
En tarvi hellettä. Se on mulle kesä kun on vihreää, kukkia ja linnut laulavat eikä tarvi toppavaatteita. Joku +15 on hyvä ja migreeni kiittää.