Onko muita, jotka eivät tarvitse mitään helteitä kesäfiilikseen?
Itse en kyllä mitään kuumia ilmoja tarvi, jotta saan kesäfiiliksen päälle. Kun on vaikka +17C, aurinko paistaa ja luonto vihreriö ympärillä, niin kyllä minulla on täysin kesäfiilikset päällä :)
Kommentit (55)
Tällä hetkellä on aika viileää. Kylmä tuuli pilaa helposti fiiliksen, kun ulkona ei tarkene ilman takkia.
Hellettä en toivo. Nyykähdän helteeseen, tulen kiukkuiseksi enkä jaksa mitään.
Sopivin kesälämpötila on 17-23 astetta, välillä voi sataa (vaikka öisin) eikä auringon tartte päivälläkään porottaa täysillä. Sään vaihtelevuus on kivaa.
Viime kesänä oli aika kivat säät.
Helteestä ei ole muuta iloa kuin uimalämpimät vedet (mutta niihinkin tulee sinilevää, jos helle jatkuu pitkään.)
Nautin helteistä. Suomessa ei oli ollut koskaan kuuma. Noin +30 on sopivin lämpötila.
Tosin taitaa Suomen ilmaston viiletessä jäädä helteet haaveeksi :(
Mulle riittää aurinko.
Mutta helteet on jees, silloin tarkenee varjossakin eikä tarvitse oleilla niin paljon auringossa.
Valitettavasti meille helteen karsastajille on huonoja uutisia tiedossa: viimeistään ensi viikon puolivälissä tapahtunee täyskäännös säässä ja sen viikon lopulla jossain päin maatamme mitataan tämän kesän lämpöennätys joka lienee yli 27 astetta? 🤢
Golfin pelaamiseen eivät hellekelit sovi.
Kentät alkavat tyhjätä ja varattuja kierroksia perutaan, kun lämpö nousee yli 24 asteen.
On pelkkää masokismia kävellä 10 km väyliä pitkin ja raahata mukanaan 20 kg bägiä helteessä.
En kaipaa niitä superhelteitä. Ainut miinus puoli on näissä hieman viileämissä keleissä, ettei järvivedet lämpene. Ei siellä voi uida.
En tarvii helteitä. Minulle riittää sellaisen +15 - + 20 astetta. Käyn paljon kalassa ja kun saan ahvenia niin ne pilaantuu nopeasti jos on tosi lämmin päivä. Pitää saada ne kylmään äkkiä eikä lämmin merivesikään auta. kun tulee paljon ahvenia kuten 10 kg vaikka. On minulla kylmälaukku mutta ei siihen mahdottomasti mahdu kalaa.
Joo ja ei. Kyllähän vehreys ja kukkien värit on kivoja mutta vaikea päästä fiilikseen tuulitakissa ja farkuissa. Rakastan kesämekkoja ja haluaisin tareta niissä jo!
Jäätävä tuuli, olen 2x ollut ulkona vartin ja tullut sitten lämmittelemään sisälle. Ei viitsisi ihan toppatakkia laittaa pihahommiin.
Mulle kesä on 25 astetta ja yli!
Minulle kesän tuntua tuo kesäpukeutuminen, joka on mekkoja, hameita ja shortseja. Eli vaatii yli +22 lämpötilan. Tuulitakki alle +20 asteessa ei tunnu kesältä vaan alkusyksyltä.
No kyllä näillä Suomen kesän pakkasilla toivoisi vähän lämpöä.
Nytkin lämpömittari pysyy visusti jossain 15 celsiuksen tietämillä.
t-paita kelit riittää eli vajaa 20. Tosin mitä lämpimämpi sen parempi
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, ihanaa! Hengenheimolaisia koko ketju täynnä. 🤗 Miksi teitä ei ole täällä tosielämässä, kun täällä kaikki rakastaa hellettä?? Itse olen aktiivinen ihminen ja kyllä helle pilaa kesän. Ei silloin jaksa tehdä mitään ja ärsyttää jatkuvasti suojata ihoa palamiselta. Pelkkää rasvoilla lotraamista. Nyt on ihanaa, kun ei tarvitse suojata kuin kasvot ja voi pitää pitkähihaista päällä.
Niin ja luontohan sen kesän tuo. Paljon vihreitä puita ja pensaita ymparillä ja kukkivia kukkia, parvekkeella ja joka paikassa.
Me helteiden karsastajat voinemme kiittää hallitusneuvottelujen kinkkisyyttä tästä, toki vähän jo överiksi menneestä sään vileydestä eli vilua generoivasta tyypistä. Hieman samanlainen tilanne taisi olla vuonna 1958 hallituksen muodostamisen aikana esiintyneiden yöpakkasten kyseessä ollen?? 🤣
Joo ei todellakaan. Piri pintaan vaan :D
Kesän tuo vasta riittävä lämpö ja kesävaatteet. Eli mulle kesä ei ole vielä tullut.
Kesään kuuluu sateesta raikas ilma ja pieni viileys. Auringon paisteessa ollessa voi olla sopivasti lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Kesään kuuluu sateesta raikas ilma ja pieni viileys. Auringon paisteessa ollessa voi olla sopivasti lämmin.
Tuo juuri on Suomen kesässä tylsintä (ja vaarallisinta) - ei voi koskaan olla varjossa kun siellä on kylmä. Tai jos aurinko menee pilveen mittari putoaa heti 5 astetta!! Aina on pakko olla auringossa ja etsiä se tyyni nurkka että tarkenee. Ja nahka kärisee
Parasta etelän maiden kuumuudessa on se kun lämpö ei koskaan laske yllättäin, ja sateellakin on ihanan lämmintä.
25 ja yli on paras!
Riittää, kun on vihreää, kukkia, ja linnut laulaa. Ei haittaa viileä sää, kunhan ei sada koko ajan.