Matti Hanni osti Finnairilta light-luokan lentolipun missä ei ole peruutus- tai muutossoikeutta ja ihmettelee nyt miksi Finnair ei suostu muuttamaan lippua kertausharjoituksen takia!
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Hah, me ei saatu vaihtaa Finnairilla lentoja, vaikka kyseisessä maassa oli koronan takia maahantulokielto. Eli aika pakottava syy siirtää matkaa. Ei tullut mieleenkään valittaa mihinkään, varsinkaan sanomalehtiin. Tämä tyyppi ei edes viitsi selvittää, voisiko kertausharjoituksia lykätä, ja heti ollaan itkemässä julkisuudessa.
Isäni sai aikoinaan lykättyä kertausharjoituksia, koska äidilläni oli tuolloin ulkomaanmatka tiedossa, ja isän piti hoitaa siskoani. Lupa myönnettiin ihan ongelmitta, eikä kutsua kertaamaan enää koskaan tullut. Ehkä Matti pelkää samaa?
Olisit saattanut saada vakuutusyhtiöltä korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään ei kiinnosta se, että on olemassa tällaisia kuluttajalle hankalia tilanteita joissa lippuja ei voi palauttaa, ei muuttaa päivämäärää eikä myydä eteenpäin?
Miksi tämä ei herätä enempää ajatuksia?
Missä on kuluttajansuoja tässä asiassa?
Kuluttaja on itse lipputyyppinsä valinnut. Miksi ihmisiä pitäisi suojella lukutaidottumuudeltaan ja piheydeltään?
Miksi nämä on aina miehiä? Tuli mieleen se tyyppi, joka tankkasi lainapakun kanisterista vaikka se oli moneen otteeseen kielletty, ja ällistyi siitä, että tämä kielto koski myös häntä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään ei kiinnosta se, että on olemassa tällaisia kuluttajalle hankalia tilanteita joissa lippuja ei voi palauttaa, ei muuttaa päivämäärää eikä myydä eteenpäin?
Miksi tämä ei herätä enempää ajatuksia?
Missä on kuluttajansuoja tässä asiassa?
Kuluttajansuoja on siinä että lukee mitä on ostamassa. Kuten palautusoikeudettomat liput.
Alle 20 v. lumihiutaleilta on kohtuutonta odottaa lukutaitoa ja varsinkin sitä, että jaksavat lukea yli 3 sanaa pitkän tekstin
Mulla on joskus käynyt sama hotellin kanssa kotimaan matkalla. Matka peruuntui ja olin varannut huoneen mitä ei voinut perua. Ei mulla käynyt mielessäkään edes kysyä rahoja takaisin. Tekemällä varauksen hyväksyy ehdot.
5 sivua ilmastonmuutoksen vastustajia kokoontunut paikalle
Vierailija kirjoitti:
Mulla on joskus käynyt sama hotellin kanssa kotimaan matkalla. Matka peruuntui ja olin varannut huoneen mitä ei voinut perua. Ei mulla käynyt mielessäkään edes kysyä rahoja takaisin. Tekemällä varauksen hyväksyy ehdot.
Mutta kyllähän nyt juuri SINUN tapauksessasi olisi pitänyt ymmärtää ja joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai sentään soitit Iltapululle?
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että Matti saattaisi saada rahansa takaisin, jos hän hakisi lykkäystä, mutta ei saisi. Silloin se olisi hänestä itsestään riippumaton ylipääsemätön syy.
Luulet väärin.
Älä osta lippuja netistä, kun tietosi on tätä tasoa
"Luulin, että kertausharjoitus olisi ollut riittävä syy siirtoon."
Miten yksinkertainen ihminen voi olla. Ei ole olemassa mitään "riittävää syytä" jos ostaa lipun mihin ei voi tehdä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi lusmuilla kertauksista jollain tekosyyllä. Ei sen syyn tarvitse olla kummoinen, kunhan on edes semiuskottava.
Ei todellakaan. Velipoika vältti kertauksen kun vaimo oli lähdössä kesäksi ulkomaille vaihtoon. Syy; vaimon matkan valmistelu. Eikä ole koskaan kutsuttu uudelleen.
Lapsellista uskoa että lippuja ja varauksia aletaan kuitenkin setviä tarpeen vaatiessa vastoin ehtoja. Sopimus on aina sitova.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, me ei saatu vaihtaa Finnairilla lentoja, vaikka kyseisessä maassa oli koronan takia maahantulokielto. Eli aika pakottava syy siirtää matkaa. Ei tullut mieleenkään valittaa mihinkään, varsinkaan sanomalehtiin. Tämä tyyppi ei edes viitsi selvittää, voisiko kertausharjoituksia lykätä, ja heti ollaan itkemässä julkisuudessa.
Isäni sai aikoinaan lykättyä kertausharjoituksia, koska äidilläni oli tuolloin ulkomaanmatka tiedossa, ja isän piti hoitaa siskoani. Lupa myönnettiin ihan ongelmitta, eikä kutsua kertaamaan enää koskaan tullut. Ehkä Matti pelkää samaa?
Olisit saattanut saada vakuutusyhtiöltä korvausta.
Noin pihi kaveri tuskin mitään vakuutustakaan ottanut.
Meinasikohan se perua häänsäkin kun osuu kertausharjoitukset siihen päälle? Eikös yleensä häämatkalle lähdetä sitten häiden jälkeen. Ihme kitisijä, ei kertausharjoitukseen nykyisin tarvitse mennä jos ei halua, käytännössä mikä tahansa syy kelpaa, ottavat sitten seuraavana jonossa olevan tilalle.
nih... elämä on täynnä valintoja
Matti on ihan itse sössinyt asiansa. Ihan turha vinkua Finskin tai minkään muun perään.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa täytyy ihmetellä, että ovatko suomalaiset yleisesti näin vahingoniloisia? Vai kuvittelevatko olevansa vain muita parempia ihmisiä joiden on arvosteltava muita 24/7?
Hetkinen. Matti on ihan itse sössinyt asiansa ja sitten menee lehteen vinkumaan kun muut eivät pelasta häntä.
Ei tässä ole kyseessä mistään vahingonilosta, vaan siitä että alkaa tällainen asenne pänniä. Näitä on jatkuvasti lehdessä asti. Eli ihan itse mokataan ja sitten itketään kun ei olekaan kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessa täytyy ihmetellä, että ovatko suomalaiset yleisesti näin vahingoniloisia? Vai kuvittelevatko olevansa vain muita parempia ihmisiä joiden on arvosteltava muita 24/7?
Hetkinen. Matti on ihan itse sössinyt asiansa ja sitten menee lehteen vinkumaan kun muut eivät pelasta häntä.
Ei tässä ole kyseessä mistään vahingonilosta, vaan siitä että alkaa tällainen asenne pänniä. Näitä on jatkuvasti lehdessä asti. Eli ihan itse mokataan ja sitten itketään kun ei olekaan kivaa.
Itse asiassa Matti ei ole sössinyt. Hän on päättänyt mielummin lähteä kertauksiin kuin jo maksetulle häämatkalle. Elämä on valintoja täynnä, tämä on Matin tärkeysjärjestys ja sen kanssa hänen pitää elää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä on aina miehiä? Tuli mieleen se tyyppi, joka tankkasi lainapakun kanisterista vaikka se oli moneen otteeseen kielletty, ja ällistyi siitä, että tämä kielto koski myös häntä..
Samaa ihmettelen minäkin. Lisäesimerkkinä Tuomas, joka kiukutteli iltapäivälehisdä, ettei päässyt exit-rivin paikoille, vaikka luuli varanneensa ja maksaneensa ne. No ei ollut, mutta avautumaan piti päästä. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f6711a07-f799-4887-8457-20b4c2e12903
Koska sellaisia lippuja on olemassa, joissa on muutosoikeus, mutta ne maksavat enemmän. Siksi. Matti ei halunut maksaa, joten se on voi voi.