Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistin Instagramin ja tuntuu että iso taakka putosi heti. Olen paljon onnellisempi.

Vierailija
30.05.2023 |

Tänä kesänä en aio roikkua somessa vaan teen enemmän. Halusin vain hehkuttaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin poistin instagramin muistaakseni viime syksynä. Käytin siellä ihan liikaa aikaa ja monet sisällöt ja kaverien postaukset vain joko ärsyttivät turhanpäiväisyydessään tai herättivät turhaa kateutta ja tyytymättömyyttä omaan elämään täydellisyydessään ja kiiltokuvamaisuudessaan.

Koen nyt arjessa vähemmän tällaisia ikäviä tunteita ja ajankäyttö on fiksumpaa, mutta silti tuntuu, että nyt jään ulkopuolelle isosta osasta kaverieni ja tuttujeni elämää, kun en enää näe mitä he jakavat instaan. Kunpa somea ei olisi ikinä keksitty.

Tämä. Tiedät kaikkien kuulumiset ja elämän käänteet, mutta et oikeasti ole yhteydessä kehenkään. Se on surullista.

Vierailija
22/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta! Olen alkanut tuntea vähän surulliselta, jos en ole ollut paikalla jossain kivassa tapahtumassa. Onko tämä se mikä lisää onnettomuutta?

Tämä on NIMENOMAAN se syy miksi some tuo pahaa oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut poistuppa AV palstalta, tulisitko siitä vielä onnellisemmaksi?

Me ei tietenkään siitä voi ikinä lukea.

Vierailija
24/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin paljon onnellisempi jos saisin taas lopetettua tämän sekä hevostalli.netin selailun. Kummallakin palstalla todella paljon häiriintynyttä porukkaa ja huomaan, että näiden lukeminen vaikuttaa omaan mielialaan :( instassa seuraan vain kavereita, siis oikeasti tuttuja, joten hirveää määrää kuvia ei tarvitse käydä jatkuvasti läpi, eikä instassa mene paljoa aikaa. Välillä olen ollut sieltäkin kokonaan pois, mutta helpottaa kyllä yhteydenpitoa kun olen niin huono muuten pitämään yhteyttä. Mutta nämä foorumit on kyllä pelkkää negatiivistä. Pitkään onnistuin olemaan erossa, mutta nyt taas palannut... :((

Vierailija
25/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan superonnellinen, kun en ole koskaan ollutkaan facessa/instassa/tiktokissa/tms. En koe saavani siitä mitään lisähyötyä itselleni.

Vierailija
26/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan tuokin addiktio. Itse käyn Instassa ja Facebookissa kerran viikossa katsomassa julkaisut. Vauvapalstalla taas tulee käytyä ihan päivittäin. 

Vierailija
27/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin addiktoitunut Instaan. Heti, jos oikea elämä ja ihmiset ärsyttävät pakenen sinne. Muiden harrastuksieni lisäksi (en koko ajan  jaksa liikkua, hillua puutarhassa, harrastaa käsitöitä ja huolehtia äidistäni).

Olen saanut sieltä hyvät vinkit unettomuuteen, ahdistukseen ja rentoutumiseen. Toimivia käytännön kikkoja  vaikkapa iPhonen monipuolisempaan käyttöön. Mielenkiintoista tietoa eri maiden historiasta ja kohteista,joista ei muuten älyäisi ottaa selvää. Elämänviisauksia, jotka ovat tervetulleita kuin naapurin höpötykset. 

En seuraa ketään tuttua henkilöä. Ne ovat yleensä tylsiä ja kehnosti kuvattuja, eikä suomalaiseen tapakulttuuriin kuulu olla hauska tai tehdä itsestään hassua. Etenkään somessa. Niinpä Instasta olen saanut muokattua sellaisen, joka antaa hyvää mieltä. 

Vierailija
28/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite poistin reddit appin ja tunnuksen. Vähä_älyisiä siellä riittää, varsinkin kun vähänkin tulenarka aihe.

Reddit se vasta onkin tyhmä sovellus. ap

Vierailija
29/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn instassa tyyliin pari kertaa viikossa, ahdistaa kun siellä yksäreissä ruikutetaan puhelinnumeroa ja tapaamisia. Monelle insta on tinder.

Saatan minäkin poistaa sen koska tuo todella tuntuu ahdistavalta.

Vierailija
30/33 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä ahdistaa?

Vierailija
31/33 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus

Vierailija
32/33 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä ahdistaa?

No vaikkapa feikkiys. Syötteeseen lävähtää "tässä mä ja mun rakas niin onnellisena" -kuvia ja todellisuudessa toinen pariskunnasta kokee väkivaltaa sekä henkisesti että fyysisesti. Oksettavaa. Mulle riitti.

Vierailija
33/33 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin poistin instagramin muistaakseni viime syksynä. Käytin siellä ihan liikaa aikaa ja monet sisällöt ja kaverien postaukset vain joko ärsyttivät turhanpäiväisyydessään tai herättivät turhaa kateutta ja tyytymättömyyttä omaan elämään täydellisyydessään ja kiiltokuvamaisuudessaan.

Koen nyt arjessa vähemmän tällaisia ikäviä tunteita ja ajankäyttö on fiksumpaa, mutta silti tuntuu, että nyt jään ulkopuolelle isosta osasta kaverieni ja tuttujeni elämää, kun en enää näe mitä he jakavat instaan. Kunpa somea ei olisi ikinä keksitty.

Samaa pskaa ne jokainen sinne postaa, mummon synttärit, ah niin ihana sunnuntaibrunssi ja yhyy työuupumus.

Itse poistuin somesta kaksi vuotta sitten ja en koe jääneeni vielä mistään paitsi kaverieni elämästä. Tärkeimmät asiat kuulee kun näkee niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme