Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan 20 kg enemmän kuin mieheni, laihdutus ei onnistu

Vierailija
29.05.2023 |

Häpeän itseäni. Syön superterveellisesti ja liikun paljon, missä vika?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on helppo yhtälö, ihan turha ulista muuta. Ne terveydellisistä syistä poikkeustapaukset on luokkaa promille.

Kaloriklutuksen saat ylös hankkimalla lihasta ja liikkumalla. Mene puntille ja lopeta ne tekosyyt.

Kalorilatauksen saat alas lopettamalla sokerin, vehnän, limut, mehut, riisin, perunan jne. Matalan glyseemisen indeksin ruoilla EI VOI lihota. Ei yksin kertaisesti pysty. Laitat lautaselle kasviksia, kalaa, lihaa ja kanamunia. Muuta et tarvitse. Sipsit ja karkit pois.

Ainoa syy miksi laihdutus ei onnistu 99,99% lihavista on itsekurin ja tiedon puute, ei mikään muu.

Lopeta tämän palstan ja netin käyttö muutenkin ikuisesti. Netissä roikkuminen huonontaa elämää, se on tieteellisesti todistettu. Nyt sinulla on siis tietoakin, ainut syysi roikkua netissä on itsekurin puute.

Vierailija
62/77 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri, itsekuri, itsekuri. Aina se saatanan itsekuri. Kuinka monta vuotta olet itse valmis elämästäsi kärsimään ja kitumaan ja tekemään itsellesi inhottavia ja vastenmielisiä asioita pelkän itsekurin voimalla?

Mistä vetoa, että nämä itsekurin autuutta vakuuttavat ovat tyyppejä, joilla sitä itsekuria ei sitten kaikkeen muuhun riitäkään. Ei ole tullut opiskeltua hyvää ammattia. Ystävyyssuhteet on karilla tai välit perheeseen poikki, kun on täytynyt vähän "avautua". Puolisoja on tullut petettyä, säätöjä hoidettua tai sukupuolitauteja keräiltyä, kun niin teki mieli. Rahat tullut hassattua ties mihin turhuuteen.

Itsekuri ei kanna pitkälle, kun houkutuksia tulee päivittäin vastaan satoja. Jokaisella meillä on omat sudenkuoppamme, eikä kukaan elä kieltäymyksessä koko elämäänsä.

Ainoa tie kestävään elämänmuutokseen on sen kultaisen keskitien löytäminen ja sillä pysyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaaja kirjoitti:

Liikut liian vähän. Laihduttajat ei tajua miten paljon pitää liikkua että laihtuu. 7000 kaloria on yksi kilo. 20 kiloa on siis 140 000 kaloria.  Tunnin pyörälenkki kuluttaa noin 700-800 kaloria, eli sinun pitää pyöräillä 7 tuntia ainakin että saat kilon pudotettua painoa. Pienet kävely lenkit ei riitä pudottamaan painoa. Lisäksi pitää nostella painoja salilla jotta keho alkaa tajuamaan että haluat laihtua.

Ensisijainen keino on syödä terveellisimmi ja liikunta tukee elämäntapamuutosta, jos sitä haluaa. Eivät kaikki koe tarvetta laihtua, miksi miettiä muiden kiloja?

Vierailija
64/77 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas kasvaa hitaasti. Lihasta ei tule kovin paljon 2 kuukaudessa  ja joku 5 kg lihasta vaatii 2 vuoden treenauksen. Riippuu ruokavaliosta ja paljonko treenaa. Himo treenaajat käy salilla joka päivä ja vetävät stereoideja jotta lihakset kasvaa nopeammin. Jos on lihava niin menee vuosia että alkaa lihaksia näkyä mutta se läski pitää saada ensin pois. Ja naisilla lihasta tulee hitaammin. Pitää olla todella tiukka ruokavalio ja treenit. 

Vierailija
65/77 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaaja kirjoitti:

Liikut liian vähän. Laihduttajat ei tajua miten paljon pitää liikkua että laihtuu. 7000 kaloria on yksi kilo. 20 kiloa on siis 140 000 kaloria.  Tunnin pyörälenkki kuluttaa noin 700-800 kaloria, eli sinun pitää pyöräillä 7 tuntia ainakin että saat kilon pudotettua painoa. Pienet kävely lenkit ei riitä pudottamaan painoa. Lisäksi pitää nostella painoja salilla jotta keho alkaa tajuamaan että haluat laihtua.

Ensisijainen keino on syödä terveellisimmi ja liikunta tukee elämäntapamuutosta, jos sitä haluaa. Eivät kaikki koe tarvetta laihtua, miksi miettiä muiden kiloja?

Pitää tietenkin syödä terveellisesti mutta se läski lähtee vain treenaamalla. Pitää treenata jos ei halua löysää ihoa vartalolleen joka roikkuu.

Vierailija
66/77 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaharjoittelu tukee hyvin laihtumista, koska lihas on metabolisesti aktiivista kudosta (toisin kuin rasvakudos) ja lihaskasvu siis lisää myös lepoaineenvaihduntaa. Tällöin painon putoamista tapahtuu myös isommalla kalorimäärällä.

Vierailija
67/77 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekuri, itsekuri, itsekuri. Aina se saatanan itsekuri. Kuinka monta vuotta olet itse valmis elämästäsi kärsimään ja kitumaan ja tekemään itsellesi inhottavia ja vastenmielisiä asioita pelkän itsekurin voimalla?

Ei se toimi tolleen. Itsekuri on kuin lihas. Aluksi surkea ja tulee kipeäksi kun vähänkin käyttää sitä. Sitten vahvistuu, ja ennen vaikeat asiat muuttuu pikkuhiljaa helpoiksi. Ei mulle ole enää mikään ponnistus treenata joka aamu ennen töitä, olla välillä pari päivää syömättä, ottaa kylmiä suihkuja, sparrata isompieni kanssa...

Normisetti, siinä missä toiselle sohva ja netflix. Tälleen ihmisen kuuluu elää, helppo elämä tappaa tylsyyteen ja masennukseen ja lihavuuteen.

Vierailija
68/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Piittersonin Jordanin pihvidieettiä(?). Hän ei kylläkään kutsu sitä dieetiksi, vaan pihvi (?beef) on ainoa ruokalaji, jota hän sietää tuntematta itseään sairaaksi:

Vierailija
69/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kamala, minusta olisi outoa olla lihavampi kuin mieheni!

Olen 8kg ylipainoinen mutta silti lähes 30kg kevyempi kuin mieheni. Ja hänkin on vain hilkun yli 100kg (ja pituutta lähes 2m) joten ei todellakaan lihava

Vierailija
70/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. 0/5

Vierailija
71/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole yhtään kamalaa olla lihavampi kuin mieheni. Hänestä se nähtävästi on.

Hän on alipainoinen, enkä tiedä kelpaisinko ennen kuin olisin itsekin.

No, exhän se nyt oikeastaan jo onkin. Eli mies pääsi ylipainostani eroon näppärästi.

Toivottavasti on onnellinen nyt.

Vierailija
72/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan hiki kun lukee näitä kommentteja. Ei ole pakko liikkua laihtuakseen. 

Itse laihtunut 1,5 vuodessa 20 kg ilman että liikun todella yhtään, päinvastoin se aikaisempikin liikunta on jäänyt. Joskus sentään kävin kuntosalilla, fillaroin ja uin (ja painoin enemmän kuin nyt) mutta viimeiseen 5 vuoteen en ole tehnyt mitään. Teen istumatyötä kotona ja iltaisin ihan poikki, ei jaksa mitään ja kun käyn toimistolla, on pakko mennä autolla kun on niin pitkä matka (kymmeniä km).

Vierailija
73/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies painaa 50 kg enemmän kuin minä.

Vierailija
74/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 18 kg enemmän kuin mieheni. Kun tavattiin 5 vuotta sitten, painoimme yhtä paljon. Tosin mieheni on minua 14 cm pidempi.

Vierailija
75/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys, että saisit juuri proteiinia liian vähän, on minimaalisen pieni.

Mutta tuhoa toki munuaiset, kun joku käski netissä. Olikohan ihan PT tai joku itseoppinut ravitsemusguru?

Kokeile joskus viikko-kaksi syödä oikeasti ravitsemussuositusten (niiden uusien) mukaan. Ja tuplaa sit aika.

Annankeholle aikaa tottua.

Vierailija
76/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseesi on hyvin yksinkertainen. Syöt liikaa. Älä unohda, että makeissa juomissa on paljon kaloreita, myös alkoholi sisältää paljon kaloreita.

Vierailija
77/77 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vaimoni kanssa kimpassa yli  25 vuotta ja hän painaa 20 kg. minua enemmän. Tavatessamme hän painoi minua huomattavasti vähemmän - olen toki 20cm. pitempikin.

Olen huolissani hänen terveydestään: on diabetesta, kolesterolia, korkeaa verenpainetta jne. Itse olen ollut 30 vuotta vegaani ja aina tarjoutunut tekemään terveellistä kasvisruokaa ja pyydän häntä mukaan lenkille, uimaan, salille, mutta ei kiinnosta. Ei liikunta, eikä terveellinen sapuska. En todellakaan mainitse koskaan mitäään negatiivista painosta, mutta eihän hän nyt oikein kiihotakaan enää. Vaikea toista on oikein motivoidakaan. Anteeksi tämä näkykulma. 

Ihan terveellisellä perusruoalla ja normikävelyllä kyllä pysyy hoikkana/pystyy laihduttamaan.