Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Painan 20 kg enemmän kuin mieheni, laihdutus ei onnistu

Vierailija
29.05.2023 |

Häpeän itseäni. Syön superterveellisesti ja liikun paljon, missä vika?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman pituinen nainen painaa enemmän kuin saman pituinen mies. Käy leikkauttamassa tissit ja pylly pois, silti tulet painamaan enemmän kuin mies.

Tai sitten älä, ja hyväksy ne numerot. Tuskin miehesi timmimpi on kuin sinä jollei ole paljon pidempi

Höpö höpö. Miehellä on isommat luut ja enemmän lihaksia. Lihakset painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
22/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaaja kirjoitti:

Liikut liian vähän. Laihduttajat ei tajua miten paljon pitää liikkua että laihtuu. 7000 kaloria on yksi kilo. 20 kiloa on siis 140 000 kaloria.  Tunnin pyörälenkki kuluttaa noin 700-800 kaloria, eli sinun pitää pyöräillä 7 tuntia ainakin että saat kilon pudotettua painoa. Pienet kävely lenkit ei riitä pudottamaan painoa. Lisäksi pitää nostella painoja salilla jotta keho alkaa tajuamaan että haluat laihtua.

Laihduttajat eivät ymmärrä että paino nousee kun treenaa. Olin hoikka ja pieni kun aloitin urheilun. Nyt olen 10kg painavampi ja rasvaa on vähemmän. Ja ihan siis kiinteyttävää urheilua.

Alkuperäiset mitat oli 170cm/58kg. Nyt 10kg painavampana näytän paljon paremmalta, yhä hoikka.

Lihaksia toki tulee läskin tilalle kun urheilee säännöllisesti pitkään. Mutta se läski lähtee kun treenaa tarpeeksi ja kropasta tulee kiinteempi. Ihminen laihtuu kun tekee pitkäkestoista liikuntaa pitkän aikaa ja myös syömisellä on vaikutusta. Pitää syödä säännöllisesti jotta kroppa jaksaa sen pitkäkestoisen liikunnan kuten vaikka kuntopyöräilyn. Puol tuntia ei vaan riitä päivässä liikkumista.

Mulla menee 15 min puntille ja 15 min hiit perään, ei siihen kauaa mene jos ei perseile, vaatii tosin sen että treenaa tavalla joka vahvistaa kehoa kestään sen, mike mentzerin oppeja ja nykyisen kehonrakennuksen kulmakiviä.

En tietysti suosittelis sitä heti ekana sohva kotletille mut aattelin mainita et ei ole noin yks oikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiinin puute todennäköisin noilla tiedoilla.

Uusimpien ravitsemussuositusten mukaan proteiinia saa jatkossa syödä vain 50g päivässä.

Lihaa. Vaan eikö sekin ole jo liikaa? Parina päivänä korkeintaan jos on pakko. Muuta proteiinia on terveellistä syödä enemmänkin, eli kasvipohjaisia.

Vierailija
24/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on paljon liikkuminen?

30min päivässä on minimisuositus. Paljon liikuntaa olisi ehkä 1,5h-2h päivässä?

Vierailija
25/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on parasta vaihtaa suuntaa: lihota miestä.

Vierailija
26/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusimpien ravitsemussuositusten mukaan proteiinia saa jatkossa syödä vain 50g päivässä.

Puhut punaisesta lihasta, et proteiinista.

Vierailija
27/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaaja kirjoitti:

Liikut liian vähän. Laihduttajat ei tajua miten paljon pitää liikkua että laihtuu. 7000 kaloria on yksi kilo. 20 kiloa on siis 140 000 kaloria.  Tunnin pyörälenkki kuluttaa noin 700-800 kaloria, eli sinun pitää pyöräillä 7 tuntia ainakin että saat kilon pudotettua painoa. Pienet kävely lenkit ei riitä pudottamaan painoa. Lisäksi pitää nostella painoja salilla jotta keho alkaa tajuamaan että haluat laihtua.

Ja tuo 7 tuntia pitää jakaa useamman päivän kesken. Yksi pyörälenkki ei sitä kiloa ota pois. Mikäköhän lienee maksimi minkä elimistö pystyy vuorokaudessa rasvaa tuhoamaan... Ja siinä samalla rakentuu lihasta joka painaa enemmän kuin rasva...

Niin no ainakin tunti päivässä pitäisi pyöräillä tai treenata sitten jotain muuta liikuntaa. Pitkäkestoiset treenit kuluttaa niitä kaloreita. Olen joskus polkenut fillarilla tamperelle jonne matkaa 140 km. Matka kesti sellaiset 6.5 tuntia yhden tauon kanssa. Normaali laihduttajalle 1-2 tuntia voisi olla sopivaa liikkua päivässä mutta jos tekee vaikka tunnin kuntpyöräilyn aamulla ja puoli tuntii illalla.  

Vierailija
28/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaaja kirjoitti:

Panojen nostelulla nyt oikeasti ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa

Aerobinen liikunta on se joka sitä rasvaa polttaa.

Vierailija
29/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Arkisin on kiire ja usein tulee laitettua makaronia tai jotain valmisruokaa kaupan hyllyltä. Töissä pullaa joka päivä ja joka viikko sipsejä, suklaata ym. Vähän tosin, mutta proteiinit jää vähemmälle.

Ap

No niin, pullaa vaan suuhun.. parissa pullassa on yhtä paljon energiaa kuin kokonaisessa ateriassa.

Vierailija
30/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaaja kirjoitti:

Laihduttajat eivät ymmärrä että paino nousee kun treenaa. Olin hoikka ja pieni kun aloitin urheilun. Nyt olen 10kg painavampi ja rasvaa on vähemmän. Ja ihan siis kiinteyttävää urheilua.

Alkuperäiset mitat oli 170cm/58kg. Nyt 10kg painavampana näytän paljon paremmalta, yhä hoikka.

Lihaksia toki tulee läskin tilalle kun urheilee säännöllisesti pitkään. Mutta se läski lähtee kun treenaa tarpeeksi ja kropasta tulee kiinteempi. Ihminen laihtuu kun tekee pitkäkestoista liikuntaa pitkän aikaa ja myös syömisellä on vaikutusta. Pitää syödä säännöllisesti jotta kroppa jaksaa sen pitkäkestoisen liikunnan kuten vaikka kuntopyöräilyn. Puol tuntia ei vaan riitä päivässä liikkumista.

Mulla menee 15 min puntille ja 15 min hiit perään, ei siihen kauaa mene jos ei perseile, vaatii tosin sen että treenaa tavalla joka vahvistaa kehoa kestään sen, mike mentzerin oppeja ja nykyisen kehonrakennuksen kulmakiviä.

En tietysti suosittelis sitä heti ekana sohva kotletille mut aattelin mainita et ei ole noin yks oikoista.

Voi voi, 30 min on todella vähän, ehditkö yhtään edes nauttia? Sen lisäksi hyötyliikuntaa, ulkoilua, askelia 10000-20000. Ihminen on luotu liikkumaan, ei istumaan.

Itse otan treenin aluksi kokokehon treeniä vähintään 45 min, sitten treenaan tanssia useamman tunnin. Keho alkaa olla vetreä vasta tunnin jälkeen kun sairaudet kangistaa. Hiitit ovat minulla kestäneet 30 min. Lisäksi joogaa, kehonhuoltoa, ulkoilua, hyötyliikuntaa.

Vierailija
31/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijassa aikoinaan laitettiin 75kg meikäläiselle 2 10kg telamiinaa kannettavaksi sotaharjoituksessa. Kilometrin päässä oli pakko luovuttaa. En jaksanut. 20kg ylipaino on jo melkoinen rasitus elimistölle, yleensä.

Vierailija
32/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaaja kirjoitti:

Mutta hyvä lihaskunto on tärkeää. Ihan liikkumisen kuin kannalta ja mitä enemmän lihaksia, sitä enemmän keho kuluttaa saamaansa energiaa.

Vierailija
33/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti tai enemmän reipasta liikuntaa joka päivä (syke nousee mutta et puuskuta).

Ylimääräiset sokerit pois ruokavaliosta (täytä vatsasi kuitupitoisilla)

Hanki sykemittari jotta näet mikä on sitä aerobista, eli rasvaa polttavaa liikuntaa. Rasvanpoltto alkaa henkilöstä riippuen jossain 30-60min liikunnan jälkeen.

Vierailija
34/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaaja kirjoitti:

Mutta hyvä lihaskunto on tärkeää. Ihan liikkumisen kuin kannalta ja mitä enemmän lihaksia, sitä enemmän keho kuluttaa saamaansa energiaa.

On, mutta ap kysyi painon pudottamisesta. Kaikki paino nostaa kulutusta, myös läski.

Lihaskunto on tärkeää mutta vielä tärkeämpää on ottaa liikunta alkuun rauhallisesti ilman mitään painoja jos niihin ei ole tottunut.

Painojen nosto salilla heti alkuun hajoittaa vaan paikat eikä muutenkaan ole mitään kovin järkevää tekemistä painon pudotusta ajatellen.

Kuntopyöräily ja reipas kävely tai lenkkeily on alkuun paljon fiksumpaa.

Vierailija
35/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala jos painaisin miestäni enemmän. Pulleimmillanikin painoin 10kg vähemmän kuin puoliso ja siitä sitten laihdutin 12kg niin olin jo takaisin siroissa mitoissa.

Vierailija
36/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala jos painaisin miestäni enemmän. Pulleimmillanikin painoin 10kg vähemmän kuin puoliso ja siitä sitten laihdutin 12kg niin olin jo takaisin siroissa mitoissa.

Minä olen aina painanut enemmän kuin mieheni! Hän tekee töitä tietokoneella ja lenkkeilee pitkää matkaa... Minä teen fyysistä työtä ja tanssi on harrastukseni.

Vierailija
37/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli bongattu!

Ap todennäköisesti myös.

Vierailija
38/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos miehesi on kukkakeppi, onko tuossa mitään ongelmaa?

Jos et ole vaarallisen lihava, ole mitä olet.

Kun aloin seurustella nykyisen puolisoni kanssa, olin hoikka ja hän minua parikymmentä kiloa painavampi.

No, minä olen tukevoitunut ja hän hoikistunut.

T:mies, 51

Vierailija
39/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman pituinen nainen painaa enemmän kuin saman pituinen mies. Käy leikkauttamassa tissit ja pylly pois, silti tulet painamaan enemmän kuin mies.

Tai sitten älä, ja hyväksy ne numerot. Tuskin miehesi timmimpi on kuin sinä jollei ole paljon pidempi

Lihas painaa enemmän kuin rasva.

Vierailija
40/77 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika