Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan järkyttävä väsymys koko ajan, mitä tehdä?

Vierailija
29.05.2023 |

Tie vie nukkumasta nukkumaan. Jaksan hetken aikaa olla jalkeilla, mutta en kertakaikkiaan pääse mihinkään. Nyt jo uudestaan väsyttää, vaikka äsken nousin yli neljän tunnin päikkäreiltä. Olen kesälomalla. Yöunet kestivät 10 tuntia.
Jääkaappi on tyhjä ja pitäisi käydä kaupassakin. En ole saanut koko päivänä kuin paidan ja sukat päälleni, vaikka muka lähtöä puuhailen. Muistin juuri, että onhan mulla hapankorppuja, kun leipäkin on ihan lopussa. Eli en jaksakaan lähteä, huomennakin ehtii...
Miten muut samassa tila(ntee)ssa olevat ovat selvinneet? Olen koko ajan aivan kuolemanväsynyt.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään enää mitään jaksa. Korona-ajan jälkeen musta tulu ihan raunio.

22/24 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko väsynyt läpi vuoden vai onko joitain jaksoja, jolloin olet väsyneempi? Nukutko oikeasti joka yö 10 tuntia vai vaihteleeko se 10 tunnin ja jonkin vähäisen tuntimäärän välillä? Onko sinulla muita masennuksen tai uupumuksen oireita?

Miettisin vastauksen mm. noihin kysymyksiin ja sitten varailisin uuden lääkäriajan. Toisaalta toisilla on vain suurempi unentarve ja muutenkin energiataso alhaisempi. Olen itsekin tosi laiska (tyyliin seisominen on tosi uuvuttavaa ja kotoa lähtemiseen en usein löydä energiaa) ja paljon nukkuva. Olen ollut aina tällainen, joten siksi uskon tämän olevan vain geneettinen juttu. Mutta 14 tuntia unta päivittäin on kyllä poikkeuksellisen paljon aikuiselle.

Sanoisin, että läpi vuoden. Kesällä olen suorastaan sairas ja huonovointinen, kärsin lämpimistä ilmoista ja helteestä. Syksyä odotan, ja kuten aina, ajattelen silloin aktivoituvani. Se on kuitenkin sitten tullessaan tätä samaa. Piristyn siis vain ajatuksen tasolla.

Kilpirauhasarvot on tutkittu kahdesti, ehkä kolmesti, eikä sieltä tullut selitystä. Masennusta olen miettinyt itsekin, mutta testin mukaan ei ainakaan perinteistä ole... erittäin vahvasti olen kyllä menettänyt mielenkiintoni kaikkiin entisiin mielenkiinnon kohteisiin. Vain "kotoilu" ja työt on mieluista, mutta muuhun ei ole voimia.

Kesä on kyllä kauhea vuodenaika. Kuumuus pahentaa olotilaa kauheasti. Syksyä odotan aina jo toukokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä niin häiriintynyt näiden postauksiesi kanssa. Joko se uniapnea-aloituksesi poistettiin? Tähän satuilit kätevästi että kesälomalla olet, vaikka et todellakaan ole työelämässä.

Vierailija
24/24 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ryyppääminen.