Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko väkisin valvottaminen väkivaltaa?

Vierailija
29.05.2023 |

Avomies on ottanut tavaksi, ettei anna minun nukkua yöllä. Hän itse nukkuu paljon iltaisin töiden jälkeen, eli yöllä hänellä on kai energiaa valvottaa minua.

Esimerkiksi tänään olen todella väsynyt. Viime yönä ei antanut minun nukkua, vaan halusi keskustella kotitöiden jakamisesta. Kello oli noin kaksitoista yöllä, kun herätti minut juttelemaan noista kotitöistä.

Kun pyysin, että antaisi minun nyt nukkua ja että voidaanko jutella päivällä, hän suuttui ja alkoi haukkumaan minua, ja lopetti neljän maissa aamuyöllä.

Aamulla käyttäytyi kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Yhdessä on oltu neljä vuotta, aloitti valvottamisen muutama kuukausi sitten yleensä aika samanlaisella kaavalla. Minä tietysti yöllä lopulta suutun ja pian riitelemme siten että minulla on silmät kiinni kun anelen, että saisin nukkua. Tämä tapahtuu noin kerran viikossa.

Mies on todella stessaantunut, joten olen katsonut läpi sormien, mutta nyt yliväsyneenä tuntuu jo että tämä ei voi olla ihan ok.

Olenko ainoa maailmassa, jonka mies tekee näin?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
22/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet yhdessä tuollaisen sekopään kanssa? Valvottaminen on kidutuskeino, jolla saadaan uhri manipuloitua suostumaan mihin tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jotenkin heikkolahjainen vai miksi sallit tuon??

Ainiin, provo

Vierailija
24/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se Sika

Vierailija
25/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaisi erota mahdollisimman pian kun on vielä voimia. Ja mene vaikka hotelliin nukkumaan jos on tarpeen.

Vierailija
26/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo valvottaminen on sadismia.  Ei rakasta ihmistä kohdella noin vaan suojelevasti!

Vierailija
27/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies on todella stressaantunut? Mitä olette yhdessä yrittäneet tehdä asialle?

Onko miehellä jaksamisessa ongelmaa, vai mikä hiertää kotitöissä? Että on pakottava tarve puhua siitä keskellä yötä?

Ap kerrot oman näkökantasi. Oletko kysynyt mieheltä, mikä on hänen näkökulmansa? Ei siis vain arvuuttelua (ilmeisesti sitä, varmaankin tota...), vaan ihan oikeasti oletteko puhuneet kunnolla? Kokeeko hän, ettet välitä hänestä ja hänen jaksamisestaan ja haluaa kohdistaa sinuun samaa peilinä?

Vierailija
28/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Avomiehesi haluaa tarkoituksella satuttaa sinua. Mieti, kuinka julmaa tuo oikeasti on! Pystyisitkö itse tekemään rakkaallesi noin? Et tietenkään, kukaan normaalijärkinen ihminen ei pystyisi.

Onko sinulla ketään sukulaista tai ystävää, jonka luokse voisit mennä joksikin aikaa? Tarvitset turvaa ja lepoa. Olet varmasti niin väsynyt, että on vaikea edes ajatella suhteenne tilaa ja mahdollista eroa.

Vierailija
29/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis minun ukko, niin ekasta kerrasta kuulis kunnolla, toinen kerta, niin lähtis joko ukko tai minä hotelliin / kavereille yöksi ja seuraavana päivänä pantais lusikat jakoon. Tuollainen ei kertakaikkiaan käy. Toisen tulee saada nukkua.

Lähde muutamaksi päiväksi hotelliin, että saat nukkua. Katso mitä ukkos siitä tuumaa.

Vierailija
30/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö hän päihteitä, huumeita tms? Niin erikoiselta kuulostaa.

Sen verran irrationaaliselta myös, että saattaisin itse olla vähän peloissanikin.

Vierailija
31/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tervettä ja tietoisesti toimittuna on ihan väkivaltaa. Mutta jos olette seurustelleet neljä vuotta ja tällainen alkanut muutama kuukausi sitten (ja mies ollut ok tähän asti) niin ehkä ihan ensimmäisenä mies lääkäriin. Kuulostaa siltä, että miestä ahdistaa/stressaa/masentaa niin paljon, ettei edes ymmärrä miten käyttäytyy. Voi myös olla jonkinlainen maaninen jakso mistä tulisi olla huolissaan, varsinkin jos taustalla masennusta.

Eli noin pitkässä suhteessa kyllä ensin ajattelisin tuon muuna kuin henkisenä väkivaltana. On todella epätodennäköisestä että tällainen käytös alkaisi vasta nyt.

Vierailija
32/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin sinuna yhteiseen peiliin. Teillä on selkeästi kummunikaatio-ongelma. Se vaatii aina kaksi osapuolta.

Vierailija
33/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette keskustele päivällä? Pakenetko häntä tai etkö anna hänen puhua päivisin vai mikä tuohon on syynä? Jokin syyhän tuohon on. Ajatteleeko mies, että nyt hän saa puhua?

Jutellaan päivisin. Ainakin minusta tuntuu yöaikaan, että haluaa nimenomaan haastaa riitaa. Päiväsaikaan keskustelemme arjesta ihan normaalisti.

Sori, minusta ei nyt saa paljon irti, koska väsyttää niin paljon.

Ap

Miksi et nuku rauhassa vaan sallit miehen valvottaa sinua yhä useammin? 

Jospa tänä iltana sanoisit miehellesi, että jos vielä yhden kerran sinut kesken unien herättää, se kerta tulee jäämään viimeiseksi.

Vierailija
34/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väkivaltaa tahallaan valvottaa toista. Kuulostaa että ei rakasta sua kun tollasta tekee. Jos ei keskustelemalla lopu niin ero ehdottomasti. Tee sille selväksi että kohtelee sua kaltoin kun ei anna nukkua ja eroa. Mitä sitä jäädä kitumaan.

Vierailija
35/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lähteä yöllä muualle nukkumaan ja katsoa, miten mies reagoi? Tiedän, ettei sellaisia tuttavia välttämättä ole. Minä lähdin kerran vain vauhdilla ovesta pelkkä puhelin ja lompakko mukanani ja juoksin lähellä asuvan sisareni luo.

Seuraavan kerran mies osasikin lähteä perään heti, kun poistuin äkkiä ovesta hänen mentyään vessaan kesken yöllisen jankutuksensa. Itse osasin onneksi myös ennakoida ja kyykin pihan pusikossa katsoen, kun mies juoksi raivopäinen ilme kasvoillaan sisareni kodin suuntaan. Hän seisoikin siskon rapun oven edessä odottamassa ja päivysti niin kauan, että minun oli pakko luovuttaa. Minulla ei ollut tällä kertaa edes, puhelinta jolla soittaa siskolle. Sisko olisi varmaan soittanut poliisit.

Aika pian tästä kävi ilmi, että mies oli alkanut käyttää amfetamiinia ja tämä aiheutti yölliset valvottamiset ja ihmeellisen käytöksen.

Suosittelisin sinua lähtemään ensinnäkin muualle nukkumaan ja kokonaan suhteesta pois.

Vierailija
36/68 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin sinuna yhteiseen peiliin. Teillä on selkeästi kummunikaatio-ongelma. Se vaatii aina kaksi osapuolta.

Mikään kommunikaatio-ongelma ei pakota miestä herättämään puolisoaan keskellä yötä riitelemään. Tuo on ihan yksipuolisesti suoritettua parisuhdeväkivaltaa.

Vierailija
37/68 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on. Jo pelkästään haukkuminen on väkivaltaa, vaikka tapahtuisi päiväsaikaan/hereillä ollessa.

Olenko siis tehnyt väkivaltaa naisystävää kohtaan, kun olen sanonut:

"Älä ole hölmö!"

"Tuo on idioottimaista!"

Ei ihan totta!!!!!

Vierailija
38/68 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä luin, että keskellä yötä herättää riitelemään kotitöistä! Jos miestä ei nukuta niin hänhän voi sitten öisin ahkeroida ne kotityöt. Mitä kotitöitä teillä on niin paljon, ettei niitä saada kerralla sovittua, vaan niistä pitää jatkuvasti vääntää riitaa?

Vaikka ihmisellä olisi stressiä niin se ei oikeuta henkiseen väkivaltaan eikä kiusaamiseen. Jos olisin sinun asemassa niin sanoisin miehelle, että jos vielä kerran herättää yöllä niin tämä parisuhde loppuu siihen paikkaan. Todellakin näin myös kävisi, koska itselleni yöuni on todella tärkeä.

Miehelläsi taitaa olla jotain pahemman sortin mielenterveysongelmia.

Vierailija
39/68 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Na.

Tuo miehesi toiminta on selkeää henkistä ja fyysistä väkivaltaa. 

Valvottaminen vaarantaa terveytesi ja pilaa olosi ja työpäiväsi. Tuo on kidutusta ja kaiken puolista kiristystä ja haitantekoa. Normaali kumppani antaa yörauhan. Ukkosi taitaa muutenkin tykätä kontrolloida ja hallita sinua?  Pane se pihalle, jos ei meno muutu..

Minun Ex-avovaimoni harrasti tuota samaa. Nyt on Ex eikä minulla todellakaan ole ikävä sitä sekopäätä. Nyt nukun yöt normaalin terveen naisen vieressä, eikämeistä kummallekaan tulisi mieleenikään estää toista nukkumasta tai alkaa vatvoa jotain 

Mies 

Vierailija
40/68 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on. Jo pelkästään haukkuminen on väkivaltaa, vaikka tapahtuisi päiväsaikaan/hereillä ollessa.

Olenko siis tehnyt väkivaltaa naisystävää kohtaan, kun olen sanonut:

"Älä ole hölmö!"

"Tuo on idioottimaista!"

Ei ihan totta!!!!!

Voimme tietysti vääntää kättä ja halkoa molemmat hiuksiamme terminologiasta, mutta ei tuo myöskään kunnioittavalta käytökseltä  toista kohtaan kuulosta.  Eri mieltä voi olla myös ilman, että haukkuu toista hölmöksi tms.  Tai jos tuo on kiivaan riidan tuoksinassa sanottu (sattuuhan sitä) niin kyllä se vaatii myöhemmin sovinnon ja vilpittömän anteeksipyynnön. 

T.  Hopeahääpäivä takana, joten jotain tiedän  minäkin:-)