Työpaikalla ei mahdollisuutta taukoihin
Eli työskentelen yksin 7,5h. koko tuona aikana en pääse pitämään taukoa. Tai jos pääsen niin heti soi puhelin jne
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa kyllä tietää, millä alalla asiat on noin huonosti? Onko kyse R-kioskista?
Tuo on kaupan alalla ihan normaalia pienemmissä erikoisliikkeissä. Todennäköisesti myös ärrillä.
Tuossa nähdään se kun ollaan työnantajan edessä kieli ruskeana itse otin vastaavassa tapauksessa liittoon yhteyttä niin johan rupesi tauot olemaan ajallaan elikkä kaikki nuoret duunarit liittykää liittoon niin ei tarvitse sietää työnantajan kyykytystä.
Siis mitä se haittaa, jos puhelin soi, kun olet tauolla? Soitat takaisin kun ehdit, aivan kuten kaikki muutkin. Eihän puhelimeen voi silloinkaan vastata, kun palvelet asiakasta paikan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PItää olla wessatauot, kahvitauko ja ruokatunti!
Kuten jo sanottiin AVI!
Voinko nimettömänä tehdä ilmoituksen? nimittäin jos ne tietää, että se olen minä niin saaan kenkää.
Mut joo, vessaan onneks pääsee. Tauon kuulema pystyn pitämään silloin kun ei ole asiakkaita. Ei pidä paikkaansa, sillä heti kun istun on asiakas tiskillä tai puhelin soi.
siksi mul yleensä vain banaani per päivä eväänä. sillä pärjättävä.
apMä oon ollut samanlaisessa työpaikassa ja meillä oli usein 9h:n työvuorot. Vessaan sai tosiaan mennä (kunhan ei ole asiakkaita myymälässä) mutta takahuoneeseen ei saanut mennä syömään tai istumaan. Lisäksi siinä tiskin takanakaan ei saanut istua eikä syödä..
Ja näitä pieniä myymälöitä on oikeasti paljon jossa on tämä tasan sama systeemi. Se on kuulemma ihan normaalia ja pakkokin koska asiakkaita on muutenkin liian vähän eikä ovea saa siksi laittaa edes vartiksi kiinni. Lisäksi sen kieltää kauppakeskuksen sopimus että kaikilla myymälöillä on yhtenäiset aukioloajat..
Höh, ei että, vaan koska kaikilla myymälöillä on yhtenäiset aukioloajat.
Stockmannilla 7 tunnin työpäivään kuuluu yksi 20 min. tauko. Taukoaika alkaa kun poistuu työpisteestä. Asiakkaat roikkuu kuitenkin hihoissa vaikka kuinka nopeasti kävelisi eli ehtii just ja just syömään banaanin ja käymään pissalla.
Toiset viettää sen taukonsa vessassa että sais edes sen 15 täyteen taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa palvelupisteessä tai pikkuputiikissa on käytäntönä laittaa oveen tai luukulle lappu hetkinen olen tauolla ja palaan klo se ja tämä , tai 10min tauko , palaan kohta tms . Myös puhelimeen saa vastaajan .
Ehdotin tätä, mutta ei kuulema saa. Voinhan pitää taukoni osissa. ensin vaikka 10min ja sitten jos asiakas tulee niin jatkan sen jölkeen. ap
Jos et halua jatkaa tuota kyykytettävänä olemista, niin sinun täytyy yksinkertaisesti pitää puolesi. Sinulla on oikeus lakisääteisiin taukoihin, eikä työnantajalla ole oikeutta sinulta niitä kieltää. Käy lukemassa oikeuksistasi osoitteessa tyosuojelu.fi , niin osaat puolustautua oikealla tavalla jos taukomenettelyistäsi tulee sanomista.
Pistää todella vihaksi tämä työntekijöiden kyykyttäminen! Eniten tätä taitaa tapahtua nuorten kohdalla. Ja tämä taitaa olla osasyy siihen, ettei vanhempia ihmisiä haluta palkata. Nuoria on helpompi pelotella ja määräillä, koska he eivät ole aina tietoisia oikeuksistaan ja he saattavat muutenkin olla arempia puolustautumaan vääryyksiä vastaan.
Mitä tapahtuu jos jätät joskus vastaamatta puhelimeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnin ruokatunti ja parikymmentä minuuttia taukoja.
Pääset melkein puoltitoistatuntia ennen varsinaista työaikaa pois kotiisi.
Minä en jaksaisi ilman taukoja painaa aamusta kolmeen. Siksi pidän tauot ja lähden neljältä.
Mul ei ole mahdollisuutta poistua. Mutta hyviä vinkkejä. Huomenna pidän ekan taukoni klo 8 ja lounastauon 11. 30 ja kahvitauon klo 13.Katsotaan kuinka onnistun! ap
Joo hyvä. Muista että olet aikuinen ihminen ja tiedät oikeutesi. Älä anna lakisääteisissä asioissa muiden pomputella sinua. Olet nyt se iso ihminen, joka pienenä tahdoit olla ja sellaiseksi kasvaa. Älä petä itseäsi ja pidä kiinni oikeuksistasi.
Näitä huijareita on liikkeellä paljon nykyään ja erityisesti käyttävät hyväksi nuorempien työläisten kiltteyttä ja kohteliaisuutta. Palkkaavat liian kilttejä ja hyväkäytöksisiä nuoria töihin.
Ota eväät siihen työpisteelle ja syö samalla, kun palvelet asiakkaita. Voit asiakkaalle sanoa, että anteeksi, mutta syön nyt samalla, koska en voi poistua tauolle.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa kyllä tietää, millä alalla asiat on noin huonosti? Onko kyse R-kioskista?
Kaikilla aloilla alkaa olla tuollainen meno.
Ole kova kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksaisi ilman taukoja painaa aamusta kolmeen. Siksi pidän tauot ja lähden neljältä.
Mul ei ole mahdollisuutta poistua. Mutta hyviä vinkkejä. Huomenna pidän ekan taukoni klo 8 ja lounastauon 11. 30 ja kahvitauon klo 13.Katsotaan kuinka onnistun! ap
Joo hyvä. Muista että olet aikuinen ihminen ja tiedät oikeutesi. Älä anna lakisääteisissä asioissa muiden pomputella sinua. Olet nyt se iso ihminen, joka pienenä tahdoit olla ja sellaiseksi kasvaa. Älä petä itseäsi ja pidä kiinni oikeuksistasi.
Näitä huijareita on liikkeellä paljon nykyään ja erityisesti käyttävät hyväksi nuorempien työläisten kiltteyttä ja kohteliaisuutta. Palkkaavat liian kilttejä ja hyväkäytöksisiä nuoria töihin.
Kokoomuslainen pomo kyllä pistää tuollaiset aikuiset ojennukseen.
Tauot ja ruokatunti on kommunismia.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ole onnellinen ettet ole päiväkodissa töissä. Ehkä kerran viikossa ehtii pitämään sen 12min kahvitauon rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos jätät joskus vastaamatta puhelimeen?
Todennäköisesti ei mitään, numero jää näkyviin ja voin soittaa takaisin. Ap
Tai sitten vihainen asiakaspalaute :)
Voihan sitä tietysti syödä lennossa työn lomassa.
Puhelimen voi jättää huomiotta. Olin itse R-kioskilla töissä kun opiskelin ja taukojen pitäminen oli usein haastavaa. Yritin yleensä syödä nopeasti jos oli hiljainen hetki, eväänä yleensä leipää, banaania, tms. jonka voi syödä ilman lämmittämistä ja ruokailuvälineitä. En tiedä olisiko kioskin saanut laittaa kiinni siksi aikaa. Toisaalta tiesin etten olisi ärrällä pitkään töissä niin en niin välittänyt työolosuhteista.
Hohhoijaa. Mitäpä jos vain pitäisit puolesi. Ei ole niin vaikeaa.
Olin tuollaisessa paikassa. Pomo oli harvoin paikalla ja ratkaisimme asian keskenämme niin, että lähdimme kotiin ekasta vuorosta aika pian sen jälkeen, kun seuraava tuli töihin. Sinä aikana, kun olimme yhtä aikaa töissä olisi pitänyt tehdä yhtä sun toista, mutta hoidimme ne hommat sitten viikon kuluessa rauhallisemmassa toisessa vuorossa, jossa ehti myös pitää tauot.
Mä oon ollut samanlaisessa työpaikassa ja meillä oli usein 9h:n työvuorot. Vessaan sai tosiaan mennä (kunhan ei ole asiakkaita myymälässä) mutta takahuoneeseen ei saanut mennä syömään tai istumaan. Lisäksi siinä tiskin takanakaan ei saanut istua eikä syödä..
Ja näitä pieniä myymälöitä on oikeasti paljon jossa on tämä tasan sama systeemi. Se on kuulemma ihan normaalia ja pakkokin koska asiakkaita on muutenkin liian vähän eikä ovea saa siksi laittaa edes vartiksi kiinni. Lisäksi sen kieltää kauppakeskuksen sopimus että kaikilla myymälöillä on yhtenäiset aukioloajat..