Työpaikalla ei mahdollisuutta taukoihin
Eli työskentelen yksin 7,5h. koko tuona aikana en pääse pitämään taukoa. Tai jos pääsen niin heti soi puhelin jne
Kommentit (69)
Tätä on enemässä määrin tiedossa kunhan porvari hallitus pääsee vauhtiin. Suosittelen lämpimästi ammattiliittoon liittymistä ihan kaikille jäsenyyden tarjoaman parantuneen työttömyysturvan, pelotevaikutuksen sekä lakipalveluiden vuoksi.
Verokorttia muuttamalla jäsenmaksun saa välittömästi huomioitua verotuksessa jolloin ammattiliiton jäsenyyden reaalikustannus vaikutus on nolla. Tämä on sellainen diili jossa palkollinen voi ainoastaan voittaa.
Mielikuvituksissasi....todellisuudessa olet vapaa työstä koko päivän tai siis et tee mitään kuten suurin osa ihmisistä nykyään.
Tervetuloa ravintola-alalle🙈Ei mitään mahdollisuutta pitää taukoja meillä töissä ja juoda ei voi paljon, koska vessaan ei tosiaan ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeasti raivostuttavaa, miten työntekijöitä pissitään suoraan silmään ja lipsutaan lakisääteisistä oikeuksista. Ja takuuvarmasti nämä samat työnantajat valittavat, miten vaikea on saada työvoimaa!
Kahvitauko ei ole lakisääteinen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnin ruokatunti ja parikymmentä minuuttia taukoja.
Pääset melkein puoltitoistatuntia ennen varsinaista työaikaa pois kotiisi.
Minä en jaksaisi ilman taukoja painaa aamusta kolmeen. Siksi pidän tauot ja lähden neljältä.
Heh, ole onnellinen ettet ole päiväkodissa töissä. Ehkä kerran viikossa ehtii pitämään sen 12min kahvitauon rauhassa.
Oon ollut töisisä päiväkodissa. Vaihdoin alaa kolmekymppisenä.
Ei mulla ollut ongelmia pitää taukoja päiväkodissa. Lapset tykkäs musta hirmu paljon ja työnantajat oli harmissaan kun menettivät jämptin nuoren miehen työpaikaltaan.
Ehkä se johtuu siitä että vaikka olinkin parikymppinen, niin olin mies ja uskalsin pitää ne tauot silloin kun ne pidetään.
Pitää olla vaan mies ja pitää ne tauot. En kyllä ymmärrä mikä sun ongelma on taukojen kanssa.
1999-2010 välisenä aikana työskentelin päiväkodin setänä.
Palkka ei ollut mulle se innoste.
Juuri näin. Se joka vahtii päiväunilla nukkuvaa tullaan hakemaan kahville ja puolen vaihto yms.
Asiat on selvitettävissä. Yleensä mies vain menee tauolle koska on mies ja muut pelkää miehiä.
Työnantajat pelkää miehiä ja ei valita heille edes röökitauoista.
Koska silloin voi sattua leukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa ravintola-alalle🙈Ei mitään mahdollisuutta pitää taukoja meillä töissä ja juoda ei voi paljon, koska vessaan ei tosiaan ehdi.
Katotaan. Mä pitäisin ja näkisitte kuinka pitäisin niitä taukoja.
Ap on mara alalla töissä, hotellissa. t. ap
Meillä taas pomo pakottaa pitämään ruokatauon, vaikka homma on niin leppoisaa että se on ihan turhaa ajanhukkaa ja pääsisin ilman taukoa aiemmin kotiin. Olen vähän ap:lle kateellinen.
Kyllä noilla kuvailemillasi oireilla saikkua irtoaa kunhan on ihan oikea lääkäri pöydän toisella puolella. Työnantajan maksamat puoskarit (työpaikkalääkärit) ovat tietty ihan oma lajinsa eivätkä ruokkivaa kättä pure. Saata joutua hakemaan erikoislääkärin lausunnon omakustanteisesti yksityiseltä puolelta jotta tilanteesi korjaantuu.