Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikalla ei mahdollisuutta taukoihin

Vierailija
29.05.2023 |

Eli työskentelen yksin 7,5h. koko tuona aikana en pääse pitämään taukoa. Tai jos pääsen niin heti soi puhelin jne

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vielä aika nuori ja kokematon kun annat työnantajan tuolla tavalla pompottaa.

Liity ammattiliittoon, joka ei muuten maksa mitään koska jäsenmaksut ovat verovähennyskelpoisia.

Sitten soitat liiton lakimiehelle ja tilanteesi korjaantuu hyvinkin nopeasti. Parhaassa tapauksessa työnantajasi mokaa ihan kunnolla ja syyllistyy laittomaan irtisanomiseen suutuspäissään josta tulet aikanaan kuittaamaan puolen vuoden palkan kipurahoina.

Jos työnantaja käyttäytyy mitenkään epäasiallisesti niin ainahan voit hakea muutaman viikon saikkua masennuksen perusteella. Eiköhän siinä ajassa työnantaja ole onnistunut keksimään että miten se asiakaspalvelu ihan aikuisten oikeasti pitäsi järjestää.

Käytännössä, oikeasti, miten??? Silmät suurina valehtelemaan lääkärille, et joojoo, masentaa niin hitosti?!? Vaatii ehkä tiettyä ihmistyyppiä, tuskin onnistuu keltä vaan.

Itse lakkasin nukkumusta työpaikan aiheuttaman stressin takia. Sain paniikkikohtauksia ja muuta mukavaa. En saanut saikkua. Sain reseptin unilääkkeisiin ja kehotuksen varata ajan psykologilta. 🤷🏻 Olisin todellakin tarvinnut tauon töistä.

Kyllä noilla kuvailemillasi oireilla saikkua irtoaa kunhan on ihan oikea lääkäri pöydän toisella puolella. Työnantajan maksamat puoskarit (työpaikkalääkärit) ovat tietty ihan oma lajinsa eivätkä ruokkivaa kättä pure. Saata joutua hakemaan erikoislääkärin lausunnon omakustanteisesti yksityiseltä puolelta jotta tilanteesi korjaantuu.

Vierailija
62/69 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on enemässä määrin tiedossa kunhan porvari hallitus pääsee vauhtiin. Suosittelen lämpimästi ammattiliittoon liittymistä ihan kaikille jäsenyyden tarjoaman parantuneen työttömyysturvan, pelotevaikutuksen sekä lakipalveluiden vuoksi. 

Verokorttia muuttamalla jäsenmaksun saa välittömästi huomioitua verotuksessa jolloin ammattiliiton jäsenyyden reaalikustannus vaikutus on nolla. Tämä on sellainen diili jossa palkollinen voi ainoastaan voittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvituksissasi....todellisuudessa olet vapaa työstä koko päivän tai siis et tee mitään kuten suurin osa ihmisistä nykyään.

Vierailija
64/69 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ravintola-alalle🙈Ei mitään mahdollisuutta pitää taukoja meillä töissä ja juoda ei voi paljon, koska vessaan ei tosiaan ehdi.

Vierailija
65/69 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeasti raivostuttavaa, miten työntekijöitä pissitään suoraan silmään ja lipsutaan lakisääteisistä oikeuksista. Ja takuuvarmasti nämä samat työnantajat valittavat, miten vaikea on saada työvoimaa!

Kahvitauko ei ole lakisääteinen oikeus.

Vierailija
66/69 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin ruokatunti ja parikymmentä minuuttia taukoja.

Pääset melkein puoltitoistatuntia ennen varsinaista työaikaa pois kotiisi.

Minä en jaksaisi ilman taukoja painaa aamusta kolmeen. Siksi pidän tauot ja lähden neljältä.

Heh, ole onnellinen ettet ole päiväkodissa töissä. Ehkä kerran viikossa ehtii pitämään sen 12min kahvitauon rauhassa.

Oon ollut töisisä päiväkodissa. Vaihdoin alaa kolmekymppisenä.

Ei mulla ollut ongelmia pitää taukoja päiväkodissa. Lapset tykkäs musta hirmu paljon ja työnantajat oli harmissaan kun menettivät jämptin nuoren miehen työpaikaltaan.

Ehkä se johtuu siitä että vaikka olinkin parikymppinen, niin olin mies ja uskalsin pitää ne tauot silloin kun ne pidetään.

Pitää olla vaan mies ja pitää ne tauot. En kyllä ymmärrä mikä sun ongelma on taukojen kanssa.

1999-2010 välisenä aikana työskentelin päiväkodin setänä.

Palkka ei ollut mulle se innoste.

Juuri näin. Se joka vahtii päiväunilla nukkuvaa tullaan hakemaan kahville ja puolen vaihto yms.

Asiat on selvitettävissä. Yleensä mies vain menee tauolle koska on mies ja muut pelkää miehiä.

Työnantajat pelkää miehiä ja ei valita heille edes röökitauoista.

Koska silloin voi sattua leukaan.

Vierailija
67/69 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa ravintola-alalle🙈Ei mitään mahdollisuutta pitää taukoja meillä töissä ja juoda ei voi paljon, koska vessaan ei tosiaan ehdi.

Katotaan. Mä pitäisin ja näkisitte kuinka pitäisin niitä taukoja.

Vierailija
68/69 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mara alalla töissä, hotellissa. t. ap

Vierailija
69/69 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas pomo pakottaa pitämään ruokatauon, vaikka homma on niin leppoisaa että se on ihan turhaa ajanhukkaa ja pääsisin ilman taukoa aiemmin kotiin. Olen vähän ap:lle kateellinen.