Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvioi yo-juhlien menu. Maistuisiko sinulle nämä tarjoilut?

Vierailija
29.05.2023 |

- keksilajitelma, dominoja, jaffakeksejä

- mansikkatäytekakku

- pullaa

- kääretorttu

- sulhaspiirakoita

- voileipäkakku kinkkutäytteellä

- alkumaljaksi kuohuviini

- mansikkamehua, vettä, kahvia, haudutettu tee

Kommentit (264)

Vierailija
121/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kykene syömään voileipäkakkua. Eikä moni muukaan.

Sehän on vain märkää paahtoleipää, jonka väliin on lätkitty tuorejuustossa pyöritettyjä kinkkusuikaleita, eikä maistu miltään ja jos maistuu, niin pahalta.

Sääli, että et selvästikään ole koskaan maistanut oikeaa voileipäkakkua.

Vierailija
122/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tilattu:

- lohisalaatti

- kinkkuvoileipäkakku (mies rakastaa, pakko saada)

- mustaherukkajuustokakku

- kinuskitäytekakku

Sitten pitäisi tuosta jatkaa itse.... Nuo tulee siis ulkopuolelta. Ei tosiaan aiota mitään megatarjoiluja harrastaa. Vieraat on läheltä ja kahvitarjoilulla mennään. Varmaan patonkia salaatin kaveriksi ja jotain "pulla-kuivakakku-keksi" -tyyppistä sitten noille "kakuille" kaveriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain märkää paahtoleipää, jonka väliin on lätkitty tuorejuustossa pyöritettyjä kinkkusuikaleita, eikä maistu miltään ja jos maistuu, niin pahalta.

Sääli, että et selvästikään ole koskaan maistanut oikeaa voileipäkakkua.

Kyllä niitä oli menneinä vuosina miltei joka juhlassa ja joka kerta yhtä mautonta tai pahaa. Silloin täytteet olivat sitä kinkku tai lohitahnaa, ei paljoa variaatioita täytteissä.

Usea lähipiiristäni ajattelee sen olevan tuulahdus menneiltä vuosilta ja silloin sitä sai/joutui syömään, niin nyt ei enää tarvitse, varsinkaan jos ei pidä siitä. Eli ei ole voileipäkakku minun piireissäni suosikki, ehkä jotkut vanhukset ajattelevat sen kuuluvan pakosta juhliin, mutta muut kyllä keksivät vaikka mitä erilaisia mieluisampia ruokia.

Vierailija
124/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, oi miksi AINA se iänikuinen voileipäkakku? 🤮

Mä en söisi ap:n pöydästä muuta kuin voileipäkakkua.

Kuin myös.

Vierailija
125/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tehty voileipäkakku on hyvää. Olipa täyte mitä tahansa niin sen täytyy olla aika voimakkaasti maustettu tai muuten se kokonaisuus jää mauttomaksi. Kostuttetta ei holvata ylettömästi vaan levitetään kevyesti pullasudilla. Ne kannattaa täyttää edellisenä iltana ja kuorruttaa ja koristella juhlapäivänä.

Vierailija
126/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakun kuuluu olla RAIKAS eli ei mitään ällöntunkkaista kinkkua. Kaupan keksit ovat kieltämättä vähän arkisia, leivo itse nopsasti lusikkaleivät tai tilaa macaronsit. Muuten vaikuttaa oikein mainiolta tarjoilulta.

Vierailija
127/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Domino- ja jaffakeksit eivät mielestäni kuulu juhlatarjoiluun. Suosittelisin itse tehtyjä pikkuleipiä.

Mä taas olen huomannut, että lapset tykkää just Domino- ja Jaffa-kekseistä. Ne valmiskeksit katoaa ensin, vaikka muitakin olisi tarjolla. Aikuiset taas valitsee niitä itsetehtyjä valmiskeksien sijaan.

Tosiaan, jos juhlissa on paljon lapsia tai teinejä niin on syytä varata heidän varalleen juurikin jotain peruskeksejä ja sipsejä. He kauhovat sitten niitä, eivätkä tyhjennä heti ensi töikseen pikkuleipäpöytää.

Ylioppilasjuhlat eivät ole mitkään lastenkekkerit. Ettekö te yhtään kasvata lapsia ja teinejä, miten juhlissa käyttäydytään? Kuka muka "tyhjentää" pikkuleipäpöydän "ensi töikseen"? Ja sen estämiseksi pitäisi varata SIPSEJÄ???? Siis sipsejä YLIOPPILASJUHLIIN!!!!!! Olen järkyttynyt.

Vierailija
128/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa tai kuivakakkuja ei nykyään kyllä pitopöytään kannata laittaa, eivät ole suosittuja. Samaten kaupan keksit, varsinkin suklaalla tahraavat eivät ole juhlavia. Lusikkaleivät ja "ylioppilaat" tilalle. Mansikkakermakakku on aina paikallaan. Kinkkuvoileipäkakun lisäksi laittaisin kylmäsavulohipiirakan ja sekä esim. kasvispiirakkaa. Gluteeniton sitruunatahnainen kääretorttu juhlavasti koristeltuna voisi toimia myös. Juustotarjotin hedelmien ja keksien kera on ollut myös suosittu. Juomat ovat sitten jokaisen kukkaron ja tottumusten mukaan. Mutta mitä itse olen näitä juhlia perhepiirissä järjestänyt, niin kyllä olen varannut köökin puolelle pitkämatkalaisille sukulaisille keittoruuan, joko lohi- tai lihakeittoa, sämpylöiden kera ja on siitä tarjoilusta riittänyt heillekin, jotka ovat valittaneet, useamman juhlapaikan käyneenä, makean jo etovan. Iloista juhlaa toivotan kaikille, jotka viettävät yo- tai valmistumisjuhliaan!

Vierailija
129/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tehty voileipäkakku on hyvää. Olipa täyte mitä tahansa niin sen täytyy olla aika voimakkaasti maustettu tai muuten se kokonaisuus jää mauttomaksi. Kostuttetta ei holvata ylettömästi vaan levitetään kevyesti pullasudilla. Ne kannattaa täyttää edellisenä iltana ja kuorruttaa ja koristella juhlapäivänä.

Sehän se ongelma, että sitä täytettä ei mausteta vaan koko kakku on mitäänsanomatonta mössöä.

Vierailija
130/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistuisi.Ihankuin lapsen synttärikekkerit.Keksiä ja pullaa.

Yo juhla on tärkeä juhla ja vaatii arvoisensa tarjoilun.

Vierailija
131/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku voi olla hyvää, jos on hyvin tehty ja kostutettu, eikä liikaa tuorejuustoa tai muuta möhnää. Kala ja ravut sopii siihen paremmin kuin liha. Salaatti sopii sinne väliin.

Ikävä kyllä harvoin saa hyvää.

Vierailija
132/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vege, mutta hyvin kelpaisi, vaikka en kinkkukakkua ottaisikaan. Olisin vieraana juhlakahveilla enkä jäämässä teille asumaan, joten ei haittaisi voileipäkakuttomuuskaan.

Vierailija
133/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oikein maistuisi.

Sokerikakkupohja on pahaa, joten mansikkatäytekakku ja kääretorttu jäisivät syömättä. Juustokakku olisi mieleinen tai mehevä suklaakakku, esim naked cake.

Ei menisi alas voileipäkakkukaan.

Pullaa voisin syödä, jos se olisi korvapuusteja, dallas tai texaspullaa, tavallista en söisi.

Sulhaspiirakat menisivät, jos kylkeen olisi munavoita.

Kuohari ja kahvi maistuisivat, ehkä voisi pari dominokeksiä syödä, jos ne jäisivät sitten ainoaksi mieleiseksi.

Vierailija
134/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksen keksit on tosi tylsiä, vähän erikoisempia kiitos

Pulla pois.

Kinkkua ei sitten kaikki syö, aika harva enää nykyään

Vierailija
135/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juhlapöytään noita kaupan keksejä laittanut. Eikä missään juhlissa, joissa olen ollut, niitä ole ollut tarjolla. Toisaalta suklaakeksit on vihonviimeinen tarjottava, jos tulossa lapsivieraita, kymppitonnib sohvakalusto ja valkoiset verhot, juu ei.

Vierailija
136/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullaa tai kuivakakkuja ei nykyään kyllä pitopöytään kannata laittaa, eivät ole suosittuja. Samaten kaupan keksit, varsinkin suklaalla tahraavat eivät ole juhlavia. Lusikkaleivät ja "ylioppilaat" tilalle. Mansikkakermakakku on aina paikallaan. Kinkkuvoileipäkakun lisäksi laittaisin kylmäsavulohipiirakan ja sekä esim. kasvispiirakkaa. Gluteeniton sitruunatahnainen kääretorttu juhlavasti koristeltuna voisi toimia myös. Juustotarjotin hedelmien ja keksien kera on ollut myös suosittu. Juomat ovat sitten jokaisen kukkaron ja tottumusten mukaan. Mutta mitä itse olen näitä juhlia perhepiirissä järjestänyt, niin kyllä olen varannut köökin puolelle pitkämatkalaisille sukulaisille keittoruuan, joko lohi- tai lihakeittoa, sämpylöiden kera ja on siitä tarjoilusta riittänyt heillekin, jotka ovat valittaneet, useamman juhlapaikan käyneenä, makean jo etovan. Iloista juhlaa toivotan kaikille, jotka viettävät yo- tai valmistumisjuhliaan!

Hyi, keiton haju koko asunnossa, ja noloa, jos toisille on ruoka ja toisille vain kaffet.

Vierailija
137/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvelen että olette jostain syvältä maaseudulta.

Ei maistuisi. Kuka edes syö keksejä saati kääretorttua? Kinkkua? Hyi.

Jotain raikkaampaa kaipaisin. Salaattia. Skagen-leipiä. Lohta tai paahtopaistia. Kasvispiirakkaa.

Jos on pakko olla joku tunkkainen voileipäkakku niin edes lohi, vähän tyylikkäämpi kuin kinkku.

Macronseja mielummin kuin keksejä.

Mieluummin minä kinkkua syön kuin lohta. Enkä varmaan ole ainoa. Skagen-leipä ei ehkä ole kovin hyvä idea juhliin, joissa vieraita käy pitkän ajan kuluessa.

Vierailija
138/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Brita-kakku se järkyttävän rasvainen, jossa on hurjan ohuita taikinalevyjä? HUH,  en vilkaisis sinne päinkään, öklöttää jo ajatuskin.

Britakakussa on yleisimmin kakkupohjaa, marenkia, kermavaahtoa ja marjoja/hedelmiä.

Okei, ajattelin sit eri kakkua, ei tule nimi mieleen.

Tarkoititko rex-kakkua, se on hirveä rasvainen ällötys

Vierailija
139/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on sulhaspiirakat?

Vierailija
140/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärin 70-vuotisjuhlatarjoilut.

Mitä ylioppilas toivoisi? Vai onko ihan sama?

- keksilajitelma, dominoja, jaffakeksejä

Mielummin tosiaan itsetehdyt tai vaikka jostain konditoriasta pikkuleivät, Prismastakin saa jotain parempia. Nuo dominot ja jaffat ihan jees ruuhkavuosina lastensynttäreillä.

- mansikkatäytekakku

Kunhan on tätä päivää eikä sellainen kasarin pursotettu kermakammotus

- pullaa

Ei

- kääretorttu

-> Britakakku/pavlova

- sulhaspiirakoita

Suomalaiset ovat hulluina karjalanpiirakoihinsa. Mennee, jos ei ole sellaisia kamalia lötköjä.

- voileipäkakku kinkkutäytteellä

Lohi/kasvis, jos ei sitten vaan suolaisia piirakoita

- alkumaljaksi kuohuviini

Tämä hyvä!

- mansikkamehua, vettä, kahvia, haudutettu tee

Mansikkamehu, miksi? Mielummin esim. makuvichyä tai raikas booli/juomakannu (missä esim. sitruunaa, limeä, tuoretta minttua tms.)

Juuri tuo pursotettu kermakammotus kuivalla pohjalla, mansikkahillolla ja sitten niitä mansikoita siihen päälle, tulee ekana mieleen.

Sulhaspiirakat ja voileipäkakun voisi korvata vaikka lohi/kasvispiirakalla, toast skageneilla, ruis-savuporonapeilla, erilaisilla suolaisilla tuulihatuilla, antipastoilla, tapaksilla, mezeillä jne.

Ja tosiaan jotain raikasta holitonta juomaa, ei pelkkää mansikkamehua.

Toi nyt menee jo lounaan puolelle, ei kahvipöydässä tarjota mitään antipastoja tai mezejä