Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioi yo-juhlien menu. Maistuisiko sinulle nämä tarjoilut?

Vierailija
29.05.2023 |

- keksilajitelma, dominoja, jaffakeksejä

- mansikkatäytekakku

- pullaa

- kääretorttu

- sulhaspiirakoita

- voileipäkakku kinkkutäytteellä

- alkumaljaksi kuohuviini

- mansikkamehua, vettä, kahvia, haudutettu tee

Kommentit (264)

Vierailija
141/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin suolaisten tarjoilujen määrää. Makeita voisi taas vastaavasti vähentää. Eli pulla tai kääretorttu pois ja mukaan vaikkapa jokin suolainen piirakka tai toisenlainen voileipäkakku.

Eikö nykyisin ole enää sääntöä, että ensimmäisen kupillisen kanssa otetaan pullaa? Ettei heti aloiteta täytekakusta.

Oikeesti, onko tällainen sääntö :D ? Minä en ota pullaa koskaan, mutta suolaista otan yleensä ennen makeaa.

No ei todellakaan ole tollasta sääntöä,

Vierailija
142/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on sulhaspiirakat?

Karjalanpiirakka pienessä koossa. Se on helpompi juhlissa, kun on paljon muutakin syötävää ja haluaa maistella eri tarjoiltavia.

Isokokoinen karjalanpiirakka voisi jäädä ottamatta tai sitten muut suolaiset syömättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvelen että olette jostain syvältä maaseudulta.

Ei maistuisi. Kuka edes syö keksejä saati kääretorttua? Kinkkua? Hyi.

Jotain raikkaampaa kaipaisin. Salaattia. Skagen-leipiä. Lohta tai paahtopaistia. Kasvispiirakkaa.

Jos on pakko olla joku tunkkainen voileipäkakku niin edes lohi, vähän tyylikkäämpi kuin kinkku.

Macronseja mielummin kuin keksejä.

Mieluummin minä kinkkua syön kuin lohta. Enkä varmaan ole ainoa. Skagen-leipä ei ehkä ole kovin hyvä idea juhliin, joissa vieraita käy pitkän ajan kuluessa.

Et ole ainoa. En ole ikinä ymmärtänyt miten ihmiset aina hehkuttavat lohta juhlatarjoiluissa, meillä kun ei tykätä siitä missään muodossa.

Vierailija
144/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki juhlat mennään suolaisilla (voileipäkakkua, coctail-paloja, piirakoita) ja makeiksi vain täytekakku, muutama hyvivalittu pikkuleipä ja laadukkaita konvehteja. Moni ottaa vain suolaisia ja salaatteja ja sen konvehdin kahvin kanssa. Vaikka pitkämatkalaisia ei olekaan, niin monella juhlatarjoilu korvaa toisen tai ainoan lämpimän aterian sinä päivänä. Joten pitää olla suolaista montaa sorttia, että vieras uskaltaa taltuttaa ihan rehellisen nälänkin juhlapöydästä.

Sivistynyt ihminen ei koskaan mene nälkäisenä kahvitarjoiluun. Kahvitarjoilu on aivan eri asia kuin ruokatarjoilu. Nämä ovat ihan perusasioita, jotka opitaan jo lapsena.

Vierailija
145/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Domino- ja jaffakeksit eivät mielestäni kuulu juhlatarjoiluun. Suosittelisin itse tehtyjä pikkuleipiä.

Mä taas olen huomannut, että lapset tykkää just Domino- ja Jaffa-kekseistä. Ne valmiskeksit katoaa ensin, vaikka muitakin olisi tarjolla. Aikuiset taas valitsee niitä itsetehtyjä valmiskeksien sijaan.

Tosiaan, jos juhlissa on paljon lapsia tai teinejä niin on syytä varata heidän varalleen juurikin jotain peruskeksejä ja sipsejä. He kauhovat sitten niitä, eivätkä tyhjennä heti ensi töikseen pikkuleipäpöytää.

Ylioppilasjuhlat eivät ole mitkään lastenkekkerit. Ettekö te yhtään kasvata lapsia ja teinejä, miten juhlissa käyttäydytään? Kuka muka "tyhjentää" pikkuleipäpöydän "ensi töikseen"? Ja sen estämiseksi pitäisi varata SIPSEJÄ???? Siis sipsejä YLIOPPILASJUHLIIN!!!!!! Olen järkyttynyt.

Sama täällä. Lapsia pitää kasvattaa eikä antaa riehua juhlissa. Pitääkö juhlakodissa kaikki taulutkin viedä komeroon piiloon, ettei tahmakädet ala taiteilemaan omaan makuun niitä? Huonekalut pitää peittää paksulla muovilla, kun ei voi kieltää lapsia sotkemasta niitä. Tollaset juhlat olisi viisainta pitää ulkona tai tyhjässä autotallissa.

Vierailija
146/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kykene syömään voileipäkakkua. Eikä moni muukaan.

Sehän on vain märkää paahtoleipää, jonka väliin on lätkitty tuorejuustossa pyöritettyjä kinkkusuikaleita, eikä maistu miltään ja jos maistuu, niin pahalta.

Hyvin tehty voileipäkakku on hyvää. Olipa täyte mitä tahansa niin sen täytyy olla aika voimakkaasti maustettu tai muuten se kokonaisuus jää mauttomaksi. Kostuttetta ei holvata ylettömästi vaan levitetään kevyesti pullasudilla. Ne kannattaa täyttää edellisenä iltana ja kuorruttaa ja koristella juhlapäivänä.

Ja lähdetään nyt ihan siitä, että se leipä jota käytetään ei ole halvinta paahtista vaan hän vää vuokaleipää. Täällä ainakin paikallisesta leipomosta saa vuokaleipää, joka on valmiiksi leikattu viipaleiksi pitkittäin.

Vierailija
147/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeinpä pelkkää makeaa. Ottaisin sulhaspiirakan jos sen kanssa on munavoita ja palan kakkua. Kiitos. Keksit täysin turhia, mutta en mä huonoksi sanoisi kyseistä tarjoilua.

Vierailija
148/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maistuisi. Mielestäni dominot, jaffakeksit ja kääretorttu eivät kuulu mihinkään juhlaan.

Vierailija
149/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullat tosiaan jäävät useimmiten syömättä, paitsi jos ne on korvapuusteja. Eivätkä yleensä juhlissa ole.

Kaupan keksit käyvät hyvin, mutta valitsisin joitakin muita, kuin ap:n mainitsemat. Tai ehkä dominot voisi olla yksi, mutta jaffojen tilalle jotain muuta, vaalean värisiä niin olisi kauniimpi yhdistelmä.

Muuten minusta hyvät, perinteiset tarjoilut. Suolaista menee yleensä enemmän kuin makeaa, joten jos mahdollista, lisää esim. savulohi- tai kasvispiirakkaa tms.

Terv. Pitopalveluemäntä

Vierailija
150/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvissyöjä, mikä ei tietenkään ole teidän ongelmanne, mutta siis sulhaspiirakat menisi. Olettaen että on munavoita. Muita suolaisia vaihtoehtoja ei sitten mulle olisikaan niin pala joko täytekakkua tai kääretorttua ja kiitos.

Vierailija
151/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Domino- ja jaffakeksit eivät mielestäni kuulu juhlatarjoiluun. Suosittelisin itse tehtyjä pikkuleipiä.

Mä taas olen huomannut, että lapset tykkää just Domino- ja Jaffa-kekseistä. Ne valmiskeksit katoaa ensin, vaikka muitakin olisi tarjolla. Aikuiset taas valitsee niitä itsetehtyjä valmiskeksien sijaan.

Tosiaan, jos juhlissa on paljon lapsia tai teinejä niin on syytä varata heidän varalleen juurikin jotain peruskeksejä ja sipsejä. He kauhovat sitten niitä, eivätkä tyhjennä heti ensi töikseen pikkuleipäpöytää.

Ylioppilasjuhlat eivät ole mitkään lastenkekkerit. Ettekö te yhtään kasvata lapsia ja teinejä, miten juhlissa käyttäydytään? Kuka muka "tyhjentää" pikkuleipäpöydän "ensi töikseen"? Ja sen estämiseksi pitäisi varata SIPSEJÄ???? Siis sipsejä YLIOPPILASJUHLIIN!!!!!! Olen järkyttynyt.

Sama täällä. Lapsia pitää kasvattaa eikä antaa riehua juhlissa. Pitääkö juhlakodissa kaikki taulutkin viedä komeroon piiloon, ettei tahmakädet ala taiteilemaan omaan makuun niitä? Huonekalut pitää peittää paksulla muovilla, kun ei voi kieltää lapsia sotkemasta niitä. Tollaset juhlat olisi viisainta pitää ulkona tai tyhjässä autotallissa.

Valitettavasti moni nykyvanhempi ei niitä kakaroitaan juurikaan kasvata ja se on isäntänä/emäntänä vähän vaikea alkaa lastenkaitsijaksi kun pitäisi tehdä niin paljon muutakin kuin vahtia tauluja ja arvoesineitä, jottei pikku Vilhelmiina-korianteri-adele niitä tuhri ja riko. Meillä on mennyt aina arvo esineet piiloon ja matalalla olevat taulut lukkojen taakse muihin huoneisiin mihin näillä mammojen pikku enkeleillä ei ole mahdollisuutta päästä.

Vierailija
152/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin suolaisten tarjoilujen määrää. Makeita voisi taas vastaavasti vähentää. Eli pulla tai kääretorttu pois ja mukaan vaikkapa jokin suolainen piirakka tai toisenlainen voileipäkakku.

Eikö nykyisin ole enää sääntöä, että ensimmäisen kupillisen kanssa otetaan pullaa? Ettei heti aloiteta täytekakusta.

Vanha sääntö on kyllä, että aloitetaan suolaisilla tarjottavilla.

Vierailija
153/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, mutta ei mitään suolaista tarjottavaa, jos ei syö lihaa. Kinkun tilalla tai rinnalla jos olisi kasvis- tai edes lohivoileipäkakku, niin olisi useammalle sopiva. Toki jos tiedät, että kaikki/suurin osa syö (punaista) lihaa, niin eihän siinä mitään ongelmaa ole. Yo-juhla on kuitenkin yleensä kahvitarjoilu, joten ei ole niin vakavaa, vaikka söisi yhdet juhlat vain makeita.

Vierailija
154/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilhelmiina-Korianteri-Adele 😅

Vierailija
155/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaista niukasti.

Mitähän sulhaspiirakoiden kanssa? Varsinkin itse kun en lihaa syö.

Itse jättäisin pullan pois, pari kakkua tilalle. Fi kai kääretorttu ole mikään kaupan valmis?

Vierailija
156/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on sulhaspiirakat?

Hääyön pikkusuolaisia nautintoja..

Vierailija
157/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaaa arkiselta iltapäiväkahvilta tai työpaikan iltapäiväkahvilta tms.

Vierailija
158/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä fiksaatio palstalaisilla on lusikkaleipiin? En ole koskaan ymmärtänyt niiden suosiota. Ja väittääkö täällä joku, että lapset syövät niitä mieluummin kuin Dominoita ja Jaffoja? Enpä usko.

Vierailija
159/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu jos kaikki kinkkua myöten on vegaanista

Vierailija
160/264 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tuolta löytäisin mieleistä syötävää ja juotavaa 😋