Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväpariskunta aina peruu menot

Vierailija
29.05.2023 |

Kutsuvat itse kahville, mökille, syömään, terassille. Sovitaan päivämäärä ja varaan siihen aikaa mutta todella usein sitten viime tipassa peruvat. Miksi käyttäytyvät näin? Ovat itse yleensä aloitteellisia sopimaan juttuja mutta sitten sopivat ja harmittaa kun muutaman kerran jättänyt muuta menoa väliin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet keikalle, etkä peru omia menojasi.

Keikalle on myöhäistä mennä jos lipun jätti ostamatta siksi että kutsuttiin muihin juttuihin...

No ei jätä ostamatta, vaan vaihtaa kyläilypäivää.

22/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä heidän kanssaan haluan kaveri olla, hyviä ihmisiä ja kuten sanoin niin en mitenkään usko että mitään päihdeongelmaakaan on...

Viime vuosina jostain syystä mennyt tällaiseksi, aiemmin olivat todella punktuaalisia ihmisiä.

Sinuna priorisoisin omat menosi ensimmäiseksi ja vain, jos ei satu olemaan sille ajankohdalle muutakaan tekemistä, sopisin jotain tuon ystäväpariskunnan kanssa. Eikä niin, että jätät esim menemättä keikalle sen vuoksi, että ystäväpariskunnalle sopisi just silloin jotain. Kahville, mökille, syömään ja terassille voi mennä heidän kanssaan joskus toiste. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yrittänyt jutella asiasta heidän kanssaan, eikä muutosta ole tapahtunut. Voit siis joko lopettaa tapaamiset heidän kanssaan kokonaan tai hyväksyä, että etukäteen suunnitteleminen näiden ihmisten kanssa ei nyt vain onnistu. Turhaan järjestät itsellesi pettymyksen kerta toisensa perään.

Minulla on yksi melko läheinenkin ystävä, joka stressaa hirveästi, jos häntä pyytää mukaan johonkin, joka tapahtuu vaikka kuukauden päästä. Sen sijaan hänet on helppo saada mukaan todella monenlaiseen tekemiseen ex tempore -hengessä parin tunnin varoitusajalla. En siis edes yritä suunnitella mitään hänen kanssaan etukäteen vaan pyydän tiedossa oleviin menoihin muita ystäviä, ja sitten kun tulee jokin yllättävä tilaisuus, pyydän tätä yhtä ystävää. Niitä, joille spontaanit menot käyvät, on lopulta vähemmän kuin niitä, joiden kanssa on kaikki tapaamiset kalenteroitava.

Vierailija
24/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ei enää kiinnostakaan. Mulle käy itsellekin usein niin että tilaan vaikka risteilyn muttei sitten huvitakaan lähteä kun pitäisi.

Sinä tuhlaat vain omaa aikaasi, minun tuttavapariskunta tuhlaa minunkin aikaa... Esim pari kertaa olen jättänyt ostamatta lippuja mielenkiintoiselle keikalle heidän vuokseen ja sitten on harmittanut. Olisin mielelläni heitä nähnyt ja jättänyt siksi muuta kivaa väliin...

Harmittaa sitten kun peruvat. Olisin voinut tehdä muuta hauskaa...

Sinä varaat keikkaliput ihan minne haluat ja silloin kuin itse haluat ja jos ystävien kutsu sattuisi käymään samaan aikaan keikan kanssa, ilmoitat vain heille että sinulla on jo muita suunnitelmia. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
25/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisten kanssa kannata olla kaveria. Kannattaa hankkia semmosia kavereita joihin voi luottaa. Niitäkin on. Ennemmin yksin kuin kavereiden kanssa, jotka aina peruvat. Tuo on tosi ikävää.

Yli 20 vuotta he olivat luotettavimpia ihmisiä jotka tiesin. Tämä käänne on viimeiseltä 3-5 vuodelta... Ja en ole sellainen ihminen joka pitkän ystävyyssuhteen hylkäisi siksi vain koska toisilla tuntuu olevan jotain vaikeaa menossa. Haluaisin vain ymmärtää... Kun oikein ei juttelemaankaan pääse kun perumisia tulee...

Tympii itseäni kauheasti nämä perumiset mutta tämän pariskunnan tuntien uskon että taustalla on jotain muuta jota eivät ole vielä tunteneet ajankohtaiseksi kertoa...

Sulla on ihan hyvä asenne. Pidä heidät ystävinä, käy tapaamassa kun tilaisuus tarjoutuu, mutta älä jätä mitään muita menoja menemättä heidän takiaan. Onhan se ärsyttävää, ettei ymmärrä, mutta voisiko se olla sun ystävänpalvelus heille, että olet heidän ystävä vaikket ihan tiedäkään mitä on meneillään?

Kiitos, näin olen ajatellut tähän asti. Ystävinä heidät haluan pitää mutta varmaankin pitää tästä eteenpäin laittaa omat hauskat jutut etusijalle ja sopia heidän kanssaan vain sellaisille hetkille kun ei ole mitään muuta kivaa tiedossa...

Alkaa tosiaan tämä peruminen käydä mielen päälle... Jokin terveysongelma on myös käynyt mielessä joka perumisia saattaisi aiheuttaa.

Kiitos tosiaan kommentista. 😊

Tänne purkaminen ehkä vähän selkeytti omia ajatuksia!

Vierailija
26/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua nähdä jotain vauvafoorumivalittajaa! Ala mielenkiintoisemmaksi ihmiseksi niin alkaa sinunkin seura kiinnostaa!

Vierailija
27/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämäkin juttu haiskahtaa jotenkin? Jos tuolta pariskunnalta kysyttäisiin, niin veikkaan, että sieltä tulisi hyvin erilainen tilannekuvaus ja homma kääntyisikin niin, että ap on tehnyt/sanonut jotain tai muuta on tapahtunut. Mutta ihan sama, ei kiinnosta tämän enempää.

Vierailija
28/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua nähdä jotain vauvafoorumivalittajaa! Ala mielenkiintoisemmaksi ihmiseksi niin alkaa sinunkin seura kiinnostaa!

Tämä. Ja miksi ihmeessä joku pariskunta haluaisi hengata jonkun ap:n kanssa?

Vierailija
29/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä he sanovat, kun kerrot että jätit menemättä heidän takiaan keikalle, ja sinua harmittaa peruminen, ja että tätä on tapahtunut ennenkin ja se häiritsee sinua? Ja mitä he sanovat, kun tapaamisesta sopiessanne kysyt, että onhan nyt varma että he eivät peru viime tingassa kuten ovat usein aiemmin tehneet?

Puhu heille, älä meille.

Eikö ole sitten puhunut?

Vierailija
30/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavat vain tuhlata aikaasi!

Tämä se perimmäinen syy on, tavalla tai toisella. Mulla on yksi tuollainen kaveri joka kokee olevansa niskan päällä tai itsensä tärkeäksi kun voi peruutella menoja kanssani. Tuo tosin loppui kohdaltani jo vuosia sitten, kun en enää häntä mihinkään kutsunut, enkä lupautunut hänen kutsuihinsa. Nykyään näemme jos minulle sattuu sillä hetkellä sopimaan. Näemme pari kertaa vuodessa siis, vaikka asumme lähekkäin, eikä hänellä ole muuta kuin työ ja ukko ja yksi lapsi, minulla ei sitäkään.

Vierailija
31/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla oli vähän samanlainen tilanne muutamia vuosia sitten... Myöhemmin selvisi että noin 7 vuotta olivat peitelleet MS-tautia ja joskus huonompina päivinä oli joutunut perumaan menoja... Onko menojen perumisen tahti kiihtynyt...? Ehkä siellä ei ne jotain teveyshuolia taustalla..?

Vierailija
32/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tyypin. Hyvin ärsyttää. Mulla kestib pari vuotta oppia, että tulevat jos tulevat ja kutsun voimassa olo kannattaa aina tarkistaa vielä tapaamispäivänä.

Tulee vähän sellainen hätävarana olo, kun usein aivan viime tingassa perutaan.

On puhuttu asiasta.

Vierailija
33/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämäkin juttu haiskahtaa jotenkin? Jos tuolta pariskunnalta kysyttäisiin, niin veikkaan, että sieltä tulisi hyvin erilainen tilannekuvaus ja homma kääntyisikin niin, että ap on tehnyt/sanonut jotain tai muuta on tapahtunut. Mutta ihan sama, ei kiinnosta tämän enempää.

AP sanoi että ehdotukset tulee tältä pariskunnalta useimmiten! Miksi sopia treffejä jos ei niitä pidä?

Tuskin Ap mikään tyrkky on, kuulostaa vain siltä että huolestunut ja ärsyyntynyt perumisista!

Vierailija
34/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin on se tilanne, että parisuhteemme molemmilla osapuolilla saattaa olla terveyskremppaa lyhyellä varoitusajalla. Olemme kylläkin olleet näistä avoimina, joten asia on kaikkien tiedossa, eikä siis aiheuta ihmettelyä. Mutta kaikki eivät ole yhtä avoimia.

Vierailija
35/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä pieniä lapsia? Meillä nykyään ystäväpiirissä pariskuntien yhteisten menojen kanssa käy aina näin, sillä jonkun lapsi on satavarmasti kipeä juuri silloin, lapsenvahti peruu viime tipassa, joku lapsi saa kutsun synttäreille joka menee prioriteeteissa ohi tmv.

Ja tämä on ihan ok, kun kaikilla on juuri nyt niitä pieniä lapsia ja siten myös ymmärrystä jos (pikemminkin kun) näin käy, mutta tietysti se voi näyttäytyä lapsettomalle varsin kurjalta.

Tai ehkä toinen heistä kärsii jostain sairaudesta, jota ei ole vielä halunnut tuoda ilmi mutta joka aiheuttaa yllättäin ns. huonoja päiviä, jolloin ei vaan pystykään, vaikka halua olisi?

Tietysti vaihtoehto on myös huono käytös ja välinpitämättömyys muiden ajasta, mutta jos sinänsä toimintatapa on uusi, niin pitäisin mielessä, että taustalla voi olla painavakin syy. Jos asia alkaa liiaksi vaivaamaan, niin sitten vain täytyy jutella asianomaisten kanssa ja ehkä se selviää.

Vierailija
36/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelisin myös, että varmaan terveys reistailee, eikä voi etukäteen ennustaa, missä kunnossa on, itselläni on nimittäin tuota ja vointi vaihtelee ihan valtavasti.

Toinen, mitä tulee mieleen, on parisuhdekriisit. Jos on parisuhde vähän väliä katkolla, tai on ollut hirveä vaikka väkivaltainenkin riita ja turpa rullalla toisella, ei ehkä kehtaakaan lähteä?

Vierailija
37/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelisin myös, että varmaan terveys reistailee, eikä voi etukäteen ennustaa, missä kunnossa on, itselläni on nimittäin tuota ja vointi vaihtelee ihan valtavasti.

Toinen, mitä tulee mieleen, on parisuhdekriisit. Jos on parisuhde vähän väliä katkolla, tai on ollut hirveä vaikka väkivaltainenkin riita ja turpa rullalla toisella, ei ehkä kehtaakaan lähteä?

Väkivaltaakaan en oikein osaa lukea tähän syyksi... Kuten sanoin, olen molemmat tuntenut todella kauan, aivan nuoruudesta lähtien.

Isoin arvelu tähän hetkeen on joku terveysasia josta eivät vielä vain ole valmiita puhumaan...

Ja nyt kun asiaa tähän olen purkanut niin huolettaa kahta kauheammin

Vierailija
38/40 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan paska tyyppi! Ihme valittaja. Jos ei ne sun kanssa taho olla ni sit ei!

Vierailija
39/40 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tänään peruivat. Onneksi viisastuneena on varasuunnitelma ja kiva ilta tiedossa ilman heitäkin.

Harmittaa silti, taas itse kysyivät että olisiko tämä perjantai aikaa.

Vierailija
40/40 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä kun kaveri kutsuu kylään, mutta sitä kyläänkutsua ei tulekkaan? Olen ollut ihan valmis tapaamaan, ja on sanottu aikakin suurinpiirtein milloin sopii. Mutta sitten ei tule kutsua. Onko se vain sellaista paskan puhumista vai ylikohteliaisuutta? Miksi kutsutaan kylään, jos ei tarkoiteta sitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi