Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua muuttaa yhteen koska pelkää arjen pilaavan suhteemme

Vierailija
29.05.2023 |

Olemme olleet yhdessä 3,5 v, asumme samassa kaupungissa kumpikin omissa kodeissamme. Mies asuu yksin, ja minä kahden teinin(14 ja 17) kanssa. Välillä tuntuu hassulta että asumme erillään ikäänkuin kaukosuhteessa ja toisaalta on hyvä näin, en haluaisi tuoda teinien elämään uutta isäpuolta. Olemme keskustelleet tästä usein ja mies sanoo pelkäävänsä suhteen muuttumista arkiseksi jos olemme kokoajan yhdessä, välillä sanoo että sitten voisimme muuttaa kun mulla olisi enää nuorempi lapsista kotona. Tuntuu jotenkin selittelyltä ja hänellä ei varmaan aikeita ikinä muuttaa yhteen. Tai mitä mieltä ootte?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyvä että mies ilmaisee mitä haluaa ja tarvitsee. Älä jyrää vaan kunnioita toisen tahtoa.

Itsellä meni suhde munille just siksi ettei mies osannut sanoa ettei halunnut vielä muuttaa yhteen. Siinä sitten ihmettelin kun ei koskaan viihtynyt kotona mun kanssa.

Vierailija
2/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aivan oikeassa, vältytte uusperhehelvetiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kuinka viisas mies! 

Miksi ihmeessä haluaisit teini-ikäisten lastesi elämää ruveta heiluttamaan perustamalla jonkin uusperhekuvion, jotka tunnetusti ovat todella vaikeita eivätkä useinkaan toimi? 

Miksi ihmeessä haluaisit pilata hyvän suhteen sillä, että joutuisitte keskustelemaan kalsaripyykistä, sähkölaskun maksamisesta, joulunviettotavoista ja kumppanin ärsyttävästä sukulaissedästä, joka taas tuppaa meille kylään.

Oikeasti. Yhdessä asuminen ei tuo tuon ikäisten ihmisten elämään mitään lisää tai hyvää. Pitäkää omat asuntonne ja kaikki ovat onnellisempia.

Vierailija
4/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää miehen puolelta. Kyllähän yhdessä asuminen tuo arjen suhteeseen. Onko jokin syy, miksi haluaisit ehdottomasti asua yhdessä, teinienkin kanssa? Jos ei, jatkakaa tuohon malliin.

Vierailija
5/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa taitaa olla ihan perää. Suhde varmasti pysyy parempana, kun ei tule arkivääntämistä. Nuorillekin on hyvä että ei tarvitse sitä "vierasta" pitää kotonaan vaan saavat olla omassa kotonaan rennosti. Sinulle ne miehen pyykit ja muut sotkut helposti kuitenkin jäisivät.

Yksi tuttuni on naimisissa ja asuu silti omassa asunnossa ja mies omassaan. Heillä tämä toimii ja ihan käytännön syistäkin niin elävät. Yksi malli sekin enkä epäile etteikö tuollaisessa ole niitä hyviä puolia kuitenkin.

Vierailija
6/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on aivan tajuttoman ärsyttäviä. En ikinä sietäisi teiniä joka ei oo oma

Vierailija
7/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. Eikä missään nimessä yhteen jos on lapsia. Mulle sopisi juuri parhaiten tuollainen parisuhde. En jaksaisi enää asua saman katon alla miehen kanssa.

Vierailija
8/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tekosyy, mutta huoli on todellinen. Arki voi tuhota parisuhteen.

Vierailija
9/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muuttasi saman katon alle enää kenenkään miehen kanssa, oli lapsia tai ei. Ois kiva tapailla ja viettää aikaa toisten kodeissa mutta kyllä mä haluaisin oman kodin pitää ja päästä välillä omaankin rauhaan.

Vierailija
10/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies

Vierailija
11/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko miestä. Hyvä, että hän näkee tilanteen jo ennen yhteenmuuttoa näin, eikä tarvitse tehdä kallista kokeilua ja mahdollisesti eroa sen perään.

Olisin onnellinen, jos löytäisin tuollaisen. Tuntuu, että vapailla markkinoilla on vain ääripäitä eli joko avoimen suhteen kannattajia, jotka eivät halua muuttaa yhteen tai kahdenvälistä parisuhdetta haluavia, jotka tavoittelevat yhdessäasumista. Minä haluaisin parisuhteen ja säilyttää oman kodin.

Vierailija
12/12 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit on aivan tajuttoman ärsyttäviä. En ikinä sietäisi teiniä joka ei oo oma

Vieraat ihmiset omassa kodissa ovat aivan tajuttoman ärsyttäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä