Kumpi maa on parempi: Espanja vai Italia?
Itse en osaa päättää. Espanjassa olen kyllä asunut.
Kommentit (41)
Ruattalaiset tiäremiähet on tutkinu asiaa ja tulivat tulokseen että Italia on ihan pasta maa.
Oon kanssa Italian kannalla jotenkin. Mutta ulkomaille muuttaneiden kyselyissä Portugali vie aina ykkössijan, Espanja lähellä kärkeä myös, Italia ei siellä päinkään.
Omasta mielestäni italia on hassu kieli ja italialaiset ovat liian perherakkaita minun makuuni - vielä kolmekymppiset miehet asuu mamman luona. Espanjalainen mielenmaailma on helpompi sulattaa.
Eli Baskimaa vai pohjois-Italia vai Aurinkorannikko vai Sisilia?
20 vuotta sitä miettinyt minkä valikoin ja vieläkin mietin !
Molemmat maat on oikeita historian, kulttuurin ja hyvän ruoan aarreaittoja turistille. Espanja äkkiseltään tuntuu kotoisemmalta koska osaan kieltä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni italia on hassu kieli ja italialaiset ovat liian perherakkaita minun makuuni - vielä kolmekymppiset miehet asuu mamman luona. Espanjalainen mielenmaailma on helpompi sulattaa.
Tota noin niin, paljonko tunnet noita italialaisia mammoja joiden aikuispojat asuvat mammojen luona? Meinaan kun niputat taas kaikki italialaiset yhteen nippuun. Minä asun Italiassa pian 15 vuotta ja tunnen vaikka kuinka paljon italialaisia mammoja eikä yhdenkään aikuiset lapset asustele kotona mammojensa luona. Ehkä sunkin pitäisi päivittää tietojasi, ne ovat 1960-70 luvuilta.
Italia on kauniimpi. Espanjassa on liikaa rumahkoa arkkitehtuuria esim. Aurinkorannikko. Italia on vihreämpi ja Edpanja kuivempi ja ruskeampi.
Italialaiset ovat joskus kusipäitä mutta espanjalaiset ovat jo perinteiltään kamalia esim. koirille ja härille.
Vierailija kirjoitti:
Italian kieli on erittäin kaunista ei hassua.
Pohjois-Italia voittaa Pohjois-Espanjan
Etelä-Espanja voittaa Etelä-Italian
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa asutaan pidempään kotona kuin Italiassa.
Molemmissa olen käynyt lomalla. Jos pitäisi valita niin luin että Ralph Fiennesillä on huvila Italiassa. Siihen lukaaliin muuttaisin mielelläni. Joten valitsen Italian.
Vierailija kirjoitti:
Molemmissa olen käynyt lomalla. Jos pitäisi valita niin luin että Ralph Fiennesillä on huvila Italiassa. Siihen lukaaliin muuttaisin mielelläni. Joten valitsen Italian.
Kai sieltä voi pieni vierashuone sinullekkin löytyä jos hän on taludenhoitajaa vailla. Olettaen että sinulla pysyy imurin varsi kädessä ja essun hihnat ylettyy edes jotenkuten vyötärösi ympäri. Muuta käyttöä hänellä tuskin sinulle on..
Molemmissa on ihan erilaisia kaupunkeja. Jossain Italian vanhoissa kaupungeissa voi olla haastavaa kulkea mukulakivillä ja on korkeuseroja.
Kulttuuri ja historia on monipuolisempaa Italiassa. Mutta jos tykkää auringosta, Espanjan rannikko on kivempi.
Riippuu ihan mielenkiinnon kohteistasi.
Jokaisessa maassa on keskenään erilaisia kaupunkeja joten pelkkä maa ei kerro mitään.
Mitä AP arvostaa? Palveluita, kulkuyhteyksiä, ruokaa?
Käsitys että espanjassa ei eläimellä ole mitään arvoa. Itellä espanjalaisten hylkäämä rescuekoira.
Jos on pakka kunnossa mikä vaan maa on kiva. Naisille taitaa italia kun pääsee jakamaan persettä ihanaa.
Parempi, minkä suhteen?