Mies loukkaantui pikkuasiasta ja kieltäytyi tulemasta lapsemme yo-juhliin ensi lauantaina
Saan kuulemma ihan yksin järjestää ne ja ottaa vieraat vastaan. Syy, mistä hän hermostui oli se, että lapsemme halusi kutsua yo-juhliinsa kavereitaan ja istua meillä iltaa ennen ravintolaan lähtöä. Mies pakkasi kamppeensa ja lähti mökille.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erityisesti kiinnostaisi tietää, mitä miehen äiti ajattelee poikansa toiminnasta, kun tulee juhliin
No meillä on ollut poikansa äiti juhlissa eikä ole kommentoinut mitenkään aikuisen lapsensa eli juhlakalun isän poissaoloa. Hänestähän ne ongelmat juontuivat alunalkaenkin.
Siis onko tuo isä aikaisemminkin tehnyt katoamistemppuja juuri ennen tärkeitä juhlia?
Olen eri, kirjoitin tuonne aiemmin, miten oma narsisti isäni jätti rippijuhlani ja ylppärini väliin. Isän äiti kyllä oli molemmissa juhlissa ja kaikki esittivät kuin olisi ihan normaalia, että juhlittavan lapsen isää ei juhlissa näy. Elin ihan vääristyneessä perhehelvetissä narsisti-isän vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Keksittyä paskaa 😂
Valitettavasti jotkut elävät tuossa paskassa, oma mielikuvitus ei edes riittäisi keksimään kaikkea sitä paskaa, mitä paska kumppani heille syytää.
Tulipa mieleen äitini ja hänen sen aikainen hulivilimiehensä. Siskon rippijuhlat oli tulossa ja avomies sai kuulla, että meille tulee kakkukahvivieraita. Semmoisia sukulaisia, joita tämä ei ollut tavannut eli siis isän puolen sukulaisia, iskäkin.
Jätkä sai armo raivarit, että HÄNEN kotiinsa ei tule ketään ylimääräistä tyyppiä.. Sinänsä noloa, että kotihan oli se sama, johon me oltiin lapsuudessa muutettu, kun äiti ja isäkin oli yhdessä.
Tyyppi oli ihan hauska, me siitä pidettiin yleensä. Toisaalta arvaamaton, pikkasen liikaa viinaan menevä ja noi satunnaiset huutoitkuraivarit olivat aivan käsittämätöntä huutoa ja sitä piisas.
Tyyppi juoksi kämpästä ulos ja hävisi muutamaksi päiväksi. Hänen apuaan valmisteluissa kukaan ei edes odottanut, että parempi noin.
Juhlapäivänä pelättiin, että milloin se pölähtää ja missä kunnossa. Siinä sitten kesken kahvinryystön ja harvinaisen hienon mummon kanssa jutellessa, jätkä pölähti sisään. Jukolauta sellaisella rytinällä, että oltiin aivan varmoja, että tuo jonkun viinaremmin mukanaan konttaamaan... Se olikin vaan kompastunut eteisessä lojuviin kenkiin.
Sieltähän se tosiaan tuli, jonkun hulttioystävän puku päällä. Tukka kammattu taakse. Jäätävän kokoinen kukkalaite ja kirjekuoressa satasia. Oli oikein kahvipöytien sankari ja seurapiirikukkasten esi-isä, kun hienon mummonkin kanssa pääsi jutuille.
Olihan se rohkasua ottanut, eikä välttämättä kokemattomat huomanneet. Tilanteet hoiti hienosti. Oli se hauska sälli, joka keräsi kiitosta jälkeenpäin, että onpa Marja kivan uuden kaverin löytänytkin.
Kaikkihan meillä onneksi päättyi hyvin, vaikka tosiaan pelättiin, että nyt se tulee huutamaan tuohon moneksi tunniksi ja haukkuu kaikki.
Toivottavasti APn lapsen juhlat tulee sujumaan hyvin, eikä tarvis enää juhlapäivänä miettiä miten se isäntä homman hoitaa. Lapsen tärkeä päivä kuitenkin kyseessä. Eiköhän isä sen verran tajua, että tekis lapselle enemmän hallaa kuin vaimolle.
En kykene uskomaan, että näin tapahtuisi nykyään Suomessa. Selkeästi miehessä muutakin vikaa ja ero ei ole häpeä.
Mä todella toivon että olisi keksittyä. Mut koska mun ex-mies harrasti juurikin tällaisia temppuja kerta toisensa jälkeen niin en osaa edes epäillä aloitusta provoksi. Tämä kuulostaa aivan liian tutulta.
Jos mies on oikeasti pois lapsen juhlat niin multa ei heruisi armoa yhtään. Täysi nollatoleranssi tuollaiselle toiminnalle.
Ei ole provo. Samaa kokevat sen tunnistavat. Kiitos teille siitä.
ap
Moni vaimo kuolee syöpään noiden miesten rinnalla. Pelasta itsesi.
Mies harrastaa sitä, että olemme kutsuneet vieraita ja päättää alkaa viime tingassa uhkailemaan lähdöllä. Tai kun olemme menossa kylään, niin jääkin nukkumaan päiväunia sänkyyn.
ap
Joku itsestään epävarma introvertti joka pelkää nolaavansa itsensä tavalla tai toiselle. Tai toipuva alkoholisti. Sosiaalisten tilanteiden pelko tuli myös mulle mieleen ja hän saattaa hävetä sitä "tyttöjen hömpötys"- sairautta ettei kehtaa myöntää. Menee miehenä uskottavuus naisen silmissä tai näin hän varmaan kokee jos siitä on kyse. Ei halua paljastaa heikkouksiaan. Jostain syystä hän ei nyt vaan halua olla ihmisten joukossa.
Ja tämä oli sitten ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa kerta, kun noin 20 vuoteen mies teki tuollaisen tempun?
Häpeästä, ja vieraille selittämisestä? Hölmöhän sinä olet, jos mitään selität. Kerrot vaan niin kuin tilanne on, eli mies pakeni osallistumisvelvollisuuttaan mökille. Ensimmäistä kertaa?
miestäsi ei selvästi kiinnosta juhlat ja vieraat. miksi uhriudut, kun tiesit, että näin tulee käymään? ja miksi kukaan juhlii sitä, että lapsi valmistuu ei miksikään? ylioppilas on vain työtön, jolla on peruskoulun jatkosta paperi. varmaan lähtee jatko-opiskelemaan vielä kymmeneksi vuodeksi, liittyy vasemmistoon, eikä sen takia ikinä aio tehdä töitä, niinkuin muutkaan vasemmiston kannattajat. tai värjää tukkansa vihreäksi ja ryhtyy feministiksi ja pääsee setaan sateenkaariasiantuntijaksi. kurja on ylioppilaan kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Mies harrastaa sitä, että olemme kutsuneet vieraita ja päättää alkaa viime tingassa uhkailemaan lähdöllä. Tai kun olemme menossa kylään, niin jääkin nukkumaan päiväunia sänkyyn.
ap
vaikuttaa siltä, että sinä olet kutsunut vieraita. ette yhdessä. eli sinä kuormitat miestäsi kaikenmaailman kissanristiäisillä, ja sitten valitat, kun ei miestä kiinnosta. etkö tiennyt mitään miehestä, ennen kuin menitte naimisiin?
Nyt kannattaisi apn miettiä miksi mies tekee tuota juhlakiukkuilua.
Minä en pidä juhlista. Sanon sen suoraan omalle perheelleni. Nyt kun järjestetään lapsen lakkiaisia niin välillä olen nukkunut vaan 4 tuntia yössä. Stressaa. Oksettaa. Jne. Mutta koetan pitää huolen etten äksyili, kiukkuile tai esitä marttyyriä perheelle vaikka minä olen syvällä epämukavuusalueellani. Tiedostan että ongelma on minun ja koetan välttää sen purkamista muihin. Kohta lähden reippaalle lenkille koiran kanssa ja toivottavasti sen jälkeen on taas rennompi olo. Ja jaksan valmistella juhlia hyvällä mielellä. Varon valittamasta koska se pilaisi lapsen fiiliksen juhlintaan.
Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaisi apn miettiä miksi mies tekee tuota juhlakiukkuilua.
Minä en pidä juhlista. Sanon sen suoraan omalle perheelleni. Nyt kun järjestetään lapsen lakkiaisia niin välillä olen nukkunut vaan 4 tuntia yössä. Stressaa. Oksettaa. Jne. Mutta koetan pitää huolen etten äksyili, kiukkuile tai esitä marttyyriä perheelle vaikka minä olen syvällä epämukavuusalueellani. Tiedostan että ongelma on minun ja koetan välttää sen purkamista muihin. Kohta lähden reippaalle lenkille koiran kanssa ja toivottavasti sen jälkeen on taas rennompi olo. Ja jaksan valmistella juhlia hyvällä mielellä. Varon valittamasta koska se pilaisi lapsen fiiliksen juhlintaan.
Tsemppiä ap!
miksi pitää stressata jostain juhlista? meidän kakaroiden juhlat meni pitsalla ja kakkukahvilla. isovanhemmatkin tykkäsi kovasti. ei turhaa hössötystä, "hienoja kahvi astiastoja" tai muutakaan joutavaa. tämä oli muksujen toive, ei minun laiskuutta. yksinkertainen on käytännöllistä ja kaunista.
Sori vaan ap, mutta arvaan että olet hösännyt yo-juhlia noin kolme vuotta. Pikku hiljaa puhetahti kiihtynyt ja nyt keväällä menet jo ylikierroksilla. Mies on saant nikkaroida uuden terassin ja ostaa uuden grilllin, ettei tartte hävetä pihaa vieraiden silmissä. NImenomaan vieraiden silmissä kuin että olisi teidän koti sellaisena kuin se nyt vaan on.
Nyt sitten kouhkaat lapsesi ideasta raahata kaverit viettämään iltaa teille ennen kuin menevät mihinkään. Miehen pitäisi käydä ostamassa lapsosille juomia, jotka te kustannatte. Mitä vaan Pirkkopetterin eteen, ihan mitä vaan, lapsi tahtoo. Sinä olet jo laatinut menuun, joka sitten tarjotaan siinä juomisen lisäksi. Mistähän e Pirkkopetterin kaverit tykkäis ja onkohan siellä monta vegaania, jutustelet miehellesi vielä juuri ennen nukahtamista.
Kukaan ei lähde mielenosoituksellisesti mökille vain siksi, että lapsi tahtoo pyöriä kavereittensa kanssa teidän kotinurkissa. Miehesi tahtoo selkeän lopun kaikelle hösötykselle ja nyt sinä marttyyrina kierit pohtimassa vain, mitä vieraat ajattelee. Hohhoijaa!
Tutustu narsismiin. Youtubessa kanavalla Mental Healness on paljon juuri tästä juhlien pilaamisesta. Ja siitä, että narsistivanhempi on kateellinen lapselleen ja sabotoi tämän tulevaisuutta.