Nelosen "petolliset"
https://nelonen.fi/uutiset/maailman-taman-hetken-kuumin-tv-uutuus-tulee… Draaman ja juonittelun ystävät, kuulolla!!! Nelosen syksyn ohjelmisto laajentuu, kun Christoffer Strandbergin juontama uusi kansainvälinen hitti, The Traitors, eli Petolliset alkaa vuoden pimenevien iltojen kunniaksi! Mitä mieltä ollaan, kelpaako kunnon "murder mystery"?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3414)
Tossa pelissä on vaikea saada petollinen kiinni. Millään muulla se ei onnistu kuin saamalla petollinen jotenkin puhumaan sivu suunsa.
Petollisten ei tarvitse tehdä mitään petollista, esim sabotoida kisoja tai pihistää voittopotista rahaa.
Mu r hat petolliset saavat sopia rauhassa kammioissaan, ei tarvitse suputella nurkissa.
Vaikea on uskollisten tietää kuka on petollinen kun se voi olla kuka vaan, eikä tule mitään johtolankoja.
Vierailija wrote:
Harvoin näkee noin kaksinaamaista ihmistä kuin Sita.
Harvoin näkee, kuin pihalla ihmiset ovat katsoessaan peliä. Siis peliä, jonka nimi paljastaa kaiken.
Tavallaan tietty hienoa, että arvostetaan suoruutta ja rehellisyyttä. Ne on todella arvokkaita ja hyvin suomalaisia piirteitä. NORMIELÄMÄSSÄ! Pelatessa pitää pelata. Pelin vaatimalla tavalla.
Vierailija wrote:
Miks tuo sita on estäny kommentoinnin instagramissaan
Jaa a, miksiköhän? Sinähän et olisi vastaavassa tilanteessa niin tehnyt?
Vierailija wrote:
Sirpa on nyt vihattu ja halveksitty vanhapiika.
Ikää on jo paljon. Kohta keski ikäinen.
Sirpa luulee olevansa nuori mutta ei ole vaan vanhus joka ei kestä jos toinen on suosittu.
Janne rento asiallinen ja suosittu. Pisteet jannelle.
Vähän kun ellu lopussa sanoi sirpalle kovemmin niin sirpa aivan pulassa.
Hyvin sirpa pelasit ihmiset muistavat sinut ikeänä noita akkana lopun elämäsi. Kannattiko.
Nyt menee sulla vähän liikaa tunteisiin tämä homma, ei kuulosta enää ihan terveeltä.
Vierailija wrote:
Sirpa on nyt vihattu ja halveksitty vanhapiika.
Ikää on jo paljon. Kohta keski ikäinen.
Sirpa luulee olevansa nuori mutta ei ole vaan vanhus joka ei kestä jos toinen on suosittu.
Janne rento asiallinen ja suosittu. Pisteet jannelle.
Vähän kun ellu lopussa sanoi sirpalle kovemmin niin sirpa aivan pulassa.
Hyvin sirpa pelasit ihmiset muistavat sinut ikeänä noita akkana lopun elämäsi. Kannattiko.
Minä muistan kyllä lähinnä tän järkyttävän ilkeilyn tällä palstalla. Siis ihmiset ovat kyl ihan kamalia. Nais*iha elää ja voi hyvin!! Ihan sama, onko kyse nuorista tai vanhoista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olisko vaikka siksi, että ihmiset ei nyt oikein tunnu tajauavan, että tuo oli vaan telkkariohjelma ja peliä. Sitan tehtävä oli pelata ja valehdella. Hän oli petollinen. Ja tottakai yrittää voittaa, ihan kuten muutkin teki. Ei se mitään henkilökohtaista ollut. Mä en ymmärrä miksi ihmiset ottaa tän nyt niin vakavasti ja henkilökohtaisesti.
Oliko pelkkää peliä Sitalle? Miksei se Sitan käytös Jannea kohtaan muuttunut kameroiden sammuttua, jos tämä oli hänelle pelkkää peliä ja petollinen oli pelkkä rooli? Miksi edelleen kantaa kaunaa Jannelle ja väittää, että Jannen pitäisi ottaa opikseen? "Ei se mitään hennilökohtaista ollut", no nimenomaan oli Sitalle. Sehän se tässä eniten tökkii, ei juonittelu tai muu peli. Se, että ohjelman jälkeenkin Sita selvästi ajattelee Jannesta negatiivisesti. Peli ei ilmeisesti koskaan loppunut Sitalla tai sitten se Janne-inhonsa ei ollut peliä
Tai sitten jannuli on ollut vähättelevä kameroiden ulkopuolella. Mehän todellakin näemme vain pienen osan heidän yhteiselostaan.
Naurahdin kun Jade sanoi että olemme pelanneet hyvin koska olemme vielä tässä. Ei ymmärtänyt että siellä pöydässä istuu ne jotka eivöt oikeastaan tajunneet mistään mitään.. eli juu juu hyvin ”pelattu” :D
Vierailija wrote:
Viimeisen jakson nähtyäni olen nyt varma, että ohjelma oli käsikirjoitettu etukäteen. Suurin osa tosi-tv:stä on.
Jonkun piti olla pahis, ja Ellusta oli nyt tehty sellainen. Onhan mahdollista, että hän on saanut tuotannolta korvauksen pahiksen esittämisestä. Ohjelma olisi ollut aika tylsä ilman Ellun raivoamisia ja joka kerta vääriä ihmisiä petollisiksi syyttelyitä.
Tuntui oudolta, että Tinze ja Ellu olivat edellisellä kerralla äänestämässä "varmoina" Heikkiä ulos ja yhtäkkiä käänsivätkin kelkkansa ja äänestivät Jadea. Mitä olisi tapahtunut, jos he olisivat saaneet Jaden puolelleen äänestämään Heikkiä? Silloin petollisia olisi ollut enää Sita ja kolme uskollista. Olisivatko uskolliset voittaneet?
Entäpä Ellun raivoamisen jälkeen, kun hän äänesti Sitaa. Mitä jos Jadekin olisi alkanut epäilemään Sitaa ja olisi tullut tasapeli Sitan ja Ellun välillä? Miten se olisi ratkaistu?
Oh
Tinze ja Ellu olivat ”ihmistuntemuksineen” ja ”intuitioineen” jatkuvasti aivan kuutamolla. Fiilisten mukaan mentiin tunteella. Nämä olisivat saaneet vain jollain käsittämättömän hyvällä tuurilla jonkun petollusen kiinni. Että en ihmettele kun tänään äänestetään yhtä ja tuuliviirinä huomenna toista.
Vierailija wrote:
Eikö kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen, miten Sita valehteli tekemisiään ja sanomisiaan vikassa jaksossa? Oli aiemmin sanonut Ellulle, että Ellu on vain pelinappula, ja kun Ellu tarttui tähän lauseeseen, niin valehteli, ettei ole tällaista sanonut vaan jotain ihan muuta.
Ajatelkaapa, jos Sita olisi teidän esihenkilö, ja haukkuisi teitä jostain asiasta. Veisitte asian eteenpäin ylemmälle taholle, ja siellä valehtelisi törkeästi, ettei ole mitään tällaista sanonut.
Olen itse ollut tällaisessa tilanteessa. Esihenkilö jäi lopulta kiinni, kun sanoin, että minulla on sanomisista kirjalliset todisteet. Jolloin totesi vain, että olen pahoillani, JOS olen sinua loukannut.
Sitahan ei keneltäkään pyydellyt anteeksi ja vain totesi, että hän on solminut täällä paljon uusia ystävyyssuhteita, ja tulee olemaan kivaa olla heihin yhteydessä myöhemmin. Varmasti!
Hei, nyt ei ole kyse sun esihenkilöstä, eikä kenenkään työpaikasta. Luuletko kaikkien näyttelijöidenkin olevan, kuten roolihahmonsa? Vähän realismia nyt. Tämä oli PELI!
Opetus tästä on sekin, että varsin usein maailmassa asiat eivät mene sillä tavalla kuin jopa valtaosan mielestä olisi oikein, vaan ne menevät kuten menevät. Joskus "paha" voittaa ja joskus "hyvä". Ajatus siitä, että hyvät lopulta voittaa, on aika naivi kun katsoo mm. miten eläinkunnassakin "pahikset" petoeläimet syö "hyviksiä" muita eläimiä.
En tiedä edustaako "palstan mielipide" Sitasta todellista yleistä mielipidettä. Nettipalstat ovat aina polarisoituneita. Joka tapauksessa mielestäni Sita oli pelillisesti kauden paras, eikä missään nimessä voittanut tuurilla sen jälkeen kun sai roolinsa. Tuurilla kuitenkin siinä mielessä, että sai itselleen oikean roolin, jolla voittaa.
Vierailija wrote:
Naurahdin kun Jade sanoi että olemme pelanneet hyvin koska olemme vielä tässä. Ei ymmärtänyt että siellä pöydässä istuu ne jotka eivöt oikeastaan tajunneet mistään mitään.. eli juu juu hyvin ”pelattu” :D
Voihan sekin olla pelistrategia, että yrittää olla muiden silmissä mahdollisimman pihalla kaikessa ja harmiton.
Helmenkalastajat ja muut ”mä tiedän”-tyypit lensi heti ulos.
Nuorimies? Eikös Heikki ole jo yli 40 vuotias, joten ei kyllä minun silmissä mikään nuori enää.. Vanha starba, eikä näyttänyt yhtään nuoremmalle vaikka kuinka vetää nuorisopipon päähän ja laittaa hupparin.
"Sita saa mitä tilaa!"
Olis kyllä hankala tilanne, jos aattelis omalle kohdalle, olla petollinen. Puhua toisin ja ajatella ihan eri tavoin.
Sita monesti veti kämmenet hihaan ja peitti suunsa...piiloutui. Uskolliset hoiti monesti puhumisen, petollisten onni. Ensi peliin enemmän sanattoman viestinnän lukemista.
En kyllä ymmärtänyt Ellua, kun hihkui voittaneensa koko pelin, kun viimeisessä äänestyksessä tajusi Sitan pelit. Viihdettä kerrakseen nuo Ellun kanat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voihan sekin olla pelistrategia, että yrittää olla muiden silmissä mahdollisimman pihalla kaikessa ja harmiton.
Helmenkalastajat ja muut ”mä tiedän”-tyypit lensi heti ulos.
Mitä hyötyä on jäädä viimeiselsi pöytään, jos palkinto menee petollisille? Tavoite kuitenkin taitaa olla se palkinto. Eri asi olisi jos olisi viimeisenä pöydässä ja osaisi arvata oikein ja voittaisi sitten
Joku huomasi viimeisellä aamiaisella, että Kaikki +50 on poissa!!
Vierailija wrote:
Eikö kukaan muu kiinnittänyt huomiota siihen, miten Sita valehteli tekemisiään ja sanomisiaan vikassa jaksossa? Oli aiemmin sanonut Ellulle, että Ellu on vain pelinappula, ja kun Ellu tarttui tähän lauseeseen, niin valehteli, ettei ole tällaista sanonut vaan jotain ihan muuta.
Ajatelkaapa, jos Sita olisi teidän esihenkilö, ja haukkuisi teitä jostain asiasta. Veisitte asian eteenpäin ylemmälle taholle, ja siellä valehtelisi törkeästi, ettei ole mitään tällaista sanonut.
Olen itse ollut tällaisessa tilanteessa. Esihenkilö jäi lopulta kiinni, kun sanoin, että minulla on sanomisista kirjalliset todisteet. Jolloin totesi vain, että olen pahoillani, JOS olen sinua loukannut.
Sitahan ei keneltäkään pyydellyt anteeksi ja vain totesi, että hän on solminut täällä paljon uusia ystävyyssuhteita, ja tulee olemaan kivaa olla heihin yhteydessä myöhemmin. Varmasti!
Nyt sulla menee todellisuus ja fiktio sekaisin. Sita pelasi petollisen roolia viihdeohjelmassa nimeltä Petolliset.
Vierailija wrote:
Joku huomasi viimeisellä aamiaisella, että Kaikki +50 on poissa!!
Näinhän käy usein myös bb:ssa, selviytyjissä ja muissa viihdeohjelmissa. Vanhat yleensä lähtee aika nopee.
Vierailija wrote:
Mukava sarja. Ymmärrän kipakat kommentit ja paheksunnan, mutta eiköhän ihmiset joka puolella toimi just niin kuin itse parhaaksi näkevät.
Sitalla oli tarve pudottaa Janne pelistä ja turvautua Heikkiin. Heikki taas tarvitsi jotain vahvaa johtajaksi.
Ellu ja Tinze nojasivat toisiinsa ja mielipiteisiinsä.
Jade ja Jukka katselivat analyyttisesti ympärilleen, mutta eivät nähneet tarkasti.
Ellun ja Tinze rooli oli mielenkiintoinen. Heitä tarvittiin loppuun saakka. He yllyttivät ihmisiä pudottamaan uskollisia.
Tämä oli jotenkin hyvin hämmentävä ohjelma. Hyvät puitteet, hyvät lähtökohdat, mutta jotakin tässä nyt meni pieleen. Finaali oli totaalinen lässähdys, joka oli vain jatkumoa huonohkolle käsikirjoitukselle. Missä vaiheessa kaikki lähti latistumaan tylsille urille, en osaa sanoa.
Onko tässä pelissä lainkaan mahdollista, että petolliset voisivat liittoutua uskollisten kanssa? Siis, että he oikeasti ottaisivat riskin ja paljastaisivat itsensä jollekin uskolliselle? En jotenkin näe tässä nyt nähdyssä kaksinapaisessa asetelmassa mitään kovin kiinnostavaa. Oliko tarkoitus helpoimmalla kaavalla ajaa katsojat jotenkin rautalangasta vääntäen ymmärtämään formaattia? Tällaisenaan en ymmärrä mitä järkeä on liittoutua kenenkään kanssa, koska ihan kaikki ovat potentiaalisia petollisia. Ihan pöhköä.
Jos meni peli tunteisiin eräillä pelaajilla, meni se näköjään vielä enemmän ihon alle katsojilla. Kyseessä on PELI, jota täytyy pelata pärjätäkseen.
Toivottavasti tämä ohjelmamuoto jalostuu mielenkiintoisemmaksi, muuten ei ole menestystä saati jatkoa luvassa, sillä katsojat kaikkoavat.
Eikö se ollut tämä Sita, joka käyttäytyi törkeästi Jannea kohtaan ja nimesikin tämän? Oli muutenkin Sita sellainen ihminen, että EN TYKKÄÄ.