Nelosen "petolliset"
https://nelonen.fi/uutiset/maailman-taman-hetken-kuumin-tv-uutuus-tulee… Draaman ja juonittelun ystävät, kuulolla!!! Nelosen syksyn ohjelmisto laajentuu, kun Christoffer Strandbergin juontama uusi kansainvälinen hitti, The Traitors, eli Petolliset alkaa vuoden pimenevien iltojen kunniaksi! Mitä mieltä ollaan, kelpaako kunnon "murder mystery"?
Katso lähetysajat : Petolliset - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3414)
Petolliset-podcastista (miksiköhän nykyään joka ohjelmasta tehdään oma podcast) varmaan selviää enemmän näitä juttuja. Ja eiköhän ohjelman päätyttyä ja voittajan selvittyä yksi jos toinen kisaaja tule kertomaan enemmän siitä mitä teki ja miksi. Kun ohjelma vielä pyörii niin ei voi paljastaa mitään josta ylipäänsä voisi edes päätellä lopputuloksen.
Itselleni tämäkään ohjelma ei ole mennyt tunteisiin vaan olen pystynyt katsomaan niin Selviytyjiä, Farmia kuin Petollisia ilman mitään voimakkaita tunteita. Ilmeisesti olen jotenkin outo sitten kun täällä olevista viesteistä voisi päätellä että jotkut jutut ovat olleet henkilökohtaisia loukkauksia. Älkää nyt vain sanoko että olen ainoa, joka pystyy katsomaan näitä ohjelmia ilman että veri rupeaa kiehumaan.
Vierailija wrote:
Petolliset-podcastista (miksiköhän nykyään joka ohjelmasta tehdään oma podcast) varmaan selviää enemmän näitä juttuja. Ja eiköhän ohjelman päätyttyä ja voittajan selvittyä yksi jos toinen kisaaja tule kertomaan enemmän siitä mitä teki ja miksi. Kun ohjelma vielä pyörii niin ei voi paljastaa mitään josta ylipäänsä voisi edes päätellä lopputuloksen.
Itselleni tämäkään ohjelma ei ole mennyt tunteisiin vaan olen pystynyt katsomaan niin Selviytyjiä, Farmia kuin Petollisia ilman mitään voimakkaita tunteita. Ilmeisesti olen jotenkin outo sitten kun täällä olevista viesteistä voisi päätellä että jotkut jutut ovat olleet henkilökohtaisia loukkauksia. Älkää nyt vain sanoko että olen ainoa, joka pystyy katsomaan näitä ohjelmia ilman että veri rupeaa kiehumaan.
Suomalainen versio Amazing racesta on ainoa jossa kilpailijat ovat ystävällisiä toisiaan kohtaan. Myös jenkkien Selviytyjissä ei ole kiusaaminen samalla tasolla kuin Suomen versiossa. Farmissa ärsyttää ne tyypit jotka on olleet muissa formaateissa kiusaajia.
Osaan kuvitella miten Sita ja Heikki sabotoisi muita Amazing Racessa sekä manipuloisi muut jotain johtavaa paria vastaan.
Vierailija wrote:
//////////////
Minä myös seuraan ohjelmia peleinä ja viihdykkeenä. Ei näistä pelimuuveista pidä ottaa itseensä. Hämmästyttää, kuinka toisille menee ihan ihon alle pelaaminen.
Kehotan kaikkia boikotoimaan palstaa loppuviikon. Katsotaan vaikuttaako moderointiin.
Vierailija wrote:
Omituisen vahvasti ohjelma on mennyt tunteisiin. Ohjelma on arvauspeli, ei se ole todellista elämää. Kuinka täällä porukka ottaa noin tosissaan? Onkos tuosta ohjelmasta tullut rinnakkaistodellisuus monille?
Mikä siinä noin ketuttaa, että Sita osaa pelata peliä. Jos Janne olisi pelannut samalla tavalla, niin veikkaampa, että tyyppi olisi saanut aploodeja siitä, että pelasi korttinsa oikein.
Vaikuttaa jotenkin sovinistisilta täällä nuo kommentit Sitasta.
Paras pelaaja voittaa.
Toistaiseksi Sita on saanut aikaan sen, että on vihdoin onnistunut äänestyttämään toisen petollisen ulos. Hihkuu ja pomppii tuota saavutustaan ja Heikkikin näyttää tuulettavan enemmän kuin olympiamitaliaan. Toisella taktiikalla olisivat päässeet parempaan asemaan. Lopputulos on vielä näkemättä.
Vierailija wrote:
Sitan pelaamisesta on jo muutaman jakson ajan ollut leikkimielisyys kaukana. Hän on ollut ahdistunut, teennäinen ja pakkomielteensä vanki.
Kertoo siitä että ottaa pelin vakavasti ja yrittää pitää vetämänsä roolia yllä jäämättä kiinni ja se on selkeästi raskasta.
Jos ei omatunto kolkuttelisi tai ei olisi paha mieli tekemisistään lallattelisi menemään iloisena. Selkeästi näkee hänestä että raskasta on.
Mitenkähän ne valvoo sitä, mitä poislähtijä saa sanoa muille kilpailijoille? Uskoisin, että on säännöt jotka kielsivät Jannea lähtiäisiksi kertomasta että "Olin petollinen, ja niin muuten ovat myös Sita ja Heikki".
Jos minä olisin Janne, olisin ilman muuta jotenkin yrittänyt vihjata kiertoilmaisuin, että petollinen on Sitakin ja Heikki. Jotain tyyliin "Viimeisinä päivinä Sita on osoittanut olevansa hyvin varma siitä, että minä olen petollinen. Kehotan kaikkia miettimään, mistä hän sen niin hyvin tiesi"... no okei, jotain vielä vähän peitellympää, mutta jotain tämän suuntaista olisin kyllä etukäteen lähtiäisviestiksi miettinyt Janne Porkkana (tarkkana kuin)
Vierailija wrote:
Näissä ketjuissa on usein yksi tai kaksi, jotka alkavat pommittaa jotakuta kilpailijaa tai osallistujaa urakalla. Sitten muut alkavat katsoa ohjelmaa "sillä silmällä", ja sitten niistä dissauksista tulee "totuus". Näin toimii kiusaaminenkin, esim. koulumaailmassa.
Harvempi alkaa puolustaa, vaikka olisikin eri mieltä. Kun kommentteja on useita tietyn suuntaisia, tulee harha, että se olisi jotenkin yleinen kanta.
Vierailija wrote:
Mitenkähän ne valvoo sitä, mitä poislähtijä saa sanoa muille kilpailijoille? Uskoisin, että on säännöt jotka kielsivät Jannea lähtiäisiksi kertomasta että "Olin petollinen, ja niin muuten ovat myös Sita ja Heikki".
Jos minä olisin Janne, olisin ilman muuta jotenkin yrittänyt vihjata kiertoilmaisuin, että petollinen on Sitakin ja Heikki. Jotain tyyliin "Viimeisinä päivinä Sita on osoittanut olevansa hyvin varma siitä, että minä olen petollinen. Kehotan kaikkia miettimään, mistä hän sen niin hyvin tiesi"... no okei, jotain vielä vähän peitellympää, mutta jotain tämän suuntaista olisin kyllä etukäteen lähtiäisviestiksi miettinyt Janne Porkkana (tarkkana kuin)
On siinä varmasti tiukat säännöt. Olisi helppo vastata, että ne liialliset paljastukset leikataan pois ohjelmasta, mutta eihän se leikkaaminen poistaisi jo annettua tietoa muille kilpailijoille :)
Vierailija wrote:
Miksi olisi niin tehnyt? Sabotoinut ohjelmaa? Sehän olis ollut merkki siitä, että on huono pelaaja ja todella lapsellinen.
Jos säännöt kieltävät petollista paljastamaan petollisen niin miksi Sita sai vihjailla Jannesta?
Vierailija wrote:
Jos säännöt kieltävät petollista paljastamaan petollisen niin miksi Sita sai vihjailla Jannesta?
Säännöt eivät kiellä vielä mukana olevia vihjailemasta muista. Kielto koskee pudonnutta kilpailijaa ja tämän loppupuheenvuoroa, jossa vihjeitä ei sallita.
Vierailija wrote:
Toivottavasti Sita vastaa ohjelman loputtua (pakko vastata) mikä tämä Janne kuvio oikein on??!! Toisaalta juuri lisääntyneen koulukiusaamis jne. juttujen vuoksi tälläinen juonitteluohjelma ....... selkään puukoitus tyylillä ei ole kyllä nuorisolle mikään hyvä tv-ohjelma, ihan niin kuin olisi ok tehdä niin. Imevät ihan tarpeeksi jo netin kautta huonoja juttuja.
Eipä Shirley ja Evekään kommentoineet mitään. Ja Shirleytä tungetaan edelleen joka formaattiin.
En vaan ymmärrä, miksi petollinen yrittää toista petollista pois ja äänestää tätä
Heikkihän on ollut ihan vietävissä eikä niska taivu ollenkaan ja laittaa "koira ilmeen"
Sita ottaa selvästi nokkiinsa, jos häntä vastaan joku tekee pienenkin negatiivisen liikkeen. Kuten ilmeestä näki kun häneltä otettiin yksi pelimerkki pois :)
Ärsytti kun noi riemuitsivat siitä kun Sita keksi petollisen.Eikö ne ymmärrä,että Sita tiesi petollisen kun siitä kaikille kuiski.Toivottavasti alkavat ymmärtää,että myös Sitan täytyy olla petollinen.
Ei Heikki osaa manipuloida. Sita on siinä lahjakas.
Vierailija wrote:
Kyllä minulla on mennyt tunteisiin, mutta ilmeisen eri tavalla kuin dissaajilla. Olen hihkunut riemusta, kun Sita tykittää kunnolla Pyöreässä pöydässä. Ai, että! Mielettömän hyvää viihdettä. Toki on myös negatiivisempia tunteita ollut, lähinnä Elinaa kohtaan, kun on niin tyhmää pelaamista. Onneksi hän on nyt itsekin hieman saanut itseään niskasta kiinni.
Jannen puolesta olen harmitellut sitä, ettei osannut pelata Heikkiä vastaan, mistä olis voinut tulla kireitä tilanteita äänestyksiin.
Moni muukin pelaaja on saanut ulvomaan naurusta, kun eivät sitten tajua mistään mitään. Tätähän tämä formaatti tarjoaa, mutta pitää osata nähdä tämä pelinä eikä minään kauhutrillerinä.
Ei ihme , että Sitan titteli on vaikuttaja
Yrittää tuollakin vaikuttaa kaikkien mielipiteisiin . Ja jos eivät ole samaa mieltä ovat lampaita. Ärsyttävä ihminen, vaikka kyseessä onkin vaan peli, niin kyllä sieltä kuitenkin paistaa lävitse se todellinenkin luonne.
Voi hyvänen aika. Tämä on jälkikäteen nauhitettu käsikirjoittu.