Mikä uusi auto kannattaisi ostaa jos aikoisi pitää sen kauan niin että ajaa loppuun
Kommentit (55)
Saatta sillä autolla tulla loppu vaikka viikonkin päästä.
Kaikki autot voi ajaa loppuun asti.
Toyota corolla ja Lada on jo molemmat mainittu. Iskäni on nuo autot ajanut aivan tappiin saakka useiden ajovuosien jälkeen. Ja se Lada oli myös joitakin vuosia minun nimissäni. Jos ei käy huonoa tuuria ja satu autossa maanantaikappale omalle kohdalle, niin aika monia pystyy ajamaan ihan puhki asti. Viimeisinä vuosina toki korjattavaa löytyy useammin.
Minä tutustuisin käytettyjen autojen vikatilastoihin. Vähävikainen todennäköisesti kestää pitkään. Minulla oli aiemmin Audi80, jolla ajoin 20 vuotta. Siinä kun oli sinkitty kori, rosteripakoputki ja vähän vikaantuvaa tekniikkaa.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/8f9a0bb0-1155-46fb-889e-26b87747…
Vierailija kirjoitti:
Toyota Corolla.
Kun pitää Korollansa ruosteettomana, on K. käytännössä ikuinen. Mutta on myös muistettava pitää K . tarkasti ruosteettomana.
Jos noin kauan pitää kannattaa kenties ottaa minkä haluaa. Jos vuosikymmeniä ajaa en lähtis mitään daciaa ostamaan. On sillä ajamisen ilollakin joku merkitys. Kaikkiin joutuu kuitenkin jotain tekemään.
Jotain yksinkertaista, kestävää ja helposti huollettavaa. Toyota Corolla, Toyota Yaris, Kia Rio tai Kia Ceed esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Toyota corolla ja Lada on jo molemmat mainittu. Iskäni on nuo autot ajanut aivan tappiin saakka useiden ajovuosien jälkeen. Ja se Lada oli myös joitakin vuosia minun nimissäni. Jos ei käy huonoa tuuria ja satu autossa maanantaikappale omalle kohdalle, niin aika monia pystyy ajamaan ihan puhki asti. Viimeisinä vuosina toki korjattavaa löytyy useammin.
Aika masokisti. On niin huonoja autoja ajaa. Millä vain ajaa ikuisesti kun huoltaa ja korjaa.
Renaultin ja Peugeotin saa nopeamminkin ajettua loppuun.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota Corolla.
Kun pitää Korollansa ruosteettomana, on K. käytännössä ikuinen. Mutta on myös muistettava pitää K . tarkasti ruosteettomana.
Miten auto pidetään ruosteettomana? Omat autoni ovat ruostuneet ihan kyselemättä.
Mersu tai Volvo. Tosin mistä näistä enää varmuudella tietää, joskus nuo kaksi merkkiä oli tae laadusta.
Vierailija kirjoitti:
Polttomoottori Volvo 👍
Tuollaista ei enää ole Volvon mallistossa, kaikki hybridejä tai sähköautoja. Aloituksessa oli kyse uudesta autosta.
Golfiin tuli eka ruosteet 20 vuotta vanhana.
Mulla on melkein 20v vanha VW Phaeton.
Vieläkin antaa paremmat kyydit kuin moni pakasta vedetty auto.
Harmi ettei noita enää uutena saa.
M44
Lada Combi, istu ja pompi.