Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverisynttärit rasittavat

Vierailija
28.05.2023 |

Pakko sanoa, että tiedän marisevani vähän turhasta. Ihanaahan se on, että lapsilla on kavereita. Täytyykö silti joka ikisen kaverisynttärin olla jossakin naapurikaupungin HopLopissa, Tramppaparkissa tai Megazonessa niin, että sinne täytyy erikseen isokin lapsi kuljettaa? Miksei voi vain järjestää synttäreitä omassa kaupungissa / omalla alueella niin, että lapset pääsisivät itse kulkemaan. Kivaa ohjelmaa joo, mutta näin synttärisesonkina ärsyttää tää jatkuva kuskaaminen. Nimim. monta lasta

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea ymmärtää tollasta negatiivisuutta. Ei olla tyytyväisiä ja onnellisia siitä, että lapsi on kutsuttu kivoille synttäreille, vaan siitäkin on pakko keksiä jotain valitettavaa.

Vierailija
22/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei oo yleisesti mitään kimppakyytiryhmiä synttäreille? Entä onko usein jotain lahjaryhmiä? Aina lukee siitä, että vieraat ostaa yhteisen lahjan, mutta kuinka yleistä se oikeesti on? En ole itse törmännyt tähän lasten synttäreillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ollaan pidetty tuollaiset synttärit. Pidin itsestäänselvyytenä, että kavereille järjestettiin kyydit.

Vierailija
24/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ollaan pidetty tuollaiset synttärit. Pidin itsestäänselvyytenä, että kavereille järjestettiin kyydit.

Mäkin, tai ainakin yrittäisin ehdottaa jotain. Kerran oon pitänyt kodin ulkopuolella ja yritin senkin kerran pitää aika kevyen matkan päässä, samalla paikkakunnalla. 

Vierailija
25/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko te siis jossain peräkylillä? Kyllä mä täällä pk-seudulla olisin tosi ihmeissäni, jos vanhemmat ei keksisi millä lapsensa itse vaikkapa hoploppiin toisivat.

Vierailija
26/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutteko te siis jossain peräkylillä? Kyllä mä täällä pk-seudulla olisin tosi ihmeissäni, jos vanhemmat ei keksisi millä lapsensa itse vaikkapa hoploppiin toisivat.

Pääkaupunkiseudulla ei varmaan tuu tota kuntarajan ylitystäkään, kun mennään HopLoppiin? Olis kyllä kiva tietää, onko näillä kommenteilla minkälaiset maantieteelliset erot. Esim. 70 km kaikkien kuskaaminen oisko joku Lappi tai Itä-Suomi? Sit taas nää, jotka olettaa, et kaikki tuo ja huolehtii vain omastaan menis pääkaupunkiseudulle?

Vierailija
27/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yllätyin tuosta, että kutsujan pitäisi järjestää kyyti. Meillä on tapana kutsua koko pk-ryhmä (15-20 lasta), joten pitäisi joku bussi vuokrata. Ja vaikka olisi vähemmänkin lapsia, niin mistä istuimet/korokkeet kaikille? Asun pk-seudulla.

Vierailija
28/28 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän yllätyin tuosta, että kutsujan pitäisi järjestää kyyti. Meillä on tapana kutsua koko pk-ryhmä (15-20 lasta), joten pitäisi joku bussi vuokrata. Ja vaikka olisi vähemmänkin lapsia, niin mistä istuimet/korokkeet kaikille? Asun pk-seudulla.

Ideana siis se, että otaisi osasuunnitteluvastuun kyydistä, jos mennään kuntarajan yli. Esim. luomalla ryhmän, jossa voidaan sopia yhteisesti kyydit tai vaan pitämällä kutsut vähän lähempänä kotia.  Sehän ei tarkota, että täytyisi pitää kutsut kotona kuitenkaan. Musta tosin viimeistään toi, että mennään 70 km päähän on kyllä selvästi jo sellanen, että kutsuja vastaa kokonaan kyydistä.