Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hallitus voisi poistaa sunnuntailisät, eikö se ole työmarkkina-järjestöjen asia

Vierailija
28.05.2023 |

Olen kuullut että sunnuntai-lisien poisto olisi hallituksen listalla? Tuohan on työmarkkina-järjestöjen asia, nehän sen päättää? Vai onko tarkoitus Sipilän tyyliin sanoa niille, että *teette tällaisen sopimuksen tai muuten tulee pakkolaki?"

Herrat ovat narisseet etteivät pääse syömään, kun ravintolat sunnuntaina kiinni. Sitten kyllä olisi ne loputkin ravintolat ja kaupat kiinni, jos lisät poistetaan.

Kommentit (343)

Vierailija
221/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen kannattajillekin valkenee totuus oikeistohallituksesta. Duunarille palkanleikkaus.

Olen akateeminen persu ja kyllähän viikonloppulisistä voisi jonkun verran leikata niin että silti pysyvät suurehkoina. Itse teen viikonloppuisin välillä ilmaiseksi työtä.

Eikö ole suussa ikävä maku? Onneksi sentään pysyy pomon ryppyreikä puhtaana.

Vierailija
222/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen kannattajillekin valkenee totuus oikeistohallituksesta. Duunarille palkanleikkaus.

Olen akateeminen persu ja kyllähän viikonloppulisistä voisi jonkun verran leikata niin että silti pysyvät suurehkoina. Itse teen viikonloppuisin välillä ilmaiseksi työtä.

Tee vaan jos haluat. Mä en tule tekemään yhden yhtä sunnuntaita jos lisiin kosketaan! Ja tää on lupaus joka pitää! T. Sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sunnuntailisät poistetaan, niin kuka enää haluaisi tehdä viiko loppuihin töitä, kun saman palkan saisi tekemällä pelkkiä arkipäiviä?

En todellakaan tekisi iltoja, öitä tai viikonloppuja töitä jos niistä ei maksettaisi vuorolisiä. Peruspalkan korotus ei auttaisi asiaa yhtään, koska työpaikallami pelkkää arkipäivää tekevät saisivat saman verran palkkaa.

Työnantajan määrääminä päivinä on suotavaa tulla töihin jos haluaa työsuhteen jatkuvan. Et sinä työntekijänä voi valita minä päivinä huvittaa mennä töihin ja milloin olisi kivempi jäädä kotiin makaamaan.

Vierailija
224/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minun sairaanhoitajan työt loppuisivat välittömästi jos tuollainen menee läpi.

Ennemmin jään kotiin makoilemaan toimeentulotuelle.

Vierailija
225/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee vaan jos haluat. Mä en tule tekemään yhden yhtä sunnuntaita jos lisiin kosketaan! Ja tää on lupaus joka pitää! T. Sh

Työstä kieltäytyminen voidaan tulkita työntekijän irtisanoutumisena. Kolmen kuukauden karenssi ja työttömyyskortistoon siitä sitten seuraavaksi.

Käsi ylös kuka muu haluaa kieltäytyä työnteosta? Vai painaako asuntolaina sen verran, ettei just nyt ole hyvä hetki?

Vierailija
226/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lisät pitäisi poistaa. Esim ylityölisät, sunnuntai jne ...Näin saataisiin työvoimakustannukset alas, siitä olisi kansantaloudelle vain hyötyä. Saataisiin yritykset kilpailukykyisemmiksi, jolloin tilauksia saataisiin enemmän ulkomailta myös työpaikkoja tulisi lisää.

Joo aivan varmasti tulisi lisää typaikkoja kun jengi irtisanoutuisi. Onko joku oikeasti niin tyhmä, että kuvittelee että ihmiset vaan hyväksyisi että palkasta putoaa pois kymmeniä prosentteja?

Vierailija
227/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sunnuntailisät poistetaan, niin kuka enää haluaisi tehdä viiko loppuihin töitä, kun saman palkan saisi tekemällä pelkkiä arkipäiviä?

En todellakaan tekisi iltoja, öitä tai viikonloppuja töitä jos niistä ei maksettaisi vuorolisiä. Peruspalkan korotus ei auttaisi asiaa yhtään, koska työpaikallami pelkkää arkipäivää tekevät saisivat saman verran palkkaa.

Työnantajan määrääminä päivinä on suotavaa tulla töihin jos haluaa työsuhteen jatkuvan. Et sinä työntekijänä voi valita minä päivinä huvittaa mennä töihin ja milloin olisi kivempi jäädä kotiin makaamaan.

Helposti voin valita. Sairaslomaa saa aina kun sitä tarvitsee. Ja työpaikkaa voi vaihtaa jos pomo käyt veemäiseksi. Yrityksen maine voi kärsiä jos pomo alkaa hyppimään liikaa silmille ja koska monelle yrittäjälle on se oman pikku kioskin maine niin tärkeä niin kannattaa miettiä mitä ehdottelee.

-eri

Vierailija
228/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun alallani voi suunnilleen valita nykyisin työpaikkansa joten enpä jäisi työnantajan kanssa asiasta vääntämään. Lähtisin siis pois ja etsisin sellaisen työpaikan jossa arkityö onnistuu.

Veikkaisin että vuorotyöhön ei enää löydy tekijöitä jos tuosta lakimuutos tehdään.

Vierailija
229/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työstä kieltäytyminen voidaan tulkita työntekijän irtisanoutumisena. Kolmen kuukauden karenssi ja työttömyyskortistoon siitä sitten seuraavaksi.

Käsi ylös kuka muu haluaa kieltäytyä työnteosta? Vai painaako asuntolaina sen verran, ettei just nyt ole hyvä hetki?

Juuri sitä tarkoitin, mutta et näköjään ymmärtänyt. Todellakin irtisanoudun! Muutenkin on ihan jatkuvasti mielessä, niin tuon jälkeen ei enää tarvitsi arpoa sekuntiakaan. Jäisiöhän yksikään työkaveri? Vahva veikkaus on, että ei kyllä jäisi.

Vierailija
230/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun sairaanhoitajan työt loppuisivat välittömästi jos tuollainen menee läpi.

Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
231/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas naiivia kuvitella että palkka pysyisi samana jos lisät poistettaisiin. Mistä näitä tulee 🙄?? Viikonloppuisin alkaisi olla mahdotonta saada työntekijöitä joten parempi tarvita akuuttihoitoa 8-16 välisenä aikana arkisin.

Vierailija
232/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sairaanhoitaja ei jouluna ja juhannuksena mene arkipalkalla töihin. Joku tauti tulee varmasti.

Vierailija
233/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on harvinaisen typerää porukkaa, kun haluaa luopua jostain saavutetusta kuten sunnuntailisästä. Jos on niin isopalkkainen, ettei paljoa jotkun pienet lisät nappaa, niin voithan lahjoittaa ne vaikka hyväntekeväisyyteen. Itselleni se ainakin on jo pelkästään korvaus siitä, kun joudun tekemään pitkää viikkoa enkä ikinä vastusta mitään tuloa, joka kasvattaa tiliä ja eläkekertymää. Eläke ei muutenkaan tule olemaan mitenkään ruhtinaallinen.

No eiköhän ne jotka on sitä mieltä, että niistä voi luopua, ole itse niitä jotka eivät milloinkaan työskentele kuin ns. virka-aikana.

Vierailija
234/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sitä tarkoitin, mutta et näköjään ymmärtänyt. Todellakin irtisanoudun! Muutenkin on ihan jatkuvasti mielessä, niin tuon jälkeen ei enää tarvitsi arpoa sekuntiakaan. Jäisiöhän yksikään työkaveri? Vahva veikkaus on, että ei kyllä jäisi.

Näitä uhoamisia on nähty niin monet kerran. Mukamas tuhannet irtisanoutuu ja lyö hanskat tiskiin. Käytännön tosielämässä tätä ei ikinä tapahtu. Muutama änkyrä voi lähteä kortistoon, mutta suurin osa painaa leukaa rintaa vasten ja jatkaa töissä puurtamista. Kun ei ole muutakaan vaihtoehtoa. Töitä on pakko tehdä ja palkka ansaita. Ei pankki anna armoa asuntolainan kanssa ja lapset on pakko ruokkia.

Vierailija
235/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Ja varmasti lähes kaikki muutkin hoitoalan ihmiset.

Vierailija
236/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo jo usein ohimennen maininnut että ammattiliitot joutaa lakkauttaa, tilalle paikallinen sopiminen

Lue "paikallinen sanelu"

Vierailija
237/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös. Ja varmasti lähes kaikki muutkin hoitoalan ihmiset.

Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot ja lainat ei ole laskuja.

Vierailija
238/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä uhoamisia on nähty niin monet kerran. Mukamas tuhannet irtisanoutuu ja lyö hanskat tiskiin. Käytännön tosielämässä tätä ei ikinä tapahtu. Muutama änkyrä voi lähteä kortistoon, mutta suurin osa painaa leukaa rintaa vasten ja jatkaa töissä puurtamista. Kun ei ole muutakaan vaihtoehtoa. Töitä on pakko tehdä ja palkka ansaita. Ei pankki anna armoa asuntolainan kanssa ja lapset on pakko ruokkia.

Jaha? No, katso niin yllätyt! Et ole kauheasti ilmeisesti seurannut mikä on hoitoalan tilanne jo nyt, jos kerran olet sitä mieltä että tyhjää uhoamista? Viime työtaistelu-farssin seurauksena lähti massiivisesti porukkaa alalta, ja osa jopa poisti ammatinharjoittamisoikeutensa kokonaan. Sillä seurauksella on jo jouduttu sulkemaan osastoja kokonaan, ja siirtelemään potilaita jopa ulkomaille hoitoon. Jonot seisoo, eikä ihmiset saa tarvitsemaansa hoitoa. Vanhusten hoivasta ei edes viitsi puhua. Mutta sanotaan sitten että pelkkää uhoamista. Katsotaan missä vaiheessa sunkin silmät aukeaa.

Vierailija
239/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas naiivia kuvitella että palkka pysyisi samana jos lisät poistettaisiin. Mistä näitä tulee 🙄?? Viikonloppuisin alkaisi olla mahdotonta saada työntekijöitä joten parempi tarvita akuuttihoitoa 8-16 välisenä aikana arkisin.

Etkö muista mitä edellinen oikeistohallitus teki neljä vuotta sitten? Silloinkin toteutetiin näitä "välttämättömiä toimenpiteitä kilpailukyvyn parantamiseksi". Vai miten se hienosti osattiin sanoa. Käytännössä palkkojen alennuksia jotta firmat tekisi enemmän voittoa.

Vierailija
240/343 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Mitkä lainat? Ei mulla ole senttiäkään lainaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä