Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytöeläin talolta ei haluta antaa kissaa? Omaa ja tuttujen kokemaa

Vierailija
28.05.2023 |

Muka niin paljon kodittomia kissoja mutta kun niitä ei halua luovuttaa!
Olen kokenut kissanomistaja, parveke on verkotettu ja minulla on varaa maksaa eläinlääkärikulut. Silti vastaanotto on ollut nihkeä kun olen ilmaissut haluni antaa kodin kissalle. Vaikka jollekin seniorille jotta tämän ei tarvitsisi elää löytöeläintalolla viimeisiä vuosiaan,

Myös tuttavapiirissä ollut samanlaisia kokemuksia.

Kommentit (273)

Vierailija
21/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä anneta, jos on elämänhallinnan tai maksukyvyn kanssa ongelmia.

Vierailija
22/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjau kirjoitti:

Sovi käynti ja käy useammassa paikassa. Kerro itsestäsi ja elämästäsi, sekä kodistasi. Kysele sinulle sopivista kissoista. Joskus arka populaatiokissa luovutetaan toisen kanssa että on turvana. Kyllä niitä syksyn tullen taas ilmenee että eläintalot on eri ikäisiä kissoja täynnä. Voithan myös ottaa sijaiskotiin ja pitää sen sitten itse, täysikäiset ja seniorit löytävät harvemmin koteja. Itse kävin kolmessa paikassa ja odotin pari kk sopivaa kissaa..

Ainakin joillain järjestöillä on sääntö, että sijaiskoti ei saa pitää kissaa itse.

Ei kissan hankkiminen ainakaan itselle ole sellainen prosessi, että kunhan jonkun vaan saa. Jonkun tietyn kissan kanssa sen lisäksi, että vaatimukset kohtaa tulee yhteys ja tunne, että tämä on oikea minulle. Kyllä mä ainakin tarkkaan mietin etukäteen ja sitten vielä kävisin tapaamassa kissaa. Jos tulee jatkuvasti torjutuksi kissan hankinnassa, tai sen joutuisi ottamaan umpimähkään koska muuten se saattaa mennä jollekin nopeammalle jolla on parempi parveke, niin se on aika lannistavaa kissan etsijälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjouduin sijaiskodiksi, ja kokemustakin kyseisistä eläimistä on paljon. Haastattelun aikana tuli mielikuva, että olisin soveltuva, mutta joitain päiviä myöhemmin tuli erikoinen viesti, jossa oli kohteliaasti verhottu sisältö: ei kiitos. Tietysti täytyy olla tiukka seula, mutta taitaa sitten olla tiukkaakin tiukempi. (Ammattinikin puolesta, joka kävi ilmi, olen käynyt testit, joissa seulotaan päihteidenkäyttäjät ja ns. epävakaat henkilöt, joten siltäkään osin ei pitäisi arveluttaa.) Mutta näin kävi ja tuskin kannattaa olla enää myöhemminkään yhteydessä, koska en tiedä syytä.

Juotko alkoholia? Esim. jos kännää ja soittaa musiikkia niin se voi olla eläimelle pelottavaa

Vierailija
24/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain löytöeläintalosta nuoren kissan, ja ihana kissa onkin! Kokeile jotain toista löytölää. Ehkä tuolla ao. henkilö ei vaan tykännyt sinusta. Itselläni ei tosiaan ollut mitään ongelmaa, kissakokemusta on paljon, ja, kamalaa, minulla on teini-ikäinen lapsikin. Sekään ei osoittautunut ongelmaksi.

Vierailija
25/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisella sama kokemus, on kokemusta kissoista on, lasitettu parveke jne. Yrittänyt saada kissaa Hesyltä, mutta ei edes vaivauduta vastaamaan kyselyihin tai pääse katsomaan kissoja paikan päälle.

Hesyhän on ollut uutisissakin outojen sekoiluijen takia. Kannattaa vähän katsoa mistä paikasta sitä kissaa etsii.

Vierailija
26/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän tuo varovaisuus jo liian pitkälle, tuntuu kuin jokainen kissaa kyselevä olisi potentiaalinen kaltoinkohtelija. Olen havainnut että monella eläinsuojelutyötä tekevällä on itsellään traumatausta. Projisoivat omat kaltoinkohtelukokemuksensa eläimiin ja samaistuvat niihin. Siksi myös ylisuojelevat niitä ja näkevät muut ihmiset uhkana.

Vierailija
27/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ap tulotasosi/onko rahallinen tilanne vakaa? Eläinlääkärikulut ovat aika poskettomia nykyään, varsinkin jos kissa sattuu sairastamaan paljon.

Vierailija
28/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneehän tuo varovaisuus jo liian pitkälle, tuntuu kuin jokainen kissaa kyselevä olisi potentiaalinen kaltoinkohtelija. Olen havainnut että monella eläinsuojelutyötä tekevällä on itsellään traumatausta. Projisoivat omat kaltoinkohtelukokemuksensa eläimiin ja samaistuvat niihin. Siksi myös ylisuojelevat niitä ja näkevät muut ihmiset uhkana.

Meinasin tulla sanomaan samaa. Rakastavat eläimiä, eivät luota ihmisiin. Joku väärä korvan asentokin voi triggeröidä ja kissaa ei tipu.

Vierailija
29/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä anneta, jos on elämänhallinnan tai maksukyvyn kanssa ongelmia.

Mutta jos eläintalon työntekijää ei miellytä kissan ottajan naama jostain syystä, voi vaan keksiä jonkun verukkeen jonka perusteella kielletään, tai ilmaista elekielellä vastentahtoisuutta. Joskus ne myös kiintyy vakiasukkeihin eikä halua, että kissa saisi kodin, vaan väittävät ettei se sopeudu ja sillä on muka parempi kissatalossa. Mitä epäilien suuresti useimmissa tapauksissa, siellähän vaihtuu kissat ja vieraita ihmisiä lappaa, mikä on useimmille kissoille tosi stressaavaa.

Vierailija
30/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"bmyydään kissa, mutta omistajan suostuttava yhteydenpitoon vanhan perheen kanssa. Ei siis mitään koeaikaa tms. vaan ilmeisesti loppuiäksi.

Aika pitkälle menee tämä."

--

"Noilla vuosittaisilla tarkastuskäynneillä ja yhteydenpidoilla vanhan perheen kanssa voi onneksi pyyhkiä persettään kaupan jälkeen. Mikään velvollisuushan ei ole pitää yhteyttä johonkin tuntemattomaan saati päästään ketään kotiinsa tarkastelemaan yhtään mitään."

--

"  se on asetettu muotoon "ostaja sitouduttava pitämään yhteyttä ja kertomaan kissan kuulumisia ja annettava tarkastuskäynti tarvittaessa"

Tuo on laitointa pyrkiä sitouttamaan ostaja tuonkaltaiseen seuranta- ja tarkastuskäynteihin.

Vierailija
31/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkivät tiedostosta että sinulta on otettu huostaan jo 3 kissaa tua sinusta lehahtava viinan hajukaan ei lua luottamusta. katsele peilikuvaasi ja nauti täydellisestä ihmisestä

Vierailija
32/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin löytöeläin piikille lopetettavaksi kuin annetaan kotiin???

Ihme touhua kyllä.

Muka pula kodeista lemmikeille....

Vierailija
33/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikki kissat ovat olleet löytöeläimiä ja meillä on kyllä ihan päinvastaista kokemusta. Aina ollaan saatu kissa josta olemme olleet kiinnostuneita.

Vierailija
34/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä on ap tulotasosi/onko rahallinen tilanne vakaa?

Eläinlääkärikulut ovat aika poskettomia nykyään, varsinkin jos kissa sattuu sairastamaan paljon."

Kuule lemmikkieläinvakuutuksen voi ottaa, ei tunnu kuukausittainen maksu pahalta kaiken varalta.

Ja ihmisen luottotiedot ei todellakaan kuulu kenellekään löytöeläinkodin työntekijälle!

Ihme porukkaa tommoset!

Vierailija
35/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain löytöeläintalosta nuoren kissan, ja ihana kissa onkin! Kokeile jotain toista löytölää. Ehkä tuolla ao. henkilö ei vaan tykännyt sinusta. Itselläni ei tosiaan ollut mitään ongelmaa, kissakokemusta on paljon, ja, kamalaa, minulla on teini-ikäinen lapsikin. Sekään ei osoittautunut ongelmaksi.

Miksi teini olisi ongelma? Meillä teini on halunnut kissaa ja tosi eläinrakas.

Vierailija
36/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi näkyvästi somessa toimintaansa mainostava yksityinen taho kerää niillä pelastamillaan populaatiokissoilla rahaa koko ajan. Jatkuvasti on kuvia sairaista eläimistä ja tilinumero tekstissä. Silti näitä kissoja vaan kuolee koko ajan, *edes leikkaus ei onnistunut Misua auttamaan, apu tuli liian myöhään tälle huonoimmat mahdolliset kortit saaneelle suloiselle kissaneidille. Nyt kipu ja pelko ovat poissa, lepää rauhassa.

Olkaa ihmiset erittäin tarkkoja, kun lahjoitatte rahaa.

Tuo kyseinen taho on selvästi mt-ongelmainen, joskus tilittää jotain omia lääkärikustannuksiaan kummalliselta kuuluviin harvinaisiin sairauksiinsa ja valittelee ettei voi niitä maksaa kun kissojen lääkärimaksut maksaa omasta pussistaan.

Mä en itse antaisi rahaa millekään löytöeläinkodillle, sen verran paljon niissä on häikkää ja ongelmaa. Alkaen HESY:n henkilöstö- ja rahasotkut ja se Etelä-Pohjanmaan paikka, ja sit se villieläinhoitola pohjoisessa. Kaiken perustella aika paljon mt-ongelmaisia ja rahanahneita ihmisiä sillä alalla. Pentutehtailu on yksi juttu mutta kyllä tää populaatiokissojen avulla rahan keruu on vähintään yhtä tuomittavaa.

Vierailija
37/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarjouduin sijaiskodiksi, ja kokemustakin kyseisistä eläimistä on paljon. Haastattelun aikana tuli mielikuva, että olisin soveltuva, mutta joitain päiviä myöhemmin tuli erikoinen viesti, jossa oli kohteliaasti verhottu sisältö: ei kiitos. Tietysti täytyy olla tiukka seula, mutta taitaa sitten olla tiukkaakin tiukempi. (Ammattinikin puolesta, joka kävi ilmi, olen käynyt testit, joissa seulotaan päihteidenkäyttäjät ja ns. epävakaat henkilöt, joten siltäkään osin ei pitäisi arveluttaa.) Mutta näin kävi ja tuskin kannattaa olla enää myöhemminkään yhteydessä, koska en tiedä syytä.

Juotko alkoholia? Esim. jos kännää ja soittaa musiikkia niin se voi olla eläimelle pelottavaa

Miksi alanuolet? Tottahan tuo on.

Vierailija
38/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin yksi näkyvästi somessa toimintaansa mainostava yksityinen taho kerää niillä pelastamillaan populaatiokissoilla rahaa koko ajan. Jatkuvasti on kuvia sairaista eläimistä ja tilinumero tekstissä. Silti näitä kissoja vaan kuolee koko ajan, *edes leikkaus ei onnistunut Misua auttamaan, apu tuli liian myöhään tälle huonoimmat mahdolliset kortit saaneelle suloiselle kissaneidille. Nyt kipu ja pelko ovat poissa, lepää rauhassa.

Olkaa ihmiset erittäin tarkkoja, kun lahjoitatte rahaa.

Tuo kyseinen taho on selvästi mt-ongelmainen, joskus tilittää jotain omia lääkärikustannuksiaan kummalliselta kuuluviin harvinaisiin sairauksiinsa ja valittelee ettei voi niitä maksaa kun kissojen lääkärimaksut maksaa omasta pussistaan.

Mä en itse antaisi rahaa millekään löytöeläinkodillle, sen verran paljon niissä on häikkää ja ongelmaa. Alkaen HESY:n henkilöstö- ja rahasotkut ja se Etelä-Pohjanmaan paikka, ja sit se villieläinhoitola pohjoisessa. Kaiken perustella aika paljon mt-ongelmaisia ja rahanahneita ihmisiä sillä alalla. Pentutehtailu on yksi juttu mutta kyllä tää populaatiokissojen avulla rahan keruu on vähintään yhtä tuomittavaa.

Mikä taho?

Vierailija
39/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hörhö juopoille kirjoitti:

näkivät tiedostosta että sinulta on otettu huostaan jo 3 kissaa tua sinusta lehahtava viinan hajukaan ei lua luottamusta. katsele peilikuvaasi ja nauti täydellisestä ihmisestä

Tätä juuri tarkoitan, että löytöeläinbisneksessä on mukana sellaisia ihmisiä, joilla on suoranaisia harhoja ja muita mt-ongelmia. Tässäkin ketjussa se nähdään.

Vierailija
40/273 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen absolutisti enkä tupakoi ja muutenkin rauhallinen, keski-ikäinen kerrostaloasuja, jolla ei todellakaan musiikki raikaa. Osaan lukea kyseistä eläinlajia mielestäni hyvin sen eleistä ja käytäytymisestä. Tiedän kyllä, miten stressaantunut tai pelokas eläin käyttäytyy, sillä uuteen kotiin tuleminen on aina eläimelle aluksi suuri mullistus, samoin eläinlääkärikäynnit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi