Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyttekö mieheltä aina luvan kaikesta yhteisestä?

Vierailija
28.05.2023 |

Kysyttekö esimerkiksi saatteko kutsua vieraita ja mitä ruokaa laitatte? Sisustusjutut ja muut hankinnat?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies valtaisella alalla ja on aika monta miestä, joiden pitää kysyä vaimolta ensin voiko ottaa ylimääräisen päivystyksen.

Monilla on esim. lapsia ja jos toinenkin vanhempi käy töissä niin ei niitä ylimääräisiä päivystyksiä voi välttämättä tuosta vaan ottaa keskustelematta vaimon kanssa.

Aikuinen ihminen ei pärjää lasten kanssa, jos toinen ei tule neljältä kotiin?

Vierailija
22/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies valtaisella alalla ja on aika monta miestä, joiden pitää kysyä vaimolta ensin voiko ottaa ylimääräisen päivystyksen.

Monilla on esim. lapsia ja jos toinenkin vanhempi käy töissä niin ei niitä ylimääräisiä päivystyksiä voi välttämättä tuosta vaan ottaa keskustelematta vaimon kanssa.

Päivystys ei automaattisesti tarkoita, että toinen on töissä vaan sinne on oltava valmius lähteä. Mitä niin tärkeää sillä vaimolla on viikonloppuna ettei toinen voi olla valmiudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystys ei automaattisesti tarkoita, että toinen on töissä vaan sinne on oltava valmius lähteä. Mitä niin tärkeää sillä vaimolla on viikonloppuna ettei toinen voi olla valmiudessa?

No, se vaimo on tietenkin päättänyt, että mennään perheenä Prismaan.

Vierailija
24/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy mitään lupia. Bileitä mies ei halua joten vieraita ei voi kutsua ryyppäämään.

Vierailija
25/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyykö aikuiset ihmiset ns lupaa toiselta?😳.

Täällä keskustellaan yhdessä päätetään asioista

Lupa on kenties turhan negatiivinen ilmaisu, mutta kyllä, keskustelen miehen kanssa asioista, koska asun miehen luona.

Vierailija
26/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kysy lupaa vaan kerron. Jos se asia ei jostakin miehelle sovi, niin sitten keskustellaan tarkemmin vaihtoehdoista.

Kai se on itsestään selvää, että pikkulapsiperheessä keskustellaan etukäteen poissaoloista, kuten tavanomaisesta poikkeavista työpäivystyksissä, kurssimatkoista ym. Niin itsenäisiä päätöksiä kuin ne ovatkin ,  se ei käy että kumpikin jää vaan jatkamaan työpäivää  toisen kanssa sopimatta eikä kumpikaan ehdi hakemaan lapsia hoidosta. Ne edellyttävät sitä, että jos toisellakin vanhemmalla on samaan aikaan menoa, joko jompi kumpi muuttaa suunnitelmiaan tai sitten järjestetään lapsille hoitaja. Kyse on keskustelusta, vaikka siitä puhuisi luvan kysymisenä.

Vierailija
27/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo voi olla työmatkalla toisella puolella maapalloa ja matkaan voi tulla mutkia niin, että ei ehdikään kotiin alkuperäisen aikataulun mukaan.

Vierailija
28/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatteko miestenne hankkia mitä huvittaa? Pinup-taidetta seinille jne?

Minä olen naimisissa aikuisen ihmisen kanssa.

Olipa outo vastaus.

Vierailija
29/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ei pärjää lasten kanssa, jos toinen ei tule neljältä kotiin?

Ei ole ihan helppoa, jos oma työvuoro alkaa kuudelta ja työmatkaan menee tunti. Sinulle voi olla yllätys, että Suomessa naiset, myös vaimot ja äidit voivat käydä töissä.

Vierailija
30/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan nyt sekoittanut luvan kysymisen ja keskustelun.. Joo, puolisoni asuu samassa kodissa kanssa, joten sovimme yhdessä kotiin kutsuttavista vieraista. Puolin ja toisin. Sisustuksesta riippuu ollaanko ostamassa sohvaa vai koristetyynyä. Se on ihan normaalia yhdessä asumista eikä siitä kannata nyt mitään hirveän isoja johtopäätöksiä tehdä mihinkään suuntaan.

Heh, minä saisin ostaa sen sohvan ihan rauhassa, mutta tyyny joutuisi melko nopeasti yt-neuvotteluiden piiriin.🤣 Yhteiselon tärkein taito on kyky keskustella yhteisen kodin hankinnoista, vieraista, jne. Ruuan päättää se kumpi sen tekee. Ihan perusarjesta tulisi liian hankalaa, jos kaikesta pitäisi keskustella ensin.

Ei ihan kaikesta tarvitse keskustella ensin, mutta olisihan se vähän noloa, jos samaan aikaan tuli kahden eri firman huonekaluautot tuomaan uutta sohvaa. Ja ruuasta sen verran, että kuka huolehtii tämän päivän ruuista ettei käy niin, että kumpikin on varannut samalle päivälle jotain erikoista, jota ei voi vaihtaa toiselle päivälle.

Vierailija
31/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mä miehellä kierrätän idean, että jos kutsuisin Virtaset ensin lauantaina syömään, niin onko sulla jotain ja onko ok? Tai sitten ilmoitan, että mulla on ensi viikonloppuna Maijan ja Kaisan kanssa maratoni ja istujaiset, keksi itelles tekemistä ja pysy pois jaloista.

Ruuistakin joskus jopa keskustellaan tai sitten se, jolla on inspistä tehdä, niin suunnittelee ja tekee alusta loppuun saakka.

Sisustusjutut menee yleensä niin, että mä esim ostan lisää sohvatyynyjä ja sitten ehkä kerron, että ostin tai sitten se huomaa itsekseen, mutta tuskin sentään. Hänkin sisustaa joskus. Löytää välillä jotain kivoja patsaita tai kynttilän jalkoja. Ei kysele mitään, tuo vaan ja aina on nappii osunut.

Isommat jutut (rempat) keskustellaan läpi yhdessä.

Vierailija
32/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se lupa pitää kuitenkin kysyä vaikka girl poweria huudatte ettei parisuhteessa mitää lupia tarvita?

Miehillä on mielenkiintoinen käsitys keskustelusta.

Vierailija
33/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsit vähän huonon esimerkin. Kyllähän tuommoinen asia pitää kysästä, että mahdolliset lapset tulee hoidettua.

MUTTA allekirjoitan kyllä tuon, että miehet ovat hanakoita kyselemään vaimoiltaan kaikenlaista. Todella harvalta saa suoraa vastausta, aina pitää kysyä vaimolta ensin.

Vierailija
34/34 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on lapsia ja molemmat sopii itsenäisesti töissä tekevänsä lauantaina aamuvuoron ekstraa. Mihis ne lapset menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme