Kysyttekö mieheltä aina luvan kaikesta yhteisestä?
Kysyttekö esimerkiksi saatteko kutsua vieraita ja mitä ruokaa laitatte? Sisustusjutut ja muut hankinnat?
Kommentit (34)
En kysy lupaa. Sen sijaan haluan itse tietää, jos hän aikoo kutsua meille vieraita, joten luonnollisesti myös minä kysyn hänen mielipidettään. Yhteisistä hankinnoista keskustellaan, jos ne tulevat yhteisiin tiloihin ja yhteiseen käyttöön. Jos omaan työhuoneeseeni tai omaan käyttööni jotain haluan hankkia, niin siitä en välttämättä edes mainitse.
En kysy. Mä maksan vuokran, ruoat ja sisustamisen.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt sekoittanut luvan kysymisen ja keskustelun.. Joo, puolisoni asuu samassa kodissa kanssa, joten sovimme yhdessä kotiin kutsuttavista vieraista. Puolin ja toisin. Sisustuksesta riippuu ollaanko ostamassa sohvaa vai koristetyynyä. Se on ihan normaalia yhdessä asumista eikä siitä kannata nyt mitään hirveän isoja johtopäätöksiä tehdä mihinkään suuntaan.
Heh, minä saisin ostaa sen sohvan ihan rauhassa, mutta tyyny joutuisi melko nopeasti yt-neuvotteluiden piiriin.🤣 Yhteiselon tärkein taito on kyky keskustella yhteisen kodin hankinnoista, vieraista, jne. Ruuan päättää se kumpi sen tekee. Ihan perusarjesta tulisi liian hankalaa, jos kaikesta pitäisi keskustella ensin.
Annatteko miestenne hankkia mitä huvittaa? Pinup-taidetta seinille jne?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen naimisissa aikuisen ihmisen kanssa.
No en ole koskaan kysynyt mieheltä "lupaa" yhtään mihinkään, enkä kysele vastaisuudessakaan.
Mikä sellainen parisuhde on, jos pitää jokin lupa kysyä??!
Keskustelu asioista etukäteen voi vähentää riitoja.
Keskustelu, neuvottelu, sopiminen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meidän seinällä on taulu, kosta en juuri pidä. Sillä taululla on takana historia ja tarina, joka on tehnyt siitä miehelle tärkeän.
En kysy lupaa yhtään mihinkään, mielipidettä kylläkin. Ja tottakai normaaliin jutteluun kuuluu usein päivän ruoka, kylään tulossa oleva kaveri jne.
En kysy lupaa, keskustellaan jos katson sen olevan tarpeellista.
Kysyykö aikuiset ihmiset ns lupaa toiselta?😳.
Täällä keskustellaan yhdessä päätetään asioista
Olen mies valtaisella alalla ja on aika monta miestä, joiden pitää kysyä vaimolta ensin voiko ottaa ylimääräisen päivystyksen.
Ei meillä mitään lupia tuollaisiin kysellä vaan keskustellaan asioista ja päätetään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies valtaisella alalla ja on aika monta miestä, joiden pitää kysyä vaimolta ensin voiko ottaa ylimääräisen päivystyksen.
Monilla on esim. lapsia ja jos toinenkin vanhempi käy töissä niin ei niitä ylimääräisiä päivystyksiä voi välttämättä tuosta vaan ottaa keskustelematta vaimon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on pikkulapsiperheissä.
Vierailija kirjoitti:
No en ole koskaan kysynyt mieheltä "lupaa" yhtään mihinkään, enkä kysele vastaisuudessakaan.
Mikä sellainen parisuhde on, jos pitää jokin lupa kysyä??!
Tuskin mies tai sinä akka itse pidät siitä että toinen tekee asioita luvatta esim järjestää illanistujaiset kun haluat itse rentoutua rankan työviikon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on esim. lapsia ja jos toinenkin vanhempi käy töissä niin ei niitä ylimääräisiä päivystyksiä voi välttämättä tuosta vaan ottaa keskustelematta vaimon kanssa.
Eli se lupa pitää kuitenkin kysyä vaikka girl poweria huudatte ettei parisuhteessa mitää lupia tarvita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me sovittiin tämäkin asua kun suunniteltiin sitä perhettä ja molemmat saa tehdä itsenäisiä päätöksiä kun kyse on töistä.
Oletkohan nyt sekoittanut luvan kysymisen ja keskustelun.. Joo, puolisoni asuu samassa kodissa kanssa, joten sovimme yhdessä kotiin kutsuttavista vieraista. Puolin ja toisin. Sisustuksesta riippuu ollaanko ostamassa sohvaa vai koristetyynyä. Se on ihan normaalia yhdessä asumista eikä siitä kannata nyt mitään hirveän isoja johtopäätöksiä tehdä mihinkään suuntaan.