Kokemuksia EU-hommista?
Askarruttaa olisiko vaihteeksi mukava lähteä ulkomaille tienaamaan (HSO-koulutus ja vuosien kokemus mm johdon assarina).
Juttelin vastikään entisen työkaverin kanssa joka oli hetken työskennellyt jonkin eun tuomioistuimen käännösjaostossa, oli kuulemma kammottava paikka (myrkyllinen ilmapiiri, kiusaamista ja tylsä työ).
Yhden työkaverin mies taas oli pitkään ollut jonkinlaisena maatalousvirkamiehenä ja tienannut ja viihtynyt hyvin (tosin ranskaa olisi voinut osata paremmin).
Muilla palstalaisilla kokemuksia? Pitääkö ranskaa osata?
Kommentit (806)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Muista ottaa riittävästi huikkaa lämmikkeeksi:)
Siellä kuppi maistuu?
Missä 'siellä'? Aika kova yleistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Muista ottaa riittävästi huikkaa lämmikkeeksi:)
Siellä kuppi maistuu?
Mustamakkaran palanpainikkeena!
Tulee kyllä nämä hommat katoamaan koska AI.
Saako nää EU-ihmiset eläkettä jostain?
Vierailija kirjoitti:
Enhän minä kaikkia vanhempia leimannut, kyse oli siitä, että aikanaan hommiin otetuista narskuista ei päästä eroon.
Tämä.
Kaikki ei ole Tynkkysiä. Sori siitä.
Ei EU:lla ole mitään rahoja, ne tulee valtioista. Mutta miten käy eläkkeiden jos/kun EU kaatuu lähivuosina?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä lihaa syövä heteromies suostu sihteeriksi!
G-pojat voi suostua, ihan kuin kampaajiksi ja sisustussuunnittelijoiksi.
EU:n kaatuminen on yhtä todennäköinen kuin Jeesuksen toinen tuleminen. Brexit-Siperia on opettanut tehokkaasti. Sokea Reettakin (samoin kuin eurooppalaiset oikeistopopulistit) ymmärtää, että tässä maailmantilanteessa eurooppalaisten maiden on viisainta pysyä yhdessä. Siksi en ole huolissani eläkkeeni maksun jatkumisesta. Jäsenmaiden EUlle maksamat alv- ja tulliosuudet, samoin kuin bkt-perustaiset maksut kilahtavat kyllä minun jäljellä olevan elinaikani EU:n kassaan, josta eläkkeet siis maksetaan.
Sori mutta ei kiinnosta lähteä työpaikkakiusattavaksi oikeusistuimeen.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta ei kiinnosta lähteä työpaikkakiusattavaksi oikeusistuimeen.
Tarkoitat 'tuomioistuimeen'.
T kielentarkastaja
Vierailija kirjoitti:
Tulee kyllä nämä hommat katoamaan koska AI.
Mutta pitäähän jonkun sitä tekoälyä pyörittää, turhat pyörittäjät eli kääntäjät, sihteerit ja muu rupusakki saa tietenkin kenkää, ja hyvä niin.
Voi hyvänen aika ei missään mitään kääntäjiä enää ole!
Olen tullut varmaankin ensimmäisten joukossa tänne Brysseliin -95. Loppuvuodesta eläkkeelle, mutta ongelmana on nyt se, missä sitä eläkettä sitten alkaisi viettää. Täällä, Suomessa vai muualla?
Törkeä työpaikkakiusaaja tämä Suomen valtio. Ei kiinnosta olla työpaikkakiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Olen tullut varmaankin ensimmäisten joukossa tänne Brysseliin -95. Loppuvuodesta eläkkeelle, mutta ongelmana on nyt se, missä sitä eläkettä sitten alkaisi viettää. Täällä, Suomessa vai muualla?
Sama juttu, mutta muutan kyllä Suomeen.
Siellä kuppi maistuu?