Pettyisittekö näihin tarjoiluihin häissä?
Alkuruoka: kolme palaa sushia, valkoviini
Pääruoka: Kananrintaa, kasviksia, valkoviini
Vähän myöhemmin: pala täytekakkua, kahvia
Illalla: Boolia, karkki- ja sipsibuffet
Minä petyin siksi, että vihkiminen oli jo klo 11 ja hääpaikalla oltiin 12 tienoilla, ruoka noin klo 13. Kahvi oli ehkä klo 15 ja noilla eväillä olisi pitänyt jaksaa koko loppuilta. Ohjelmaa oli kyllä paljon, toiminnallistakin ohjelmaa ei pönötystä, oli yksi ohjelmanumero ulkonakin ym. Mut mitään ruoka- tai juomatarjoilua ei ollut, ja moni osallistava hauskaksi ohjelmanumero olisi ehkä onnistunut paremmin, jos ihmiset olisivat olleet kevyessä seitinohuessa nousuhumalassa.
Kun sit alkoi illan osuus nro 2 niin tällöin tuotiin booli ja herkkubuffa ja alkoi vapaampi seurustelu, bändi aloitti jne. Mutta ainakin itsellä oli ihan saakelin kova nälkä, niin oli kaikilla muillakin, ja sipsit syötiin loppuun buffasta nopeasti. Boolia oli kyllä riittämiin ja nälkäinen jengi joi sit nälkäänsä ja humaltui nopeasti, esim eräs vanha sukulaiseni oli ihan lärvät vaikkei normisti juo paljon. Ynnä muuta.
Ihmiset tarjotkaa vaikka makaronilaatikkoa iltapalaksi pitkissä häissä, joissa ei ole ollut seisovaa pöytää vaan annokset on tuotu pöytiin (ja ne on usein mallia piperrys). Karkkibuffa on söpö mutta tulee kalliiksi.
Myös juomatarjoilu kannattaa miettiä. Jos ihmiset juo skumpan ja kaksi lasia viiniä ja hiukan humaltuvat niin monia suorastaan alkaa vtuttaa kun se kääntyy laskuhumalaksi ja seuraavaa tarjoilua saa odottaa tuntikaupalla. Jos ei ole varaa tarjota vaikka laatikkoviinejä niin hääpaikka pitäisi olla sellainen että sieltä saa itse ostaa juomaa.
Hääpaikan koristeluun, ohjelmaan ja oikeastaan kaikkeen oli selvästi panostettu paljon, bändikin oli tullut kuulemma maksamaan paljon ym. joten sitä suuremmalla syyllä ihmettelen tarjoilun vähyyttä. Kyllä se hyvä ruoka ja juoma on useimmille tärkeä osa hääjuhlaa ja jos sen pilaa niin häistä jää huono maku.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
En olekaan ennen tiennyt, että suomalainen kuolee nälkään jos ei ole parin tunnin valein tuhtia ruokaa tarjolla.
Missä tuossa oli edes yksi tuhti ruoka? Alkoholi tyhjään vatsaan saa vieraista uusia piirteitä esiin, jos sellaiset vähän jännemmät häät haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli karkki ja snacks buffet , mutta myös pitopalvelusta kunnon ruoka alkuruokineen ja muineen. Meillä vieraat tykkäsi tosta snacks hommasta. Lisäksi meillä jäi pitopalvelun kylmät ruuat iltapalaksi niin se oli riittävä. Kukaan ei ainakaan valittanut.
Ei kai kukaan nyt teille tule valittamaan asiasta. Supisevat sitten keskenään tai itsekseen.
Eihän tuossa olekaan mitään valittamista kun tarjolla oli oikea iltapala pitopalvelusta pelkän karkki-sipsi-buffan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vaan syövät niin vähän. Huomaahan sen monesta kokkivetoisesta ohjelmastakin, että ruokaa ei syödä nälkään, vaan jonkunlaisena ohjelmanumerona. Esim. se Hans Välimäki jaksaa aina nillittää, kuinka annoksissa on ihan liikaa ruokaa, että pitää olla paljon vähemmän.
Oma äitini on tällainen vähän syövä, hän ei voi käsittää, että ihminen tarvitsee ruokaa monta kertaa päivässä ja että joku voi syödä enemmän kuin yhden perunan kerrallaan, kyllä puolikas tai yksi peruna riittää. Kalapuikkoja riittää kaksi. Ja puolikas. Siinä on sitten päivän pääateria, lisää ei tipu. :-D Aamiainen on yksi leipä ja puolikas viili, iltapalaa ei tarvita, kun iltasyöminen vaan lihottaa.
Ottakaa hyvät ihmiset näihin tilaisuuksiin omat hätäeväät salaa mukaan, ellei niitä tarvitse, hyvä niin.
Hans Välimäki taitaa olla näitä fine dining kokkeja, missä annokset ovat pieniä ja niin niiden kuuluukin olla, jos syödään esim. joku yhdeksän ruokalajin ateria, harva jaksaa vetää noin montaa isoa lautasellista.
Ihan hyvä, jos vieraitten keski-ikä on 21 vuotta.
Ota banaania laukkuun tai suolapähkinöitä.
Karkki ja sipsibuffet, aikuisille ihmisille? Täydellisen järjetön idea. Tottakai olisi pitänyt olla jotain tuhdimpaa tarjottavaa tuossa vaiheessa. Olisin vaihtanut sushit halvempaan, niin olisi riittänyt rahat hyvin. Huono suunnitelma, ja aikatauluja ei oltu mietitty ollenkaan. Olisivat aloittaneet häät esim. myöhemmin.
Pääasia että on v..ttua ja viinaa.
Olin hyvissä häissä viime kesänä. Aamulla oli puvuntaskussa paksu viipale katkarapu-lohi -voileipäkakkua. Toisessa taskussa oli puolen litran Urquell-tölkki ja grillattu lenkinpuolikas ketsupilla ja sinapilla. Join oluen, söin ruoat ja pistin takin koneeseen pyörimään. Hääparikin on kuulemma vieläkin naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Karkki ja sipsibuffet, aikuisille ihmisille? Täydellisen järjetön idea. Tottakai olisi pitänyt olla jotain tuhdimpaa tarjottavaa tuossa vaiheessa. Olisin vaihtanut sushit halvempaan, niin olisi riittänyt rahat hyvin. Huono suunnitelma, ja aikatauluja ei oltu mietitty ollenkaan. Olisivat aloittaneet häät esim. myöhemmin.
Mitä tuhdimpaa mahdat tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Oliko kenties japanilais-suomalaiset häät, kun alkupaloina sushia? En ole ainut suomalainen, joka ei syö raakaa kalaa, siis esim. sushia tai graavilohta. Ei mene alas. Vai oliko vain tarkoitus brassailla, että me ollaan niin fiksuja ja filmaattisia, ettei tarjota alkupaloina esim. lämminsavulohta tai jotain muuta tavallisempaa, vaan näytetään niille junteille. Häälahjat (rahat kuitenkin) kelpasivat varmasti erinomaisesti, myös junteilta.
Huh huh ja vielä kerran huh. Maailman ainoa sushi ei ole mainitsemasi raakaa kalaa tai graavilohta. Ihan vain ystävällisesti kerron, että susheja on monenlaista ja niitä on saatavana ilman siivuakaan raakaa kalaa.
Teen fyysistä työtä ja urheilen aktiivisesti kuutena päivänä viikossa. Syön 2 -3 lämmintä ateriaa päivässä, aamupalan, iltapalan sekä välipalat. Olen 55 kg nainen ja olisin pyörtynyt nälkään edellämainituissa häissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oisin pyörähtänyt drive-innissä ja palannut bileisiin muina naisina.
Kaikista latohäistä ei niin vain pyörähdetä minnekään. Matkaa voi olla melko paljon lähimmän huoltoaseman sämpylöille. Varsinkin jos on noi viinit juonut, niin taksilla pitäis pyörähtää.
Eihän sinne juhliin ruokaa varten ole tultu ja itse en susheista tykkää yhtään. Mutta kukin järjestää tyylisensä häät. Varmaan lähtisin juhlista siinä vaiheessa kun nälkä tulisi.
Joskus serkkupoika piti juhlat, joihin kyseli allergiat yms. Odotettiin saavamme ruokaa, mutta olikin kahvitilaisuus. Melko nopea pyörähdys oli se. 200 km päästä.
Hyvältä kuulostaa mutta määrä tosiaan liian vähäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa juhlissa (olkoon häät tai synttärit tmv.) missä juhlitaan 'aamusta iltaan' on syytä tarjota myös jotain 'iltapalaa'.
Jos haluaa panostaa varsinaiseen ruokaan enemmän/ei ole varaa 2 'parempaan' ruokaan, niin edes jotain, vaikka makkaraa/ pyttipannua /pastasalaattia /riisipiirakkaa+munavoita JOTAIN.
Ei tarvitse.
Kyllä se on ihan omalla vastuulla jos ei pientä nälkää kestä päivä pääteeksi. Jos tosiaan haluat syödä niin voit hyvin poistua juhlista.Ei kai kyse ole kestämisestä, mutta itse ainakin toivoisin vieraideni myös viihtyvän eikä se nälkäisenä oikein onnistu. Tarjoilu kuulosti ihan riittävältä lounaaksi, mutta itse ainakin olen tottunut syömään illalla uudestaan joten olisin myös kaivannut jotain muutakin kuin sipsejä ja karkkia.
Ja ne sipsit pois, mauttomuuden huippu. Mä en käsitä tota sipsi intoilua, ensinnäkin todella super epäterveellisiä ja todellista rahvas syötävää.
Olisin ollut tyytyväinen. Ei ole tarkoitus syöttää ähkyyn vieraita. Ne olivat toisten häät. Eivät aloittajan.
Mä olen sit ollu häissä, missä oli buffa ja sitä ruokaa riitti. Oli jopa ihan hyvää ruokaa. Se catering firma lastasi kaiken ylimääräisen ruoan autoonsa ja vei mennessään, ruokaa jäi paljon ja kuulema eivät mitenkään hyvittäneet vaan hääpari joutui maksamaan kaikesta. Oishan ne voineet pakata ja jättää ne ruoat, olis ollut montakin jotka mielellään olisivat vieneet kotiin.
Aviomies kirjoitti:
Sipsejä häissä. Eikö tosiaan muuta ruokaa keksinyt tarjota. Aloittajan kuvaileman tarjoilu päiväksi niin minä olisin lähtenyt hampurilaiselle jo kolmen aikaan. Kolme palaa sushia muka riittää aikuiselle. Oli melko vaatimattomat häät sitten.
Voin kertoo mitä meidän häissä tarjottiin. Naimisiin mentiin 13.00 aikaan. Vähän yli kaksi tarjottiin alkumaljoja ja pikkupurtavaa kuten piirakoita - lohipiirakkaa. Varinainen pääruoka oli sitten kolmen maissa. Pääruokana oli esimerkiksi savustettua lohta, montaa eri salaattia, uusia perunoita, Uuni juureksia, silliä, piirakoita, liha pasteijaa, juustoja, lihapullia, katkarapuja, Härän sisäfilettä.
Hääkakkua oli myös ja pullaa, suklaaneliöitä, marmelaadikarkkeja, leivoksia oli montaa erilaista. Oli myös Kahvia, skumppaa, viinii, olutta, limua, vichyy. Vieraita oli 45.
Kaikki kyllä sai ruokaa varmasti tarpeeksi.
Oletko amiksen käynyt ukkomies? Lihapaisteija ja uunijuurekset kirjoitetaan yhteen ja tarjottavat olisi jääneet syömättä koska liian raskasta ja rasvaista ruokaa. Uivatko salaatit majoneesissa?
Ei kai kukaan nyt teille tule valittamaan asiasta. Supisevat sitten keskenään tai itsekseen.