Ala-asteella oli laulettu tänään Siniristilippumme
" Siniristilippumme,
sulle käsin vannomme, sydämin:
sinun puolestas elää ja kuolla
on halumme korkehin."
Minusta nuo sanat eivät kertakaikkiaan sovi ala-asteikäisille! Minun lapseni ei taatusti edes ymmärrä sanoja.
Voi että kun tuntuu joskus nationalistiselta tää Suomen itsenäisyyspäivän vietto. Mua suorastaa kuvottaa hetkittäin.
Ei ole kyse esim. siitä, ettenkö arvostaisi sotaveteraaneja. Mua inhottaa sodan romantisointi ja nationalistisuus.
Aion muuten laittaa palautetta opettajalle tuosta biisivalinnasta.
Kommentit (23)
Ap on niitä vanhempia, joiden takia lukiolaiset tarttee sisältövaroituksia jos 200 vuotta sitten kirjoitetussa kirjassa on ahdistava maailmankuva.
Mee hei ulos leikkimään niiden lastes kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ilman niitä nuoria miehiä, jotka taistelivat meidän itsenäisyyden puolesta, et sinäkään olisi täällä jauhamassa typerää pas* aa SUOMEKSI! Vaan joutuisimme puhumaan venäjää. Opeta lapsillesi tämä sen sijaan että laittelet opelle viestiä.
Jep. Eräs venäläinen kenraali oli varma, että Suomi vallataan 2 viikossa. Ouluun oli suunniteltu voitonparaati ja sotilaille oli annettu ohjeet miten toimia Ruotsin rajalla.
Ilman niitä nuoria miehiä, jotka taistelivat meidän itsenäisyyden puolesta, et sinäkään olisi täällä jauhamassa typerää pas* aa SUOMEKSI! Vaan joutuisimme puhumaan venäjää. Opeta lapsillesi tämä sen sijaan että laittelet opelle viestiä.