Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roskalavoilla ilmoitukset: nouto tänään, huomenna vien kaatopaikalle

Vierailija
28.05.2023 |

Eikö ihmiset välitä kierrättää? Hyviä toimivia jopa käyttämättömiä tavaroita viedään kaatopaikalle kierrätyskeskusten sijaan?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on just sitä kierrätystä.

Ja ellei ilmoitukseen laita selkeästi että nouto tänään tai huomenna kaatopaikalle niin alkaa se yv-av-kysyn mieheltä-voitko tuoda-voinko hakea ensiviikolla-saanko lisää kuvia-säätö.

Vierailija
62/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä varten luulet että ne sitä torissa ilmoittaa?

No itse seuraan FB-ryhmiä, en toria. Ihmettelen vaan että tosissaanko vievät kaatopaikalle, kierrätyskeskus olisi täällä jopa lähempänä.

Ap

Miksi viedä kierrätyskeskukseen tavaraa joka ei kelpaa kenellekään fb roskalavallakaan.

Ei se että kukaan ei just nyt tänä iltana pääse hakemaan, tarkoita ettei kelpaa myöhemminkään kenellekään. Kaikki ei myöskään tykkää hakea yksityisiltä ihmisiltä, ostavat mieluummin kierrätysmyymälästä.

Kaikki eivät halua viedä tavaroita kierrätyskeskukseen. Ja kierrätettäviksi ne tavarat usein menee siellä kaatopaikalla. Vaikka eivät eteenpäin myytäviksi sellaisenaan.

Miksi ihmeessä? Miksi et haluaisi että pöytä menee myyntiin? Jäteasemilta menevät useimmiten polttettavaksi.

En halua tukea kannattamatonta toimintaa. Kierrätyskeskukset ei kenellekään tuota yhtään mitään. Rahaa sen sijaan menee toiminnan ylläpitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä sen tiedät ettei se ilmoittaja tarkoita kaatopaikalla juurikin sitä kierrätyskeskusta? Vai pitäisikö sekin ilmoittaa mille kierrätyspisteelle sitä ollaan viemässä.

Sitä paitsi kyllä sen sieltä kaatopaikaltakin saa hakea kunhan kysyy luvan kaatopaikanhoitajalta.

Vierailija
64/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei sitä tavaraa halua, niin sen paikka on kaatopaikalla.

Roskis tai kaatopaikka tarkoittaa tietysti sitä, että tavara kuitenkin lajitellaan kierrätykseen materiaalinsa mukaan. 

Kun siivousinto viimein iskee ja saan jotain tavaroita poistoon, niin en todellakaan ala niitä pitkiä aikoja nurkissani säilyttelemään. Tarjoan ilmaiseksi ja jos ei kelpaa, niin roskiin.

Miten väärin mun aloituksen voi ymmärtää? En puhu säilyttämisestä edelleenkään yhtään mitään vaan ihmettelen sitä että viedään kierrätysmyyntiin kelpaava tavara kaatopaikalle. Eli rautalangasta vielä kerran: miksi kaatopaikalle jos samalla tai pienemmällä vaivalla saa kierrätyskeskukseen?Joillain paikkakunnilla (esim. täällä) isokokoinen myyntikelpoinen tavara jopa haetaan ilmaiseksi kotoa.

Koska se vaiva ei ole sama eikä pienempi kaikkialla. Täällä kaatopaikka on lähellä, kierrätyskesus kaukana. Kaatopaikalle on edullista viedä kaikki kerralla, kierrätyskeskus hakee kallista maksua vastaan tai valkkaa muutama kipon tai kupin ja loput pitää viedä kaatikselle kuitenkin. Jos asia niin sinua vaivaa niin käy itse hakemassa ne kamat niiltä ilmoittelijoilta ja vie kierrätyskeskukseen.

Onko jossain muka pakko käyttää kierrätyskeskuksen hakupalvelua, ei saa viedä ilmaiseksi itse? Onpa kummallista.

Kaikilla ei ole autoa tai ajokorttia, että voisi viedä tavaraa kierrätyskeskukseen. Minulla on lähimpään kierrätyskeskukseen noin 9 km enkä pysty viemään kerralla kuin polkupyörän koriin + reppuun mahtuvan määrän. Mitään huonekaluja en siis pysty viemään ollenkaan.

Okei mutta miksi veisit sitten kuitenkin mieluummin kaatikselle jos huonekalu kelpaa vielä myyntiin?

Kaatis toimittaa pihalle 18 kuution jätelavan, johon minulla ovelta noin 10 metriä matkaa. Siinä menee kätevästi kaikki roina eikä tarvitse päivystää ostajien tai ilmaiseksi ottajien satoja viestejä: saanko mitat ja 12 kuvaa eri valaistusolosuhteissa, otan, enpäs otakaan, otan sittenkin, haen maanantaina, en pääsekään maanantaina, voinko hakea tiistaina kello 23.30, tai enpäs pääsekään hakemaan, voitko postittaa omalla kustannuksellasi?

Ei kukaan tilaa kallista kaatiksen lavaa yhtä pöytää varten 😆

Vierailija
65/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve ap:lla on säästää kaikkea tavaraa? Jos joku vie jätteeseen, niin onpahan vähempänä ja toivottavasti uusiokäyössä.

Hanki silmälasit. Puhuin vain kaatopaikasta vs. kierrätyskeskus. Mitä järkeä tuhota tavaraa jätteeksi turhaan? Sitten ostetaan samaa tavaraa kaupasta uutena?

Ap

Ehkä tarvitsija ja tavara eivät aina kohtaa sillä hetkellä? Ap voisi perustaa sellaisen välivaraston, johon hakee havaitsemansa tavarat, jotka joku voi hänen mielestään myöhemmin tarvita.

Minä puhun edelleen tavaroista jotka tiedän kierrätyskeskukseen ottavan. Esim. astiat avaamattomissa pakkauksissa ta Ikean hyväkuntoinen pöytä. Miksi laittaa roskiin tai viedä kaatikselle?

Ap

No kun edelleen haluat jankata ja jankata, niin lahjoittajan aikataulu voi olla hyvinkin rajallinen. Esimerkiksi minä tyhjennän toisella paikkakunnalla olevaa rintamamiestaloa, ja olen siellä lyhyitä aikoja kerrallaan. Siispä pöydän noutoaika on lauantai- tai sunnuntaiaamupäivä, maanantaiaamuna en enää ole paikalla antamassa pöytää. Joko alat tajuta?

Miksi puhut koko ajan eri asiasta, täysin ohi aloituksen, jota et selvästikään ymmärtänyt? Kyse ei ole mistään säilyttämisestä/aikataulusta vaan siitä vietkö kaatopaikalle vai kierrätyskeskukseen. Ei ne kaatopaikatkaan sunnuntaina ole auki.

Ap

Koska jätehuoltourakoitsija toimittaa pihalle jätelavan, eikä minun tarvitse itse kuljettaa sitä pöytää mihinkään. Voin täyttää jätelavaa vaikka sunnuntaina kello 5 aamulla, jos huvittaa, ja urakoitsija noutaa sen pois silloin kun pyydän.

Ei tässä varmaan mistään kokonaisen talon tyhjennyksestä ollut kyse. Nuo lavat on niin hiton kalliita ettei kukaan tilaa sellaista yhtä-kahta tavaraa varten.

Vierailija
66/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnallani ei ole kierrätyskeskusta, roskalava toimii aika hyvin mutta pitää olla nopea. Ei ihmiset voi säilyttää tavaroita viikkokaupalla toiselle jos pitää saada tavarat pois esim muuton takia.

Vierailija
67/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei sitä tavaraa halua, niin sen paikka on kaatopaikalla.

Roskis tai kaatopaikka tarkoittaa tietysti sitä, että tavara kuitenkin lajitellaan kierrätykseen materiaalinsa mukaan. 

Kun siivousinto viimein iskee ja saan jotain tavaroita poistoon, niin en todellakaan ala niitä pitkiä aikoja nurkissani säilyttelemään. Tarjoan ilmaiseksi ja jos ei kelpaa, niin roskiin.

Miten väärin mun aloituksen voi ymmärtää? En puhu säilyttämisestä edelleenkään yhtään mitään vaan ihmettelen sitä että viedään kierrätysmyyntiin kelpaava tavara kaatopaikalle. Eli rautalangasta vielä kerran: miksi kaatopaikalle jos samalla tai pienemmällä vaivalla saa kierrätyskeskukseen?Joillain paikkakunnilla (esim. täällä) isokokoinen myyntikelpoinen tavara jopa haetaan ilmaiseksi kotoa.

Koska se vaiva ei ole sama eikä pienempi kaikkialla. Täällä kaatopaikka on lähellä, kierrätyskesus kaukana. Kaatopaikalle on edullista viedä kaikki kerralla, kierrätyskeskus hakee kallista maksua vastaan tai valkkaa muutama kipon tai kupin ja loput pitää viedä kaatikselle kuitenkin. Jos asia niin sinua vaivaa niin käy itse hakemassa ne kamat niiltä ilmoittelijoilta ja vie kierrätyskeskukseen.

Onko jossain muka pakko käyttää kierrätyskeskuksen hakupalvelua, ei saa viedä ilmaiseksi itse? Onpa kummallista.

Kaikilla ei ole autoa tai ajokorttia, että voisi viedä tavaraa kierrätyskeskukseen. Minulla on lähimpään kierrätyskeskukseen noin 9 km enkä pysty viemään kerralla kuin polkupyörän koriin + reppuun mahtuvan määrän. Mitään huonekaluja en siis pysty viemään ollenkaan.

Okei mutta miksi veisit sitten kuitenkin mieluummin kaatikselle jos huonekalu kelpaa vielä myyntiin?

Kaatis toimittaa pihalle 18 kuution jätelavan, johon minulla ovelta noin 10 metriä matkaa. Siinä menee kätevästi kaikki roina eikä tarvitse päivystää ostajien tai ilmaiseksi ottajien satoja viestejä: saanko mitat ja 12 kuvaa eri valaistusolosuhteissa, otan, enpäs otakaan, otan sittenkin, haen maanantaina, en pääsekään maanantaina, voinko hakea tiistaina kello 23.30, tai enpäs pääsekään hakemaan, voitko postittaa omalla kustannuksellasi?

Ei kukaan tilaa kallista kaatiksen lavaa yhtä pöytää varten 😆

Ei tietenkään. Minulla onkin yhden omakotitalon verran tavaraa, ja tässä ketjussa kerroin miksi se menee jätehuoltofirman lavalle eikä ilmaiseksi ottajille.

Vierailija
68/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve ap:lla on säästää kaikkea tavaraa? Jos joku vie jätteeseen, niin onpahan vähempänä ja toivottavasti uusiokäyössä.

Hanki silmälasit. Puhuin vain kaatopaikasta vs. kierrätyskeskus. Mitä järkeä tuhota tavaraa jätteeksi turhaan? Sitten ostetaan samaa tavaraa kaupasta uutena?

Ap

Ehkä tarvitsija ja tavara eivät aina kohtaa sillä hetkellä? Ap voisi perustaa sellaisen välivaraston, johon hakee havaitsemansa tavarat, jotka joku voi hänen mielestään myöhemmin tarvita.

Minä puhun edelleen tavaroista jotka tiedän kierrätyskeskukseen ottavan. Esim. astiat avaamattomissa pakkauksissa ta Ikean hyväkuntoinen pöytä. Miksi laittaa roskiin tai viedä kaatikselle?

Ap

Ikean tavaraa en huoli edes ilmaiseksi.

Vierailija
69/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta siitäkin, että ilmoittaa tavaraa (huonekaluja) ilmaiseksi Torissa.

Remontti käynnissä. Pois edestä.

Varataan, ei tulla. Uusi varaa, ei tule. Laittaa viestiä, että tulee parin pv päästä, ei tule.

Pistin nuotioon, kun sellainen mahdollisuus maalla asuessa oli.

Tulen - En tule.

Tulen - En tule.

Hermot

Vierailija
70/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on just sitä kierrätystä.

Ja ellei ilmoitukseen laita selkeästi että nouto tänään tai huomenna kaatopaikalle niin alkaa se yv-av-kysyn mieheltä-voitko tuoda-voinko hakea ensiviikolla-saanko lisää kuvia-säätö.

Mun kaupungin roskalavoilla on usein "en mittaa, en odota, menee jonossa seuraavalle jos teet oharit"

Kaverolla oli vaatekassi ja kenkäkasseja, joku sanoi, tulen hakemaan, ei tullut. Kaveri kilautti seuraavalle joka tuli tunnissa. Seuraavana päivänä se eka sanoi että sori...kaveri sanoi meni jo! Tää eka suuttui sitten että hän ei päässyt...kaveri sanoi, sun ongelma, jutussa luki jos ei haeta kun sovittu, menee seuraavalle.

En minäkään mittailisi, saa tulla hakemaan.

Vierailija
71/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei huoli sitä tavaraa edes ilmaiseksi torissa, niin miten luulet, että joku ostaisi sen kierrätyskeskuksesta rahalla? Toisen roska on toisenkin roska.

No esimerkiksi siksi, ettei ole tietokonetta tai älypuhelinta, ei lue tri juttuja mutta käy kiertsissä usein!

Vierailija
72/72 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kovin halpaa ole sekään, jos kuskaa jätekeskukseen isoja huonekaluja tms... helposti uppoo 50e...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän