Roskalavoilla ilmoitukset: nouto tänään, huomenna vien kaatopaikalle
Eikö ihmiset välitä kierrättää? Hyviä toimivia jopa käyttämättömiä tavaroita viedään kaatopaikalle kierrätyskeskusten sijaan?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei sitä tavaraa halua, niin sen paikka on kaatopaikalla.
Roskis tai kaatopaikka tarkoittaa tietysti sitä, että tavara kuitenkin lajitellaan kierrätykseen materiaalinsa mukaan.
Kun siivousinto viimein iskee ja saan jotain tavaroita poistoon, niin en todellakaan ala niitä pitkiä aikoja nurkissani säilyttelemään. Tarjoan ilmaiseksi ja jos ei kelpaa, niin roskiin.
Miten väärin mun aloituksen voi ymmärtää? En puhu säilyttämisestä edelleenkään yhtään mitään vaan ihmettelen sitä että viedään kierrätysmyyntiin kelpaava tavara kaatopaikalle. Eli rautalangasta vielä kerran: miksi kaatopaikalle jos samalla tai pienemmällä vaivalla saa kierrätyskeskukseen?Joillain paikkakunnilla (esim. täällä) isokokoinen myyntikelpoinen tavara jopa haetaan ilmaiseksi kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä varten luulet että ne sitä torissa ilmoittaa?
No itse seuraan FB-ryhmiä, en toria. Ihmettelen vaan että tosissaanko vievät kaatopaikalle, kierrätyskeskus olisi täällä jopa lähempänä.
Ap
Niin varmaan samasta syystä siellä fb-ryhmässä ilmoitetaan.
Ei nykyään ole enää kaatopaikkoja. Ne on muuttuneet jäteasemiksi, jossa on työntekijä, joka perii maksun tuotavasta jätteestä. Ne jätteet sitten lajitellaan siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä varten luulet että ne sitä torissa ilmoittaa?
No itse seuraan FB-ryhmiä, en toria. Ihmettelen vaan että tosissaanko vievät kaatopaikalle, kierrätyskeskus olisi täällä jopa lähempänä.
Ap
Kaikki eivät asu siellä missä sinä asut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa tavarasta nopeasti eroon esim. muuton tieltä niin ei siinä varailla viikkotolkulla
Täh? Miten tää liittyy aloitukseen? Nyt oli kyse siitä viekö kaatikselle vai kierrätyskeskukseen.
No siten just että ei vie kaatikselle, hae heti, jos et hae, niin sinne sitte.
Siaälukutaito, hohoi? Miksei voi samalla vaivalla viedä sinne kierrätykseen josta menee hyötykäyttöön? Miksi kaatopaikka?
KUN ne hakee, SE MAKSAA! EI ole ilmaista enää! Siksi roskikseen jos ei joku hae.
Kaatopaikalle viedessä päinvastoin usein maksaa, kierrätyskeskus ei ota myyntiin kelpaavasta maksua. Paitsi jos on maksullinen hakupalvelu mutta siihen en viitannut.
Täälläpäin roskalavalla on kirjaimellisesti roskaa, jonka paikka onkin kaatopaikalla. Kiillotetaan omaa sädekehää tarjoamalla likaisia ja rikkinäisiä tavaroita.
Sekajätteeseen voi dumpata pussissa pienimmät tavarat, mutta kaikista isommista joutuu maksamaan, että pääsee eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään ole enää kaatopaikkoja. Ne on muuttuneet jäteasemiksi, jossa on työntekijä, joka perii maksun tuotavasta jätteestä. Ne jätteet sitten lajitellaan siellä.
Joo mutta jäteasemilta menee sananmukaisesti jätteeksi, ei myyntiin enää sellaisenaan.
https://www.kierratyskeskus.fi/lahjoita_tavaraa/noutopalvelu
Nouto ulko-ovelta, ma-pe klo 7–17.30
Hinta 19,90 € (hinta sis. toimistomaksun 4,90 €).
Perusnouto, ma-pe klo 7–17.30
Hinta 39,90 € (hinta sis. toimistomaksun
Iltanouto, ma-pe klo 18–19.30
Hinta 64,90 € (hinta sis. toimistomaksun 4,90 €
Yritysnouto 99€+4.90€
Samalla vaivalla ei saa tavaraa kierrätykseen. Kierrätyskeskusta voi kokeilla, mutta ainakin täällä lopputulos on yleensä se että jotain ottavat mutta loput viet Sorttiin kuitenkin, kun ei siellä kaikkea pystytä vastaan ottamaan kumminkaan - ja osa kierrätyskeskuksen vastaanottamistakin päätyy lopulta Sorttiin jos ei kenellekään kepaa. Ei heillä rajattomasti varastotilaa ole.
Niinpä! kirjoitti:
https://www.kierratyskeskus.fi/lahjoita_tavaraa/noutopalvelu
Nouto ulko-ovelta, ma-pe klo 7–17.30
Hinta 19,90 € (hinta sis. toimistomaksun 4,90 €).
Perusnouto, ma-pe klo 7–17.30
Hinta 39,90 € (hinta sis. toimistomaksun
Iltanouto, ma-pe klo 18–19.30
Hinta 64,90 € (hinta sis. toimistomaksun 4,90 €
Yritysnouto 99€+4.90€
Niin NOUTOPALVELU 🤦. Ei se itse vieminen maksa. Kaatikseltako haetaan ilmaiseksi sitten? Ei taatusti haeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskis tai kaatopaikka tarkoittaa tietysti sitä, että tavara kuitenkin lajitellaan kierrätykseen materiaalinsa mukaan.
Kun siivousinto viimein iskee ja saan jotain tavaroita poistoon, niin en todellakaan ala niitä pitkiä aikoja nurkissani säilyttelemään. Tarjoan ilmaiseksi ja jos ei kelpaa, niin roskiin.Miten väärin mun aloituksen voi ymmärtää? En puhu säilyttämisestä edelleenkään yhtään mitään vaan ihmettelen sitä että viedään kierrätysmyyntiin kelpaava tavara kaatopaikalle. Eli rautalangasta vielä kerran: miksi kaatopaikalle jos samalla tai pienemmällä vaivalla saa kierrätyskeskukseen?Joillain paikkakunnilla (esim. täällä) isokokoinen myyntikelpoinen tavara jopa haetaan ilmaiseksi kotoa.
Koska se vaiva ei ole sama eikä pienempi kaikkialla. Täällä kaatopaikka on lähellä, kierrätyskesus kaukana. Kaatopaikalle on edullista viedä kaikki kerralla, kierrätyskeskus hakee kallista maksua vastaan tai valkkaa muutama kipon tai kupin ja loput pitää viedä kaatikselle kuitenkin. Jos asia niin sinua vaivaa niin käy itse hakemassa ne kamat niiltä ilmoittelijoilta ja vie kierrätyskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve ap:lla on säästää kaikkea tavaraa? Jos joku vie jätteeseen, niin onpahan vähempänä ja toivottavasti uusiokäyössä.
Hanki silmälasit. Puhuin vain kaatopaikasta vs. kierrätyskeskus. Mitä järkeä tuhota tavaraa jätteeksi turhaan? Sitten ostetaan samaa tavaraa kaupasta uutena?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun siivousinto viimein iskee ja saan jotain tavaroita poistoon, niin en todellakaan ala niitä pitkiä aikoja nurkissani säilyttelemään. Tarjoan ilmaiseksi ja jos ei kelpaa, niin roskiin.Miten väärin mun aloituksen voi ymmärtää? En puhu säilyttämisestä edelleenkään yhtään mitään vaan ihmettelen sitä että viedään kierrätysmyyntiin kelpaava tavara kaatopaikalle. Eli rautalangasta vielä kerran: miksi kaatopaikalle jos samalla tai pienemmällä vaivalla saa kierrätyskeskukseen?Joillain paikkakunnilla (esim. täällä) isokokoinen myyntikelpoinen tavara jopa haetaan ilmaiseksi kotoa.
Jos tavara ei kelpaa ilmaiseksikaan kenellekään, niin kuka sen sieltä kierrätyskeskuksestakaan ostaisi? Sitä paitsi kierrätyskeskuksillakin on rajoituksia, mitä ottavat vastaan.
Täällä entinen kierrätyskeskus on nimeltään Keräämö. Veimme sinne sohvan ja vanhoja kaiuttimia yms. Kokonaishinta oli 20 euroa, eli ei sinnekään saa ilmaiseksi jättää. Kaatopaikkamaksut on suurinpiirtein samaa luokkaa. Eli minnekään ei kyllä nykyään voi ilmaiseksi mitään viedä.
No omasta mielestäni tollainen " uhkavaatimus" se olla pitääkin. Muuten mahdollinen tavaran haluava pähkäilee viikkotolkulla ottaako vai ei. Sit myyjä ei saa yhteyttä ja laittaa tavaran poistoon, sit viikon päästä taas tavaran haluava ottaa yhteyttä: Joo, kyllä mä sen otankin.
No tavaraa ei enää ole, sit alkaa viestittely miks heitit sen pois, kun mä sanoin et mä EHKÄ otan sen.
No susta ei kuulunu mitään.
No mut sä lupasit sen mulle!
Jäkä jäkä jäkä jäkä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se vaiva ei ole sama eikä pienempi kaikkialla. Täällä kaatopaikka on lähellä, kierrätyskesus kaukana. Kaatopaikalle on edullista viedä kaikki kerralla, kierrätyskeskus hakee kallista maksua vastaan tai valkkaa muutama kipon tai kupin ja loput pitää viedä kaatikselle kuitenkin. Jos asia niin sinua vaivaa niin käy itse hakemassa ne kamat niiltä ilmoittelijoilta ja vie kierrätyskeskukseen.
Onko jossain muka pakko käyttää kierrätyskeskuksen hakupalvelua, ei saa viedä ilmaiseksi itse? Onpa kummallista.
No ei se kierrätyskeskuskaan kaikkea ota. Itse tarjosin sinne paria ehjää ja ihan ok nojatuolia, mutta eivät ottaneet kun ei kuulemma ole muotia.... Noh, laitoin sitten vielä ilmoituksen kirppisryhmään ja niistähän lopulta lähes taisteltiin, sain tuoleista yli satasen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve ap:lla on säästää kaikkea tavaraa? Jos joku vie jätteeseen, niin onpahan vähempänä ja toivottavasti uusiokäyössä.
Hanki silmälasit. Puhuin vain kaatopaikasta vs. kierrätyskeskus. Mitä järkeä tuhota tavaraa jätteeksi turhaan? Sitten ostetaan samaa tavaraa kaupasta uutena?
Ap
Ehkä tarvitsija ja tavara eivät aina kohtaa sillä hetkellä? Ap voisi perustaa sellaisen välivaraston, johon hakee havaitsemansa tavarat, jotka joku voi hänen mielestään myöhemmin tarvita.
KUN ne hakee, SE MAKSAA! EI ole ilmaista enää! Siksi roskikseen jos ei joku hae.