Roskalavoilla ilmoitukset: nouto tänään, huomenna vien kaatopaikalle
Eikö ihmiset välitä kierrättää? Hyviä toimivia jopa käyttämättömiä tavaroita viedään kaatopaikalle kierrätyskeskusten sijaan?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Täällä entinen kierrätyskeskus on nimeltään Keräämö. Veimme sinne sohvan ja vanhoja kaiuttimia yms. Kokonaishinta oli 20 euroa, eli ei sinnekään saa ilmaiseksi jättää. Kaatopaikkamaksut on suurinpiirtein samaa luokkaa. Eli minnekään ei kyllä nykyään voi ilmaiseksi mitään viedä.
Ai jaa, juuri vein tavaraa ilmaiseksi Pelastusarmeijan myymälään, Uffille ja lisäksi kierrätyskeskukseen myyntikuuntoisen pöydän.
Kierrätysmaksu otetaan kierrätyskeskuksessa JOS ei ole myyntikuntoista. Tosin ei niistä kaiuttimista saisi ottaa, sähkölaitteet pitää vastaanottaa ilmaiseksi (paikoissa joissa niitä kerätään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve ap:lla on säästää kaikkea tavaraa? Jos joku vie jätteeseen, niin onpahan vähempänä ja toivottavasti uusiokäyössä.
Hanki silmälasit. Puhuin vain kaatopaikasta vs. kierrätyskeskus. Mitä järkeä tuhota tavaraa jätteeksi turhaan? Sitten ostetaan samaa tavaraa kaupasta uutena?
Ap
Ehkä tarvitsija ja tavara eivät aina kohtaa sillä hetkellä? Ap voisi perustaa sellaisen välivaraston, johon hakee havaitsemansa tavarat, jotka joku voi hänen mielestään myöhemmin tarvita.
Minä puhun edelleen tavaroista jotka tiedän kierrätyskeskukseen ottavan. Esim. astiat avaamattomissa pakkauksissa ta Ikean hyväkuntoinen pöytä. Miksi laittaa roskiin tai viedä kaatikselle?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei sitä tavaraa halua, niin sen paikka on kaatopaikalla.
Roskis tai kaatopaikka tarkoittaa tietysti sitä, että tavara kuitenkin lajitellaan kierrätykseen materiaalinsa mukaan.
Kun siivousinto viimein iskee ja saan jotain tavaroita poistoon, niin en todellakaan ala niitä pitkiä aikoja nurkissani säilyttelemään. Tarjoan ilmaiseksi ja jos ei kelpaa, niin roskiin.Miten väärin mun aloituksen voi ymmärtää? En puhu säilyttämisestä edelleenkään yhtään mitään vaan ihmettelen sitä että viedään kierrätysmyyntiin kelpaava tavara kaatopaikalle. Eli rautalangasta vielä kerran: miksi kaatopaikalle jos samalla tai pienemmällä vaivalla saa kierrätyskeskukseen?Joillain paikkakunnilla (esim. täällä) isokokoinen myyntikelpoinen tavara jopa haetaan ilmaiseksi kotoa.
Koska se vaiva ei ole sama eikä pienempi kaikkialla. Täällä kaatopaikka on lähellä, kierrätyskesus kaukana. Kaatopaikalle on edullista viedä kaikki kerralla, kierrätyskeskus hakee kallista maksua vastaan tai valkkaa muutama kipon tai kupin ja loput pitää viedä kaatikselle kuitenkin. Jos asia niin sinua vaivaa niin käy itse hakemassa ne kamat niiltä ilmoittelijoilta ja vie kierrätyskeskukseen.
Onko jossain muka pakko käyttää kierrätyskeskuksen hakupalvelua, ei saa viedä ilmaiseksi itse? Onpa kummallista.
Kaikilla ei ole autoa tai ajokorttia, että voisi viedä tavaraa kierrätyskeskukseen. Minulla on lähimpään kierrätyskeskukseen noin 9 km enkä pysty viemään kerralla kuin polkupyörän koriin + reppuun mahtuvan määrän. Mitään huonekaluja en siis pysty viemään ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! kirjoitti:
https://www.kierratyskeskus.fi/lahjoita_tavaraa/noutopalvelu
Nouto ulko-ovelta, ma-pe klo 7–17.30
Hinta 19,90 € (hinta sis. toimistomaksun 4,90 €).
Perusnouto, ma-pe klo 7–17.30
Hinta 39,90 € (hinta sis. toimistomaksun
Iltanouto, ma-pe klo 18–19.30
Hinta 64,90 € (hinta sis. toimistomaksun 4,90 €
Yritysnouto 99€+4.90€
Niin NOUTOPALVELU 🤦. Ei se itse vieminen maksa. Kaatikseltako haetaan ilmaiseksi sitten? Ei taatusti haeta.
KAIKILLA EI OLE AUTOA hyvä tavaton! Taksillako pitäs? Mun naapureilla ei ole kuin muutamalla auto, enkä lähtis kyselemään...
Ei kaatikselle kuljettaminen ole yhtään sen halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä varten luulet että ne sitä torissa ilmoittaa?
No itse seuraan FB-ryhmiä, en toria. Ihmettelen vaan että tosissaanko vievät kaatopaikalle, kierrätyskeskus olisi täällä jopa lähempänä.
Ap
Miksi viedä kierrätyskeskukseen tavaraa joka ei kelpaa kenellekään fb roskalavallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä jaksa ap.
Miksi itse jaksoit avata ketjun? Pysy poissa jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse seuraan FB-ryhmiä, en toria. Ihmettelen vaan että tosissaanko vievät kaatopaikalle, kierrätyskeskus olisi täällä jopa lähempänä.
Ap
Miksi viedä kierrätyskeskukseen tavaraa joka ei kelpaa kenellekään fb roskalavallakaan.
Ei se että kukaan ei just nyt tänä iltana pääse hakemaan, tarkoita ettei kelpaa myöhemminkään kenellekään. Kaikki ei myöskään tykkää hakea yksityisiltä ihmisiltä, ostavat mieluummin kierrätysmyymälästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarve ap:lla on säästää kaikkea tavaraa? Jos joku vie jätteeseen, niin onpahan vähempänä ja toivottavasti uusiokäyössä.
Hanki silmälasit. Puhuin vain kaatopaikasta vs. kierrätyskeskus. Mitä järkeä tuhota tavaraa jätteeksi turhaan? Sitten ostetaan samaa tavaraa kaupasta uutena?
Ap
Ehkä tarvitsija ja tavara eivät aina kohtaa sillä hetkellä? Ap voisi perustaa sellaisen välivaraston, johon hakee havaitsemansa tavarat, jotka joku voi hänen mielestään myöhemmin tarvita.
Minä puhun edelleen tavaroista jotka tiedän kierrätyskeskukseen ottavan. Esim. astiat avaamattomissa pakkauksissa ta Ikean hyväkuntoinen pöytä. Miksi laittaa roskiin tai viedä kaatikselle?
Ap
No kun edelleen haluat jankata ja jankata, niin lahjoittajan aikataulu voi olla hyvinkin rajallinen. Esimerkiksi minä tyhjennän toisella paikkakunnalla olevaa rintamamiestaloa, ja olen siellä lyhyitä aikoja kerrallaan. Siispä pöydän noutoaika on lauantai- tai sunnuntaiaamupäivä, maanantaiaamuna en enää ole paikalla antamassa pöytää. Joko alat tajuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskis tai kaatopaikka tarkoittaa tietysti sitä, että tavara kuitenkin lajitellaan kierrätykseen materiaalinsa mukaan.
Kun siivousinto viimein iskee ja saan jotain tavaroita poistoon, niin en todellakaan ala niitä pitkiä aikoja nurkissani säilyttelemään. Tarjoan ilmaiseksi ja jos ei kelpaa, niin roskiin.Miten väärin mun aloituksen voi ymmärtää? En puhu säilyttämisestä edelleenkään yhtään mitään vaan ihmettelen sitä että viedään kierrätysmyyntiin kelpaava tavara kaatopaikalle. Eli rautalangasta vielä kerran: miksi kaatopaikalle jos samalla tai pienemmällä vaivalla saa kierrätyskeskukseen?Joillain paikkakunnilla (esim. täällä) isokokoinen myyntikelpoinen tavara jopa haetaan ilmaiseksi kotoa.
Koska se vaiva ei ole sama eikä pienempi kaikkialla. Täällä kaatopaikka on lähellä, kierrätyskesus kaukana. Kaatopaikalle on edullista viedä kaikki kerralla, kierrätyskeskus hakee kallista maksua vastaan tai valkkaa muutama kipon tai kupin ja loput pitää viedä kaatikselle kuitenkin. Jos asia niin sinua vaivaa niin käy itse hakemassa ne kamat niiltä ilmoittelijoilta ja vie kierrätyskeskukseen.
Onko jossain muka pakko käyttää kierrätyskeskuksen hakupalvelua, ei saa viedä ilmaiseksi itse? Onpa kummallista.
Kaikilla ei ole autoa tai ajokorttia, että voisi viedä tavaraa kierrätyskeskukseen. Minulla on lähimpään kierrätyskeskukseen noin 9 km enkä pysty viemään kerralla kuin polkupyörän koriin + reppuun mahtuvan määrän. Mitään huonekaluja en siis pysty viemään ollenkaan.
Okei mutta miksi veisit sitten kuitenkin mieluummin kaatikselle jos huonekalu kelpaa vielä myyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kierrätyskeskus ei ota vastaan läheskään kaikkea käyttökelpoista tavaraa. Ainakin yhdessä vaiheessa sohvat olivat ongelmajätettä, mitä kukaan ei ottanut vastaan, paitsi kaatopaikka. Priimat sai myytyä tai lahjoitettua torin tai roskalavojen kautta, jos sai. Kaatopaikkakin ottaa maksun noista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei se että kukaan ei just nyt tänä iltana pääse hakemaan, tarkoita ettei kelpaa myöhemminkään kenellekään. Kaikki ei myöskään tykkää hakea yksityisiltä ihmisiltä, ostavat mieluummin kierrätysmyymälästä.
Kaikki eivät halua viedä tavaroita kierrätyskeskukseen. Ja kierrätettäviksi ne tavarat usein menee siellä kaatopaikalla. Vaikka eivät eteenpäin myytäviksi sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No kun edelleen haluat jankata ja jankata, niin lahjoittajan aikataulu voi olla hyvinkin rajallinen. Esimerkiksi minä tyhjennän toisella paikkakunnalla olevaa rintamamiestaloa, ja olen siellä lyhyitä aikoja kerrallaan. Siispä pöydän noutoaika on lauantai- tai sunnuntaiaamupäivä, maanantaiaamuna en enää ole paikalla antamassa pöytää. Joko alat tajuta?
Miksi puhut koko ajan eri asiasta, täysin ohi aloituksen, jota et selvästikään ymmärtänyt? Kyse ei ole mistään säilyttämisestä/aikataulusta vaan siitä vietkö kaatopaikalle vai kierrätyskeskukseen. Ei ne kaatopaikatkaan sunnuntaina ole auki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kierrätyskeskus ei ota vastaan läheskään kaikkea käyttökelpoista tavaraa. Ainakin yhdessä vaiheessa sohvat olivat ongelmajätettä, mitä kukaan ei ottanut vastaan, paitsi kaatopaikka. Priimat sai myytyä tai lahjoitettua torin tai roskalavojen kautta, jos sai. Kaatopaikkakin ottaa maksun noista.
Kaatopaikka ei ota maksua esim. sohvasta jonka se kierrättää energiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! kirjoitti:
https://www.kierratyskeskus.fi/lahjoita_tavaraa/noutopalvelu
Nouto ulko-ovelta, ma-pe klo 7–17.30
Hinta 19,90 € (hinta sis. toimistomaksun 4,90 €).
Perusnouto, ma-pe klo 7–17.30
Hinta 39,90 € (hinta sis. toimistomaksun
Iltanouto, ma-pe klo 18–19.30
Hinta 64,90 € (hinta sis. toimistomaksun 4,90 €
Yritysnouto 99€+4.90€
Niin NOUTOPALVELU 🤦. Ei se itse vieminen maksa. Kaatikseltako haetaan ilmaiseksi sitten? Ei taatusti haeta.
Kaikilla ei ole autoa! Sitä paitsi ei ne kaikkea ota vaikka viesikin itse. Mutta sekä HSY että kierrätyskeskus keräävät pk-seudulla, varmaan muissakin kaupungeissa. Itse sain muuton alta vietyä rikkinäisiä HSY:n autolle ja käyttökelpoista, mulle tarpeetonta Kierrätyskeskuksen autolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikki eivät halua viedä tavaroita kierrätyskeskukseen. Ja kierrätettäviksi ne tavarat usein menee siellä kaatopaikalla. Vaikka eivät eteenpäin myytäviksi sellaisenaan.
Miksi ihmeessä? Miksi et haluaisi että pöytä menee myyntiin? Jäteasemilta menevät useimmiten polttettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei mutta miksi veisit sitten kuitenkin mieluummin kaatikselle jos huonekalu kelpaa vielä myyntiin?
Kaatis toimittaa pihalle 18 kuution jätelavan, johon minulla ovelta noin 10 metriä matkaa. Siinä menee kätevästi kaikki roina eikä tarvitse päivystää ostajien tai ilmaiseksi ottajien satoja viestejä: saanko mitat ja 12 kuvaa eri valaistusolosuhteissa, otan, enpäs otakaan, otan sittenkin, haen maanantaina, en pääsekään maanantaina, voinko hakea tiistaina kello 23.30, tai enpäs pääsekään hakemaan, voitko postittaa omalla kustannuksellasi?
Jos kukaan ei huoli sitä tavaraa edes ilmaiseksi torissa, niin miten luulet, että joku ostaisi sen kierrätyskeskuksesta rahalla? Toisen roska on toisenkin roska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Miksi puhut koko ajan eri asiasta, täysin ohi aloituksen, jota et selvästikään ymmärtänyt? Kyse ei ole mistään säilyttämisestä/aikataulusta vaan siitä vietkö kaatopaikalle vai kierrätyskeskukseen. Ei ne kaatopaikatkaan sunnuntaina ole auki.
Ap
Koska jätehuoltourakoitsija toimittaa pihalle jätelavan, eikä minun tarvitse itse kuljettaa sitä pöytää mihinkään. Voin täyttää jätelavaa vaikka sunnuntaina kello 5 aamulla, jos huvittaa, ja urakoitsija noutaa sen pois silloin kun pyydän.
KAIKILLA EI OLE AUTOA hyvä tavaton! Taksillako pitäs? Mun naapureilla ei ole kuin muutamalla auto, enkä lähtis kyselemään...