Nyt leikataan asumistuesta, työttömyysturvasta, kehitysavusta ja monesta muusta
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
1990-luvun jälkeen Suomessa tuli koulutusbuumi. Haluttiin saada paljon yliopiston, korkeakoulun ja ammattikorkeakoulun käyneitä. Ajateltiin, että tällä tavalla Suomi menestyy. Kävi kuitenkin niin, että työvoimapula on lähinnä matalasti koulutettujen ammateissa. Korkea koulutus ei lisännytkään innovointia, tuotekehitystä, investointeja yms. Kvartaalitaloudessa se on tulos tai ulos. Varsinkin, kun hyvin menestyneitä yrityksiä on myyty ulkomaille eikä korkeaa koulutusta vaativia töitä teetetä enää Suomessa vaan siinä maassa, minkä maalainen yrityksen omistaja on. Suomessa tarvitaan enää vain työmuurahaiset, jotka toteuttavat muualla tehdyt suunnitelmat.
Kaupunki siirtää siivoojia toimistosihteereiksi ja tradenomit on työttöminä.
Harmittaa kun tänne otetaan huonosti käyttäytyviä "turvanpaikka" hakijoita joista ei ole kuin haittaa ja joihin menee suuria summia joka voisi käyttää esim.terveys ja vanhusten hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Karhuryhmä voitaisiin määrätä eutanisoimaan kaikki yli 75 vuotiaat yleisen edun nimissä. Miksi pitää haittaihmisiä hengissä jos on keinot päästä heistä eroon.
Tämä se on ajan henki. Sekä poliitikot että kansa haluaa että vanhat nirhitään ja tällä hetkellä se toteutetaan kiduttamalla.
Ei ole vaan hianoa sanoa sitä ääneen, että kaikki tuottamattomat, kuten eläkeläiset, pitäisi a m p u a niin säästyy fyffet. Toivovat että eläkeläiset tajuaa ihan itse tehdä lopullisen ratkaisun osaltaan. Kunhan tarpeeksi leikataan ja kiristetään niin eiköhän tuloksia ala tulla!
Sekin oli päättäjien masinoima arvovalinta, ettei perusduunareita ja käsityöläisiä, asentajia, raksamiehiä ja siivoojia enää nähty tärkeinä ammatteina. Kaikille vaan teoriakoulutusta, psykologiaa, englantia ja tietokoneajokortteja. Nyt näiden töiden tekijöt ovat työttöminä ja tarvitaan halpatyövoimaa ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Se on hyvä syy tehdä pimeitä töitä jos leikkaavat.
Mistä niitä pimeitä töitä löytyy ja tienaako niistä säännöllisen kk-palkan verran?
Aina joku heittää keskusteluun nämä pimeät työt, mutta koskaan ei ole tullut selitystä mitä ja missä niitä on.
Aika paljon esim raksahommia, auton korjauksia, kampaamotöitä, pihatöitä, siivousta ym. pystyy teettämään ilman kuittia.
Mutta kertyykö niistä kuukausittainen säännöllinen ansiotulo, joka kuitenkin asumiseen ja muuhun elämiseen vaaditaan?
Satunnainen keikka silloin tällöin, mutta voisi olla aika stressaavaa yrittää saada elatus perheelleen jatkuvasti norkoilemalla töitä tällä tavalla. Voi verrata nollatuntisopimuksella tehtävään keikkatyöhön ja siinä sentään saa työttömyyskorvausta kun keikkoja ei ole.Nehän tulee muiden tulojen päälle. Itse korjautan auton aina tuttavalla joka tekee normi raksahommia, mutta viikonloppuisin lisäksi remppailee autoja. Moni tekee noita pikkuhommia myös työttömyyskorvauksen lisänä.
Minulla on hyvätuloinen työ, mutta ihan mielenkiinnosta laittelen ihmisten tietokoneita viikonloppuisin jos on aikaa. Hommia koneiden laittamisessa olisi niin paljon kun jaksaa tehdä. Vaikka yötä päivää mutta otan tämän laittamisen ihan harrastuksena ja maksun tietenkin käteisenä. Kuitteja ei kirjoitella ja kaikki on tyytyväisiä. Kaveri välittää työt minulle ja otan ne jotka kiinnostavat. Itse työn tilaajaa tai maksajaa en koskaan tapaa.
Onko tämä sitä vapaata markkinataloutta?
Joka ikisessä maassa on valtiolla kuluja, joita pitää jollain maksaa. Esim armeija.
Eli tällä palstalla vapaat markkinat perustuu rikolliseen mieleen?Päin vastoin verotus perustuu rikolliseen mieleen, sillä verotuksessa viedään toisen omaisuutta väkivalloin.
Jospa lopettaisit roskan levittämisen?
Viedäänkö verotuksessa omaisuutta väkisin vai ei? Vastaus on ilmeisen selvä eli taidat itse levittää roskaa.
Mikä pelle olet!
Niin osaatko vastata yksinkertaiseen kysymykseen vai onko liikaa vaadittu?
Eli viedäänkö verotuksessa omaisuutta väkisin vai ei?Esmes YouTubessa on paljon videoita siitä, ettei ole näin. Verotus on oikeastaan välttämätöntä yhteiskunnassa.
Ei sitten kannata katsoa Shapiroa tai muita harhaisia!
https://www.youtube.com/results?search_query=taxes+are+not+theft
Turha tehdä asiasta monimutkaista. Yksinkertainen kysymys oli viedäänkö verotuksessa omaisuutta väkisin vai ei? Eli kyllä vai ei?
Mitä ihmettä? Lue, mitä kirjoitin! "ettei ole näin" Jeesus!
Oletko siis sitä mieltä, että verotuksessa ei viedä väkisin? Eli voi siis vapaasti ilmoittaa haluaako maksaa ja kuinka paljon? Haluatko lukita vastauksesi?
Oletko aivan imbesilli?
Osaatko vastata vai et? Voiko verottajalle ilmoittaa kuinka paljon haluaa maksaa vai pannaanko verot maksuun väkisin?
Käsittääkseni olit sitä mieltä, että ei viedä väkisin. Korjaa toki jos ymmärsin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kävi kuitenkin niin, että työvoimapula on lähinnä matalasti koulutettujen ammateissa.
Mitä nämä ovat? Riittääkö kaikille työttömille? Voisko muuten osan näistä unohtaa, kun lienevät typeriä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1990-luvun jälkeen Suomessa tuli koulutusbuumi. Haluttiin saada paljon yliopiston, korkeakoulun ja ammattikorkeakoulun käyneitä. Ajateltiin, että tällä tavalla Suomi menestyy. Kävi kuitenkin niin, että työvoimapula on lähinnä matalasti koulutettujen ammateissa. Korkea koulutus ei lisännytkään innovointia, tuotekehitystä, investointeja yms. Kvartaalitaloudessa se on tulos tai ulos. Varsinkin, kun hyvin menestyneitä yrityksiä on myyty ulkomaille eikä korkeaa koulutusta vaativia töitä teetetä enää Suomessa vaan siinä maassa, minkä maalainen yrityksen omistaja on. Suomessa tarvitaan enää vain työmuurahaiset, jotka toteuttavat muualla tehdyt suunnitelmat.
Kaupunki ei voi irtisanoa siivoojaa, joka ei pysty enää tekemään siivoojan hommaa, mutta joka pystyy tekemään toimistosihteerin hommaa. Jos kaupungilta löytyy toimistosihteerin hommaa, ei siihen lain mukaan saa palkata tradenomia vaan pitää palkata ko siivooja.
Kaikkien täytyy nyt viimein käsittää, että boomerit vanhenee ja osa heistä muuttaa hoivakoteihin lähivuosina. Hoidettavia on ennätys paljon ja hoitajia ennätys vähän.
Hoitajien vähyyteen vaikuttaa pienemmät ikäluokat, mutta erityisesti huonot työ olosuhteet ja työn kuormittavuuteen nähden pienet palkat.
Nämä tulevat viemään meiltä paljon resursseja. Meidän täytyy hoitaa meidän vanhukset hyvin ja hoitajien työoloja ja palkkausta on parannettava. Vaikka se tarkoittaa lisää menoja.
Meille tulee lisää menoja väkisinkin lähivuosina. Kukaan kapitalisti voi niitä taikoa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
Se on hyvä syy tehdä pimeitä töitä jos leikkaavat.
Mistä niitä pimeitä töitä löytyy ja tienaako niistä säännöllisen kk-palkan verran?
Aina joku heittää keskusteluun nämä pimeät työt, mutta koskaan ei ole tullut selitystä mitä ja missä niitä on.
Aika paljon esim raksahommia, auton korjauksia, kampaamotöitä, pihatöitä, siivousta ym. pystyy teettämään ilman kuittia.
Mutta kertyykö niistä kuukausittainen säännöllinen ansiotulo, joka kuitenkin asumiseen ja muuhun elämiseen vaaditaan?
Satunnainen keikka silloin tällöin, mutta voisi olla aika stressaavaa yrittää saada elatus perheelleen jatkuvasti norkoilemalla töitä tällä tavalla. Voi verrata nollatuntisopimuksella tehtävään keikkatyöhön ja siinä sentään saa työttömyyskorvausta kun keikkoja ei ole.Nehän tulee muiden tulojen päälle. Itse korjautan auton aina tuttavalla joka tekee normi raksahommia, mutta viikonloppuisin lisäksi remppailee autoja. Moni tekee noita pikkuhommia myös työttömyyskorvauksen lisänä.
Minulla on hyvätuloinen työ, mutta ihan mielenkiinnosta laittelen ihmisten tietokoneita viikonloppuisin jos on aikaa. Hommia koneiden laittamisessa olisi niin paljon kun jaksaa tehdä. Vaikka yötä päivää mutta otan tämän laittamisen ihan harrastuksena ja maksun tietenkin käteisenä. Kuitteja ei kirjoitella ja kaikki on tyytyväisiä. Kaveri välittää työt minulle ja otan ne jotka kiinnostavat. Itse työn tilaajaa tai maksajaa en koskaan tapaa.
Onko tämä sitä vapaata markkinataloutta?
Joka ikisessä maassa on valtiolla kuluja, joita pitää jollain maksaa. Esim armeija.
Eli tällä palstalla vapaat markkinat perustuu rikolliseen mieleen?Päin vastoin verotus perustuu rikolliseen mieleen, sillä verotuksessa viedään toisen omaisuutta väkivalloin.
Jospa lopettaisit roskan levittämisen?
Viedäänkö verotuksessa omaisuutta väkisin vai ei? Vastaus on ilmeisen selvä eli taidat itse levittää roskaa.
Mikä pelle olet!
Niin osaatko vastata yksinkertaiseen kysymykseen vai onko liikaa vaadittu?
Eli viedäänkö verotuksessa omaisuutta väkisin vai ei?Esmes YouTubessa on paljon videoita siitä, ettei ole näin. Verotus on oikeastaan välttämätöntä yhteiskunnassa.
Ei sitten kannata katsoa Shapiroa tai muita harhaisia!
https://www.youtube.com/results?search_query=taxes+are+not+theft
Turha tehdä asiasta monimutkaista. Yksinkertainen kysymys oli viedäänkö verotuksessa omaisuutta väkisin vai ei? Eli kyllä vai ei?
Mitä ihmettä? Lue, mitä kirjoitin! "ettei ole näin" Jeesus!
Oletko siis sitä mieltä, että verotuksessa ei viedä väkisin? Eli voi siis vapaasti ilmoittaa haluaako maksaa ja kuinka paljon? Haluatko lukita vastauksesi?
Oletko aivan imbesilli?
Osaatko vastata vai et? Voiko verottajalle ilmoittaa kuinka paljon haluaa maksaa vai pannaanko verot maksuun väkisin?
Käsittääkseni olit sitä mieltä, että ei viedä väkisin. Korjaa toki jos ymmärsin väärin.
Miksi toistat tätä samaa? Huomaatko itse, miten imbesilliltä näytät?
Pimeät työkeikatkin vähenee kun ihmisillä on vähemmän rahaa käytössä. Ei ole mistä nakata paria kymppiä ruohonleikkuusta tai hiustenleikkuusta, vaan ne tehdään itse, tai jätetään sikseen, jos ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki ei voi irtisanoa siivoojaa, joka ei pysty enää tekemään siivoojan hommaa, mutta joka pystyy tekemään toimistosihteerin hommaa. Jos kaupungilta löytyy toimistosihteerin hommaa, ei siihen lain mukaan saa palkata tradenomia vaan pitää palkata ko siivooja.
No, minä olen lukenut tradenomiksi, koska myös minulla on terveysvaivoja ja voin tehdä vain toimistotöitä, olen kohta 50.
Saan hakea 4 toimistotyöpaikkaa kuukaudessa ja jos ei ole niin olen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävi kuitenkin niin, että työvoimapula on lähinnä matalasti koulutettujen ammateissa.
Mitä nämä ovat? Riittääkö kaikille työttömille? Voisko muuten osan näistä unohtaa, kun lienevät typeriä?
Lähihoitajia, tarjoilijoita, kokkeja, hitsareita jne. Ammattikoulun käyneitä. Ei tietenkään riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kansa halusi tätä. Ehkäpä se saa nyt mitä ansaitsee.
Tämä ei johda muuta kuin siihen, että kansa jakaantuu entistä enemmän kahtia. On hyvätuloiset koulutetut ja hyvätuloiset persuduunarit. Sitten on työttömät, pienipalkkaiset duunarit ja vastaavat. Heiltä lähtee eniten ja he katkeroituvat.
Eipä siinä sen kummempaa. Leikkauskiima on niin kova. Mitään vastuuta nämä hallituksenmuodostajat ei tule ottamaan siinä vaiheessa, kun ongelmat eskaloituu.
20 vuoden päästä Suomi on ihan erilainen. Se muuttuu koko ajan huonompaan suuntaan. Paljon parjatut sosialistit loivat hyvinvointiyhteiskunnan, joka toimi mainiosti 80- ja vielä 90-luvuilla. Sitten sitä alettiin tuhoamaan. Nyt jäljellä on enää perustukset, jotka nekin tuhotaan.
Tämän ei olisi tarvinnut mennä näin, mutta ihminen on kuin sika, jolla totta on vain oman kärsän ala.
Sanotaanko näin kansa luuli haluavansa näin. Paikat jaetaan jo ennen äänestystä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien täytyy nyt viimein käsittää, että boomerit vanhenee ja osa heistä muuttaa hoivakoteihin lähivuosina. Hoidettavia on ennätys paljon ja hoitajia ennätys vähän.
Hoitajien vähyyteen vaikuttaa pienemmät ikäluokat, mutta erityisesti huonot työ olosuhteet ja työn kuormittavuuteen nähden pienet palkat.
Nämä tulevat viemään meiltä paljon resursseja. Meidän täytyy hoitaa meidän vanhukset hyvin ja hoitajien työoloja ja palkkausta on parannettava. Vaikka se tarkoittaa lisää menoja.
Meille tulee lisää menoja väkisinkin lähivuosina. Kukaan kapitalisti voi niitä taikoa pois.
Kookomus leikkaa omaisilta bensarahat ja se tarkoittaa, että anoppi jää valtion hoidettavaksi. Puolisoni on ainoa lapsi. Ei työmarkkinatuella bensaa autoon ole rahaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille vaan teoriakoulutusta, psykologiaa, englantia ja tietokoneajokortteja.
Mitä ihmeen höpinää? Mikä on tämä erikoinen "teoriakoulutus"? Ja kuka ihan oikeasti on ?10 viime vuotena suorittanut jotain tietokoneajokortteja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen lukenut tradenomiksi, koska myös minulla on terveysvaivoja ja voin tehdä vain toimistotöitä, olen kohta 50.
Saan hakea 4 toimistotyöpaikkaa kuukaudessa ja jos ei ole niin olen kotona.
Joo, mutta sä et ole kaupungilla siivooja, jolle kaupungin pitää keksiä joku toinen työ. Terveydentilan vuoksi ei lain mukaan saa irtisanoa, jos työnantajalla on osoittaa jokin muu työtehtävä. Kaupunki saattaisi palkata mieluummin sinut kuin siivoojan toimistosihteeriksi, mutta kun kaupunki ei voi tehdä niin. Se olisi lain vastaista.
Suomen tyhmimpiä päätöksiä oli lakkauttaa liikennepoliisi 2013.
Näkyy kuolintilastoissa, päivystyksessä ja verotulojen menetyksinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kookomus leikkaa omaisilta bensarahat ja se tarkoittaa, että anoppi jää valtion hoidettavaksi. Puolisoni on ainoa lapsi. Ei työmarkkinatuella bensaa autoon ole rahaa ostaa.
On se nyt kivempaa katsoa kotona telkkaria kun ajaa 60 km talvikelillä anoppia hoitamaan. Joko sotessa on perustettu vanhusten hoitoryhmä, kun kokoomus pelaa omaiset pois?
Mun mielestä on ihan ok tehdä pimeää työtä pienimuotoisesti. Noin muuten kannatan kyllä verotusta.
Kaupunki ei saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Kiitos hallitus vuosimalli 2019.